Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 37 ... 405 406
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

[B]1e etappe Tour Down Under[/b]
Wat ik al eerder aangaf, er was weinig eer te behalen voor TLJ in deze etappe. Martijn Keizer zat goed mee in de ontsnapping van de dag en had de bergtrui als blijvende herinnering kunnen pakken, maar hij liet zich op 200 meter voor de streep zich verrassen door Sean Lake. Hij kwam nog sterk terug maar verloor die sprint net. Daarna was er geen echt meer een kans. Het peloton liet de voorsprong nooit meer worden dan 2,5 minuut en na de laatste tussensprints (waarin hij 2e en 3e werd) liet hij zich terugzakken in het peloton. In de massa sprint probeerde Bataglin nog mee te doen, maar hij kwam iets te vroeg met zijn neus in de wind en werd uiteindelijk 11e. De grootste winst voor TLJ is dat er zonder schade alle renners over de finish komen. Allemaal in het peloton. Roglic eindigt ook keurig halverwege de groep dus dat is ook prima. Morgen is er meer kans op succes met de lastige aankomst in Stirling.

Laatst gewijzigd
xistnc

De grootste winst voor TLJ is dat er zonder schade alle renners over de finish komen.

Déja-vu naar Rabosport ;)

kelderfan

'@rahimns
Battaglin uiteindelijk 12e. volgens PCS en niet allemaal in 't peloton. => Martijn Keizer.

Laatst gewijzigd
StonedCamel

Battaglin reed nog knap naar voren in de laatste km maar is overduidelijk geen sprinter voor dit soort aankomsten.

tendam

Het leek wel of Battaglin ging aanvallen, dat dacht McEwen ook. Maar goed, misschien deed hij een testje voor morgen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan bij het schrijven stond de uitslag blijkbaar nog niet helemaal correct op PCS. Maar verder klopt het aardig.

@Xistnc oude tijden herleven ;)

Yeez

Moet wel zeggen dat hij heel slim en zonder al te veel moeite en energie naar voren reed (battaglin)

kelderfan

'@rahimns
Geen probleem hoor. Even voor de duidelijkheid.
Oude tijden herleven wat betreft de sprinttrein, die eindelijk gekoppeld wordt aan de sprinter.;)
Zoals ik Tjallingii bezig zag om Battaglin naar voren te brengen, lijkt mij dat TLJ onze Tjallingii gaat opnemen in de sprinttrein, dan kan hij dit jaar afmaken bij de ploeg.

kelderfan

'@jessevdalen
Vorig jaar is Battaglin ook vroeg begonnen. Er zijn een aantal renners, die vroeg willen starten en meerdere koersen nodig hebben om op stoom te komen.
Hofland en Van Asbroeck hebben ook al aangegeven, dat zij vroeg willen starten en dan in meerdere wedstrijden om ritme op te doen.

AndriesW

Gesink antwoordt op een vraag op Strava dat zijn gewicht 72,5 kilogram is. Dat is duidelijk hoger dan in het begin van zijn carrière, als de getallen kloppen. En hij heeft deze winter zeker niet stilgezeten. Je zou je bijna gaan afvragen wat er zou gebeuren als hij bij Sky zou gaan rijden...

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Gewicht zegt niet alles... maar het is iets hoger dan vermeld staat op PCS. Dan kan je nog afvragen of hij in het loop van het jaar nog wat afvalt. Maar anders zou hij ongeveer 3 tot 4 kilo zwaarder zijn dan Froome, met dan wel meegenomen dat Robert 4cm langer is. Maar ga je hun BMI weer berekenen komt deze nagenoeg op hetzelfde uit. Iets boven de 20.

Yeez

mij is ook opgevallen dat gesink iets zwaarder is dan eerst. Al kun je wel zien dat dit spiermassa is en absoluut geen vet.

