Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 382 ... 405 406
Laatste man

Kleine rondes pakken ze inderdaad geen punten..

Maar goed, lekker boeiend die punten en WT. Zou me niets verbazen als dat systeem volgend jaar gewoon weer op de schop gaat.

tendam

Robert Gesink pakt nog wel eens een WT-puntje hier of daar. Als hij tenminste niet zo'n kansloos seizoen rijdt als dit jaar, en het jaar ervoor eigenlijk ook.

Hakkie2

'@ghostwriter: TLJ staat 11e met 487 punten, daarvan komen er 201 van Vanmarcke. Dat is inderdaad wel een flinke hap. Maar in 2015 had Vanmarcke nog maar 52 punten, dus steunen op Vanmarcke is sowieso een onzeker geval (Vervanger Boom heeft dit jaar trouwens maar 22 punten, vorig jaar nog 102). Omgekeerd t.o.v. Vanmarcke zie je bij Gesink: 114 in 2015, 29 in 2016.

TLJ heeft dit jaar qua punten een extreem goed jaar. Ze staan 11e, dat is ongekend hoog. De kans is aanwezig dat ze volgend jaar inderdaad tegen degradatie vechten. Hopelijk lukt het volgend jaar wel om in alle 3 de grote rondes een goed klassement te rijden, dat zou een heleboel punten schelen.

Laatst gewijzigd
jvh93

Ik denk dat we in de kleinere rondes moeten gaan hopen op roglic

Hakkie2

'@jvh: volgend jaar is er sowieso een raar geval, er zijn een aantal niet verplichte WT wedstrijden. Ik hoop dat TLJ zoveel mogelijk probeert om aan alle WT wedstrijden met een goed team mee te doen, dat zou aan het eind wel eens heel belangrijk kunnen zijn.

ghostwriter

Ik hoop dat Gesink in de kleine rondes een aanvallende rol krijgt want dan kan hij door middel van etappe overwinningen een aantal punten bij elkaar sprokkelen. In de Tour moet hij dan voor een top 10 klassering in het algemeen klassement gaan om zo minstens 50 punten voor LottoNL te halen. Als Kruijswijk in de Giro en Vuelta top 5 weet te rijden zal dat ook een behoorlijk aantal (minstens 160) punten opleveren. Verder is het hopen dat Groenewegen en de sprinttrein zich goed blijven ontwikkelen zodat hij meer punten kan halen dan de 34 die hij dit jaar haalde.

Hakkie2

'@ghostwriter: tegenover 1 4e plek (60 punten) in een kleine ronde moet je nota bene 10 etappes (6 punten voor winst) in kleine rondes winnen. Voor de punten kan hij dus veel beter voor klassementen gaan. Ik hoop eigenlijk dat hij gewoon weer top 5 kan rijden in 2 van Tirreno/Parijs-Nice, Catalunya, Baskenland en Zwitserland/Dauphine. Dan ben je 100 punten verder. Daar gaan geen etappezeges tegenop kunnen.

En dan zijn er ook nog California en Abu Dhabi (volgend jaar in februari), weet alleen niet of je daar voor evenveel punten krijgt.

Laatst gewijzigd
Netraam

Mijn post is helaas zojuist opgegeten door een technisch foutje bij WF, maar de strekking was ongeveer gelijk met wat Hakkie2 zojuist poste.

Om mijn opgegeten post (grrrr) nog even samen te vatten: Met een paar ereplaatsen en een klassement in Eneco zijn 100 punten voor Boom niet buiten bereik, Kruijswijk kan er ook zoveel wel halen zonder pech, 150 voor Gesink is niet een heel rare gedachte als hij zijn niveau consistent weer kan halen, 50 voor Roglic en Bennett zou ook moeten lukken (Polen, Down Under, etc). Dan kom je conservatief uit op 450 punten, iets minder dan dit jaar.

jvh93

neem daarbij nog mogelijke ereplaatsen voor battaglin, van de broeck, van emden (tijdrit), campenaerts (tijdrit) en misschien een uitschieter van een talent als de tier, bouwman, vermeulen, tolhoek etc.

kelderfan

Het wielrennen wordt op die manier een spelletje. Wie haalt de meeste punten. {grrr}.
Dus nog een sprinter erbij, dan kan Groenewegen zich meer richten op WT-programma, want daar zijn meer punten te sprokkelen.

tendam

'@kelderfan
Ze hebben al een sprinter erbij, al dringt dat volgens mij niet echt door bij jou. Hint: het is een Spanjaard.

