Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 80 ... 405 406
LutsenkoFan

Ik vind Lammertink echt tegenvallen tot nu toe. Zie hen nauwelijks, nooit aangevallen, vroeg op kop en dus eerste man eraf. Slechtste man is meestal de eerste dus denk dat lottonl er ook meer van had verwacht.

In tijdritten stelt hij ook teleur en als hij echt een tijdrijder is zou hij inprincipe op een rondje als dit moeten kunnen bij blijven.

Fanny

'@LutsenkoFan
Lammertink is een tijdritrijder. Hij is zelfs vorig jaar bij zijn toenmalige ploeg SEG Racing EK tijdrit rijden bij de beloften geworden en heeft de tijdrit van Berlijn gwonnen.
Hij heeft vorig jaar als bijna enige renner bij SEG Racing door zijn toenmalige ploegleider Michiel Eleijzen veel aan zijn tijdrit mogen werken.
Hij had daar van de ploeg ook speciale tijdritfiets en oefende daarvoor ook meermaals op de baan.
Of hij dat voor Lotto ook mag doen is de vraag.
Overigens heeft hij in de koersen voor TLJ tot nog toe nog niet veel laten zien (meermaals DNF behalve tijdritten).
Misschien moet hij zich helemaal gaan toeleggen op de tijdritten voor TLJ op de weg of misschien ook op de baan.
Ben het met je eens dat hij een koers als de ronde van Drenthe met meermaals een kleine beklimming makkelijk moet aankunnen.

tdola

Lammertink valt zeker wat tegen, maar is dat raar?
1e jaar wt en ook nog zitvlakblessure gehad.
Misschien moeten we hem eind van het seizoen beoordelen en nu nog niet?

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Geef die jonge jongens even de tijd om de omschakeling te maken van het continentale niveau naar het WT-niveau, dat is echt een enorme stap. Jongens als Alexey en Steven hebben gewoon even de tijd nodig. Dit zijn investeringen in de toekomst..

kelderfan

'@rahimns
Koentje is ook een neo {investering voor de toekomst}, maar hij en Alexey vallen niet tegen tot nu toe. Die twee rijden ook in Catalunya mee.
Natuurlijk moet Steven Lammertink de tijd krijgen om zich aan te passen. Maar tot nu toe is het nog niet goed.

EDE#

Haha, lammertink is de nieuwe Bulgac als ik de verhalen hierboven mag geloven.
Wat vinden jullie tot nu toe van Battaglin? Heeft mij nog niet echt kunnen verbazen en moest er ook vroeg af gisteren in de T-A.
Positieve nieuwe aankopen: Roglic, Bouwman, Groenewegen.

jvh93

Ik denk dat battaglin verkeerd gebruikt wordt op t moment. Ze willen graag met hem sprinten in heuveletappe's maar ik denk dat battaglin een aanvaller is en niet iemand die het in de heuvelsprint kan winnen van de grote mannen. Lekker aan laten vallen deze man en kijken of hij wat mooie resultaten bij elkaar kan sprokkelen, en als hij niet in de aanval zit gewoon zo lang mogelijk bijblijven en knechten en eventueel alsnog sprinten

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderman Koen is misschien al net iets verder, Alexey doet het redelijk en om Steven na 9 koersdagen te beoordelen gaat mij iets te ver. Laten we gewoon eens de komende maanden afwachten en zien hoe deze jongens zich ontwikkelen ieder op hun kwaliteiten. En zeker de lange termijn afwachten.

@jvh93 Battaglin doet het toch helemaal niet slecht, hij heeft toch al een paar mooie top 10 uitslagen gereden en is nu even wat minder (is misschien iets tegengekomen) maar er komen nog genoeg mogelijkheden voor hem.

