Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 93 ... 405 406
S. Morgenstern

Het verschil tussen Zwitserland en de Tour is inderdaad zo'n beetje het enige voorbeeld dat aan te halen is om deze hypothese te ondersteunen. Maar zou dat voorbeeld niet evengoed te vertalen zijn naar een dit jaar verwacht verschil tussen Algarve/Strade en Catalunya/Baskenland/klassiekers; nog niet top zijn in de voorbereidingskoersen en dan relatief fris en vooral op basis van je gerichte training aan je hoofddoelen beginnen? Als vorig jaar mede de aanleiding was voor deze planning, dan zou je dat eerder verwachten.

Ik vind het moeilijk om klakkeloos aan te nemen dat koershardheid opeens zeker een deel van de verklaring is. Misschien is de verleiding groot als het op de een of andere manier binnen een eigen verhaal past, maar als ik zijn trainer was en deze winter weer in goed overleg plannen had gemaakt, dan zou ik niet te makkelijk tevreden zijn met een verklaring die na anderhalve dag met twijfelachtige benen 'gevonden' wordt. Een gokje lijkt me hier eerder de lading te dekken.

Laatst gewijzigd
AndriesW

Ik ben met je eens dat dit nu niet zomaar de definitieve verklaring kan zijn. De tijd zal het deels moeten uitwijzen. Eens kijken hoe het de komende dagen nog gaat en in het Baskenland. En pas na de Waalse klassiekers kan worden geconcludeerd of er bijv. iets is misgegaan in trainingsopbouw. Meest voor de hand ligt dat zijn niveau in april een stuk omhoog zal schieten.

Wel interessant om het artikel nog eens te lezen met de uitspraak waarnaar je verwees: http://www.nu.nl/wielrennen/4194880/gesink-richt-pijlen-in-2016-winnen-van-grote-koers.html

Over het vergroten van de winstkansen:
"Dat kan door niet een heel jaar tegen de top aan te zitten, er een aantal momenten bewust níét bij te zitten, zodat je op een ander moment net iets frisser en dus beter bent dan anderen."

En de laatste alinea: "Ik ga min of meer een klassiek programma rijden, waarbij mijn eerste piek pas vanaf de Ronde van Catalonië en de Ronde van Baskenland ligt. Dat moet ervoor zorgen dat ik in de Tour en in Rio nog wat frisser ben."

Vorig jaar viel zijn voorjaar in het water en toen is vol ingezet op een piek in de Tour. De 'seizoensfrisheid' bleek op te wegen tegen de 'seizoenshardheid' van de concurrentie. Hij leek in Zwitserland zelf al te hebben ervaren dat hij daar voldoende hardheid had opgedaan. Dit seizoen alles zetten op één grote piek in de zomer zou een te grote gok zijn, daarom wel een eerste piek in april. Maar nu in Catalonië ligt hij dan qua hardheid nog te veel achter op de concurrentie en frisheid heeft iedereen nog.
Ik had daar wel rekening mee gehouden maar niet met slechts een klassering rond de 40e plaats.

Laatst gewijzigd
gesink3101

Forma te next y dar te tema needs to significa somete forma te general coas semental anda renové Gesink, kelderman,kruiswijk van marce anda tenis sen
What do yo think?

Landa1901

my last comment is very bad i'm sorry. i want to tell you the lotto nl jumbo should to sign someone for the general classic and renove gesink,kelderman,kruiswijk,vanmarcke and teunissen . what do you think?

Netraam

'@Landa1901
If I was in charge of it, that would be my goal. But I'm of course a fan of the (current) team, some tough decisions may have to be made if goals aren't reached...
Teunissen is showing a lot of promise though, and no doubt in my mind that he'll be getting an offer from the team.
Added to that possible insecurity about the continuation of Bianchi as sponsor (They might sponsor the new Riis team, but according to @Rahimns there is at least the intention to continue for another year), the future once again seems unknown.

