Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 82 ... 405 406
Fanny

Gisteravond op TV een leuke reportage/interview door Omroep Gelderland met Koen Bouwman (22) die op 1 januari 2016 prof is geworden bij Team LottoNL-Jumbo.
Onderstaande link(s) even kopiëren in internetbalk.

http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2106781/Koen-Bouwman-geniet-tussen-de-grote-wielervedetten

of deze link

gld.nl/eNb6

Hij geniet er schijnbaar met volle teugen van.
Tevens kijkt als jonge jongen tegen streekgenoot Robert Gesink op.
Hij is nl zijn grote voorbeeld.

kelderfan

'@Fanny
Bedankt voor de link en hopelijk kan Koen Bouwman in de voetsporen treden van streekgenoot Gesink.
Volgens mij wordt Gesink direct teamleider bij TLJ.
Koen Bouwman laat tot nu toe zien, dat hij leuk mee kan doen in het prof milieu. Ik ben benieuwd hoe hij en Vermeulen het gaan doen in Catalunya.

Fanny

'@Kelderfan
Bouwman en Vermeulen gaan als ex-beloften renners van vorig jaar een paar mooie WT koersen tegemoet zoals Volta Catalunya, de Ronde van Baskenland (Vuelta Pais Vasco) en de Waalse Pijl.
Al weet ik niet of Vermeulen in die laatste wedstrijd gaat rijden.
Bouwman en Vermeulen zullen daar, als jonge renners, veel moeten leren en zich moeten aanpassen aan het prof milieu op het hoogste niveau (WT).
Hun taak zal denk ik in eerste instantie vnl een knechtenrol zijn voor de kopmannen zoals Gesink, Kelderman en Kruijswijk.
Beiden zijn eigenlijk ronderenners van 1 week of meer met klimmerskwaliteiten in het hooggebergte (o.a. in Giro della Valle D'Aosta) waarbij Bouwman vlgs mij de betere tijdritrijder is met tot nu toe een knappe 19e plaats in Valencia en een 11e plaats in de 3daagse van W-Vlaanderen.
Ben net zoals jij benieuwd of beiden zich in het 1e jaar al snel aan het WT niveau kunnen wennen/aanpassen en evt. aansprekende resultaten kunnen halen.
Ik denk wel dat ze van de leiding van TLJ wel de tijd ( 2 jaar) ervoor krijgen en ze dus langzaam willen brengen op dat WT niveau waarbij de kopmannen zoals Gesink, Kelderman en Kruijswijk goede leermeesters voor beiden kunnen zijn.

Retro Lex

Leezer vandaag 5e in de slot TT van TA. Toch wel sterk...

Fanny

'@Retro Lex
Op LottoNL-Jumbo Twitter staat dat de tijd vlg LottoNL-Jumbo zelf van Leezer niet klopt en dat het wordt hersteld.

tendam

Haha, de enige opmerkelijke prestatie van de laatste weken blijkt een foutje.

WieVis

Welke renners zullen Vanmarcke zaterdag ondersteunen?

Ik hoop eerlijk gezegd sowieso op Teunisen, Roosen en Battaglin

kelderfan

'@WieVis
Bij Milaan - San Remo staan vermeld vgls TLJ-site en PCS Battaglin, Leezer, Martens, Tjallingii, Van Emden, Van Asbroeck, Hofland en Vanmarcke als kopman. Dus geen Teunissen en Roosen. Lijkt mij ook nog te zwaar voor die jongens. Ik ben wel benieuwd naar hun verdere programma.
@Tendam
Toch een sterke tijdrit van Leezer, maar wat wordt 't nu en wat is er met Teunissen gebeurt.

S. Morgenstern

Roglic vandaag weer een sterke tijdrit neergezet. Caruso, Nibali en Pinot nog voor hem, maar verder de goede klimmers achter zich gehouden. Zonder de rit van zondag is het helemaal niets waard, maar het biedt wel weer perspectief voor komende koersen van dit type.

EDE#

Tijd van leezer klopt niet, staat ook op de site van tlj.

AndriesW

En volgens de website van de organisatie komt Leezer uit voor het Afrikaanse land Niger...

kelderfan

'@vlek
Ik ben 't zomaar met je eens wat betreft Roglic. Ik ben benieuwd naar zijn verdere programma en resultaten.
Met Roosen en Van Asbroeck ging 't ook verrassend goed in deze korte tijdrit.

jvh93

Kijkend naar het voorlopige rooster voor catalonië gaat TLJ op papier wel met een erg sterke selectie die kant op, ben benieuwd of ze mooie dingen kunnen laten zien in het sterke deelnemersveld daar.