AndriesW

Naar ik meen werd voor Gesink in zijn eerste jaren als prof een gewicht van rond de 67 kilo gegeven. Afgelopen jaar was het 70, ook door hem bij aanvang van de Tour tegenover Wielerflits genoemd. Dat het nu dan 72,5 zou zijn... ik vind het best opvallend.
Kijkend naar zijn rijstijl... in zijn eerste profjaren zeer gemakkelijk naar boven rijdend, letterlijk en figuurlijk op weg naar de top. Daarna kwam het stapje terug en zagen we vaak een lossende Gesink die wel erg licht leek te trappen. Afgelopen Tour leek zijn cadans in vergelijking met een paar jaar terug weer wat lager, ik zou zeggen genormaliseerd.
Of het allemaal met elkaar te maken heeft is pure speculatie maar ik zou wel benieuwd zijn of Robert hier zelf iets over zou kunnen zeggen. In elk geval moet hij nu meer gewicht mee omhoog brengen en daar is meer kracht voor nodig.
Ook vraag ik me wel eens af of de nadruk in zijn trainingen niet teveel op duurwerk ligt.

S. Morgenstern

Je tijdlijn wat betreft het koffiemolentje klopt niet helemaal.

Yeez

Battaglin 10e vandaag. Verder zijn bennett 25 en roglic 33 geworden in dezelfde tijd. Denk dat deze mannen goed mee gaan komen in de zwaardere etappes.

kelderfan

Battaglin lijkt mij goed in orde. Maar hoe is 't met onze klimgeit Lindeman?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan die zat samen met Tankink ook nog in die eerste groep. Dus TLJ staat nog met 5 man op 10 sec van McCarthy.

jvh93

Ik ben toch zeer positief gestemd over battaglin. Hij lijkt scherp aan zijn seizoen te zijn begonnen. Enige kanttekening is dat hij vandaag van redelijk ver kwam.

Wielerfan1987

Roglic geeft in een interview met cyclingnews aan dat hij deze koers werkt voor de ploeg, daf, samen met een zeer attente Battaglin doet mij vermoeden dat hij deze ronde de absolute kopman is

Yeez

Bennett en battaglin denk ik, deze koers heeft klimmetjes die eigenlijk net niet lang en stijl genoeg zijn voor roglic, al lijkt hij tot nu toe wel moeiteloos mee te kunnen.

kelderfan

Leuk artikel over Roglic in cyclingnews. Ik ben benieuwd wat hij en Battaglin kunnen laten zien in de giro.
Ik had eigenlijk ook Campenaerts en Hofland in de TDU verwacht, omdat het hier vaak om korte klimmetjes gaat en Hofland ook heuvelop kan sprinten.

AndriesW

'@vlek
Je bedoelt dat Gesink altijd al van het lichte verzet is geweest? Want dat is waar, maar ik meen dat het een tijdje, na de beenbreuk, extreem en té licht was. Alsof het hem dan aan kracht ontbrak en hij vooral op conditioneel vermogen reed. Ik kom daar nu mee vanwege zijn gewicht. Alsof hij nu weer is aangesterkt en in de afgelopen Tour ook weer wat versnellingen kon plaatsen. Alleen er is best wel wat lichaamsgewicht bijgekomen, blijkbaar zelfs sinds de laatste Tour.

Laatst gewijzigd
Yeez

Ik geloof nooit dat gesink "te zwaar" zou zijn. Ik denk dat er namelijk weinig zijn die zo gemotiveerd zijn en hard trainen als Gesink.

S. Morgenstern

Het koffiemolentje is juist rond de tijd van die beenbreuk minder prominent geworden en is ook nu niet meer zo nadrukkelijk aanwezig als in zijn beginjaren. Het koppelen van zijn mindere jaren aan die koffiemolen is daarom wat vreemd.

Of het verder opmerkelijk is dat een renner in januari een paar kilo zwaarder is dan in Tourvorm? Ik denk het niet eerlijk gezegd.

Yeez

Kijk maar is naar het filmpje van Movistar dat Quintana wordt getest. Die heeft het er flink van genomen zo te zien 😉

1 2 ... 37 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.