Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 78 ... 405 406
Netraam

En daarbij is Gesink nog steeds mr steady in top 10 rijden: bij 5 van zijn 11 deelnames (6 als hij in die Vuelta niet af had hoeven stappen, maar dat is een maar) reed hij top 10. Niet geweldig als je wil winnen, maar als je als ploeg worldtour punten moet pakken (en dat zou vanaf volgend jaar best kunnen, er komen meer kapers op de worldtour kust) is dat een heel waardevolle kwaliteit.

AndriesW

'@vlek
Ah, naar dat artikel heb ik eerder in dit topic al eens gelinkt!
Beste niveau ooit, met (helaas) dus geen toelichting. In de Vuelta stond hij in het klassement in de laatste week bijna gelijk met Daniel Martin en Samuel Sánchez. Of dat nou die sterkere concurrentie is... Zijn presteren in de afgelopen Tour valt wat dat betreft nog wat hoger in te schatten.

En ja, met wat meer geluk had Gesink al eens podium gereden in een grote ronde, zoals die Tour 2011 of in elk geval de Vuelta 2009. Het kan zomaar alsnog gebeuren.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Geen toelichting misschien, maar het is toch duidelijk dat dat over vermogen per kilogram gaat? Het is een artikel waarin Quintana in een vergelijking (op basis van w/kg) tussen de huidige ronderenners als 'beste' wordt ingeschat. Wanneer binnen die context een prestatie van Gesink als 'beste' wordt bestempeld, dan weten we toch waar het over gaat, ook als het niet expliciet genoemd wordt in relatie tot die uitspraak? Prestaties van ronderenners/klimmers worden tenslotte altijd in die waarde met elkaar vergeleken.

En ja, Sanchez en Daniel Martin rijden blijkbaar op dat niveau. Ik heb geen idee of dat vreemd is. Want laten we vooral niet vergeten hoe moeilijk het voor ons is om prestaties in verschillen ronden met elkaar te vergelijken. Dat is nu wel iets waar we echt een duidelijke toelichting bij nodig hebben om het te kunnen duiden!! Denk bijvoorbeeld aan het gegeven dat Barguil in die Vuelta hogere waardes (opnieuw w/kg uiteraard, dat begrepen we toen ook zonder toelichting) trapte dan Dumoulin in de Vuelta van vorig jaar. Dat hadden we op basis van de beelden ook niet verwacht toch? Ik niet althans. Ik zou het kortom vreemd vinden om een uitspraak van iemand die bovenop de cijfers van een bepaalde renner zit, te betwijfelen op basis van onze wankele inschatting van het niveau van verschillende renner in verschillende ronden.

En tja, misschien waren wielrenners wat voorzichtiger in de tijd dat de invoering van het bloedpaspoort voor onzekerheid zorgde en de controles een stuk talrijk waren. Maar dat is een verhaal voor een andere keer..

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Als Hesjedal het kan op zijn 31ste dan moeten er ook voor Gesink nog ergens kansen liggen.

Hij is helaas niet zo goed geworden dat hij ergens zomaar onbetwist de beste zal zijn zoals bijvoorbeeld een Froome.
Maar als het parcours en wedstrijdverloop eens in zijn voordeel uitpakken en de absolute toppers het een keer af laten weten, dan heeft Gesink zeker een kans om ook nog eens zo'n grote prijs te pakken.

kelderfan

Het is altijd leuk om te lezen, hoe Gesink 't doet. Maar nu wordt er meer gesproken over Watt 409 tov Watt 560 {droogtrommel} dan over Lau en Bau.
Maar wat heeft Sep Vanmarcke gedaan in wattage dan. Die kan direct ook in Montreal en Quebec meespelen.
Gesink lijkt mij toch ook steeds beter worden in het klassiekersverhaal.

kelderfan

Quote: Kruijswijk; "Na de sprint- ook maar stoppen met krachttraining! Trap zo mijn binnenblad krom op de klim".
Even afwachten wat de quote van Hofland wordt: zoiets; "stoppen treintje NS, die komt altijd te laat"

kelderfan

Kelderman gevallen met schaafwonden. Ik hoop, dat hij er niet te veel last van gaat krijgen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Volgens Nico Verhoeven gaat hij er geen problemen aan over houden. Hij heeft wat schaafwonden aan de bil maar niets ernstigs.

Netraam

Natuurlijk wordt er nu meer gesproken over de wattages van Gesink dan over Bau en Lau in dit topic, zowel Bau als Lau rijden niet meer voor TLJ. Daarbij is het een actueel topic dat mensen bezig houdt (Hoe gaat Gesink het doen dit jaar?).