Fanny

'@jvh93
Inderdaad een zeer mooie ploeg van TLJ (vlgs PCS) met liefst 3 a 4 gewezen kopmannen tw Gesink, Kelderman, Kruijswijk en Roglic, 2 jonkies die beiden als knecht ook goed bergop kunnen rijden, 1 hardrijder en 1 aanvaller.
Ben zeer benieuwd wie hier de echte kopman van deze WT koers van 1 week wordt die a.s. maandag 21-03-2016 in Callella bij Barcelona begint.
Het is een heel sterk bezet deelnemersveld met o.a. Froome, Quintana, Aru, Dumoulin, Porte, Rodriquez enz.
Overigens rijden Bouwman en Keizer eerst vandaag nog in de Nokere koerse (B) voor sprinter Dylan Groenewegen.

ti-raleigh

Drie kopmannen, dat lijkt op papier sterk. Maar ik verwacht er niet te veel van. Kruis wijk wil alleen maar kilometers maken voor Giro, Gesink wil in topvorm zijn in Baskenland + heuvelklassiekers en Kelderman is uit vorm, dwz hij heeft nog niet weer zijn topvorm uit 2014. Zou zo maar kunnen dat Roglic de beste TLJ'er wordt.

kelderfan

'@ti-Raleigh
Ik heb toch ergens gelezen, dat Catalunya voor Gesink de 1e. afspraak zou zijn of is dat ook weer uitgesteld tot een later tijdstip.
Kruijswijk zal derhalve voor de ondersteuning van Gesink zijn toegevoegd. En als Kelderman nog een week goed kan trainen, dan verwacht ik hem ook in Catalunya en ik ben ook benieuwd naar Roglic.

Noud89

Roglic is voor mijn gevoel tot nu toe gewoon de sterkste man die ze bij LTJ hebben. Heeft nog nergens echt moeten lossen, en als je ziet tussen welke namen hij eindigt in de Algarve dan denk ik dat zijn basis niveau wel prima is. Jammer dat de bergetappe in de T-A is geschrapt, anders was het daar nog duidelijker geworden.

Anyway van wat ik tot nu toe gezien heb zou ik Roglic de meest beschermde man maken in Catalonie, met Kelderman ook in een beschermde rol. Kruijswijk nog niet op die manier uitspelen, en Gesink ook nog wat extra koersritme op laten doen.

kelderfan

'@Noud89
Moet Gesink nog steeds wedstrijdritme opdoen. Ik dacht dat Gesink inmiddels genoeg heeft getraind of oh, ja hij moet nog op hoogte-stage.;)
En wat ik lees de ploegleiderswagen op pl. 18. Bij een lekke band wordt dat geen leuk verhaal.

Laatst gewijzigd
Chrys

Met zo'n deelnemersveld zou het me verbazen als TLJ daar veel punten gaat scoren. Denk dat Roglic en Gesink nog de meeste kans maken, maar de plaatsen 6-10 lijken me het hoogst haalbare.

Wielerfan1987

Wat ik heel typisch vind is dat Dumoulin het tot zover niet beter heeft gedaan dan Kelderman in P-N maar nu wel in een adem bij 'de groten' genoemd word terwijl Kelderman nu opeens door jan en alle man wordt afgeschilderd als 'uit vorm'.

Anyhow.

Gesink heeft altijd al aangetoond zichzelf op een zeer degelijk niveau te kunnen krijgen in training, daar ben ik nu dan dus ook weer niet bang voor.

Wat ik vooral hoop is dat de ploeg met deze groep renners volop op de aanval wil en durft te spelen.

Op papier hebben ze inderdaad 4 sterke klimmers.
Maar wat ik ook zie is dat ze met bijvoorbeeld Lindeman en Kruijswijk twee mannen hebben die vorig jaar veelvuldig in de lange aanval hebben gezeten en Kelderman heeft datzelfde in de Tour kunnen doen.

Dan heb je toch al 3 renners die niet bij voorbaat kansloos zijn voor een overwinning.

En naak van Gesink dan maar de beschermde renner die zich mag meten met 'de groten'

Scotty

'@Wielerfan1987, Kelderman wordt niet afgeschilderd als 'uit vorm', maar simpelweg tekortkomend.

Jezelf rijk rekenen met Lindeman, Kruijswijk en Kelderman als potentieel etappewinnaar in de TdF is echt het domste wat je kan doen. Die jongens winnen vrijwel nooit iets. Hooguit Kelderman zie ik in een enigszins lastige tussenetappe (ooit) tot zoiets in staat.

tendam

'@scotty
Volgens mij heeft hij het over een etappeoverwinning in een andere Tour, namelijk die van Catalunya...

Ik zou nu niet meer durven zeggen dat LottoNL ergens met een 'erg sterke selectie' aan de start staat, daarvoor is het algehele niveau te matig. Maar ja, je mag verwachten dat er toch wel een top-10 in moet zitten daar.

Scotty

'@tendam, ah :) dat verklaart een hoop.

Ook niet de minste ronde trouwens, zelfde geldt misschien dan ook wel daar. Daar gaan de lastige etappes ook vaak naar de toppers.
In de sprintetappes heb je eventueel wat kansen, omdat er dikwijls weinig sprinters aan de start staan.

Wielerfan1987

'@Scotty,

Dus jij denkt dat Lindeman niet in staat is om uit een ontsnapping een etappe te winnen??

Wellicht moet je zijn resultaten van de afgelopen 2 jaar er eens op nakijken.

Scotty

'@Wielerfan, gedaan, en nu? Ik tel één Vuelta-overwinning in 2015 en nog één in een 2.1 koers in 2014. Verder ook vrijwel geen podiumplaatsen, ik kan me ook niet veel koersen herinneren dat zijn vlucht stand hield, maar erop gelegd wordt door een medevluchter.

Allemaal toch zéér mager voor een ras-aanvaller?

Alles leuk in aardig, als hij er een doel van maakt om ritten te winnen in kleinere koersen kan ik daar in komen. Maar om hem uit te spelen als rittenkaper in Giro, Tour of Vuelta of zelfs P-N, T-A, RvhB, RvZ, etc, gaat mij wat ver.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 82 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.