Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 44 ... 405 406
Romāns Vainšteins

Groot gelijk die Gesink, 2 x reeds de 6e stek in de pocket, retemoeilijk te herhalen, nu maar eens een LaPlagne'tje.

kelderfan

Gesink rijdt een keurig programma en in de Algarve kan hij de eerste gooi doen. Hij krijgt in ieder geval een sterk veld mee. Ik hoop, dat hij weer eens een goed voorjaar kan rijden. Alleen mis ik nog de ToC in zijn programma, maar misschien wordt 't nog aangevuld.
Wat ik mij afvraag nu ROGLIč in de ploeg is opgenomen, wordt dan ook de Tour de Slovenie opgenomen in het programma {Tour de Slovenie 16 - 19 juni 2016}.

Laatst gewijzigd
Roelien

'@kelderfan Robert gaat op hoogtestage naar Tenerife met Wilco half mei dus de ToC zal hij niet gaan doen...

Yeez

Waarom zouden ze voor 1 renner (roglic) de ronde van slovenie opnemen? Voor bennett wordt ook niet in nieuw-zeeland gekoerst toch? 😉

kelderfan

'@jessevdalen
Ik kan mij nog herinneren, dat Nordhaug in de ploeg zat en de ploeg opeens ook in Noorwegen ging koersen. Daarom denk ik, dat het zomaar zou kunnen en welke rittenkoers wordt er dan in Nieuw-Zeeland georganiseerd?
@Roelien
Hij gaat met Kelderman op hoogtestage naar Tenerife, maar toch niet van 1 mei tot 11 juni. Volgens mij heeft Ten Dam hem weer uitgenodigd om in de USA samen te gaan trainen en ik denk, dat zij Vermeulen toch niet alleen laten rondfietsen in de ToC.

S. Morgenstern

Daar zeg je wat, Vermeulen zal inderdaad vast niet alleen moeten rijden daar, dus Gesink zal ook wel starten..

Roelien

De ToC is van 15 mei t/m 22 mei. In het interview zegt hij dat hij half mei naar Tenerife gaat. Anders had hij misschien wel gezegd na de ToC. We zullen wel zien. Eerst maar het voorjaar! Ik kijk liever niet te ver vooruit!

Wielerfan1987

'@kelderfan en @vlek

Bennett zijn mei maand staat ook nog niet vast natuurlijk, wellicht dat hij in Californie voor eigen kans mag rijden?

Maar toch klinkt het niet onlogisch als Gesink daar zou starten.

Met het artikel over de toekomst van de ploeg in het achterhoofd, en daarbij opgeteld Gesink zijn status als een van de absolute kopmannen, en tevens ex winnaar van de ronde van Californie.

Om je sponsoren en het concern waarop je hoopt te pleasen zal Gesink daar bijna wel moeten starten...

S. Morgenstern

Maar hij gaat dat dus niet doen..

tendam

Bedoel je dat Velonews-artikel? Ik denk dat de Amerikaanse invloed daarin wat wordt overdreven, ook omdat het een Amerikaanse website is natuurlijk. BrandLoyalty is in Amerikaanse handen, maar de wielerploeg lijkt toch meer een hobby van de directeur en voormalige eigenaar. Als ze in California met Vermeulen starten komen ze qua publiciteit al een eindje. Nog een leuke sprinter erbij, Groenewegen ofzo, en kassa.

Yeez

Rijdt tlj niet in oman? Zie namelijk alleen qatar op de site staan terwijl ik dacht dat ze ook oman reden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Kelderfan Dan zou dus na L-B-L meteen naar Amerika gaan, daar trainen en aanpassen om een goede TOC te kunnen rijden, dan zijn hoogtestage en dan weer terug naar europa voor de Ronde van Zwitserland. Theoretisch zou het kunnen, maar als hij fris richting de Tour en de OS wilt gaan denk ik dat het net te veel van het goede is. Ik denk zelf dat hij na LBL een rustperiode inlast, dan een hoogtestage (in Spanje of Amerika) en dan naar de RvZwitserland en de Tour gaat.

edit: nog eens zijn interview bij de NOS teruggeluisterd en nee hij gaat niet de TOC rijden.

@Jesse ze rijden inderdaad Qatar en Oman.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Daaruit mag ik opmaken, dat Gesink 6 weken rust en stage nodig heeft om optimaal te presteren in de TdF voor een ritzege.
Hij zei 't zelf al, dat de volgers aan een goede TdF genoeg hebben. Als ik Plugge was, zou ik zeggen: "Beste Robert you are the man, maar nu wel minimaal 2 dagzeges en bij voorkeur in de TdF of ben ik dan te veeleisend."
Het wordt wel leuk zo, want Kruijswijk heeft ook al aangegeven, dat hij wat minder wedstrijden gaat doen.