S. Morgenstern

Het klinkt allemaal best aardig, zo'n verhaal over koershardheid. We moeten dan echter wel negeren dat hij vorig jaar met nog minder toch een aanzienlijk hoger niveau haalde. En dat dat ook nog niet op een moment in het seizoen was dat de rest van het peloton last had van zijn 'seizoensfrisheid'. En dat hij in het verleden amper meer koershardheid had opgedaan voor aanvang van zijn eerste WT-rondje. En dat de stelling dat zijn lichaam is veranderd moeilijk valt te onderbouwen aan de hand van deze koers, zonder op een cirkelredenatie uit te komen.

Gesink zie ik al jaren op basis van trainingen een heel hoog niveau halen. Ik hoor hem nu echter zeggen dat hij geen kracht in de benen heeft en zijn wattages en hartslag zijn ook niet die van een 'normale' Gesink. Uiteraard ga je dan zoeken naar een verklaring. En misschien is zijn lichaam opeens dramatisch veranderd en is dit de nieuwe norm (nog wel de vraag of het logisch is dat hij nu onder zijn waarden van Algarve zit, maar misschien is zijn lichaam sindsdien nog wel verder veranderd). Aan de andere kant zie je ondertussen echter ook aan alle kanten renners die ziek afstappen, zich afmelden voor koersen of met antibiotica rondrijden wegens een verkoudheid en daardoor hun normale niveau niet halen. Wanneer ik hem dan hoor zeggen dat hij geen kracht in de benen voelde en de gegevens van zijn rit bekijk en probeer te bedenken waar dat logisch gezien het meest weg van heeft, ja....

Laatst gewijzigd
StonedCamel

'@vlek:
Ja het vreemde is dat hij het op trainingen wel haalt. En volgens mij in de Algarve ook.
Dus dan lijkt een virus best voor de hand liggend, toevallig regende het ook vorige week in Girona...
Of hij moet inderdaad door combinatie van het hoge niveau hier (90% van de goede klimmers lijkt aan de start te staan...) toch last krijgen van een gebrek aan koershardheid, maar dat lijkt me niet iets waar Gesink meer last van heeft dan anderen.

kelderfan

'@StonedCamel
Ook in de Algarve stond hij er niet goed voor. Toen had hij nog de mogelijkheid om er in de training een schepje bovenop te doen. Want hij kwam al te kort in een minder zwaar veld. Hopelijk haalt hij zijn niveau in de volgende klus met stip de 56th Vuelta Ciclista al Pais Vasco.

Yeez

Vanmarcke geeft aan dat de antibiotica gister zou uitgewerkt moeten zijn. Voelt zich al veel beter dan vorige week, dicht tegen de topvorm aan.

StonedCamel

'@kelderfan:
Dat hij minder zou zijn dan in Catalunya was ingecalculeerd, maar hij geeft zelfs bij 1 van de ritten aan dat hij "#goodlegs" had. Dat lijkt me niet duiden op een slecht gevoel, en daar is hier wel duidelijk sprake van.

S. Morgenstern

Wat was er dan mis met zijn niveau in de Algarve? Volgens mij waren er hier nog genoeg geluiden dat hij met zulke benen net zo goed wel voor een klassement had kunnen gaan en het zonde was dat hij na zijn werk voor Groenewegen steeds liet lopen. Zijn niveau bergop was in ieder geval voldoende geweest om toptien te rijden, zelfs met die enigszins halfslachtige tijdrit en die vruchteloze aanval in de eerste bergrit. Ik zie niet waarom hij er daar dan 'ook niet goed voor stond' en hoe zijn niveau in de Algarve op lijn zou zijn met dat van nu.

Laatst gewijzigd
tendam

Je zag in Strade Bianche al dat hij weliswaar een redelijk niveau had, maar wel lager dan je van hem zou mogen verwachten. Daar zat ook al geen progressie in t.o.v. de Algarve, eerder het tegendeel. Dus tsja, waar ligt dat aan, misschien is hij over the hill, misschien hebben Zeeman & co. weer iets nieuws bedacht qua training wat totaal niet uitpakt, misschien een virusje.

S. Morgenstern

Ik heb geen idee hoe ik hem voor Strade in zou moeten schatten. Jij wel?