Vanmarcke zal een hoger wattage trappen dan Gesink. Logisch, hij is een stuk zwaarder. Echter wordt dat gewicht een nadeel op langere klimmen, waar Vanmarcke dezelfde W/kg waarschijnlijk minder lang volhoud. In heuvelklassiekers kan hij op momentum korte, steile heuvels over maar ik betwijfel of hij dat 260 km (AGR) vol kan houden.

Gesink is gewoon OK in klassiekers, geen topper maar wel iemand die in de AGR en in Canada de koers lijkt (of leek) te kunnen maken. Of hij beter is dit jaar (hoger gewicht, betere explosiviteit?) zullen we nog moeten zien.

Zo, hopelijk zijn nu alle vragen beantwoord en kunnen we ons volledig richten op morgen, een beklimming in PN met kansen voor Kelderman.
Maar eerst eens kijken wat ik zelf kan doen op de singletracks in Noord Nederland :P

Fanny

Morgen/zaterdag is de Ronde van Drenthe 2016 met daarbij 5x de beklimming van de VAM-berg en na 197km de finish in Hoogeveen.
Wie kunnen we verwachten op het podium ?
Ikzelf verwacht 1 renner van TLJ en waarschijnlijk 1 of 2 renners van een Pro-continental team.
Maar er kan natuurlijk ook een groepje wegblijven zoals in de afgelopen jaren.
Mocht het tot een massasprint komen dan denk dat er grote kansen zijn voor Dylan Groenewegen.

kelderfan

Groenewegen zal het moeten doen voor TLJ.

jvh93

Ik wil d'r even een stelling ingooien en vragen wat jullie mening hierin is. Ik twijfel zelf nog heel erg namelijk of het aan de vorm ligt of aan de sprintkwaliteiten van Hofland.

Stelling: tlj moet ermee stoppen om een sprinttrein te proberen met Moreno Hofland

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Te vroeg om hierover al te beslissen... zoals Merijn Zeeman al zei dit is een proces en dat heeft meer tijd nodig dan 3 maanden.

Netraam

Gun Hofland (en zijn treintje) even de tijd, als hij een etappe wint in de Giro, Tour of Vuelta is het het al allemaal waard.
Dat het nu nog niet lekker loopt is niet een reden om er dan gelijk maar mee te stoppen, na bijna een half jaar oefening ermee.
EDIT: Seizoen is nog geen 3 maanden onderweg, maar ik neem aan dat ze er vorig jaar ook al voorzichtig mee zijn begonnen. Daarom ook 'bijna een half jaar'.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

twee jaar was het toch? ;)
maar goed, ik vind dat Groenewegen het dan weer wel redelijk doet. maar voor Hofland blijft het vooralsnog uit.

kelderfan

Het zal mij verbazen, als een treintje met Hofland gaat lukken, ook niet binnen twee jaar.;) Groenewegen lijkt mij geschikter voor die rol, omdat hij niet bang is en ook zijn weg weet te vinden, als 't treintje uit de rails loopt. Hofland moet zich m.i. richten op aankomsten, die wat moeilijker zijn. Ik denk Hofland ga lekker met Gesink en Kelderman op hoogte-stage.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan misschien moet je gewoon iets minder denken ;)

AndriesW

'@vlek
Je hebt allicht gelijk dat het om watt/kg gaat en ja het is moeilijk vergelijken allemaal. Lichtere renners hebben vaak minder totaal vermogen maar hoeven ook minder vermogen te leveren om goed omhoog te rijden. Voor zwaardere renners andersom. Gesink is binnen die bandbreedte iets opgeschoven, blijkt uit de cijfers. En ik meen dit ook in zijn stijl en uitslagen terug te zien. Eerder wat gemakkelijker mee omhoog maar nu krachtiger en dat geeft dan weer meer kansen om op een goede dag het verschil te maken en te winnen.
Misschien probeer ik te veel dingen te zien vanuit mijn filosoferen, ik kon het niet laten.
En zeker is dat Delahaije meer inzicht in deze materie heeft dan ik.

Eerst morgen eens zien hoe Kelderman ervoor staat.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Zeker niet stoppen met treintje! !! Ooit zullen ze loon naar werken krijgen. Of dat met Hofland is of Groenewegen of nog iemand anders, dat maakt niet uit. Alleen al het feit dat je met een plan werkt en dus een doelstelling hebt, werkt zoveel meer motiverend dan doelloos rondf ietsen onder het motto: 'mwaah, we kijken wel wat het vandaag wordt'. Doorgaan dus.