Yeez

'@kelderfan ten eerste, zijn programma staat nog niet vast, rahimns geeft alleen zijn mening over hoe hij denkt dat Gesink zijn seizoen tot de tour invult. Dus wie zegt dat hij 6 weken "pauze" (hoogtestage etc) neemt? En ten tweede schat ik jou nu nog lager dan een pinda in door gelijk te stellen dat Gesink die 6 weken nodig zou hebben om optimaal te presteren.

Yeez

En helemaal dat je denkt dat Gesink niks interesseert behalve de tour, want echt om zulke zinloze comments als die van jou kan ik echt boos worden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan je doet nu net of dit een abnormale voorbereiding/programma is. Robert rijdt best een intensief programma richting de TDF. Als hij zijn programma rijdt wat hij voor ogen heeft dit jaar rijdt hij toch een behoorlijk programma. En hij heeft ook bewust gekozen voor iets minder koersdaling omdat hem dit vorig jaar (toen hij gedwongen minder moest koersen) prima beviel. Kijk naar het programma van Contador die doet echt niet meer.

S. Morgenstern

Tourrenners van dat type rijden heel vaak geen enkele koers in mei, dat zal de volgers hier vast wel eens opgevallen zijn..

Yeez

http://www.procyclingstats.com/rider/Alberto_Contador

Zie hier @kelderfan tussen catalonie en de giro zit 6 weken, dus 2 grote rondes en 4 andere "koersjes". Want ook contador denkt: iedereen kijkt alleen maar naar de grote rondes 😉

kelderfan

'@jessevdalen
Wat ik nu dom vind, is dat je het programma van Contador gaat vergelijken met Gesink. Contador gaat misschien nog 1 seizoen mee en rijdt nog eens een 2e. Grote Ronde erbij. Natuurlijk is het programma van Gesink nog niet helemaal dichtgespijkerd; maar ik denk, dat Rahimns over 't algemeen wel weet, wat de jongens van TLJ rijden.
Misschien heb ik een beetje overdreven, maar vorig seizoen kon Gesink pas laat beginnen met het seizoen en ik hoop, dat dit seizoen een stuk beter gaat verlopen en dat hij gaat zorgen voor een leuke zege, want hij staat al weer een tijdje droog.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ik begrijp je niet. Als eerste Contador heeft wel vaker ook zo'n periode ingelast:

2014 vanaf 12-04 tot 08-06 niet gekoerst
2013 vanaf 21-04 tot 02-06 niet gekoerst

en ook Robert gaat waarschijnlijk 2 grote rondes rijden, ook nog de Vuelta waarschijnlijk. Kijk verder eens naar het programma van Rodriguez , Quintana of Bauke Mollema... daar zit echt niet zoveel verschil tussen.

Laatst gewijzigd
AndriesW

Ik ben zeer te spreken over Gesink zijn programma. Het zou mooi zijn als het in elk geval in kwantiteit weer eens volgens plan mag verlopen. Mocht hij de Tour en Vuelta volbrengen dan zou het voor het eerst zijn dat hij twee grote ronden in een jaar uitrijdt.
En verder:
- na vier jaar weer eens alle drie Waalse klassiekers;
- voor het eerst deelname aan Strade Bianche (hij traint regelmatig op onverharde wegen);
- met Algarve, Catalonië en Baskenland drie etappekoersen die hem moeten liggen en bovendien op het voor hem inmiddels vertrouwde Iberische Schiereiland.

wolfje

Vraagje: naar welke wedstrijden kijken jullie vanuit het TLJ-perspectief het meeste uit het komend jaar?

Ikzelf verwacht veel van Kruijswijk in de Giro. Na Landa, Nibali en Valverde hoeft hij voor niemand onder te doen. Ik vind Steven echt een klasbak en hij gaat dat dit jaar bevestigen! Daarnaast ben ik heel erg benieuwd naar Gesink in klassiekers (en ook in de schitterende Strade Bianchi, niet de belangrijkste koers, wel een van de mooiste). Ik denk dat hij in de ardennen nog de stap kan maken naar top-5, al ben ik daar minder zeker van dan van Kruijswijk.

