Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 403 404 405 406
Loek de Rooij

Haha, in het transfers and rumors topic op cyclingnews.com meldde gisteren iemand dit. Ik schat dat dit de enige bron van cyclingfever is inzake de onderhandelingen van Tankink. Je neemt ze iets te serieus @kelderfan.

ghostwriter

'@tendam
Dat kan maar volgens mij is Jansen meer iemand die rap in de aankomst is wanneer hij met een klein groepje is overgebleven en geen pure sprinten. Al was Kittel natuurlijk ook geen pure sprinter toen Giant hem aantrok dus je weet nooit hoe Jansen zich ontwikkeld. Ik heb trouwens nergens gezegd dat ik denk dat ze Jansen hebben aangetrokken om zo een grotere kans te maken om ook Halvorsen aan te trekken. Jansen zelf is een toptalent maar het zou mooi zijn als ze door zijn komst het nog grotere talent Halvorsen ook aan kunnen trekken.

tendam

'@ghostwriter
Dat zou leuk zijn voor die ploeg, maar ik denk dat ze liever weer eens een Nederlands toptalent binnenhalen. Genre Wilco Kelderman, zeg maar.

Daan Olivier zou dat talent kunnen zijn, dat moet nog blijken.

S. Morgenstern

Ze zullen inderdaad eerder de voorkeur geven aan een Nederlandse 'tweede' Groenewegen. De vraag is echter of zulke talenten zich volgend jaar wel aandienen (dit jaar was er bijvoorbeeld alvast geen groot Nederlands talent klaar voor de stap naar de WT).

Dat daardoor Halvorsen een hele aantrekkelijke renner kan worden voor een ploeg die bij de wereldtop van het sprintgebeuren wil horen lijkt me een feit. Dat zo'n toptalent misschien onhaalbaar is voor een ploeg als TLJ is evident, maar de aanwezigheid van Jansen kan desondanks met recht als relevant element worden opgemerkt. Niets mis mee.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@tendam
Er lopen behoorlijk wat contracten af in 2017 dus LottoNL zal naast Halvorsen nog meer wielrenners kunnen halen. Momenteel zijn er alleen niet zo veel Nederlandse talenten van het kaliber Kelderman of Oomen te halen. Persoonlijk zou ik alles op alles zetten om Vd Poel aan de ploeg te binden. Desnoods laten ze hem de veldritten in het shirtje van Beobank - Corendon rijden zolang hij maar bij LottoNL onder contract staat en het wegseizoen rijdt. Ik weet trouwens helemaal niet of dat wel mag maar als het mag lijkt me dat een goede deal voor Vd Poel. Naast Vd Poel zou ik geen Nederlands talent van de 'hors catégorie' kunnen noemen die al klaar is voor de overstap naar de WorldTour. Ze kunnen proberen om Van Baarle van Cannondale en Van Poppel van Sky over te nemen. Alleen zullen ze daar voor 2018 waarschijnlijk het budget niet voor hebben. Misschien na 2018 als één of meerdere van hun kopmannen vertrekken.

xistnc

Voorlopig loopt het contract met de sponsoren slechts tot en met 2018. Daar zal eerst beweging in moeten komen, alvorens renners als Halvorsen of wie dan ook gepolst kunnen worden.

Fanny

'@ghostwriter
Quote: Ze kunnen proberen om Van Baarle van Cannondale en Van Poppel van Sky over te nemen. Alleen zullen ze daar voor 2018 waarschijnlijk het budget niet voor hebben. Misschien na 2018 als één of meerdere van hun kopmannen vertrekken.

Dan zullen de huidige of toekomstige sponsoren ook enige jaren moeten verlengen NA 2018.

tendam

'@ghostwriter
Van der Poel zullen ze ongetwijfeld wel willen hebben, maar vader Adri heeft het niet zo op die ploeg, en volgens mij zal die jongen ook beter aarden in een Vlaamse ploeg. Het is gewoon een Vlaming, met toevallig een Nederlands paspoort. Ik zie hem wel voor Lefevere koersen, lijkt me een goede combi.