Scotty

'@vlek, je verwacht van de nummer 6 van de TdF niet dat hij na 135km/op 35 km voor het einde al lost op één van de vele klimmetjes. Waarschijnlijk is hij op conditie tot daar gekomen, maar zodra er om power wordt gevraagd, is het toch wat minder bij hem.

S. Morgenstern

Ik heb geen idee of je dat niet zou verwachten op dat terrein. Waarom zou hij daar bij de eerste renners moeten kunnen blijven? Omdat je het woord klimmetjes kunt gebruiken in relatie tot de nummer zes uit de Tour? Misschien. Maar wat te doen met die ondergrond in combinatie met de eigenschappen van die klimmetjes? Hij mag zelf graag op dat soort wegen trainen, maar wat dat in koers voor invloed heeft en of hij daar relatief veel energie aan kwijt is? Ik heb geen goede referentie om daar iets zinnigs over te zeggen.

Fanny

Volta a Catalunya ‏@VoltaCatalunya · 2 u2 uur geleden

Robert Gesink gaf een klein interview bij de start van de 5e etappe in de Volta Catalunya.
De kop van het interview Twitter bericht luidde: I didn't have good days in the mountain. I'm getting older, so I need more competition.

Hij heeft dus meer wedstrijdkilometers nodig om vooraan mee te doen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Misschien moeten we daar dan maar eens een boom over opzetten..

stijnlah

Heel sterk van Roosen, mee met de beste twintig in Harelbeke.

Yeez

Dat is vanmarcke hoor

S. Morgenstern

Roosen was na de Taaienberg ook mee met de groep en kwam als achtiende boven op de Patersberg. Ik denk dat hij na vandaag wel de conclusie kan trekken dat het een goede keuze was om zich meer op dit werk te richten.

kelderfan

Sorry niet gevolgd, maar ik zie Vanmarcke 8e.
Van de knechts Roosen kennelijk goed bezig, maar hoe zat 't met superknecht Van Emden?
Want Vanmarcke zat wederom alleen, lees ik.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan in de finale zat hij alleen, maar dat was wel met meer renners.. daar had ik echt Van Emden niet meer verwacht hoor. Ook met een knecht erbij was hij 8e geworden. Die groep wou gewoon niet harder achter de 2 rijden.

S. Morgenstern

Vanmarcke zat op de Taaienberg in de goede positie om mee te zijn met de beste tien (?) op dat moment in de koers. Daar zijn knechten als Van Emden, Leezer, Wagner en Tjallingii toch voor in deze koersen? Vanmarcke op de sleutelmomenten vooraan afzetten.

En dat hij in de finale alleen zit is ook de bedoeling. Wanneer er nog knechten van hem mee kunnen, dan is de schifting niet groot genoeg geweest.

Laatst gewijzigd
Yeez

tankink en roosen deden het goed, wynants reed op een crusiaal moment lek waardoor hij een wiel van castelijns kreeg en ze in een klap 2 man kwijt waren. Vanmarcke had goede knechten vandaag, maar een ploeg als tlj heeft nu eenmaal (net als veel teams) geen 2 man mee in de beslissende slag, logisch lijkt ms.

Jotto-Lumbo

Op 80 kilometer alleen nog Roosen die mee was. Waarom kunnen de knechten van Vanmarcke niet gewoon bij hem in de buurt zitten op de belangrijke momenten. Ook toen Trek aansluiting begon te krijgen met de kopgroep, zaten er 5 man TLJ in het wiel niks te doen. Ze probeerden niet eens om mee te springen met Cancellara..

Ik zie nog geen verbetering ten op zichte van vorig jaar in de klassiekers. Vanmarcke zit veel te vroeg alleen en ik zie dat niet snel veranderen. Het lijkt wel of ze geen motivatie hebben of structureel kwaliteit te kort komen, wat ik raar zou vinden aangezien ze het in het verleden wel konden.

Complimenten voor Roosen die als enige wel goed zat, en heel goed werk heeft geleverd. Wynants had nog een excuus omdat hij mechanisme pech had net voor de Taaienberg. Maar ook toen was hij al een tijdje terug in het peleton. Dan vraag ik me toch echt af wat van Emden, Tankink, Tjallingii en Lezeer in het peleton aan het doen waren.

1 2 ... 93 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.