Ook voor de Scheldeprijs maar even een team in elkaar geflanst. Alhoewel dat toch altijd gokken blijft met de vele valpartijen.
- Marcel Kittel
- Elia Viviani
- Andre Greipel
- Niccolo Bonifazio
- Andrea Guardini
- Adrien Petit
- Borut Bozic
- Aleksander Porsev
- Kenny Dehaes
- Adam Blythe
Je hebt een budget van 80 mil waarmee je 10 renners kunt kopen.
Even voor de beeldvorming ik was al ruim 60 mil kwijt voor mijn eerste 4 renners.
Toch maar weer eens naar mijn jaarteams gekeken, omdat ik weet dat die vooral op rondes gericht waren.
Heb in mijn budgetteam (wat erg laag staat nu, maar dat is logisch) Henao, Landa, Kelderman, Pinot, Rodriguez en Rui Costa... (en Vuillermoz, Slagter en M.A. Lopez). Dat kan een reuzensprong gaan maken na Baskenland. Maar dan nog sta ik mijlenver achter haha. Ik heb wel Froome daar ook nog, die gaat nog héél erg veel punten scoren, daar ben ik echt van overtuigd.
Dat hele jaarspel is sowieso nog zwaar vertekend, omdat de klassiekerrenners (Kristoff, Van Avermaet, etc) méga veel punten hebben en renners als Froome, Landa, Rodriguez en Chaves (ook allemaal in dat team) nog vrijwel niets. Gelukkig heb ik wel Sagan, dat houdt je in de race.
Sta met mijn budgetteam nu 269e en 800 punten achter de 1e. Nog niet geheel kansloos denk ik. De aanrijding van Degenkolb kost mij pak weg 400 punten. van Avermaet zullen velen hebben. Froome heb ik niet maar wel Quintana, Landa en van Garderen (Kwiatkowski, Mollema, Vuillermoz). Sagan en Kristoff blijven ook scoren en Matthews en Ewan verwacht ik ook nog wat van. Het kan natuurlijk nog alle kanten op. Budgetspel blijft een leuk spel en jij zult zeker nog sterk stijgen.
Mijn jaarspel lijkt kansloos, wel met Froome en heel veel favorieten maar dat heeft het merendeel. 1910e en 1620 punten achter de 1e. Maar de grote Rondes moeten nog komen en ook OS en WK. In het klassiekerspel sta ik 59e, jammer van van Avermaet en Debusschere.
Ja het is gek omdat mijn budget team 840e(!) staat en dus mijlenver achter op de top, maar tóch heb ik in dit team nog behoorlijk veel vertrouwen. Vooral nu Landa gewoon goed blijkt te zijn, en ook Kelderman (10%!) laat zien dat hij toch nog een erg mooi jaar kan gaan hebben! Pinot, Froome, Costa, Landa, Kelderman, Rodriguez (hopelijk!), Nibali, Chaves.. Dat kunnen nog heel veel ronde punten worden. Henao heeft maar 7(!!) procent, dus die gaat echt een verschil maken. En ik ben blij dat ik Rowe heb want die zorgt voor heel erg weinig geld voor behoorlijk wat puntjes.
Nu hopen dat Dennis er bovenop komt, en met name Rodriguez zal erg belangrijk zijn. Die was duur, maar heeft maar 10 procent... Die heeft op zich nog geen punten laten liggen, als ie vanaf nu maar goed wordt!
