Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 43 ... 405 406
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het voorjaar programma van Moreno Hofland:

Tour of Qatar
Tour of Oman
Omloop het Nieuwsblad
Tirreno-Adriatico
Milaan-San Remo
Dwars door Vlaanderen
Volta Limburg classic
De Scheldeprijs

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Vlek daar dacht ik gisteren ook meteen aan. Dit was de reden voor hem om in de TDU te starten en dan overkomt juist dit hem. Harde leerschool zo.

Skedel

Sneu begin van het seizoen zo, de 2e keer dat zijn schouder uit de kom raakt en daarna nog naar de dopingcontrole moeten ook.

Link: http://primozroglic.com/2016/01/23/auch/

Laatst gewijzigd
Borsje

Wel relatief ontspannen reactie zo te lezen....

Laatst gewijzigd
Stelvio-fan

'@rahimns: weet je misschien ook waarom Hofland weinig in rondjes als Romandië, Catalonië en Baskenland ingezet wordt? Daar zijn best altijd best wel ritjes waar hij een goede kans zou maken.

LutsenkoFan

Check, voor avatar.

edit: doet het niet...
edit: toch wel :)

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik mis met het oog op de keuze voor een focus op de sprints eigenlijk eerder Gent-Wevelgem. Nu zit er in die reeks eendagskoersen daar een 'gat' waarin Wevelgem als mooie sprintklassieker niet zou misstaan. Maar er zal vast goed over nagedacht zijn hoeveel rust hij nodig heeft om, na die meerdaagse koersen aan de start van zijn seizoen, steeds optimaal aan de start te staan in die eendagkoersen (die samenvallen met Catalunya en Baskenland).

Laatst gewijzigd
kelderfan

Sorry, maar als dit het programma is voor Hofland, dan zie ik hem niet verlengen; hopelijk krijgt Teunissen een beter programma.
Ik snap het niet helemaal, maar geen Ruta; Par-Nce; Yorkshire; Ster ZLM!
Maar ja de focus op de sprint in Gent - Wevelgem. Hoe moet hij met zo'n voorbereiding meedoen aan de TdF?

Fanny

De volgende 5 renners staan aan de start in 67th Volta a la Comunitat Valenciana (5 daagse ronde van Valencia) van wo 3 februari t/m zo 7 februari2016 tw.
Dylan Groenewegen
Alexey Vermeulen
Victor Campenaerts
Steven Lammertink
Koen Bouwman
en nog 3 anderen renners.
Geen idee verder wie dat kunnen zijn.
Vermoedelijk nog 2 renners voor de sprinttrein en 1 klimmer of tijdrijder (ivm tijdrit).

Hakkie2

'@kelderfan: ik denk eigenlijk dat Hofland zelf best invloed op dit programma heeft gehad. En zat topsprinters hebben altijd een vergelijkbaar programma gereden. De sprintwedstrijden in de woestijn, tirreno, san remo... Volgens mij rijdt bijvoorbeeld Kittel, Greipel of Cavendish niet veel anders.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

'@kelderfan,

Wat is er mis met dit programma dan?

En wat zegt jou dat dit niet Hofland zijn eigen keuzes zouden zijn??

Ik vind het juist een mooi programma.

met de Tirreno en San Remo toch een aantal wedstrijddagen waarop hij zich kan meten met meerdere toppers.
En daarnaast enkele koersen waar hij zou moeten kunnen scoren.

Bovendien denk ik dat dit programma tot zo ver beter bij Hofland zijn karakteristieken past dan bijvoorbeeld zijn programma van vorig jaar.

Hofland is altijd een jongen geweest die het moest hebben van hellende/oplopende aankomststroken, bovendien komt of in elk geval kwam hij altijd wel goed heuvels over en wil hij zichzelf in het Vlaamse werk verder ontwikkelen.

In de Tirreno en San Remo vind hij denk ik parcoursen en aankomsten die beter bij hem passen dan de renners in Parijs Nice meestal voorgeschoteld krijgen, ik denk daarnaast dat hij die uitdaging in San Remo aan wil gaan om zich te meten met de toppers.

Daarnaast vind hij in dit programma koersen als Het Nieuwsblad, Volta Limburg en Dwars door Vlaanderen waar hij denk ik goede prestaties neer moet kunnen zetten.

Tel daar straks de Tour en wellicht Eneco (of het Canadese tweeluik) bij op en het is een programma waar menig renner jaloers op zal zijn.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan hij rijdt de Tirreno en Milaan-SanRemo, hoe kan je daar niet mee voorbereiden op de TDF. En na de Scheldeprijs is er nog genoeg te rijden.

S. Morgenstern

Ruta en Yorkshire.... Stel je voor dat hij ook Utah en Hainan moet missen.

Dylan Groenewegen
Alexey Vermeulen
Victor Campenaerts
Steven Lammertink
Koen Bouwman
en nog 3 anderen renners.
Geen idee verder wie dat kunnen zijn.

Maar je kunt met een educated guess natuurlijk wel een heel eind komen:
27 renners - Down Under vaarders - Zandhappers - genoemde vijf - Gesink, Kelderman en waarschijnlijk ook Kruijswijk = Martens, Van Winden en Leezer (- de noodzaak om met acht man te starten + de overwegingen om deze of gene ergens eerder of later aan het seizoen te laten beginnen).

