Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 81 ... 405 406
Yeez

'@xistnc ik kan je vertellen dat kelderman juist een van de renners is die er heel veel
Voor doet (qua training). Meer dan de meeste anderen. Het wil alleen nog wel eens laconiek overkomen.

tendam

Het begin van het seizoen is voorlopig net zo slecht als vorig jaar, het verschil is Dylan Groenewegen. Maar ze gaan weer met 0 WT-punten uit de Tirreno en Parijs-Nice komen, een beetje pijnlijk.

Ik geloofde het hongerklop-verhaal van Kelderman wel, maar als je de dag erna niet eens bij de 15-20 beste klimmers zit is het duidelijk dat z'n niveau t.o.v. vorig jaar niet is verbeterd.

Laatst gewijzigd
Yeez

Voor mijn gevoel heeft kelderman inderdaad het niveau wel, maar zoals tankink zegt; wielrennen wordt steeds meer een "mental game" (wie kraakt er het eerst?). Voor mijn gevoel is kelderman hier kwetsbaarder dan anderen.

Hakkie2

'@tendam: het verschil is nu alleen wel dat ze hun beste renner nog achter de hand hebben, die heeft zich voorbereid op Catalunya. Ik hoop dat Kelderman heel snel kan laten zien dat hij weer net zo goed als eerder kan worden. Ondertussen heeft hij toch al heel lang geen echt topniveau laten zien. Wat mij ook liet schrikken was het zeer matige niveau van Kruijswijk deze ronde. Hij zou toch de betere klimmer moeten zijn. Maar hij was nergens te zien.

Het klopt wel dat het team het van rondes als Parijs-Nice moet hebben. Goede klasseringen in rondes zijn de belangrijkste manier waarop het team kan scoren. Helaas voldeed Kelderman niet en is Kruijswijk blijkbaar hopeloos uit vorm.

ti-raleigh

'@hakkie 2. Kruiswijk richt zich volledig op Giro.

Hakkie2

Ja, Kruijswijk richt zich op de Giro. Maar andere Giro renners zoals Nibali, Zakarin, Henao en Majka hebben toch ook al wel wat vorm laten zien. Kruijswijk is nog wel heel ver verwijderd van de vorm die hij over 1,5 maand moet hebben. De Giro start al over 6 weken, dan is op 9 minuten worden gereden in de laatste rit van Parijs-Nice niet goed. Hij had langer bij Kelderman moeten kunnen blijven, zeker omdat hij normaal de betere klimmer is. De vorm van Kruijswijk is wat mij betreft zorgwekkender dan die van Kelderman. Kelderman is de mindere klimmer en zijn hoofddoel is later in het seizoen. Maar toch kan Kruijswijk Kelderman niet helpen bergop.

kelderfan

'@ti-raleigh
En Kelderman richt zich volledig op TdF? In de Ruta was Kelderman redelijk tot goed bezig. En wat ik al vaker heb gezegd, dat het vaak aan de ondersteuning ligt; want @Hakkie2 heeft in deze gelijk, dat Kruijswijk ook nog niet op het beoogde niveau zit. Hij had als klassementsrenner bij de eerste 15/20 kunnen en moeten zitten. In de TdF 2015 was Kruijswijk over de top heen, maar hij kon wel Gesink bijstaan, toen die het moeilijk kreeg.

Laatst gewijzigd
Yeez

Kruijswijk zat er eergister redelijk bij, maar gister was het idd niet veel. Al moet er wel bijgezegd worden dat hij vorig. Jaar om deze tijd niks beter was.

Yeez

In etappe 6 (de zwaarste etappe) kwam hij als 18de binnen 1,30 minuut na kelderman. Tov van vorig jaar doet hij het zelfs beduidend beter op etappe 7 na.

Laatst gewijzigd
robertowilco

ti-raleigh, dat klopt, Kruiswijk gaat voor de Giro, maar als ik gisteren Tankink en Kruiswijk dollend en lachend over de finish lijn zie komen, dan heb ik wel mijn twijfels over diens voorbereiding, natuurlijk laat hij het lopen, maar zo kun je geen vorm en hardheid opbouwen voor de Giro die achter 7 weken start, je moet een paar keer diep gaan en je testen waar je staat, okee ik geef hem het recht van de twijfel, laat hij ons dan maar verassen zoals hij dat vorig jaar deed.

kelderfan

'@jessevdalen
In stage 5 kwam Kruijswijk op 10:42 van de winnaar binnen; maw hij heeft stage 6 gebruikt als test en verder mocht Bennett de ondersteuning verzorgen. Ik mis Goos.;)

ti-raleigh

Jesse zegt het al, vorig jaar was Kruiswijk niet veel beter rond deze tijd. Dus over hem maak ik me geen zorgen. Kelderman wilde pieken in PN! en dat is niet gelukt..

kelderfan

'@ti-raleigh
Als ik mij niet vergis, had hij bij de Ruta '15 een DNS en bij Parijs-Nice '15 net buiten de top 20 op 11:45. Nu in Parijs-Nice pl.38 op 23:16. Kan 't niet zo maar zijn, dat in de voorbereiding iets is gewijzigd naar later op niveau komen. Gezien ook de opbouw van Vanmarcke. Die nu wel een recon doet van Milaan-San Remo.

