Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 42 ... 405 406
Yeez

Wil dus later in het jaar in vorm zijn terwijl hij dat normaal hier al was. Gaat hij trouwens ook nog een grote ronde rijden (giro, tour of later vuelta) of gaat hij vol voor de kleine rondes en de klassiekers? Misschien weet @rahimns dit?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@jessevandalen hij rijdt in ieder geval de Giro

Yeez

'@rahimns is dat al zeker? Dat wordt dan een mooie selectie voor de giro:

Kruijswijk
Bennett
Roglic
Battaglin
Tankink
Tjallingi
Keizer
Campenaerts
?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Klopt, het zou kunnen dat de ploeg nog een sprinter meeneemt. Dat zou dan Van Asbroeck moeten zijn. Anders misschien Martens of Wagner.

jvh93

ik ben benieuwd wat kruiswijk kan laten zien met deze ondersteuning, vindt het persoonlijk wel jammer dat er 'slechts' 4 nederlanders in deze selectie zitten aangezien de Giro dit jaar toch in Nederland start. Maar ik denk wel dat dit al een redelijk uitgebalanceerd team is.
Kruiswijk in de bergen ondersteuning van roglic en bennet en tot op zekere hoogte battaglin. enkele hardrijders met tjallingi, campenaerts en keizer en tankink als ideale wegkapitein die ook in de heuvels nog redelijk mee kan.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@jvh93 ik heb zo'n vermoeden dat men de 3 buitenlanders bewust bij elkaar houdt in bepaalde wedstrijden, het is makkelijker samen te wennen aan een nieuwe ploeg dan alleen. En omdat Bennett hierin het beste kan helpen omdat hij die ervaring al heeft. Verder zijn dit alle 3 renners voor de 2e lijn. Dus lijkt me logisch.

kelderfan

Volgens PCS staan nu op de rol Kruijswijk, Battaglin, Campenaerts, Roglic, Tjallingii en dan volgens het artikel in cyclingnews ook Bennett.
Maar nog geen Keizer, Tankink en Van Asbroeck.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Keizer en Tankink hebben in interviews al aangegeven weer naar de Giro te gaan. Van Asbroeck geef ik alleen als eventuele mogelijkheid als er een sprinter mee gaat. Dus ook Wagner en Martens zijn mijn gokjes. Maar die 8 zijn zeker (zolang er niets tussenkomt natuurlijk)

S. Morgenstern

Wat is de bron voor de deelname van Bennett? Verwacht in dat geval Martens zeker in de Tour, aangezien ze anders naast Gesink en Kelderman enkel Lindeman en Vanmarcke hebben als frisse mannen voor ondersteuning in de bergen.

Laatst gewijzigd
Yeez

Even wat anders (ik wil hier absoluut geen discussie aanwakkeren), trapt gesink sinds die beenbreuk meer kracht met het linkerbeen dan met het rechterbeen weg? Op het filmpje met kramer valt mij namelijk op dat hij een beetke naar links hangt met afzetten?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik heb er nog eens naar gekeken en ik zie het niet. Maar volgens mij heeft hij er nu geen last meer van. Vorig jaar heeft hij zijn been verwaarloosd, want hij moet er wel speciale oefeningen mee doen en daardoor kreeg hij die knieblessure.

TanKing

'@Kelderfan Hier het bericht dat Tankink naar de Giro gaat en in dit bericht wordt Keizer genoemd. (en trouwens ook Roglic, Battaglin en Tjallingii)

Wielerfan1987

'@Rahim,

Ik ga er vanuit dat Martens weer in de voorselectie voor de Tour zit, net zoals ik daar van Emden in verwacht.

Ik denk daarom niet dat Martens de Giro zal doen.

Yeez

Ik denk dat wagner die 9de renner is in de giro

Wielerfan1987

'@jesse,

Dat denk ik ook, ik vermoed namelijk dat v. Asbroeck zijn focus meer op het Vlaamse werk wordt gelegd dit jaar.
Om dan na een drukke voorjaarscampagne ook nog de Giro te doen is wellicht iets teveel van het goede.

veld

'@ vlek Vanmarcke voor ondersteuning in de bergen? Voor de Tour verwacht ik: Kelderman, Gesink,Bennett, Lindeman en dan als ondersteuning op devlakkere parcoursen en om te vrijbuiten en in de sprints mee te doen Vanmarcke, Hofland, Van Emden, Leezer enMartens.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik twijfel idd aan Bennett, ik dacht dat ik het ergens had gehoord of gelezen. Maar ik kan het niet vinden. Dus Bennett is een twijfelgeval.

kelderfan

'@TanKing
Dan is PCS nog niet helemaal bijgewerkt. Maar ik vind 't jammer dat Tankink in de selectie voor de TdF onbreekt. Of TLJ moet Bennett bij de TDF selectie opnemen. Want nu Kruijswijk en Ten Dam er niet bij zijn, ontbreekt er nog een ondersteunde renner voor de bergen. Lindeman laat nog niet zien, dat hij dat gat kan opvullen.
Ik kan mij wel vinden in de opstelling van @veld
Iets anders, wat PCS betreft.
Alexey Vermeulen staat gemeld bij de Volta a la Comunitat Valenciana + Tour de Romandie; maar als je bij Amgen Tour of California kijkt staat hij ook daar vermeld als deelnemer. Dus PCS moet nog wat sleutelen aan het programma.

tendam

'@jessevdalen
Gesink tweette laatst dat hij nu eindelijk met 2 benen trapte, dankzij een Spaanse expert. Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat het ene been wat minder krachtig is, die beenbreuk die hij had is niet niks en voor sommigen einde carriere.

wolfje

Lindeman laat nog niet zien, dat hij dat gat kan opvullen

Misschien moet je Lindeman iets langer de kans geven, het seizoen is nog maar een paar dagen oud

tendam

'@wolfje
Het lijkt me duidelijk dat Lindeman niet Kruijswijk of Ten Dam kan vervangen... hij is eerder de vervanger van Tankink.

S. Morgenstern

Kruijswijk en Ten Dam vervangen is dan ook überhaupt geen mogelijkheid. Lindeman wel of niet als ondersteunende renner voor de bergen beschouwen is een realistischer discussiepunt.

jerteg

Als ik het goed begrijp werd Gesink met een been 6e in de Tour? ( ;) )

jvh93

roglic inderdaad zijn schouder uit de kom. even afwachten hoe zijn herstel gaat verlopen, maar dat zou minder lang moeten duren dan wanneer zijn sleutelbeen gebroken zou zijn.

S. Morgenstern

Hoe dan ook een vervelende start, zeker als je nog moest wennen aan het gedrang van een WT peloton.

1 2 ... 42 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.