Loek de Rooij

Eens met ti-raleigh.

Ik zou wel eens kijken om Van Asbroek een andere rol te geven. Hij lijkt me niet iemand die de laatste wagon moet zijn in die trein. Die heeft zelf moeite met het volgen van anderen. Dat heeft Hofland ook. Zo gaat het te vaak mis bij de laatste twee. Ik denk dat er nu te veel gekeken wordt naar zijn snelheid.

Persoonlijk zou ik van Asbroek laten doen waar hij goed in is. Aanvallen en proberen in een klein groepje aan te komen. Nou was gisteren daar geen geschikte dag voor, dan kan hij eerder in de trein zijn werk doen.

Hetzelfde geldt een beetje voor Battaglin. Die willen ze vandaag laten sprinten, maar zo ga je hoogstens een ereplaats halen. In een vlucht kan hij wel winnen. Dan maar geen top 10 plek.

Ook hoop ik dat Hofland wel zijn rug recht houdt, het werkt natuurlijk frustrerend als het vaak niet lukt en mensen vanuit de luie stoel roepen dat het nooit iets gaat worden. Hofland lijkt daar niet beter van te worden. Ik hoop dat ze hem ook snel een paar wedstrijden met wat mindere tegenstand laten rijden om een beetje vertrouwen te kumnen tanken.

Hakkie2

Hofland heeft wmb geen trein nodig, maar 1 of 2 renners die hem in het goede wiel af zetten. Leezer is daar een meester in. Maar ik denk dat wel meer renners dat kunnen, Van Emden bijvoorbeeld misschien ook wel.

S. Morgenstern

Gisteren was zo'n typische chaotische sprint waarin hij met die 'oude aanpak' ergens op een kilometer besloot het voor gezien te houden. Welk wiel was bijvoorbeeld geschikt om in afgezet te worden en het verder uit te zoeken?

Nu was gisteren het wiel van Van Asbroeck ook niet ideaal (of Teunissen dook een gat in waar niet nog twee renners door konden) en er viel genoeg op aan te werken, maar uiteindelijk is het allemaal niet zo slecht. Volgens mij was er buiten Tinkoff geen trein die op het goede moment op kop kwam. En zelfs over hun kun je stellen dat ze misschien Sagan te vroeg vooraan hebben zitten. Spreken over stoppen met die aanpak of met bepaalde jongens vind ik op dit moment in ieder geval ridicuul. Terwijl ik niets heb met de aanpak zelf en denk dat alleen Teunissen van die laatste drie in een toptrein zou passen.

Die jongens rijden in deze formatie een paar maanden rond, sommige in een rol die ze nog nooit hebben gespeeld, en staan niet allemaal bekend om hun uitgesproken talent voor gedrang. Wat dat betreft is een negende plek in dit veld best iets om mee verder te kunnen, wel met oog voor de dingen die fout gingen uiteraard.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Ik ben het eens met voorgaande posts.

Van Asbroeck past naar mijn idee veel beter in een rol als aanvaller.
Hij kan behoorlijk aankomen in een klein groepje, maar het plaatsen in een massasprint is absoluut niet zijn ding.

Ik denk bovendien dat Tom zijn kracht veel meer ligt in het Vlaamse werk.
Als vrije rol in semi klassiekers of wedstrijden als drie daagse v West Vlaanderen, en schaduwkopman of meesterknecht in de monumenten.

Ik denk daarnaast dat Hofland geen pure sprinter is zoals bijvoorbeeld Groenewegen dat meer lijkt te zijn, maar om Moreno nu af te serveren voor de sprints is onzin.

wolfje

Helemaal eens met vlek. Als het moeizaam blijft gaan bij Hofland, dan kan je gaan bekijken of je de plannen aanpast of weggooit, maar niet nu al.

Hakkie2

'@vlek: het gaat mij dan ook niet om gister. Ik vind Hofland niet het type sprinter waar je 6 man voor opoffert (minder dan dat is geen echte trein) en eigenlijk ook niet het type renner dat zoveel knechten nodig heeft bij de aankomsten waar hij echt een kans heeft: als het wat heuvelop loopt of na een wat zwaardere koers.

Hofland is wat mij betreft een prima renner om te gebruiken naast één of meerdere klassementsrenners. En dan kun je hem dus nooit veel meer dan 2 renners in dienst geven. Laten die dan vooral oefenen in het in het goede wiel afzetten van Hofland. En dan kun je je wel afvragen of Van Asbroeck daar goed in is.

1 2 ... 78 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.