Netraam

Alleen de 5 renners met de meeste punten tellen, dus liever niet kansen spreiden. Als de echte Lotto: Gokken en geluk hebben.

ghostwriter

'@Hakkie2
Dat zou best kunnen maar ik zie Gesink niet zo snel een top 4 of zelfs maar een top 6 klassering in meerdere kleine rondes rijden. Misschien kan hij één of twee kleine rondes uitzoeken waarin hij wil pieken en wel voor het klassement gaat maar in de rest zou ik hem voor etappe overwinningen laten gaan. Ik neem aan dat Gesink ook een speerpunt van de ploeg zal zijn in de heuvelklassiekers en als hij het in die wedstrijden goed wil doen zal hij op het juiste moment moeten pieken. Ik verwacht dat Gesink komend jaar drie piekmomenten wil inplannen. De eerste rondom de heuvelklassiekers in het voorjaar, dan tijdens de Tour en tot slot rondom de Canadese GPs en de Ronde van Lombardije. Hij kan dan proberen om in het voorjaar te pieken vanaf de Vuelta al País Vasco tot en met de Tour de Romandie. Dat is dus vanaf 3 tot 30 april waarna hij even rust kan nemen om zich vervolgens op de Tour voor te bereiden.

S. Morgenstern

Wanneer het enkel om punten te doen zou zijn, kan Gesink uiteraard veel beter voor klassementen gaan. Ritten in korte rondjes en heuvelklassiekers bieden hem veel minder kansen.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

'@ghostwriter: die piek in de heuvels is altijd gecombineerd met een piek in het Baskenland. En volgens mij heeft Gesink ook altijd een 'piek' (in hoeverre het een piek is, gewoon een heel hoog basisniveau) rondom de Tirreno of Parijs-Nice. En hij wil ook altijd goed zijn in Dauphine of Zwitserland, zoals hij dit jaar daar ook goed begon.

En ik denk eigenlijk dat hij in mei naar California gaat, die is nu ook WT.

Echt: als hij voor klassementen gaat levert hem dat veel punten op. Gaat hij voor ritten is de kans vrij groot dat hij 0 punten haalt en maximaal een stuk of 12 (2 zeges). Een rittenkaper gaat nooit in de top 5 staan van een niet degraderend team, volgens mij. De gigantische hoeveelheid van 10 ritten in kleine rondes levert je nog maar 60 punten op.

Laatst gewijzigd
tendam

'@ghostwriter
Het hangt ervan af natuurlijk, de 'oude' Gesink stond in een seizoen op het podium in Tirreno en het Baskenland, reed top-10 in de Amstel, podium in Quebec, en won de Tour of Oman. Dat was hetzelfde seizoen waarin hij compleet werd afgebrand in Tour du Jour omdat hij een ongelukkige Tour reed. Kun je nagaan wat beeldvorming doet.

Overigens was dat voor z'n beenbreuk, die hem wel heeft teruggeworpen waardoor ik hem zo'n seizoen niet snel meer zie rijden. Maar zo slecht als dit jaar kan bijna niet.

Laatst gewijzigd
defietser

Beste mensen,

Jullie vergeten één ding. In de Ronde van Spanje mocht hij winnen!! Neemt niet weg , dat ik veel respect en bewondering voor Gesink heb. Dus niet negatief bedoelt.

Laatst gewijzigd
tendam

'@defietser
Uiteraard, iemand die een rit wint uit een ontsnapping mag uiteindelijk altijd winnen van het peloton. Maar wat zegt dit over wat Gesink verder al heeft gepresteerd?

kelderfan

'@tendam
Dus Lobato is jouw sprinter voor TLJ. Daarom heeft TLJ geprobeerd om Timothy Dupont te halen. Eigenlijk maar goed, dat 't niet gelukt is.

S. Morgenstern

Het programma van Groenewegen mag überhaupt niet afhankelijk zijn van een derde sprinter in de ploeg. Het programma van een derde sprinter is wel afhankelijk van het programma van Groenewegen.

Een sprinter erbij zodat Groenewegen WT-punten kan gaan sprokkelen gaat uit van het eerste..

Laatst gewijzigd
gardeyn

'@kelderfan: Je wordt steeds vervelender. Misschien dat betweterige toontje achterwege laten!
Dupont zal in beeld geweest zijn als vervanger voor Van Asbroeck: iemand voor de allerkleinste wedstrijden.
Groenewegen zal volgend jaar grotere koersen gaan rijden en minder van die Belgische 1.1 koersen. Daar had TLJ Dupont of V. Asbroeck (die dan niet zou winnen) voor kunnen gebruiken. Zonder dat soort renners lijkt het voor volgend seizoen zinloos om die wedstrijden te gaan rijden.
Lobato is voor hele andere soorten aankomsten, maar wel een tweede sprinter.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Na de eerdere constatering dat Timo Roosen deze week enkel op zijn tijdritfiets heeft getraind, vandaag beelden op twitter via Robin van der Kloor waarin hij zich samen met Kelderman en Leezer op de temperatuur in Qatar aan het voorbereiden is.

Laatst gewijzigd
gardeyn

'@vlek: en hij meldt ook de selectie: Kelderman, Roosen, van Emden, Roglic, Campenaerts en Leezer

Hakkie2

Selectie LottoNL-Jumbo ploegentijdrit Qatar: Kelderman, Roosen, Leezer, Van Emden, Roglic en Campenaerts. Bron is de hierboven genoemde twitter.

S. Morgenstern

Daar had ik gewoon helemaal overheen gelezen...

1 2 ... 382 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.