Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 36 ... 405 406
kelderfan

'@vlek
Voor de meute uit bedoel je; hetzelfde verhaal met Kelderman, want die heeft liever niemand voor zich en zeker geen teamgenoot.
Wat ik mij afvraag wat het programma betreft, is wat hij gaat rijden. Ik denk aan de Tour de Slovenie die van 16 t/m 19 juni wordt gereden en dat is gelijk met Tour de Suisse en de ZLM!

S. Morgenstern

Kelderman is een ander verhaal, want dat gaat enkel over het bergop koersen. De aanpassing voor Roglic zit heel ergens anders.

kelderfan

'@vlek
Natuurlijk is Kelderman een ander verhaal. Maar het verhaal dat Roglic geen wielrenner is, lijkt mij ook een verkeerd signaal.
Roglic kan ook best bergop koersen {1e. in 't bergklassement}; ik denk, dat je in bergritten minder stress hebt van gestreste pelotons.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan soms denk ik echt dat je hier gewoon probeert een beetje te stangen. Je begrijpt toch wel wat Merijn Zeeman zegt. Roglic rijdt toch niet alleen bergritten. In een koers moet je toch ook gewoon in een peloton je kunnen handhaven. En dat is een onderdeel van het wielrennen wat hij gewoon nog onder de knie moet krijgen. En dat is ook niet vreemd voor iemand die pas eigenlijk net is begonnen met koersen. En er zijn bij Lotto-Jumbo voldoende renners die hem dat onder de knie kunnen brengen. Ik weet dat Koen Bouwman het ook wat eng vond, en Steven Kruijswijk tijdens de tour of brittain hem dagen op sleeptouw heeft genomen en door het peloton heeft geleid. Koen heeft daar veel van geleerd. Dat zullen ze met Roglic zo ook gaan aanpakken tijdens nu de TDU. Dat deze jongen kan klimmen is wel duidelijk, maar het wielrennen bestaat meer dan alleen klimmen.

mooiman

Nog even en we hebben 1000 berichten voordat het seizoen uberhaupt is begonnen. Gelukkig gaan veel berichten nergens over. Rahimns heeft daar dan weer vaak een heldere reactie op.
Kan niet wachten op de eerste koers.......

Yeez

Battaglin goed afgezet maar kon zijn positie niet handhaven. Roglic uit het peleton de laatste 3 kilometer. Zo te zien hebben deze mannen nog wat aanpassingen nodig op het niveau, maar het waren pas 51 kilometers 😉

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dit is een criterium die altijd eindigt in een sprint. TLJ is hier niet met een sprinter naar toe gegaan, dus heel veel energie verspillen hier heeft weinig zin.

Yeez

Battaglin werd daar wel degelijk goed afgezet.

IljoKeisseFan

'@Jessevdalen Ja Contador wordt ook weleens goed afgezet maar dat betekent niet dat die de sprint gaat winnen. Voor Battaglin was dit een veel te vlakke aankomst.

tendam

'@jessevdalen
Battaglin heeft al 2 Giro-etappes gewonnen. Over aanpassen aan het niveau gesproken...

Zo'n criterium is natuurlijk vergelijkbaar met niks.

jvh93

Ik denk dat ze battaglin voornamelijk goed af willen zetten in vlakke sprints om ervoor te zorgen dat hij geen tijdverlies oploopt, mocht het ergens fout gaan. Daarnaast is t natuurlijk belangrijk om het goede gevoel even te krijgen.

Chrys

Gewoon even oefenen voor de keren dat het op gaat lopen naar de finish toe. Liet zich wel makkelijk wegzetten trouwens. Niet echt een kamikaze Italiaan dus

Fanny

Wat denken de (alom kundige) forumleden over de nieuwe jonkies voor het komende jaar in het team LottoNL-Jumbo
tw.
Alexey Vermeulen (21jr en1mnd),
Bouwman (22jr en 1mnd),
Steven Lammertink (22jr en 1mnd),
Dylan Groenewegen (22jr en 6mnd).

Welke eendaagse rittenkoersen en meerdaagse rondes (WT en UCI) kunnen en gaan zij gaan rijden dit jaar voor Team Lotto-Jumbo ?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny ik denk dat we deze jongens eventueel in de Vuelta kunnen zien. Verder zal het een kwestie zijn van aanpassen aan het WT-niveau, leren en misschien voor Dylan een paar goede uitslagen neerzetten. Maar dit jaar zal voor hun vooral leren worden, zij zijn vooral gehaald voor de toekomst en krijgen dus de tijd. Alexey zal pas in april aan zijn seizoen beginnen bijvoorbeeld. Ik verwacht eerlijk gezegd niet meteen uitslagen van ze, behalve dan misschien van Dylan. Maar laten we ze vooral de tijd geven.

