Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 38 ... 405 406
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

[Url=http://www.cyclingnews.com/news/former-ski-jumper-primo-rogli-on-domestique-duty-at-tour-down-under/]hier[/url] het interview met Roglic op cyclingnews

achtpuntzes

oei, Gesink aan de zware kant. te veel in het krachthonk getraind, of moeten de pondjes van de kerst er nog af? geen wonder dat ze Kelderman als kopman voor de tour vooruitgeschoven hebben.

Yeez

'@achtpuntzes grapje toch? Denk dat dit vooral spierkracht is. Ik denk eigenlijk dat dit alweer een nutteloze discussie is. hij heeft Delahije nog steeds als trainer dus zorgen hoeven we ons niet te maken.

Yeez

Bovendien veranderd je bouw ook tussen de leeftijden 22 en 29

achtpuntzes

'@ Jesse:
tja, als klimmer heb je toch echt meer last van de extra kilo's naar boven moeten sjouwen dan dat je er voordeel uit haalt. maar wie weet is Gesink nu net even explosiever in de heuvelklassiekers.
dat van de kerst was natuurlijk wel een grapje. :)

Laatst gewijzigd
AndriesW

Juist omdat Gesink niet verzaakt in trainingsarbeid vind ik het opvallend dat hij nu op dat relatief hoge gewicht zit. En dat hij gedurende zijn carrière zwaarder aan het worden is blijkt uit de cijfers, wat de reden ook is. Het lijkt me niet onlogisch om dat in verband te brengen met zijn prestatiecurve. Min of meer de omgekeerde weg van Froome en eerder Armstrong die een dalend gewicht gingen combineren met een licht verzet. Het opgespaarde overschot aan kracht kan dan worden ingezet in de finale.
Het koffiemolentje van Gesink leek in zijn beginjaren efficiënter met vaker versnellingen op een minder licht verzet. Paar kilo erbij en je duwt jezelf uiteraard minder gemakkelijk omhoog. Inmiddels lijkt hij zijn stijl daaraan te hebben aangepast.

S. Morgenstern

Zou het niet veel opmerkelijker zijn wanneer een renner in januari reeds op zijn Tourgewicht zou zitten?

John hiatt

Misschien een leuke voor een poll. Wanneer boekt Lotto Jumbo de eerste overwinning dit seizoen? Maart, mei, juni?

achtpuntzes

'@ John Hiat:
ze hebben in januari al gewonnen, hoor.

tendam

'@andriesw
Volgens mij zit Gesink elk jaar in januari zo rond dit gewicht. Het gewicht in de Tour zal eerder rond de 70 kg liggen. Hij is relatief zwaar voor een klimmer, maar dat komt natuurlijk omdat hij ook relatief lang is. Ryder Hesjedal, de Canadese Gesink, zit ook aan dat gewicht.

Dat hij beter klom als 23/24-jarige staat voor mij buiten kijf, maar misschien heeft hij toen wel fysiek gepiekt, of heeft hij nu gewoon minder power door die bovenbeenbreuk, of whatever.

achtpuntzes

'@ tendam:
dus volgens jou zijn die 2 kilo dus gewoon vet en geen spieren? dus toch van de kerst?

Laatst gewijzigd
tendam

'@8.6
Het is ongezond om in januari al op Tourgewicht te zitten. Geen enkele renner doet dat.

achtpuntzes

'@ tendam:
geen enkele renner? bij SKY staan de renners er jaar na jaar magerder bij. maar goed, LTJ heeft dan niet de beschikking over ketonen. ;)

AndriesW

Voor iemand met een relatief lage BMI lijkt mij 2,5 kilo verschil in een jaarcyclus nogal veel. En de 70 is nog altijd een paar kilo zwaarder dan in de beginjaren.
Het kan best zijn dat iedere sporter als vanzelf op een andere leeftijd een fysieke piek bereikt. Dat lijkt een feit maar in de topsport zul je toch willen begrijpen welke eventueel te beïnvloeden en corrigeren factoren je kunt ontdekken.

AndriesW

Inmiddels heeft Rahim op Strava vragen hierover aan Robert heeft gesteld. Benieuwd of hij wil antwoorden.

S. Morgenstern

Voor iemand met een relatief lage BMI lijkt mij 2,5 kilo verschil in een jaarcyclus nogal veel.

Wat zou volgens jou dan een normaal verschil zijn tussen het gewicht van een klassementsrenner in de winter en dat in juli? En waar kun je dat normale verschil op baseren?

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

kijk, Rahimns onderneemt meteen actie. :)
ook benieuwd of Gesink er op in gaat en zo ja vooral benieuwd naar zijn antwoorden.

Roelien

Volgens cyclingnews1 op twitter heeft Lotto Jumbo interesse om Wout Poels voor volgend jaar vast te leggen. Waar hij zijn bron vandaan heeft, weet ik niet...

AndriesW

'@vlek
De hoofdreden van een laag BMI is volgens mij dat je gewicht weinig afhankelijk is van wat en hoeveel je eet. Ik heb zelf een nog iets lager BMI en kan eten wat ik wil zonder dat ik aankom. De enige manier waarop ik verschil kan maken (vooralsnog, op mijn 33e) is omlaag: door te vasten of echt te weinig te eten bij intensief sporten.
Ieder mens is anders en een topsport is een vak apart, daarom zeg ik hierover niets met zekerheid. Ik kan me voorstellen dat het gewicht gedurende een zware Tour afneemt omdat het zoveel van het lichaam vergt. De aangegeven 70 kilo voor Gesink was bij aanvang van de Tour.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

De aangegeven 70 kilo voor Gesink was bij aanvang van de Tour.

Ja, en zou het logisch zijn om op dit moment dat gewicht te hebben?

Laatst gewijzigd
Yeez

Denk ook dat hij zwaarder is geworden toen hij zich meer op de tijdrit is gaan focussen.

achtpuntzes

'@ vlek:
is het logisch dat je met 2 kilo extra vet aan het seizoen begint dan? ik vind het nogal.

S. Morgenstern

Volgens mij is het inderdaad redelijk gebruikelijk om in de winter wat zwaarder te staan. Zeker in vergelijking met het moment in het seizoen waarop je je 'ongezondste' gewicht zult hebben.

Yeez

Hij zegt ook zelf op strava dat hij wat zwaarder dan normaal is met de dagen zoals kerst etc.

Hakkie2

Het is zeer zeker gebruikelijk voor ronderenners om 2kg zwaarder te zijn in januari dan vlak voor de Tour. Bedenk dat ze voor de Tour zo scherp staan dat elk zuchtje wind ze ziek kan maken. Het hele jaar zo scherp staan is totaal ongezond en ook niet te doen.

Bij Ullrich scheelde het ongeveer 10kg en dat was wel een reden tot zorg.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 38 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.