Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 403 404 405 406
kelderfan

'@Gregje
In zijn laatste TdF reed Gesink ook aanvallend en dat zorgde voor een goed resultaat in 't AK. Die aanvallende steil lijkt een positieve verbetering in zijn manier van rijden. Hij kan 't laten zien in de TDU. Ik hoop ook, dat Gesink de ToC in zijn programma opneemt.
Ik ben ook benieuwd hoe het programma van Jurgen van den Broeck gaat zijn.;)

robertowilco

@Kelderfan, Gesink gaf gisteren in het interview op Peptalk aan een voorkeur te hebben voor de ToC

jvh93

'@kelderfan ik denk dat Jurgen van den Broeck sowieso de heuvelklassiekers en de Giro (in dienst van Kruijswijk) gaat zijn. Daarnaast dan een keuze tussen de tour en de vuelta en de races in opbouw naar die ronde.

Wat verwachten jullie van Kruijswijk dit jaar? zal hij weer het hele seizoen vrij onzichtbaar rijden op de Giro na, of zal hij ook kunnen scoren in de kleinere rondes? ik vrees het eerste aangezien hij zichzelf altijd volledig kan toewerken naar 1 doel en de rest niet echt presteert zoals hij zou kunnen/moeten. Ik denk dat we het komend seizoen in de kleinere rondes moeten hebben van mannen als roglic en misschien battaglin en/of een van de nieuwe jongens. Denk in ieder geval dat Clement ook nog genoeg kansen krijgt om voor eigen succes te rijden in de aanval etc.

ti-raleigh

'@ jvh93
Kruiswijk zal vóór de Giro nauwelijks te zien zijn. Ná de Giro misschien DL, dan rust en voorbereiden op Vuelta met misschien Polen. Als hij in Giro en Vuelta top 10 kan rijden, heeft hij het goed gedaan wat mij betreft. Voor de rest verwacht ik geen spectaculaire uitslagen van hem.
Gesink zal zeer waarschijnlijk hoog willen scoren in ToC, maar voor de rest verwacht ik geen top 10 van hem. Dus ja, in de andere WT-rondjes zullen de uitslagen en punten moeten komen van Bennett, Roglic en VdB.

Netraam

Dit jaar was hij natuurlijk ook vrij indrukwekkend in Yorkshire, waar het parcours hem eigenlijk ook niet echt lag. Misschien had dat te maken met de tegenstand, maar Roche en Voeckler waren daar ook niet slecht. Ik hoop dat hij op diezelfde manier weer naar de Giro toe kan werken.

defietser

Komt Gijs van Hoecke en Jansen nu wel of niet?

jvh93

'@defietser ga er maar vanuit dat ze komen. Ik snap alleen ook niet waarom de ploeg zo lang wacht met het naar buiten brengen maar geduld is een schone zaak ;)

ti-raleigh

'@ koel
Steven zou podium kunnen rijden als alles meezit. Ligt er wel aan wie er meedoet en met welke ambities. Een goeie ploeg verhoogt de kansen op een podiumplek, maar is natuurlijk geen garantie. Als Sky, BMC, Astana etc.. hun beste teams opstellen, daar kan TLJ niet tegenaan. Nibali, Aru behoren dan tot favorieten, Kruiswijk een gevaarlijke outsider.

Jotto-Lumbo

Hoe kan je Kruijswijk als gevaarlijke outsider bestempelen als je de afgelopen giro en tour hebt gezien.. Kruijswijk reed Nibali op 3 minuten en Aru liet het constant afweten in de tour. Dan mag je toch veronderstellen dat Kruijswijk favoriet is, helemaal met een versterkt team tov vorig jaar.

Wanneer de contadors chavezzen en frooms van deze wereld deelnemen aan de giro wordt het een ander verhaal natuurlijk.

flyellus42

quote: zijn optreden dit jaar was geen toevalstreffer. Laten we dat hopen. Ik heb mijn twijfels daarover. Kruijswijk verliest gewoon
te veel tijd in de 1e week van een grote ronde. om op een podium te kunnen komen. Alleen in de laatste giro ging dat een keer goed, maar in de vuelta daarna had hij na een paar dagen fietsen alweer minuten achterstand op zijn concurrenten. Ook als hij door een valpartij niet was uitgevallen had hij die achterstand niet meer goed gemaakt.

S. Morgenstern

Kruijswijk zou inderdaad ziek kunnen worden in de aanloop naar de Giro.

daveb83

Weet niet of het al voorbij gekomen is in dit forum...anders mijn oprechte excuses :-)
Wie waren die 5 renners die enkele mnd geleden zijn getest? Kan iemand dat met zekerheid zeggen?
Heb namelijk al meerdere logische vermoedens (oa van Hoecke, Hupont) voorbij zien komen. Ben toch nieuwsgierig.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Daarom zou 't goed zijn om Bennett en JvdB mee te nemen naar de Giro, dan kan er toch nog een top tien uitkomen. De jongens moeten toch iemand hebben om voor te rijden. Maar bedoel je een griepje? Want daarvoor kun je je laten inenten.

S. Morgenstern

Maar bedoel je een griepje? Want daarvoor kun je je laten inenten.

Ik bedoelde hetgeen hem niet volledig fit aan de start van de Vuelta deed staan. Het tijdverlies van de eerste week had daar volgens mij alles mee te maken en niet met hetgeen in de post boven de mijne werd beweerd. Kruijswijk had de afgelopen twee edities van de Giro ook in de eerste week benen waarmee hij dankzij zijn herstelvermogen voor het podium kan rijden, waarmee het oude mankement van hem mij een probleem uit het verleden lijkt.