Fanny

'@EDE#@Rahimns@Kelderfan
Ben het eens met de positieve nieuwe aankopen tw Roglic (26) en de beide jongelingen Bouwman(22) en Groenewegen(22).
Ze hebben mij tot nu toe alle 3 verrast in het Team van LottoNL-Jumbo.
Roglic bergop, Bouwman bergop en tijdrit Valencia en 3daagse W-Vlaanderen en Groenewegen natuurlijk met de sprint in Valencia en 3daagse W-Vlaanderen maar ook in de achtervolging in zware rit qua weer in Le Samyn.
Ze leren zich snel aanpassen aan het WT-niveau waar Bouwman (voorheen continentaal niveau bij de beloften) en vooral Groenewegen (Pro-continentaal niveau) opvallen vanwege de nog jonge leeftijd.
Groenewegen heeft dus al iets langer (vorig jaar) op een wat hoger niveau (Pro-conti)gereden bij Team Roompot en doet het momenteel erg goed.
Maar ik denk dat ze alle 3 nog wel wat stappen moeten zetten in de wat zwaardere koersen.
Ik ben zeer benieuwd of ze die stappen voor de ploeg ook kunnen maken.
Vwb de andere nieuwelingen:
Het is nog vroeg in het seizoen en ze hebben nog bijna 2 jaar de tijd behalve Battaglin die een contract van 1 jaar heeft.
Dus geef ik ze die tijd en laat mij graag verrassen.

mooiman

Dat Kelderman in PN niet kan meedoen, frustrerend maar ja de echte toppers zijn zoveel beter. TA is ook niet om echt enthousiast van te worden. Maar dat je er in de ronde van Drenthe ook niet aan te pas komt: ongelooflijk. Daar zijn geen excuses voor , ook niet als het gaat om nieuwkomers. Je rijdt voor een WT-ploeg hoor!!
Ik hoopte op een nieuw elan bij TLJ dit jaar, maar ik zie geen verandering.

Janjanssen98765

'@mooiman

2 maanden rijden in een WT ploeg maakt je niet gelijk heel goed he, er zijn aardig wat PCT renners die al veel langer op niveau fietsen.
Die jonge renners moeten gewoon een jaar de tijd krijgen.

kelderfan

'@mooiman
Ik denk, dat in de voorbereiding bedacht is, de lijn van Lotto BE van vorig jaar te volgen, om later op niveau te komen. Het lijkt erop, dat die keuze voor mijn favo niet goed uitpakt. Hij zegt nu zelf ook, dat zijn niveau nog niet goed is en wil daar de komende tijd aan gaan werken. Volgend seizoen gewoon weer in de TDU starten met Hofland, want er zijn wielrenners, die door wedstrijdritme op de gewenste niveau komen. Voor Gesink is het misschien wel een goede zaak, maar die komt volgens mij ook sneller op niveau.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Kelderman had hier gewoon op niveau moeten zijn, dat heeft niet met een koers in Australië te maken. Voor een kopman van een WT-ploeg is hij het de laatste twee jaar te weinig waard geweest om een hele ploeg voor in te zetten. Zaak hard te werken om daar snel verandering in te brengen. Talent genoeg.

AndriesW

Nadat ik het teamverslag van P-N heb gelezen moet ik zeggen dat een reactie onder één van de nieuwsberichten veel hout lijkt te snijden: Kelderman is niet eerlijk naar zichzelf. Hij reed vandaag minder dan gisteren. Dan lijkt het er verdacht veel op dat die 'hongerklop' van gisteren simpelweg een etiketje was geplakt over de woorden 'niet goed genoeg'.

Voor Parijs - Nice liet hij positieve geluiden horen: puntjes op de i zetten in training en veel moraal getankt na de Ruta del Sol. En dan lees ik:
"Ik kan duidelijk beter, maar daar heb ik ook iets meer koersen voor nodig.”
"Voor mijn gevoel ben ik goed genoeg om daar te zitten, maar daar ben ik deze week niet in geslaagd."

Doet toch denken aan het bevangen zijn door de (al dan niet eigen) verwachtingen vanaf het eerste profjaar. Gesink heeft in de loop der jaren geleerd te accepteren en te zeggen 'dit is nu mijn niveau', zonder vage praatjes.
Bovendien bijna een herhaling van vorig jaar waarbij hij zich toen vooraf goed voelde met prima moraal en bovendien aangaf weinig koersdagen nodig te hebben om goed te zijn. Toen had hij zogenaamd een 'off day' tijdens de eerste bergetappe maar presteerde ook slecht in de afsluitende klimtijdrit.