En daarnaast, wat xistnc ook al zegt, voor hetzelfde geld bestaat deze ploeg over 2 jaar niet meer... al zijn ze wel aardig weerbaar gebleken, de afgelopen jaren, vooral natuurlijk omdat ze de enige echt Nederlandse WT-ploeg waren.

kelderfan

'@ghostwriter
Bedoel je nog minder kopmannen bij TlJ. Dat lijkt mij echt 't uitkleden van een ploeg. Ik zie liever Van Baarle er bij komen.
Maar wat talenten betreft, die een heuvel goed verteren, zijn De Vries en Maas een optie; daarnaast heb je bij Lotto U23 bijv. een Steff Cras om de stageplekken in te vullen.
En om 't Noors aandeel wat groter te maken, heb je naast Halvorsen bijv. een Anders Skaarseth {21 jr.}.

tight

Inderdaad wat ten dam zegt over vd Poel. Volgens Adri worden jongelui bij rabo en zn opvolgers vaak in een knechtenrol gebruikt de eerste jaren, onder het mom van wennen aan het profbestaan. Op die manier blijven deze renners vaak in deze roI hangen, omdat het gemakkelijk is en ze niet beter kennen. In plaats daarvan moeten neo's meer koersen selecteren waar ze proberen voor winst te koersen en finales leren rijden.

kelderfan

'@Fanny
Je ziet bij Etixx Quick-step toch ook, dat na al 't doemdenken gewoon 't zelfde budget voor 2017beschikbaar is, als 't afgelopen seizoen.
Ik denk, dat Plugge en Verhoeven al verder denken dan 2018.
Als de gesprekken met Tankink goed worden afgerond, heeft de ploeg direct 29 renners. Wie had dat gedacht of verwacht.

S. Morgenstern

Het budget van Etixx voor 2017 is nooit als probleem bestempeld. Het gegeven dat ze daarna geen contracten konden garanderen is dat wel en daar hebben ze de afgelopen periode de beperkingen wel degelijk van gemerkt. Het is heel reëel om te denken dat dezelfde beperkingen een invloed hebben op de mogelijkheden van TLJ om (talentvolle) renners aan te trekken.

Laatst gewijzigd
oscarito1908

Geen Vlaming, maar een Brabo. En die wonen ook in Belgie.

raleigh

.....wat jammer nou dat TLJ vrijwel geen budget heeft om de Van Baarles, Van der Poeltjes en Halvarsons binnen te hengelen, los van het gegeven dat deze mannen het ook moeten willen!

Wees reëel en TLJ leidt een bestaan in de marge en zullen zo ook presteren, met een enkele uitschieter!

En Verhoeven al na 2018 kijken; zie ik niet gebeuren!

kelderfan

'@Raleigh
Misschien dromen dan. Kruijswijk en in de marge#

Gregje

Tijd overbruggen

https://www.youtube.com/watch?v=PlRNpdhL2OA

Poeksel

"Ze zullen inderdaad eerder de voorkeur geven aan een Nederlandse ‘tweede’ Groenewegen."

Er is een Nederlandse sprinter die in 2014 nog negen overwinningen boekte zonder contract...

jvh93

kippenvelbeelden

Netraam

'@Poeksel
Zelfs een eindklassement had deze alleskunner toen nog gewonnen, maar helaas is hij sindsdien een beetje buiten de berichtgeving gebleven. Zeker hier op wielerflits heb ik niks meer van hem vernomen....

ghostwriter

'@kelderfan
Nee ik bedoel niet nog minder kopmannen bij LottoNL. Van Baarle en Van Poppel zouden natuurlijk kopmannen worden. Het lijkt me een feit dat LottoNL niet extra kopmannen aan de ploeg toe kan voegen. Daarom zullen er kopmannen moeten vertrekken als ze Van Baarle en Van Poppel willen aantrekken.

@raleigh
Natuurlijk moeten ze zelf willen maar qua budget zei ik duidelijk dat er eerst kopmannen moeten vertrekken wil LottoNL jongens als Van Baarle en Van Poppel aantrekken.

@tight
Als Vd Poel naar LottoNL zou komen zou dat natuurlijk direct als een (semi-)kopman zijn. Ik denk dat dit de enige manier is waarop LottoNL hem zou kunnen overhalen om voor hun te kiezen en niet naar Etixx te gaan.

kelderfan

'@Gregje
Dat was echt een gave rit met al die Orica's in de eerste groep.

kelderfan

'@ghostwriter
TLJ heeft nu Gesink, Kruijswijk en Lars Boom als kopmannen en die hebben allemaal een contract tot en met 2018. Trouwens PCS geeft aan, dat TLJ ook 2019 is te bewonderen in het wielerpeloton. Maar wie moet er dan volgens jou vertrekken?
Ik zie Van Poppel niet als kopman bij TLJ komen.

Gregje

Magisch he Kelderfan :D

Van der Poel, Sinkeldam en Meijers in 2018. We Castelijns, Lammertink en Martens

mooiman

dacht ik toch eindelijk de transferberichten gehad te hebben , wordt hier al weer over 2018 gesproken!!. Laten we dat bewaren tot half volgend jaar. Gregje helpt ons wel de winter door. Waarvoor dank!

tdb

'@ kelderfan, ook Groenewegen kun je wel tot kopman rekenen. Net als Lobato verwacht ik...

Laatst gewijzigd
1 2 ... 403 404 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.