Je mening over het wielercommentaar

1 2 ... 106 107 108 109
xistnc

Er zal wel vaker wat gehusseld of geruild worden toch? En los daarvan, commentaar bij een stream is strafcorvee bij de NOS.

FDJ

Aangezien Danny in het begin regelmatig bij Tour du Jour zat en Derksen verkondigde dat de man die de opmerkingen richting Marijn de Vries maakte bij hun aan tafel zat is het lijkt mij 1 en 1 is twee.

oborobo

Staat bekend als een womanizer.

Roy van den Busken

Andries Lamain nu bij de NOS bij Ronde van Vlaanderen voor vrouwen (met Roxane Knetemann)

rbc1912

En? Is die Andries wat?
Rox vind ik top, dus dat zou voor mij reden zijn om op de NOS te kijken

AWestie

Half verstaanbare Belg bij Eschborn-Frankfurt. En dan ook nog slecht camerawerk en motards die lekker dichtbij de renners rijden.

Sijbrands

Beste vrouwelijke wielercommentator: Jip van den Bosch. Met afstand.
Zij verslaat ook het gros van de mannelijke commentators.

rbc1912

Jip is geweldig ja

arjenzvob

Midden in een verhaal over plassen op Eurosport. Reclame... Zo vaak ineens midden in een interview ook. Bizar haha!

Klootje Kriekeljon

Die jip vd Bos valt positief op idd. Maar dan zullen er vast wel weer zijn die dan denken: ja omdat ze er goed uit ziet zeker.

Koosr1946

Ik ben er nog niet achter wie het commentaar gaf bij de Giro voor vrouwen, dit vond ik wel zo vreselijk slecht en heb daarom vaak het geluid eraf gezet

oborobo

Klootje Kriekeljon

Zag er vandaag ook weer goed(zomers) uit!

rbc1912

Is dat een misdaad dan? Om er goed uit te zien?
Ik vind Jip èn er fantastisch uitzien èn ik vind dat ze kennis van zaken heeft èn ik vind haar erg prettig overkomen

arjenzvob

Karsten en Jeroen lekker door elkaar aan het babbelen. En dat al een paar minuten. Kan alleen bij Eurosport.

xistnc

Kostelijk inderdaad. Vooral ook omdat ze allebei deden alsof er niets aan de hand was :)

Pizzi

Beiden klep dicht! :P

paladin1

De Belgen zijn stuk voor stuk weergaloos en hebben allen een prettige stem, dat is voor mij het belangrijkste. Bij NL-verslaggevers zet ik vaak het geluid uit omdat ik er niet naar kan luisteren, ze hebben bijna allemaal een behoorlijk dialect (Boogerd) of een irritante stem (Breukink, Traksel, Slapgelul, Hermsen), met als uitschieter Marc de Maar. Ik heb vanwege de Maar niets gezien van het WK mountainbike. Hoe kun je zo iemand aannemen als commentator? Kroon, (alhoewel vaak onderwerpen die niets met wielrennen te maken hebben), van Belleghem (alhoewel geen Nederlander) en Jip zijn uitzonderingen.

AWestie

De afgelopen weken hoor ik op Discovery/Eurosport een vaak slecht verstaanbare Belg, ik gok Stijn Steels? Die heeft in ieder geval een te zwaar accent om handig commentaar te geven.

sproost

Steels heeft best interessante aanvullingen maar poeh inderdaad het valt niet mee om te volgen als nederlander. Het is niet alleen accent, maar ook een beetje de ervaring om de afstand tot de microfoon hetzelfde te houden en om niet te mompelen.

Ik ben geheel tegen mijn verwachting in Traksel eigenlijk heel goed gaan vinden, nadat ik vroeger wel eens tierend voor de tv zat. Ik zie qua Tour wel wat op tegen zijn collega Jan Hermsen, die naast een wat schurend geluid ook erg veel last van stopwoordjes heeft. Echt een no-go voor een commentator vind ik. Let er maar eens op hoe vaak hij "ook" zegt. Hoewel het in de Baloise al weer een stuk beter was, dus wellicht heeft er iemand iets van gezegd.

Sowieso respect voor de commentators want het lijkt me een pittig vak, bovendien heeft iedereen een mening over je, zoals uit het bovenstaande wel blijkt.

Jeroen en Karsten of Jeroen en Bobbie zijn toch wel m'n favorieten. Jeroen by far de beste commentator in het wielrennen. Sporza veel te chauvinistisch.

Jean Dumas

Ik ga idd ook Eurosport kijken in de Tour. Sporza, zelfs mijn favoriet Renaat, is echt hijgerig geworden na de successen van REV en Wout.

michelkuiper111_429990

Helemaal eens met sproost. Na jaren standaard Sporza te hebben gekeken, nu al zo'n 1,5 a 2 jaar overgestapt op Eurosport.

Jeroen/Karsten en Jeroen/Bobbie vind ik ook de beste combinaties op dit moment.

Abonnement op Eurosport imo wel noodzakelijk met al die reclames. Daar krijg je echter wel veel voor terug als je bijvoorbeeld ook kleinere koersen, tennis en de Olympische spelen fanatiek wil volgen op meerdere schermen.

josemanuelfuente

Ik houd het gewoon nog op Sporza maar het is wel minder geworden, missen we Wuyts misschien toch?

kraamvisite

ned-bel hebben een beetje de slag gemist, die zitten nog in het oude oude wielrennen t.a.v. commentaar. Maken een saaie koers saaier, en zijn te langzaam om een sprankelende koers te kunnen begeleiden. Het Ducrot principe. Brits ES is al jaren in ontwikkeling, en gaat mee met de wielergeest. Alleen Jens was een tijdsfoutje.

Naakte Mollerattema

Nu de uitzendingen integraal van start tot finish zijn geworden is één commentator plus één analist gewoon te weinig. Vijf/zes uur is te lang daarvoor, dan weet de één van gekkigheid niet meer waar ie over moet beginnen en ander heeft al tien keer zijn zelfde mening verkondigt.
Op de Engelstalige GCN/Eurosport hebben ze dat begrepen. Een team van vijf á zes man die elkaar afwisselen en de boel fris houden. Dat is de enige manier waarop je het interessant houdt als de koers niet meewerkt.
Plus je kan veel meer verjongen, dat zie je daar ook. Een oude rot met goede verhalen en ervaring afgewisseld met jongens en meiden die nog niet zo heel lang geleden zijn gestopt en nog weten hoe het huidige peloton werkt. In plaats van één zo'n bejaarde als Ducrot die nul binding heeft met het huidige wielrennen en alleen maar kan blijven zagen hoe vroeger alles beter was.

Jean Dumas

Eens. Al vind ik dat commentaar vanaf de motor niet altijd van toegevoegde waarde.

1 2 ... 106 107 108 109

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.