Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 35 ... 405 406
StonedCamel

'@Netraam:
Hij rijdt nogaleens mee bij het clubteam van NWVG: Klik!

Skedel

Afgelopen nk deed hij ook nog mee dacht ik.

Hakkie2

Kramer blijft gewoon schaatsen. Hij vindt namelijk terecht dat hij voor een schaatser van zijn kaliber te weinig Olympisch Goud heeft. 2 individuele gouden medailles en 1 met de TP (en daarnaast 1 zilver individueel en 1 brons met de TP). Daar moet gewoon nog wat bij om echt bij de beste schaatsers ooit te horen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Hakkie2
Maar Sven Kramer was ook boos, dat de 10 km op de wip zit bij de EK's en de WK's. Hij heeft de overstap naar TLJ gemaakt, vanwege de coach.
Het is misschien een goede zaak om Orie eens te laten kijken naar de trainingsmethodes van de wielerploeg.
Want ik denk daarbij aan Kelderman, die met zijn rug in de problemen kwam in het afgelopen seizoen.

@Netraam
Je hebt gewoon een punt, dat je niet zomaar van schaatser {wereldniveau} over kan stappen naar een WT wielerploeg.
Ik kwam erop, omdat Laurine Riessen wel die stap naar het baanwielrennen heeft kunnen en willen maken.

Hakkie2

'@kelderfan: Kramer heeft de overstap met name gemaakt omdat zijn team er mee op hield en het team BrandLoyalty de enige bleek die hem kon betalen. Dat hij dan ook een goed gevoel moest hebben bij de coach is duidelijk en dat heeft hij ook. De rug van Kramer is trouwens niet heel veel verbeterd, hij doet alleen veel minder krachttraining wat er voor zorgt dat hij er minder snel last van heeft.

En Kramer was boos voor 1 jaar. Vanaf 2017 wil hij toch al niet meer allrounden en na 2018 stopt hij zeer waarschijnlijk.

Orie is trouwens wel een coach die ik hoog heb zitten, maar ik denk niet dat hij veel weet van inspanningen die een paar uur duren. Dus dan zou hij zelf eerst veel moeten leren.

En Van Riessen heeft een logische overstap gemaakt en blijkt daarin inderdaad zeer succesvol. Ze was een redelijke sprinter met vooral een fenomenale opening (vaak 10.3, sneller dan Kramer afgelopen weekend... ). Die kracht voor die opening kan ze inderdaad bij de baansprint goed kwijt. Maar de baansprint lijkt in de verste verte niet op wegwielrennen en Van Riessen de pure sprintster lijkt in de verste verte niet op stayer Kramer. De 2 dingen zijn dus 2x 100% onvergelijkbaar. Hoe mensen er soms toe komen om de baansprint te vergelijken met wegwielrennen is me echt een raadsel. Je gaat schansspringen toch ook niet met afdalingskiën vergelijken?

Vergelijk Kramer dan met Sablikova. Die combineert beide inderdaad op een redelijk hoog niveau. Maar bedenk dan wel dat zowel de schaatstop als vooral de wielertop bij de vrouwen veel smaller is.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Orie heeft ook al zelf aangegeven veel te hebben aan de uitwisseling van kennis tussen beide sporten. En als ze dan een coach moeten binnenhalen die ervaring heeft meteen schaatser met rugproblemen weer aan de top te brengen dan kunnen ze beter Gerard Kemkers binnen halen want hij was de coach bij wie Kramer kampte met rugproblemen.

Netraam

'@StonedCamel
Wel grappig om naar zijn resultaten te kijken, behalve tijdens tijdritten laat hij wel heel vaak lopen. Het NK-19 uit 2004 heeft naast Gesink, Kramer en van Amerongen op het podium ook nog een paar andere leuke namen: Steven Kruijswijk op plek 10, Michel Kreder op plek 20 en Martin Kelderman op plek 30.
Maar in 2012 bijvoorbeeld eindigde hij achter Brian van Goethem en Mike Teunissen (die toen 19 moet zijn geweest), dus ook daar lijkt hij zich niet echt op te focussen.
Een overstap zie ik voorlopig iig niet gebeuren, al is het maar vanwege het karakter van Kramer. Topsport alleen als je ook top bent.

kelderfan

'@Hakkie2
Dit zegt Sven zelf:
Quote: {Helden}
"Heb jij ook aan een eigen team gedacht?"
"Zeker. Maar wat mij tegenhield, was dat ik heel graag met Jac wilde trainen. Mijn enige optie was om dus aan te sluiten bij zijn team. Ik koos meer voor de coach dan voor de constructie."