1 Sagan, P.
2 Henao, S.
3 Nibali, V.
4 Rowe, L.
5 Pinot, T.
6 Costa, R.
7 Ewan, C.
8 Kelderman, W.
9 Lopez, M. A.
10 Froome, C.
11 Greipel, A.
12 Dennis, R.
13 Landa, M.
14 Rodriguez, J.
15 Meyer, C.
16 Slagter, T.
17 Vuillermoz, A.
18 Craddock, L.
19 Chaves, E.
20 Kruijswijk, S.
21 Latour, P.
22 Moser, M.
23 Oomen, S.
24 Soler, M.
25 Valgren, M.
Haha ik heb hetzelfde Lyndalid, sta 336ste en 520ste, maar ben zeker met mijn team dat 336ste staat helemaal niet ontevreden:
1. Sagan
2. Porte
3. Vanmarcke
4. Quintana
5. Nibali
6. Benoot
7. Rowe
8. Ewan
9. Ulissi
10. T. Martin
11. S. Yates
12. P. Vakoc
13. R. Valls
14. M.A. Lopez
15. Froome
16. Felline
17. R. Dennis
18. Gougeard
19. Landa
20. Mareczko
21. Vuillermoz
22. A. Yates
23. Chaves
24. Mamykin
25. D. Teuns
Ook genoeg ronderenners met Quintana, Froome, Nibali, Porte, Landa, Chaves, Yates, Yates. En dan wellicht nog wat punten met Ulissi, Dennis, Vuillermoz op dat vlak zo af en toe. Ook erg blij met mijn keuze voor Vakoc tot nu toe, naast Rowe uiteraard. De Yates broers vallen tot nu toe niet mee, dus dat is wel verontrustend. Hopelijk trekt dat opeens bij in Romandie/Dauphine etc.
'@ Sunrider
Ja ik heb het redelijk ingedeeld op de rondes, en sprinters pakken nooit de échte punten. Daar is een Milan-San Remo al te belangrijk voor..
Giro -> Nibali, Landa, Chaves, Kruijswijk (en Henao als joker)
Tour -> Froome, Rodriguez, Pinot, Costa (meer voor de kleinere rondes ook)
En de Vuelta weet je nooit wie er rijdt, maar zo'n Lopez kan daar zomaar heel hoog eindigen.
En met al die klimmers heb ik ook behoorlijk op de Spelen gespeeld. Froome bijvoorbeeld, die gaat ook in de tijdrit én wegrit hoog eindigen. Net als Pinot, en ik denk ook Costa.
'@LyndaLid, de Giro gaat mij veel punten kosten, heb nog maar 4 renners in de voorlopige startlijst zien staan en behaleve Landa en Ewan geen toppers. Zag bij de leiders wel goede teams ook. Enfin zo leren we nog iedere wedstrijd meer. Ben vorig jaar met de Tour begonnen en heb sindsdien 110 euro gewonnen, 150 euro ingezet dus min 40 maar veel plezier voor dat geld.
@ Noud89, Ook een sterk team, Porte kom ik weinig tegen en Mareczko gaat voor punten zorgen in de Giro. Toch ben ik bang dat de achterstand teveel is opgelopen maar een top 50-100 zit er nog in.
Denk dat Quintana hoge ogen gooit op de OS weg wedstrijd. Zie het Froome niet doen, eerder Valverde of Rodriquez, hun laatste kans en het hele seizoen lijkt daarop afgestemd. Veel meer renners willen later pieken, ik verdenk de Yates bros daar ook van.
'@Sunrider Ja, Mate is altijd zo'n mannetje die erin vliegt en echt wel wat kan. Heeft ook nog wel een redelijk eindschot en komt een bergje over.
Voor Spaanse koersen altijd een interessante renner om te kiezen in dit soort spellen.
Ik wou echter dat ik Navarro ook gekozen had, zwaar over getwijfeld. En Landa wissel doet ook pijn. ;)
Jammer dat Kelderman weg zakt vandaag, ook voor mijn budget teams. Rodriguez die bewijst dat het toch een mooi jaar gaat worden, en ik heb net opeens nog een hele leuke ontdekking gedaan!
Ik heb in beide teams Lawson Craddock, die in totaal maar 12(!) keer gekozen is haha :D
En dus Henao (7%), Pinot (12%), Costa (10%), Rodriguez (10%), Kelderman (10%), Landa (54%), LaTour (29%) en Vuillermoz (50%) in één team.
Ik sta dus 800e ofzo, maar dat moet een héle mooie sprong worden!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.