Jawel dus, dit is de top 15 momenteel van het puntenklassement:
STAGEGCPOINTSMOUNTAINSYOUTHTEAMS
RnkRiderTeamPnt.
1IZAGIRREIonMovistar Team30
2DUMOULINTomTeam Giant - Alpecin25
3KWIATKOWSKIMichalTeam Sky22
4THOMASGeraintTeam Sky19
5IZAGIRREGorkaMovistar Team17
6MOSERMorenoCannondale Pro Cycling Team15
7HOLLENSTEINRetoIAM Cycling13
8VERVAEKELouisLotto Soudal11
9VAN GARDERENTejayBMC Racing Team9
10KEIZERMartijnTeam LottoNL - Jumbo7
11PINOTThibautFDJ6
12IMPEYDarylOrica GreenEDGE5
13AMADORAndreyMovistar Team4
14LUTSENKOAlexeyAstana Pro Team3
15ROSADiegoAstana Pro Team2
Huh, ik vind het sowieso onbegrijpelijk dat mensen hem gekozen hebben voor het puntenklassement. Ik zou daar altijd een klimmer met een goede tijdrit gekozen hebben op dit parcours. Bovendien heeft Orica ook nog Impey voor sprints dus is het maar de vraag of Albasini überhaupt wel punten gaat pakken (morgen misschien wel ja).
@ sunrider
Ja dat belooft. Dat is een beetje team waarbij ik rekening gehouden heb met een afgelasting van een bergetappe... Heb helaas wel Zakarin als eindwinnaar geloof ik. Mijn andere team staat 88e, en daar heb ik wel veel klimmers én Pinot als eindwinnaar.
Albasini is wel in grote vorm, krijgt altijd de vrije hand en is sterk gemotiveerd in deze ronde. Won 2 etappes vorig jaar.
Ik sta 235e in de RtD met mijn beste team. Verwacht nog wel flink te stijgen, weer of geen weer. De nr1 bijv. heeft geen Froome en Quintana. Met het budget wielerjaarspel heb ik veel renners in deze ronde. Sta nu 328e maar hoop toch een sprong te maken. Helaas ben ik niet sterk vertegenwoordigd in de Giro zie ik.
In mijn team dat 88e staat bij de RtD heb ik helaas voor jou ook veel klimmers Sunrider ;) En heb je Izagirre niet? Dan ben je, ben ik bang, al kansloos voor de tickets want die pakt ook in de tijdrit nog veel punten, en bergop ook nog wel. Ik kan nu in een scenario van afgelasting én doorgang nog winnen denk ik, LET'S GO!!
Ik heb er ook een hoop ik mijn echte wielerjaarspel team, maar baal dan weer dat Kelderman wéér valt.. Zo liep ik bij Baskenland ook al een hoop punten mis! Sta daar 334e (niet budget dus) en ga zeker nog stijgen.
Wel heb ik ook Froome, Pinot, Costa, Quintana, Porte, Bardet, Ion Izagirre, Jungels, Formolo, Angel Lopez, en Valls!
Tja LyndaLid, even buiten Izagirre's tijdrit gerekend, gezien de sterke teambezetting heb ik hem ook een knechtenrol toebedeeld en dus niet gekozen. Wel vreemd want anders is hij een vaste keus voor mij. Maar daarvoor heb ik natuurlijk wel andere sterke klimmers. We zullen zien en mocht je winnen, het zij je gegund!
Ja die Kelderman, trouwens bijna heel Jumbo draait gewoon niet. Gebrek aan zelfvertrouwen, goede coaching en begeleiding daar ga ik steeds meer in geloven want in potentie zijn Kelderman en Gesink gewoon heel goede talentvolle renners. En Vanmarcke heeft zijn eigen trainer.
In het wielerjaarspel heb ik een hoop verloren met de vele ongelukken en andere pech. In de Giro ben ik hier wel goed vertegenwoordigd maar ik haal de opgelopen achterstand nooit meer in.
De invloed van het inkorten van de etappe op de uitslag is weer groot. Niet dat ik in dit spel met deze etappe veel punten had gepakt maar nu is het 3x niks. @LyndaLid ook gezakt maar nog steeds kans denk ik.
@Pirazzi, Kittel heeft een doel gemaakt van het puntenklassement neem ik aan. De tussensprints leveren flink wat punten op hier zie ik nu.
'@bbflood
Froome haalde vorig jaar iets van een 750 punten waarvan 590 in het tweede deel van het jaar dus nog afwachten. Als hij in oktober nog niet gescoord heeft dan heb je echt reden tot klagen.
Gelukkig heb ik een Zakarin in mijn team. Hopelijk trekt hij de lijn door tot het einde van de Giro.
Haha Pirazzi, jammer. Nu op naar de Girospellen. Ik twijfel of ik met 1 of 2 budgetteams ga spelen, heb ook al 4 teams voor het gewone Girospel namelijk. De favorieten zijn erg duur dus de spoeling is dun, blij met 4 klassementsrenners en 3 top sprinters, de rest is dan leuk puzzelen. Ik kan niet om Nibali en Landa heen, Valverde is dan zoals gebruikelijk te duur. Kittel en Greipel duur en riskant dus ook niets voor mij.
Ik wil met 3 teams mee doen in het "normale" spel.
- Sprinters team
- Nul punten Jackpot team
- Algemeen Klassement team
Nu wou ik beginnen met mijn sprinters team te bouwen. Mis ik nog sprinters in mijn uitgebreide shortlist?
- Kittel
- Greipel
- Arndt
- Beletti
- Colbrelli
- Demare
- Ewan
- Mareckzo
- Modolo
- Nizzolo
- Pelluchi
- Sbaragli
- Tsatevich
- Viviani
- Rojas
- Navardauskas
- Simion
- Ruffoni
- Haussler
- Ferrari
- Howard
- Mezgec
- Porsev
- Pozatto
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.