De verwachtingen omtrent Kelderman zullen nu in elk geval temperen. Mocht het in de Tour weer niet goed lukken dan wordt het voor hem wellicht tijd om, op welke wijze dan ook, een nieuwe weg in te slaan.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Dat er vorig jaar op die off-day nog eentje volgde was toch niet heel vreemd? Een renner in topvorm heeft nu eenmaal niet snel een off-day en andersom heeft iemand na een off-day (een dag onder zijn niveau) zelden opeens wel een goede dag. Dat je geen duidelijkheid hebt over de oorzaak van een off-day wil niet zeggen dat het een 'zogenaamde' was. Volgens mij was het namelijk volkomen duidelijk dat dat niet zijn 'normale' niveau was.

Hetzelfde geldt voor vandaag. Dat lijkt me ook een duidelijk off-day, om wat voor reden dan ook. En waarom zo'n dag niet zou kunnen volgen een dag na een hongerklop is me ook een raadsel. Gisteren zat hij tot de laatste minuten toch gewoon op zijn niveau? Bij de betere na de eerste vijf, tot hij opeens als een lege zoutzak over de finish kwam. Dat was vandaag duidelijk anders, vandaag was hij geen moment in staat de beste twintig te volgen.

Het vreemde aan zijn verhaal zit wat mij betreft vooral in het spreken over stappen zetten richting een hoger niveau, terwijl vooraf (en gedurende) de koers de uitspraken gingen over een hoofddoel en een goed gevoel. De enige nuance vooraf zat in het noemen van de verkoudheid in de aanloop, maar dat werd amper als serieus issue bestempeld (en nu ook niet aangehaald in relatie tot zijn stappen richting een hoger niveau).

Laatst gewijzigd
xistnc

Ik vraag me af of het patroon dat Kelderman in koers laat zien, ook geldt voor zijn training. In de zin van het ogenschijnlijk te licht opvatten. We zijn daar nooit bij, dus we kunnen het niet beoordelen. Hij is volgens mij ook gestopt met Strava. Het zou me verbazen als hij wél heel serieus en toegewijd traint, om het vervolgens in de wedstrijd regelmatig te laten afweten.

Hermannmg

De verwachtingen worden door de voorbeschouwende stukjes van TLJ en de renners naar mijn menig al te hoog gemaakt. Ambitie is leuk maar realistisch gezien verkeerd TLJ aan haar renners de onderkant van het WT niveau. Als fan is die ambitie leuk om te lezen maar des te harder de teleurstelling. Ook al bij Ruta del sol eerder dit jaar. Vind Kelderman een mooie renner met zeker talent maar misschien tijd voor hem (en ons) om de verwachtingen voor hem iets naar beneden bij te stellen.

S. Morgenstern

Hij ging voor een toptien. Dat is toch niet onrealistisch ambitieus?

Hermannmg

Leek me van te voren wel realistisch en dus een prima ambitie, maar + 1,26 minuut van 10e stek is een aardig verschil. Is dus de vraag of zijn ambitie realistische is geweest.

S. Morgenstern

Je stelt voor voortaan vooraf in te zetten op het niveau van deze week?

kelderfan

Maar hoe zit 't dan met Kruijswijk in de laatste rit Ruta van pl. 12 naar pl. 23 en in Parijs-Nice in de laatste rit op pl.46 met een achterstand van 9:29. Hij ging toch mee voor de ondersteuning van Kelderman.

AndriesW

'@vlek
Een 'off day' ofwel een 'slechte dag' wekt de indruk dat het een uitzondering is op de rest van de ronde. Als je op de twee belangrijkste dagen in een ronde van een week niet goed (genoeg) bent dan kun je niet spreken in zulke termen. Nee, dan kom je gewoon niveau tekort: punt. Het wordt echter allemaal in de mix van verklaring gegooid en dat vind ik zwak overkomen.