Hakkie2

Van Steven Lammertink verwacht ik ook dat ze hem wel in een aantal rondes met een tijdrit in zullen zetten. Bijvoorbeeld de Eneco Tour, de Ronde van Polen (die tijdens de Tour is) of wat kleinere rondes. Gewoon kijken hoe ver hij daadwerkelijk kan komen in een tijdrit.

Yeez

Vermeulen start toch 3 februari (dacht ik) in valencia?

wolfje

Van Groenewegen mogen we wel gewoon een paar goede uitslagen verwachten. Hij mag nog best wat wisselvallig zijn gezien zijn leeftijd, maar hij is sprinter, krijgt een treintje voor zich en heeft al een jaar ervaring op profniveau. Ik zet in op 2 a 3 zeges in kleinere rondes en een handvol ereplaatsen in de WT.

Lammertink zal inderdaad een paar keer zichzelf kunnen tonen in tijdritten. Ik denk dan zelf ook eerder aan kleine rondjes (Ster ZLM, driedaagse West Vlaanderen, Panne) en als dat goed gaat pas de Eneco. Daarnaast had ik hem eigenlijk ook in de trein voor de sprinters verwacht, maar hij is tot nu toe nog niet daarvoor genoemd.

Bouwman en Vermeulen zullen net als Lammertink buiten de tijdritten om vooral knechten en ervaring op doen.

tendam

Van die 4 mag je van Groenewegen het meest verwachten, die kan al koersen winnen. De rest is op z'n best een knecht.

Wielerfan1987

Ik verwacht zo op het eerste gezicht van de youngsters nog het meest van Groenewegen, al weet je het natuurlijk nooit.
Teunissen won ook op een verrassende wijze dit jaar al een proloog in de Tour de L'ain, en Kruijswijk werd (lang geleden) ook geheel onverwacht in zijn eerste jaar bij de profs 18e in de Giro

Ik verwacht dat de jongeren een niet al te belastend programma voor de kiezen zullen krijgen en dat je vrijwel alleen zullen knechten.
Maar wie weet zit er een verrassing in.

Fanny

Mijn gevoel zegt dat alle 4 jonkies, Vermeulen, Bouwman, Lammertink en Groenewegen voor het eerst zullen starten in de binnenkort te rijden 5 daagse (kleine) ronde van Valencia (UCI 2.1) startende op wo 3 februari t/m zo 7 februari 2016.
Vermeulen en Bouwman voor de 2 bergritten, Lammertink voor de proloogtijdrit en Groenewegen voor de redelijk 2 vlakke etappes met waarschijnlijk een sprint.
De rest wordt natuurlijk aangevuld met 4 ervaren wielrenners van TLJ excl. de renners die nu in Australie zijn.

tendam

'@wielerfan1987
Dat Kruijswijk zo goed was, was inderdaad een verrassing. Maar hij had bij de beloften wel al in verschillende profkoersen laten zien heel goed mee te kunnen. Een prestatie van dat niveau hebben Lammertink, Bouwman en Vermeulen nog niet geleverd.

jvh93

Vannacht de start van de TDU. Gaan we morgen al iets zien van de mannen van tlj of moeten we nog ff wachten?

Dutch Cycling Fan

Heb er al zin in! Het seizoen gaat eindelijk beginnen. Ik probeer mijn verwachtingen iets te temperen aangezien we van de nieuwe mannen nog niet zo veel mogen verwachten in mijn optiek en er geen sprinter mee is. Wellicht kan Bennett weer top 10 rijden al zal dat echt een behoorlijke prestatie zijn.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De eerste etappe is in principe een prooi voor de sprinters, dus als we TLJ al gaan zien zal het misschien in de ontsnapping zijn, misschien iemand als Bataglin die proberen zal om die eerste bergtrui te pakken (1 beklimming in het eerste deel van de etappe), maar verder verwacht ik nu nog niet zoveel.

tendam

De 2e etappe is wel iets voor Battaglin, mits in vorm. In de 1e etappe zullen ze zich wel gedeisd houden, daar valt niks te winnen voor ze.

1 2 ... 36 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.