Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 381 ... 405 406
kelderfan

'@Netraam
Doordat 't seizoen op z'n einde loopt, zullen vele renners vermoeid zijn. Bij een aantal renners ligt dat kennelijk anders, want die zijn dan meestal weer erg goed. Mannen als Teunissen en Van Asbroeck hebben kennelijk veel wedstrijden nodig om de goede vorm te bereiken. Teunissen geeft ook zelf aan, dat hij nog wat wil laten zien in die Belgische wedstrijden, die nog op 't programma staan en dan gaat 't ook over Parijs - Tours. Vanmarcke zal toch ook nog wel een leuke afscheid willen hebben.

Dat je koersdagen en vermoeidheid niet 1 op 1 kan doorzetten, begrijp ik wel. De leeftijd speelt ook een grote rol bij koersdagen en vermoeidheid. Ik zie Gesink ook het best functioneren bij 1 Grote Ronde {TdF} en verder bij Kleinere Rondes {T/A, TdS} en klassiekers AGR, WP, Quebec, Montreal en Il Lombardia.
Maar @Netraam ben jij ook deelnemer aan de Grote Rondes?

Netraam

'@kelderfan
Nee, gelukkig niet. Ben geen Adam Hansen :P Ik gebruikte het even als voorbeeld om het aan te geven.
En hoewel er vast wel veel wielrenners vermoeid zijn, heb je ze ook (zoals Coquard en ook het contingent Franse en Belgische veldrijders) die nu pas een piek hebben gepland.
Ik snap dat Teunissen aangeeft dat hij nog wat moois wil laten zien, ik ben echter bang dat er behalve een aanvalspoging met weinig overwinningskansen niet veel uit gaat komen.

Romāns Vainšteins

'@ DerEffe > Ja, Saramotins is een hartstikke leuke renner die je op veel verschillende manieren gebruiken kan, snap niet dat ie nog niet opgepikt is ergens.

robertowilco

Dupont dus toch niet naar TLJ, kiest voor pro-continentale ploeg, dus toch wel de minder zware wedstrijden, zal me niet verwonderen dat hij heel wat overwinningen binnenhaalt.

kelderfan

Sep Vanmarcke is nu een blije Papa. Ik verwacht nog wel wat van deze kanjer. Is 't niet nog dit jaar dan zeker volgend seizoen met hulp van Dylan Van Baarle, Tom Van Asbroeck, Sebastian Langeveld en Taylor Phinney. Dan heeft hij niet te klagen wat steun betreft.

Romāns Vainšteins

Allemaal in vorm zijnd heeft Cannondale iig op papier een prima keienequipe ja.

Jotto-Lumbo

Vanmarcke heeft bij Drapac Cannondale inderdaad zijn gewenste versterkingen gekregen met Phinney & van Asbroeck. maar is een team met Phinney, Van Abroeck, Van Baarle, Langeveld, Koren, Wippert en Bauer nou zoveel beter dan een team met Wynants, van Asbroeck (wellicht gebleven), Tankink, Wagner, van Emden, Leezer en Lobato. (Ik verwacht bij beide teams nog een versterking voor de keien)

Wat mij betreft zijn de teams gelijkwaardig, daaruit concludeer ik dat de centen de belangrijkste beweegredenen zijn geweest voor Vanmarcke's zijn overstap.

Edit; vergeet ik Roosen nog, een groot talent op de keien. liet hij al zien in de E3.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Jotto-Lumbo
Volgens WF lijkt 't nu wel definitief, dat Gijs Van Hoecke bij TLJ gaat aansluiten.
Dus Boom met Leezer, Van Emden, Van Hoecke, Wynants, Roosen, Wagner en Lobato lijkt mij toch wel minder dan
Vanmarcke met Van Baarle, Van Asbroeck, Phinney, Langeveld, Koren, Bauer en Wippert. Ik denk, dat Van Baarle het verschil maakt.

mooiman

Kan iemand een reden bedenken dat door TLJ van Hoecke nog niet bevestigd is? Zo spannend kan het toch niet zijn?

jvh93

Misschien willen ze eerst definitief weten of bepaalde mensen komen of gaan? Hofland en van asbroeck zijn bijvoorbeeld ook nog nergens bevestigd terwijl hofland ook al zeker heeft aangegeven weg te gaan. Kunnen in het wielr3nnen gekke dingen gebeuren hé

kelderfan

Vandaag was 't afscheid van Tjallingii en derhalve heeft TLJ zich in grote getale gemeld bij dit afscheid. Dat is een mooi gebaar. Hopelijk krijgt Tankink ook zo'n afscheid. Want ook Tankink zal ik gaan missen.
Het is wel lang wachten, terwijl al een week bekend is, dat Van Hoecke bij TLJ gaat tekenen.
Maar ja, @jvh93
Hofland's afscheid gaat ook niet van een leien dakje. Hij moest wachten tot 't team met de bevestiging zou komen. Het zal wel verrassend zijn, als hij bij Sunweb gaat tekenen.

jvh93

Ik hoop toch stiekem nog dat tankink een jaartje doorgaat bij tlj. Kan gezien zijn huidige seizoen als knecht zeker nog van waarde zijn zowel in de klassiekers als in de grote rondes

Fanny

Leuk regionaal interview met TLJ renner Bouwman over zijn afgelopen wielrenzomer en het debuutjaar bij TLJ met daarnaast ook de komende WT koers Il Lombardia van a.s. zaterdag.
Link:
http://www.regio8.nl/ulftse-bouwman-tevreden-over-wielrenzomer/nieuws/item?831078

kelderfan

'@jvh93
Wat mij betreft tekent Tankink nog een jaartje bij. Hij was dit jaar goed bezig en zeker nog niet versleten.
Hij zou perfect passen in 't Giro-team voor de ondersteuning met Keizer en Van Emden. Clement en Kruijswijk staan al op de rol.

