Je mening over het wielercommentaar

1 2 ... 106 107 108 109 »
Limal

Vandaag Renaat horen zeggen dat een renner "letterlijk ontploft" is :-)

DonQuijote

Op Eurosport is bij het NL commentaar het achtergrond geluid zo hard dat je Bobby en Jan haast niet hoort joh.

peerduell

Dat vind ik niet echt jammer.Wat een stel en wat een gebazel en gebrek aan taalvaardigheid. Niet om aan te horen.Kijk daarom nooit Eurosport.Inruilen voor volgend jaar dan kijk/luister ik weer.Maar dat zal niet gebeuren denk ik.

Arry1338

'@peerduell
Het probleem is dat er teveel mensen tegenwoordig van dat niveau zijn dat het niet meer uitmaakt. De groep mensen die zich stoort aan de kleutertaal van Bobby en de stopwoordjes 'ook', 'trouwens' en 'hoor' van Jan, die overigens zelden een volledige Nederlandse zijn maakt, is te klein. Daarbij komt dat ook duidelijk vanuit de regie niet echt meer verwacht mag worden, want ook zij snappen er vaak de ballen van. Alles met enige kennis stoppen ze op een motor en laten ze achter de 3e groep aan rijden...

DonQuijote

'@Arry1338
Nou kennis heeft Bobby wel natuurlijk, maar er mist iets in zijn communicatieve vaardigheden wat het onplezierig maakt om naar te luisteren. De chemie met "Jan" ( geen idee wie dat is, mijn inschatting is een wielerliefhebebr met talenkennis) is ook zowat nul. Rare ongemakkelijke stiltes, bepaald geen vloeiende gesprekken etc.

Maarja wat blijft er over, de Spanjaarden praten te veel over Spaanse renners. De Engelstaligen is wel te doen maar ik kan die Carlton Kirby niet uitstáán! Met z'n zogenaamd smakelijke gelach en enthousiaste nep Theo Koomen commentaar. Wat een vervelende kerel.

Wat je zegt dat behoorlijk gebruik van de Nederlandse taal niet echt meer nodig is klopt wel. Alles wordt oppervlakkiger een eenzijdiger. Kijk maar eens hier op WF , als voorbeeld van de tegenwoordige internet generatie, alles wat buiten de gangbare narratieven valt wordt "weggemind" en weggeflitst. Alles wordt eenheidsworst; de mode ( zie IG influencers), het taalgebruik, wat je wel of niet mag zeggen etc.

Arry1338

Bobby heeft ervaring in het peloton, en dat is bepaalde kennis die hij inderdaad heeft. Maar tactisch en strategisch was hij nooit een hoogvlieger. Ook nu wanneer er sprake is van de helikopter view kan hij zich met die achtergrond absoluut niet onderscheiden. Wat dat betreft kun je veel beter een oud- renner als Breukink, Boogerd of, nog veel beter, Dumoulin hebben. Zij zien tactische bewegingen meteen, en kunnen een aantal stappen vooruit kijken. Als Bobby het niet begrijpt dan gaat hij er vanuit dat het een fout van de renners/ploegleiders is, en hij kan dan niet een stapje terug doen en proberen te analyseren wat hij mist.

Kirby is inderdaad een clown. Ik vind hem wat weg hebben van Sierd in het voetbal, al heeft die wél kennis van de sport. Kirby doet zo hard zijn best om alles interessant of grappig te maken waardoor je hem gewoon nooit serieus kan of moet nemen. Inderdaad heel irritant die vent.

Laatst gewijzigd
Adrianus en Patrick

Hele tour op de NOS gekeken.
Boogie een top commentator die z'n feiten goed op orde heeft en ook nog meeleeft met de koers.
Clement een irritante stem maar wel ok en Joris was een stuk minder slecht zonder Ducrot.
Al met al prima commentaar.

Jacco van Stierop

Als je als kijker chauvinisme bij de tv-commentatoren niet goed trekt, en om die reden de Belg hebt verruild voor de NOS met opperpopiejoop Van den Berg, kom je van een ijskoude kermis thuis.

xistnc

Kom nou, als de oplossing van de rebus een naam van een buitenlandse renner is, is Joris ook heel enthousiast.

LangeJan

Kunnen ze Herbert Dijkstra niet declasseren?

Ik zit mij altijd zo te ergeren aan zijn kommentaar.
Gelukkig hebben we belgie nog, wel behoorlijk chauvinistisch maar alles is beter dan Herbert. Roxanne is top trouwens!!
Eurosport Engels is trouwens een aanrader....

oborobo

Is toch niet Herbert die je hoort,maar jullie Joris!(Ron).

Poeksel

Op Linkedin zag ik: 

"Commentator wielrennen - NOS Sport

"Is geven van commentaar voor jou ook topsport?

(Hilversum | 36 uur | cao-contract | startdatum: bij voorkeur 1-2-2024)

Leuk kennis te maken

NOS Sport doet op alle mogelijke platforms verslag van alles wat er speelt in de sportwereld. Wij zijn er 24 uur per dag: online, op televisie, op de radio, op social en op Teletekst.

Van Atletiek tot Zwemmen, en alles wat daar tussen zit.

Wat je gaat doen 

Als commentator doe je verslag van sportwedstrijden in binnen- en buitenland. Vaak live, soms in samenvatting. De ene keer vanaf een locatie, de andere keer vanaf de redactie in Hilversum.

Jouw focus ligt op becommentariëren van wielerwedstrijden. Buiten het wielerseizoen ben je ook inzetbaar voor andere sporten.

Naast je werkzaamheden als commentator neem je deel aan redactievergaderingen en doe je suggesties voor onderwerpen. Je bent multimediaal inzetbaar, maakt interviews en neemt eventueel deel aan podcasts. Als commentator bij NOS Sport werk je op onregelmatige tijden, veelal in het weekend."

 

Iemand hier gesolliciteerd? :)

hassham

.

Laatst gewijzigd
unionwagtmans

4 fev, ik heb de hele middag Langs de Lijn geluisterd : Gio bedankt! Veel extraits waren nog steeds prachtig om te horen.

Geniet van de rest van je leven en probeer vooral zo lang mogelijk gezond te blijven.

Cheers!

Heipaal
Poeksel
#2712
Op Linkedin zag ik:  "Commentator wielrennen - NOS Sport "Is geven van commentaar voor jou oo...

Het is dus Andries Lamain geworden. Mooie promotie van Eurosport naar NOS.

Arry1338

Ja, naast Jeroen en Karsten zijn het enkel nog pannenkoeken bij Eurosport.

AWestie

Welke strontflauwegrappenmaker zit naast Jip bij Eurosport? Hij heeft terwijl ik keek zichzelf voorgesteld en toch ben ik het vergeten

1 2 ... 106 107 108 109 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.