Net zoals je spreekt over zijn 'normale niveau'. Wat is dat dan? Dat hij betere vorm en uitslagen heeft laten zien is duidelijk, maar dat was niet aan de lopende band. De beste serie wedstrijden die hij heeft gereden was waarschijnlijk Giro + Dauphiné 2014.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Dat normale niveau zal zoiets zijn als geen niveau tekort komen? Het zal niet verwijzen naar zijn beste reeks uitslagen, dat zou ridicuul zijn. Het verwijst echter ook niet naar zijn niveau van vandaag. Aanwijzen waar je het kunt vinden lijkt me onmogelijk, maar toch gebruiken we hier allemaal dat soort gemankeerde termen. Zoals niveau tekort komen, wat ook prima een off-day genoemd kan worden, of een dag waarop je het niet had. Punt? Ik zou verder niet weten waarom dat soort dagen alleen per stuk zouden kunnen bestaan. En het is geen verklaring, het is een kwalificatie.

Wanneer je het over moeizame termen hebt kunnen we beter het gebruik van 'eerlijk tegen jezelf zijn' betwijfelen. Die kwalificatie veronderstelt vanaf onze kant een vermogen om vast te kunnen stellen wat niet gebruikt kan worden als verklaring (in het geval van de hongerklop) of kwalificatie (bijvoorbeeld de 'geen superdag' van Dumoulin) voor een bepaalde prestatie. Dat laatste is objectief gezien in sommige gevallen uitstekend mogelijk. Al kom je bij het vaststellen van het op niveau zijn van deze of gene al snel in de problemen, zoals je zelf ook schetst. Het eerste is erg lastig. We begeven ons al erg snel op glad winnaarsmentaliteit-achtig ijs wanneer we de gegeven redenen van tegenvallers gaan beoordelen op hun juistheid.

Zeker als de prestatie symptomen bevat van de gegeven verklaring en die verklaring daarnaast een verwijtbaarder probleem bevat, dan het aangedragen alternatief, zou ik niet snel spreken over een gebrek aan eerlijkheid.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

'@andriesw. Dat stuk, waar je op doelt, heb ik ook gelezen en ik ben het er helemaal mee eens. Dat Wilco vorig jaar geen topjaar had zou je nog kunnen afdoen als een leerproces, vooral de Tour. Dat het ook dit jaar niet wil vlotten, vind ik al iets zorgwekkender. Misschien hadden we idd te hoge verwachtingen na mei/juni 2014. Ik hoop dat Wilco met de teleurstellingen kan omgaan en hier beter weer uitkomt. Hij is nog jong en heeft nog een lange, en hopelijk succesvolle loopbaan voor zich. En voor zijn leerproces zou het misschien wel beter zijn om één of twee jaar te knechten voor een podiumkandidaat bij een topploeg. Daar leert hij wat winnen is (voor sommige lezers:dit is géén sneer naar TLJ ) en zichzelf te ontdekken. En in de slipstream van een kopman kan hij dan zelf ook wedstrijden winnen én met een sterkere ploeg kan hij, mede door een goeie tijdrit, ook hoge ogen in bijv. P-N. (al heeft het deze keer aan hemzelf gelegen en niet aan de 'zwakte' van de ploeg).

S. Morgenstern

Kelderman en Poels zouden op dit moment in hun loopbaan inderdaad misschien beter af zijn in de positie van de ander. Kelderman in een rol die beter past bij zijn wisselvallige presteren van de laatste jaren en Poels in een rol waarin zijn uitschieters niet grotendeels in dienst van anderen geleverd worden. Daarnaast voor Kelderman relax om hoofdzakelijk nog op zijn goede prestaties beoordeeld te worden. Enige vraagteken misschien hoe Poels om zal gaan met de kritische geluiden die bij het kopmanschap van deze ploeg horen. De leiderstrui verspelen in een belangrijke koers zal niet meer zonder gezeik gepaard gaan.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 80 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.