Fanny

'@Kelderfan
Inderdaad, Tankink was goed bezig in de Vuelta.
Indien hij zo presteert in de grote ronden mag het van mij zelfs 2 jaar zijn.
Daarna misschien opnemen in kader v.d. ploeg of PR gaan doen.
Een van de renners die als knecht en wegkapitein nooit verzaakt in een ploeg.
Maar het salaris (voor 2 jaar) zal wel het struikelblok zijn.

kelderfan

'@Fanny
Leuk interview met Bouwman en bedankt voor de link. Hopelijk zit hij volgend seizoen bij de Giro-ploeg.
------
BMC heeft naar alle waarschijnlijkheid een nieuwe sponsor met Tag Heuer. Lijkt mij niet verkeerd voor TLJ om ook zo'n sponsor te scoren. Want het elk jaar afscheid nemen van een kopman is niet bevorderlijk voor de teamopbouw. Je loopt zo steeds achter de feiten aan.

Yeez

'@kelderfan welke kopman? Boom komt terug voor vanmarcke. Bij astana gaat nibali ook weg. Zo is het elk jaar wel raak. En zo makkelijk is het niet voor wielerploegen om sponsoren te zoeken. Zeker niet voor een Nederlands oriëterende ploeg als TLJ. Ze zijn niet voor niks 2 keer bijna "opgeheven".

kelderfan

Hallo @jessevdalen
Bijna telt toch niet. Maar begrijp je niet wat ik bedoel.
Eerst Bauke Mollema en 't jaar daarop Ten Dam en nu Kelderman en Hofland, die kennelijk moesten inleveren.

S. Morgenstern

TLJ heeft niet meer de middelen van hun voorgangers? Meen je dat nu...

Hakkie2

'@kelderfan: Mollema moest weg omdat hij Kelderman in de weg zat.
Ten Dam moest weg omdat hij geen kopman meer kon zijn, na dit jaar kun je alleen maar blij zijn dat hij niet bij TLJ fietste.
Hofland moest inleveren omdat hij van eerste sprinter naar tweede sprinter is gezakt. Maar Hofland is ook nooit een echte kopman geweest, was nooit echt het speerpunt in grote wedstrijden.

TLJ heeft er dit jaar dan ook een nieuwe kopman bij: Groenewegen. Kon je begin dit jaar nog geen dragende kopman noemen, nu wel. Die vervangt als kopman eigenlijk het plekje van Kelderman, ondanks dat het een totaal andere renner is. In plaats van met Kelderman en een stel klimmers naar een wedstrijd te gaan, gaan ze nu regelmatig met Groenewegen en zijn hardrijtrein naar een wedstrijd.

Daarnaast is Kruijswijk Kelderman voorbij gegaan. Die was vaak de derde klimmer in berichten, presentaties e.d. Nu is hij naast Gesink de klassementstopper.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Hakkie2
Het is niet helemaal waar, wat je zegt, want Gesink, Kelderman, Hofland, Vanmarcke en Kruijswijk waren de speerpunten/kopmannen ook in hun eigen presentatie van de ploeg. Dat Kruijswijk een inhaalslag heeft gemaakt en nu naast Gesink wordt genoemd is duidelijk. Groenewegen heeft zich ook goed laten zien en ik denk, dat hij echt de vervanger van Hofland is.
De nieuwe speerpunten zullen wel Gesink, Kruijswijk, Groenewegen en Boom zijn toch. Alleen heeft TLJ de 2e. lijn beter bezet met nu Bennett, Clement en Jurgen van den Broeck, want dit seizoen was er niet altijd een goede bezetting bij kleinere rondes. Dat heeft TLJ op deze manier goed opgelost.
Ik denk, dat Plugge een zuinige man is, die dure jongens wil laten gaan om andere opkomende jongens een beter contract te kunnen geven.

jvh93

Ik hoop dat bijvoorbeeld battaglin kansen voor zichzelf gaat krijgen in de heuvelklassiekers etc. Toch een van de sterkere mannen daar. Nu moet ik zeggen dat ze sowieso een heel mooi heuvelteam op kunnen stellen komend seizoen hoor

Netraam

Plugge moet ook wel een zuinig man zijn, hij heeft niet meer het budget dat Rabobank ook had.
Op de 2e lijn vergeet je overigens Roglic en Battaglin, die gaven dit seizoen toch ook een prima inpuls aan het team.

ghostwriter

LottoNL zal volgend jaar ook moeten oppassen dat ze niet degraderen want Vanmarcke heeft veel punten voor ze gehaald dit jaar. Het wordt erg belangrijk dat Boom zo goed mogelijk presteert in Omloop Het Nieuwsblad, Strade Bianche, Dwars Door Vlaanderen, E3 Harelbeke, Gent-Wevelgem, Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix. Met Wynants, Wagner, Van Emden, Leezer, Lobato en Roosen heeft Boom de beschikking over zes (redelijk) goede knechten voor de klassiekers maar eigenlijk moet daar nog minstens één goede knechten bijkomen. Van Hoecke zou ik persoonlijk een goede extra knecht voor de klassiekers vinden gezien zijn prestaties in de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix van dit jaar.

Timocycling

Inderdaad ghostwriter. Ook in de grote rondes zal minimaal een keer top 5 gereden moeten worden, want verder pakken ze nergens punten.

1 2 ... 381 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.