Laatste man

Kruijswijk is nu sowieso minder. Is vader geworden en zei vooraf al dat hij niet echt top ervoor stond.

tendam

Volgens mij begint de vorm bij Kruijswijk altijd pas vlak voor de Giro 'n beetje te komen. In de Ruta del Sol vond ik hem eigenlijk verrassend goed, in Parijs-Nice minder inderdaad.

Gesink hebben ze inderdaad nog achter de hand, maar die is nou ook niet bepaald geweldig aan het seizoen begonnen.

S. Morgenstern

Kruijswijk is voor sommige nog een onbekende zo te zien. Wanneer o.a. een rit in maart van minder dan 150km in een koers van een week aangehaald wordt als maatstaf voor zijn paraatheid richting de Giro, dan is er iets goed mis gegaan.

S. Morgenstern

Ik vind het verschil met vorig voorjaar niet opmerkelijk inderdaad (met Hofland, Kelderman en faaldagen als die in Drenthe opnieuw als meest bepalende elementen), maar wel degelijk merkbaar. Groenewegen is uiteraard voor iedereen zichtbaar, Roglic voor de meeste waarschijnlijk ook wel, maar ook die gewraakte tweede lijn geeft dit voorjaar al veel meer thuis dan een jaar geleden. Renners als Bennett, Teunissen, Wynants, Castelijns en Tjallingii zijn al veel waardevoller geweest dan dat soort renners vorig voorjaar op dit moment waren geweest. Nu was het dit weekend bijvoorbeeld niet zoeken naar de knechten van Kelderman, en de vorig jaar nog grotendeels onzichtbare knechten van Vanmarcke hebben zich voorlopig zonder hem ook al redelijk staande kunnen houden in een aantal koersen.

Niet dat die tweede lijn zelf voor veel resultaat zal gaan zorgen. Met de doelen van Gesink, Vanmarcke en Kruijswijk nog in het vooruitzicht ziet het er echter wat hun ondersteuning betreft een stuk gunstiger uit.

kelderfan

'@vlek
Dat TLJ met tweede lijn renners als Campenaerts, Teunissen, Bennett, Castelijns, Wynants en ook Bouwman er beter voor staat, dan vorig seizoen is een feit. Het ging nu om dit weekend, waarin zij met Groenewegen een prima kans hadden op minimaal 1 zege en als de kopmannen Kelderman, Hofland en Kruijswijk nog niet hun niveau hebben, dan is een kritische kanttekening toch wel op z'n plaats. Campenaerts, Teunissen, Vanmarcke en Groenewegen zullen zich nog wel gaan tonen in de komende koersen.
Ik hoop alleen dat mijn favo Kelderman stappen gaat maken en wat mij betreft in Catalunya. Misschien was 't wel een Nederlandse off-day gezien de uitspraken en resultaten van Westra en Dumoulin.

S. Morgenstern

Het ging nu om dit weekend

Uitsluitend daarover? Volgens mij haakte mijn post inhoudelijk aan bij de uitwisseling tussen Hakkie2 en tendam (waarbij ik afgelopen weekend alsnog niet uitsluit overigens). Alleen ging die discussie nu eenmaal over het seizoen tot nu toe.

kelderfan

Quote: "Alleen ging die discussie nu eenmaal over het seizoen tot nu toe."
Verkeerd begrepen dan; maar tot nu toe ging 't redelijk en in ieder geval beter als vorig seizoen, maar afgelopen weekend was niet best.

Hofland heeft 't vaandel van TLJ hoog gehouden; want hij is 10e. geworden in de uitslag van vandaag.

Hakkie2

Dan vind ik het vaandel eerder hoog gehouden door de manier van rijden, ze waren één van de belangrijke teams dat het peloton nog bijna terug bracht. Dat was op zich sterk. De top 10 klassering is wat mij betreft wat minder belangrijk.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

in ieder geval beter als vorig seizoen, maar afgelopen weekend was niet best.

Afgelopen weekend leek inderdaad wel een déjà vu van vorig seizoen. Maar we zijn het dus eens, moet niet gekker worden. ;)

Chrys

Ze reden met drie man het gat zowaar bijna helemaal dicht op het eind. Wel jammer dat Roglic op meer dan 5 minuten binnenkomt. Lag hij bij die valpartij?

S. Morgenstern

Gezien de uitslag is Roglic inderdaad de TLJ renner die bij de valpartij lag.

kelderfan

Als Teunissen, Van Asbroeck en Roosen er toe hebben bijgedragen, dat het peloton weer terug kon komen, is dat sterk van die jongens.
Jammer dat Roglic is gevallen en hopelijk geen al te grote problemen.

1 2 ... 81 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.