Laatst gewijzigd
wolfje

Rahimns, zou het kunnen zijn dat hofland ook de vlaamse klassiekers gaat rijden, maar dat ze nog niet in zijn programma staan omdat daar de definitieve selectie nog niet voor is gemaakt? Ik kan me niet voorstellen dat hij niet in de voorselectie hiervoor zit

jvh93

toch mooi dat bennett en tjallingi zich weer hebben laten zien in de laatste etappe van de TDU. Met als beloning de meest strijdlustige renner van de dag Tjallingi.

kelderfan

Als Hofland Gent-Wevelgem, Harelbeke en RVV opneemt in zijn programma, dan zit volgens mij de Volta Limburg in de weg.

achtpuntzes

wat boeit die Volta Limburg nou? ik had Hofland veel liever in Gent Wevelgem en Harelbeke gezien. of de RVV iets voor Hofland is weet ik zo net nog niet.

tendam

'@8.6
Als je ziet dat Kristoff en Degenkolb kunnen uitpakken in de RvV, dat zijn types-Hofland (wel een paar slagen beter, maar goed).

@turtlehead
Je ziet misschien Hofland graag in wat grotere koersen, maar een belachelijk programma? Wat is er belachelijk aan?

Chrys

Volta Limburg is 2 april. Gent-Wevelgem en E3 zijn 25 en 27 maart. Ik zie het probleem niet. Alleen RVV is 3 april, maar daar zie ik Hofland toch al niet rijden.

Verder prima programma voor Hofland. Het gaat om het voorjaarsprogramma dus dat lijkt me tot en met de klassiekers. Kan je wel verbaasd zijn dat bepaalde koersen er niet bij zitten, maar wat @kelderfan bijvoorbeeld voorstelt, Yorkshire en ZLM, die zijn pas eind april en in juni.

S. Morgenstern

De keuze voor Mergelland en de Scheldeprijs boven Vlaanderen valt binnen de richting die ze dit seizoen met Hofland op willen uitstekend te begrijpen. Ik had hem zelf graag meer richting een sprinter voor lastigere sprints gecombineerd met een klassieke renner zien ontwikkelen (met bijbehorend programma), maar als er daadwerkelijk het geloof bestaat dat hij het in zich heeft een sprinttopper te worden dan is deze keuze voor wedstrijden waar hij eerder voor de zege zou kunnen rijden natuurlijk geen belachelijke.

Hetzelfde zou je kunnen zeggen voor Harelbeke, ook daar zou een deelname vooral in dienst staan van Vanmarcke en zijn eigen ontwikkeling voor een mogelijke toekomst op dat terrein. Dat ik dat zelf interessanter zou vinden om te volgen, maakt het echter niet direct de meest logische keuze. Die mogelijke toekomst als klassieke renner zal er namelijk ook hoogstwaarschijnlijk eentje zijn van een subtopper, wat dat betreft bestaat er volgens mij geen verschil met de keuze die ze nu gemaakt hebben.

Wevelgem is daarmee de enige koers die echt 'ontbreekt' in het programma zoals dat er nu staat.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

En van de selectie voor Gent-Wevelgem kan ik me best voor stellen dat ze dat veel later beslissen, na de eerste klassieke wedstrijden. Het zal ook mede van het weer afhangen, misschien. Je moet eigenlijk je sprinter niet uitspelen als er geen sprint kan komen. Zo'n editie als afgelopen jaar zou voor Hofland niets zijn.

En ik ben blij dat ze niet Hofland misbruiken door hem het hele voorjaar voor Vanmarcke te laten knechten.

kelderfan

Als 't dan alleen om Gent - Wevelgem gaat, dan ben ik wel met @vlek eens; maar hij staat op de rol {volgens @rahimns} voor Dwars door Vlaanderen en Milaan - San Remo. Hij heeft vorig seizoen toch ook die koersen gereden. Het resultaat in Milaan - San Remo was niet echt goed te noemen. En in Dwars door Vlaanderen mag hij mij verbazen.

Wat betreft het treintje heeft Verhoeven aangegeven, dat zij zich daarmee richten op 2018. Dan haal je Groenewegen, die echt goed bezig is in Vlaanderen.
Maar waarom dan niet meteen het treintje voor Groenewegen organiseren, want dan weet je zeker, dat er resultaat van komt.

S. Morgenstern

Maar wel omdat TLJ maar weinig toppers, cq. sterke mannen heeft

Hofland is momenteel voor Harelbeke en Vlaanderen toch niet duidelijk een van de acht 'sterkste mannen'? Vanmarcke, Wynants, Tankink, Van Emden, Van Asbroeck, Teunissen, Tjallingii en Leezer? Ik had hem vooral met het oog op de toekomst graag in dat soort koersen gezien, maar of de selectie van dit jaar noodzakelijk beter zou zijn met hem erbij valt wel te betwijfelen. Voor de huidige resultaten van de ploeg heeft hij wat dat betreft waarschijnlijk meer meerwaarde als kopman in Dwars door Vlaanderen, Volta en de Scheldeprijs.

Laatst gewijzigd
tendam

'@turtlehead
Je hebt wel redelijk hoge verwachtingen van Hofland als je denkt dat hij nu al bij de 'sterke mannen' hoort in die koersen. Hij heeft amper ervaring in klassiekers, daarom zou je eerder kunnen kiezen om hem daar te laten rijden, maar niet omdat hij echt iets toevoegt.

Chrys

Gesink: "Het is nog even afwachten wie de kopman wordt in de Tour de France. De komende maanden wordt duidelijk of ik voor het algemeen klassement ga of voor etappeoverwinningen. Op dit moment neig ik naar het laatste. Ik ben nu meerdere jaren wielrenner en heb me de afgelopen maanden afgevraagd wat ik nog wil en kan bereiken. Ik wil ook weleens winnen."

Bron

1 2 ... 43 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.