Betreft Vanmarcke in de kasseiklassiekers ben ik minder optimistisch dan de meeste anderen. Hij mist een groot wapen om een wedstrijd af te maken. Hij heeft niet de lange solo van sommige hard/tijdrijders in huis, heeft een redelijke sprint maar doet toch voor veel renners onder. Hij heeft een klein kopgroepje nodig die naar de streep rijden, daar mogen geen goede sprinters in zitten en ook van andere renners met een redelijk eindschot (v Avermaet, Gilbert, Cancellara, Boom, Roelands, Stybar, etc) kan hij verliezen. Hij kan een klassieker winnen, maar ik schat de kans niet groot.

S. Morgenstern

'- Kruijswijk in de Giro: De mooiste grote ronde en een renner die zich daarin thuis voelt en reeds mooie dingen heeft laten zien. Nog beter doen dan vorig jaar ligt daarnaast binnen de mogelijkheden; met de bevestiging van vorig jaar op zak, wat meer overtuiging in de eerste week en een ploeg die volledig op hem ingericht lijkt te zijn.

- Gesink in de klassiekers (en het blok daarvoor), Tour en Rio: Hij heeft in veel gevallen natuurlijk hetzelfde probleem als het door jou beschreven probleem van Vanmarcke in de kasseiklassiekers, maar na jaren afwezigheid kijk ik er erg naar uit om hem weer eens in topvorm in het voorjaar te zien. Hij heeft de laatste jaren in eendagkoersen vooral buiten het voorjaar mooie dingen kunnen doen en het is daarom interessant om nu eens te zien hoe zich dat momenteel vertaalt naar de echte klassiekers.

- Teunissen in de (semi-)klassiekers: Vorig jaar heeft hij zijn voorjaar natuurlijk gemist, dus van zijn uitslagen zelf verwacht ik nog niet teveel. Ik verwacht echter wel dat hij een belangrijke rol kan spelen binnen de ploeg en misschien kan hij dit jaar al ergens verrassen.

- Kelderman in Parijs-Nice: Revanche nemen op vorig seizoen.

- Van Emden in Roubaix.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Er is zoveel naar uit te kijken.

Robert gaat (zeer waarschijnlijk) weer eens met een optimale voorbereiding het voorjaar in, ben echt benieuwd wat hij kan laten zien, en ook voor mij is de Strade Bianche niet alleen een verrassende keuze, maar ook een hele leuke en ben echt benieuwd of hij daar uit de voeten kan.

Steven met dit jaar een sterker blok in de Giro, maar ook met sterkere tegenstanders ben benieuwd of hij zijn vorm van vorig jaar kan evenaren, dan wordt ook dat genieten.

Toch ook de voorjaarsklassiekers met Sep, ben van mening dat hij een sterker blok om zich heen krijgt en het moet er nu echt wel eens uit gaan komen. Maar ik blijf ervan overtuigd dat hij het in zich heeft.

Moreno Hofland is pas 24, dat vergeten denk ik wel eens heel veel volgers. Kijk naar Kristoff op die leeftijd die had nog minder profzeges op zijn naam op die leeftijd staan dan Moreno. Ik geloof echt dat hij een topsprinter kan worden, als hij goed naar de finish wordt gebracht.

Wilco Kelderman (ook pas 24) mag zijn verloren jaar van 2015 gaan revancheren en ook vorig haar liet hij bij vlagen zien dat hij echt een groot talent is. Zijn tijdrit op het NK, de etappe in de tour waar hij met een rugblessure toch in de aanval ging en heel ver kwam en een sterke Enecotour.

Dit zijn de 5 hoofdpijlers van de ploeg en dan zit daar achter nog veel jong talent wat er aan gaat komen. Ook benieuwd of Roglic wel eens kan verrassen, Lindeman die vleugels moet hebben gekregen en het geloof in zichzelf heeft. Misschien is het niet de sterkste WT-ploeg maar ik ben blij met een Nederlandse ploeg waar ik trots op kan zijn en wat echt wel talent heeft. Ik heb er zin in.

Laatst gewijzigd
Yeez

'- ik verwacht veel van kelderman in parijs-nice, na vorig jaar heeft hij zeker wat recht te zetten en dat gaat hij doen!

- vanmarcke wint dit jaar een (semi) klassieker. Is gebrand op revanche, en in tegenstelling tot @wolfje vind ik dat hij wel degelijk een goede sprint heeft en een goede solo ook (zie strade bianchi vorig jaar, maar ook londen en de ronde van vlaanderen waar hij weliswaar bijna een onmogelijke kloof dichtte.

- kruiswijk rijdt top 5 giro

- deze is optimistisch, maar ik denk dat van asbroeck de omloop wint. Deze jongen gaat dit jaar voornamelijk in het klassiekerwerk een grote stap maken en zal de laatste pion van vanmarcke zijn. Zal af en toe voor eigen kansen mogen gaan.

1 2 ... 44 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.