Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 383 ... 405 406
jvh93

Leezer dus de man die niemand verwacht had, ben benieuwd

S. Morgenstern

26 september 2016 om 22:06

Leezer en Roosen lijken me de meest logische namen voor de laatste plek (of de twee laatste plaatsen mocht Vanmarcke niet meer terug in vorm geraken).

Niemand? ;)

Laatst gewijzigd
Netraam

Over het algemeen is Leezer wel een solide schakel in de TTTs bij LottoNL en vroeger bij Rabobank, maar sinds 2011 Tirreno heeft hij volgens mij niet meer in een winnend team meegedaan.

jvh93

Hahaha oké, ik had hem niet verwacht. Credits naar jou vlek

S. Morgenstern

Wie heeft er sinds 2011 wel in een winnend team meegedaan?

Netraam

Niemand die sindsdien bij TLJ rijdt iig :P

Hakkie2

Jawel, Battaglin won in de Giro di Padania de TTT met Colnago-CSF in 2012. Hofland won in 2012 de TTT van de Thuringen Rundfahrt met Rabobank CT. Volgens mij zijn dat de enigen die een TTT wonnen na 2011 in de huidige selectie.

Roglic kwam nog wel tot plek 2 in de TTT van de Sibiu Cycling Tour, Teunissen en Lindeman tot plek 2 in Olympia's Tour.

tendam

Leezer kan toch niet direct een verrassing zijn, zat vorig jaar immers ook in de TTT-ploeg. Al zou ik dan eerder voor Groenewegen zijn gegaan.

S. Morgenstern

Dit is zelfs de derde keer in de laatste vier jaar dat Leezer wordt meegenomen naar de ploegentijdrit. Groenewegen had ook een optie kunnen zijn, maar die zal zich de komende weken minder specifiek voor kunnen bereiden. Daarnaast was de ploegentijdrit in de Eneco Tour meer op zijn lijf geschreven.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

Groenewegen moet in Qatar maar 1 ding in zijn hoofd hebben: de wegwedstrijd. Zelfs al zou hij de beste man zijn voor de TTT van TLJ, dan zou ik hem nog niet opstellen.

Fanny

Leezer en Roosen had ik niet verwacht voor de WK TTT.
Gesink (nog fris) en Keizer (wel veel gereden en misschien moe) zijn volgens mij de veel betere TTT renners.
Maar de vraag is of beiden deze zandbakkoers in Qatar wel wilde rijden aan het eind van het seizoen.

ghostwriter

Ik neem aan dat Roosen en vooral Leezer met de TTT meedoen omdat LottoNL verwacht dat ze in de ploeg voor het WK opgenomen worden om Groenewegen bij te staan. Dat scheelt LottoNL namelijk reiskosten en de TTT gaan ze toch niet winnen.

Hakkie2

'@ghostwriter: de Nederlandse selectie is al bekend. Met Leezer, maar zonder Roosen. De renner die ik dus als minste zou inschatten (Roosen) wordt net als Kelderman speciaal hier voor ingevlogen. Of Roosen nou zo veel beter is dan Vermeulen betwijfel ik.

Wielerfan1987

Vergeet overigens ook niet dat Leezer in de meeste goede TTT's van de ploeg deel was van de samenstelling.

De Overwinning in de TTT van de Tirreno 2011

De TTT in de Tour de Fjords 2013

En recentelijk nog de Eneco Tour van dit jaar.

Niet geheel onlogisch dus om Leezer mee te nemen

horsm

Overdrijven we niet een beetje met dat praten over reiskosten. Zoveel kost een extra ticket naar Quatar ook niet. Volgens mij zitten de kosten van het TTT vooral in het materiaal. En ook voor de renners die al de wegrit rijden moet dat speciaal worden meegenomen.

tendam

'@hakkie
Roosen lijkt me wat explosiever dan Vermeulen, geen onbelangrijke eigenschap in een TTT.

Hakkie2

'@tendam: dat klopt denk ik wel, maar aan de andere kant lijkt Vermeulen me iemand die een heel hoog tempo langer vol kan houden. Naast het feit dat Vermeulen toch al moet acclimatiseren en op zijn TT fiets moet trainen omdat hij voor Amerika de tijdrit rijdt. Vooral dat acclimatiseren zou wel eens kunnen betekenen dat je daar echt nog wel 1,5 week of 2 weken last van hebt en dus met iets van een achterstand aan je winter begint. Terwijl het jaar voor Roosen al vrij zwaar was.

Ik zei dus ook niet dat Vermeulen beter was dan Roosen, maar dat ze me gelijkwaardig lijken en dan had ik gekozen voor de renner die toch al in Qatar moet zijn.

TheArt

Geen Duijn dus, jammer. Al denk ik dat ze niet eens een poging gewaagd hebben.

Chrys

Opstelling Tour de l'Eurométropole

Tom van Asbroeck
Twan Castelijns
Moreno Hofland
Dylan Groenewegen
Dennis van Winden
Mike Teunissen
Maarten Wynants
Dhr. Jan

kelderfan

Er waren toch 5 renners getest door TLJ?
Nu lijkt  Amund Grondahl van Team Joker de overstap naar TLJ te gaan maken. Waarom?
TLJ schijnt een voorkeur te hebben voor renners met Nederlandse roots {Vermeulen}.

Picoo

Wat is je bron? :)

kelderfan

'@Picoo
Je kunt de betreffende renner opzoeken en dan even bij zijn tweets kijken. Hij volgt TLJ.

Picoo

Thanks, ik zal even kijken!

kelderfan

Gesink was goed bezig. Maar jammer genoeg heeft hij kennelijk een bocht niet goed genomen en kwam daardoor op achterstand. Dan moet je te veel krachten spenderen aan de achtervolging en kom je krachten te kort voor in de finale. Volgend seizoen maar weer volop de klassiekers gaan doen, naast de TdF natuurlijk. Maar wie krijgt hij als ondersteuning mee?

tendam

Lombardije heeft weinig te maken met de andere klassiekers, Gesink doet het daar altijd wel goed terwijl hij er in de Ardennen zelden of nooit aan te pas komt. De ondersteuning in de Ardennen lijkt me het probleem niet, het kopmanschap wel.

1 2 ... 383 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.