JVDB meenemen moeten ze overigens natuurlijk vooral doen om hetgeen hij kan betekenen voor een Kruijswijk in topvorm. De mogelijkheid om het wegvallen van de kopman op te vangen is in eerste instantie bijzaak.

Kan iemand dat met zekerheid zeggen?

Ik niet. Ik heb in die periode wel geopperd dat het me niet zou verbazen wanneer er Noorse talenten bij die geteste renners zouden zitten. Dat vermoeden was toen gebaseerd op het volg en like gedrag van Gino Van Oudenhove (de ploegleider van die Noren), dat leek rond die week van de testen in ieder geval op recent contact met de ploegleiding van TLJ te duiden. De naam van Per is verder veelvuldig gesuggereerd, net als enkele ploeggenoten van Van Hoecke niet onlogisch zouden zijn geweest (Van Leirberghe en Capiot) of Nederlanders in de categorie van een Minnaard.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Wat opvallend was, dat Gino Van Oudenhove ook Niermann heeft gevolgd. Ik had het vermoeden, dat het contact met Team Joker via Niermann liep.
Want Niermann volgde ook Kristoffer Halvorsen, die de 1e. was, die GROENDAHL JANSEN feliciteerde met de overgang naar TLJ.
Hopelijk is het contact met Kristoffer Halvorsen ook voor het seizoen 2018 gelegd.

Wielerfan1987

'@kelderfan,

Buiten speculaties van de televaag is nog nergens iets gemeld over een overstap van Niermann naar de begeleiding van TLJ.

Dus hoeft het volgen van Jansen en Halvorssen niets te zeggen, niets officieels in elk geval.

Maar dat hij die jongens volgt op twitter is ook niet gek, die jongens reden veel dezelfde wedstrijden als het RDT dus zal er ook wel het nodige contact tussen hen zijn geweest gedurende het jaar.

Dutch Cycling Fan

'@wielerfan1987 ook de team manager van Joker (huidige ploeg van Amund G. Jansen) feliciteerde hem al met de overgang naar TLJ op twitter

Wielerfan1987

'@DCF

Dat Jansen komt geloof ik ook wel, absoluut.

Waar het mij om gaat is dat kelderfan nu alweer speculeert dat het contact met Halvorssen er al is voor 2018 en dat baseert hij puur op het feit dat zowel Jansen en Halvorssen door Niermann gevolgd worden op twitter.

En omdat nu Janssen blijkt te komen schrijft kelderfan dit toe aan de invloed van Niermann en gaat hij er maar gelijk vanuit dat Niermann Halvorssen ook wel binnen zal hengelen

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Contact met Halvorssen lijkt me sowieso niet afhankelijk van hetgeen Niermann doet. Ze hebben net de vaste kamergenoot en sprintaantrekker van die jongen vastgelegd.

Dutch Cycling Fan

Haha wielerfan1987 daar heb je een punt. Ach we kennen Kelderfan toch en ik bewonder zijn enthousiasme ;-).

Vlek heeft ook wel een punt. Halvorsen een jaar verder laten rijpen bij team joker en in 2017 binnen hengelen voor 2018 zou niet gek zijn. Dat is echter nog zover weg dat ik me daar echt niet mee bezig houdt.

kelderfan

'@Wielerfan1987
Natuurlijk hoeft 't niet te betekenen, dat Halvorsen ook de overstap naar TLJ gaat maken. Er zullen wel meer WT-ploegen geïnteresseerd zijn. {zie Per}
Maar het was wel opvallend, dat Niermann die 2 jongens heeft gevolgd. Ik zeg alleen maar, dat Halvorsen ook een goede sprinter voor TLJ zou zijn.
@vlek
Dat van die vaste kamergenoot wist ik niet, maar goed, dat zegt nog meer dan het volgen van Niermann. Maar Groendahl Jansen is niet alleen maar een sprintaantrekker geweest voor Halvorsen. Groendahl Jansen kwam verschillende keren alleen aan. Want de sprintaantrekker Truls Engen Korsaeth   wordt nu begeerd door Alexander Kristoff van Team Katusha - Alpecin.  

ghostwriter

Door de komst van Jansen zal LottoNL vast en zeker een grotere kans hebben om Halvorssen voor 2018 te contracteren. Ik hoop enorm dat Jansen straks een goed woordje doet voor LottoNL en de ploeg Halvorssen een goed aanbod kan doen. Met Jansen en Halvorssen zou LottoNL twee zeer grote talenten erbij hebben en met Jansen als lead-out en Halvorssen als sprinter hebben ze een goed begin van een tweede sprinttrein.

tendam

Misschien wil die Jansen wel juist voor zichzelf sprinten, en niet meer de leadout doen voor Halvorsen? Het lijkt me stug als ze die jongen hebben gehaald om over 1 jaar meer kans te hebben om Halvorsen te tekenen. Zo essentieel is het niet voor deze ploeg met Nederlands oogmerk om een Noors supertalent binnen te halen.

kelderfan

De kans dat Tankink gaat verlengen wordt groter nu cyclingfever weet te melden, dat hij vanaf 27/10 in onderhandeling is met TLJ.

jvh93

Zijn ze wel een beetje laat mee, volgens mij wist heel wielerflits bezoekend Nederland en België al 2 maanden dat hij een 2 jarig contract wil en een 1 jarig contract aangeboden heeft gekregen

1 2 ... 403 404 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.