Laatst gewijzigd
Roelien

Sven Kramer heeft het in zijn column in de Telegraaf nog even heel kort over een eventuele overstap naar het wielrennen: ik ben en blijf schaatser!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Voor wie nog iets meer wilt weten van Primoz Roglic

LutsenkoFan

Thanks, rahimns

Loek de Rooij

https://blendle.com/i/ad/ik-weet-zeker-dat-er-geen-lijk-in-de-kast-zit/bnl-adn-20160116-5734080

Over Erik Dekker en zijn ontslag.

achtpuntzes

'@ luckyloek:
gelieve geen blendle links plaatsen.
hetzelfde artikel, maar dan gratis

Laatst gewijzigd
Loek de Rooij

Ik zal er op letten, al boeit die paar cent ook niet zoveel lijkt me.

kelderfan

'@luckyloek
je komt in ieder geval met leuke en interessante artikelen en waarvoor mijn dank.

kelderfan

Wielerflits heeft ook weer een leuk artikel over Bert-Jan. Ook Lindeman weet te melden, dat Roglic zich goed laat zien in het trainingskamp. En goed trainen is ook goed presteren in de komende wedstrijden.

achtpuntzes

'@ kelderfan:
ik vind het wat weinig de diepte in gaan voor een weekendinterview. maar dat Roglic opvalt op trainingskamp is natuurlijk hoopgevend.
@ luckyloek:
sorry, mijn principe is niet betalen. maar dat kan voor anderen natuurlijk anders zijn.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

In het geval van Roglic en de vertaalslag van de training naar de wedstrijd zou ik de volgende passage toch niet te makkelijk onderschatten:

„Maar ik voel me nu nog niet op mijn gemak in het peloton. Iedereen zit zo dicht op elkaar, één stuurfoutje en je gaat onderuit. Als ik me in de groep kan leren ontspannen, gaat me dat veel energie schelen.” Merijn Zeeman: „Roglic is topsporter, maar nog geen wielrenner. Dit jaar moet hij leren dat te worden. Daarom gaat hij zo vroeg in het seizoen naar Australië.”

achtpuntzes

'@ vlek:
oei, hij is bang om te vallen in het peloton. ik hoop dat ze dat er snel uitkrijgen, anders gaat het niet veel worden.

S. Morgenstern

Het is op zijn minst iets wat tijd vraagt. Het peloton in Australië zal misschien nog meevallen, maar in Tirreno, Sanremo en de Giro rijdt hij in een peloton dat heel anders zal zijn dan hij gewend is. Ik heb echter niet het idee dat angst hem zal weerhouden en dat hij niet iemand is die over twee jaar echt alleen maar achteraan het peloton of in de kopgroep heeft durven koersen.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ vlek:
tja, we gaan het zien. overigens weet Roglic wel wat vallen is (in een totaal andere sport dan)

xistnc

Het kan natuurlijk helemaal geen kwaad om dat pelotongewring langzaam maar zeker te leren. Afgelopen tijd heeft hij vooral .2-koersen gereden, waarin hij er qua niveau bovenuit stak zodat hij minder hoefde te wringen. Het is goed mogelijk om in het eerste jaar vooral koersen op te zoeken waarin door het parkoers ook minder sprake is van massale pelotons dan wel van koersen waarin hij de ontsnapping kiest en eventueel op het eind laat lopen.

tendam

'@8.6
Je geeft zelf eigenlijk al aan waarom het waarschijnlijk geen bang aangelegd persoon is: hij was nota bene schansspringer.

kelderfan

Onze Roglic is nog geen wielrenner volgens Zeeman, maar hij heeft o.a. in de 30th Settimana Internazionale Coppi e Bartali gereden en was 1e. in 't Bergklassement en 20e. in 't AK; achter bijv. 2 ex. maten van Battaglin. Dus dat wringen in 't peloton zal wel meevallen. Ik denk dat 't aanpassen meer te maken heeft met aantal wedstrijden, dat Roglic heeft kunnen rijden bij Adria Mobil.

S. Morgenstern

Zelf denkt hij daar dus anders over..

1e. in ’t Bergklassement en 20e. in ’t AK

Grote kans dus dat hij heel veel in de aanval heeft gereden.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 35 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.