Zweeler wielerjaarspel

1 2 ... 30 ... 68 69
Edjahh

'@sunrider ja, ik gooi d'r ook wat punchers bij. ;)

bbflood1

Vooralsnog mijn budget team gereed voor de giro. Valverde,Landa,Nibali,Zakarin,Nizzolo, Kittel (gok dat hij uit gaat rijden),Modolo,Betancur en Firsanov als duurdere renners.

HF2013

Bij het normale Zweeler Girospel (EUR 7,00) heb ik nu één ijzersterk team en ga wellicht nog 1 of 2 teams maken.
Eén WF-league zit al vol. Bestaat er al een tweede of is er interesse om een tweede aan te maken?

Sunrider

'@HF, Weet niet of er nog meer leden zijn voor een tweede Girospel subleague maar je kunt zelf een WF2 maken of in een andere subleague plaatsnemen natuurlijk.
@LyndaLid, en andere budgetspelers, kom je onze Giro budgetspel subleague nog versterken? Wachtwoord = Wfbudget (denk om de hoofdletter). Nog 4 plaatsen vrij.

HF2013

2e WF-subleague werd niks.
Dan maar aansluiten bij een andere subleague met minimaal 5 leden.

Laatst gewijzigd
Edjahh

Ik speel het budget spel niet. Wel RtD. Met het winnende team uiteraard.

Noud89

Ik doe alleen het budgetspel denk ik, vind het wel extreem moeilijk dit keer. Veel sprintkansen, maar:

- Nizzolo/Viviani/Modolo (Zijn ze echt sterk genoeg voor ritwinst)
- Kittel/Greipel/Ewan (Hoe lang doen ze mee dit jaar, en hoe vaak overleven ze net niet)
- Demare (Helemaal geen idee van)

Daar tegenover de B-categorie klassementsmannen (Maar een achste-negende plaats levert wel veel punten op in het klassement) die moeilijk in te schatten zijn. Op dit moment kom ik toch tot:
Landa, Nibali, Zakarin, Pozzovivo (Heb toch wel vertrouwen), Nizzolo, Modolo, Kruijswijk, Hesjedal, Kangert, Sbaragli, Taaramae, Colbrelli, Mareczko, Trentin(Gok dat Kittel regelmatig niet mee sprint), Moser, Zabel, Bettiol, Andreeta, Ligthart & Amezqueta.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Nog even de regels/puntentelling van het budgetspel bekeken want ik d8 dat je ook punten kreeg voor het puntenklassement maar dat is niet zo, alleen de beste 20 per etappe en de beste 20 in het eindklassement leveren punten op. Dus Kittel en Greipel, eventueel Ewan is wel een optie het hoeven niet per se sprinters te zijn die ook de laatste etappe nog aanwezig zijn.

HF2013

Omdat ik heel graag mee doe met een Wielerflits-subleague, heb ik net ook nog een budget-team gemaakt.
Stuk lastiger (en duurder) dan het normale spel.

Edjahh

Bij het normale spel zit ik nog een beetje te twijfelen over de verdeling. Ik heb nu 6 sprinters, 2 punchers en 7 AK mannen in m´n basis team.

Wat doen jullie?

pirazzi

Ook een paar tijdrijders.

LyndaLid

Die tweede tijdrit wordt voor klassementsmannen en Dumoulin en Cancellara, maar andere tijdrijders hoef je daar niet echt voor te hebben.

pirazzi

Ja die twee plus Bob Jungels, zie dat eerder als een tijdrijder dan een klassementsman.

LyndaLid

Ik heb mijn teams klaar, alleen nog ff betalen. Speel 1 budget team, wat RtD teams (vanwege het format) en 3 normale teams.

Maar eerlijk is eerlijk, ik vond het niet te doen.. Er zijn te veel renners die je moet hebben en te weinig die het verschil gaan maken denk ik. Maar maakt het uit, ik pak die jackpot! :D

fenna

Heb voor het eerst ook een nul punten team, dat is pas moeilijk.

LyndaLid

Dat vond ik hem niet waard voor die 500 euro, zeker in de Giro niet.. Daar rijden mindere renners veel sneller in de punten!

Sunrider

'@LyndaLid, enorm lastig inderdaad alhoewel ik gedurende de lange aanloopperiode veel te weten ben gekomen blijven er altijd twijfels. Ik heb 4 normale teams, 2 teams voor dagprijzen, 2 budgetteams en 1 RtD team maar want dat format is helemaal een loterij.

pirazzi

Het leukste aan het hebben van nul punten teams vind ik dat je lekker kunt schelden op een renner als hij in de kopgroep zit en dan vervolgens opgelucht kunt zijn als het dan toch een massasprint wordt en die renner op achterstand binnen komt.

LyndaLid

Cancellara is toch ook een twijfelgeval. Als die wel goed is dan pakt ie sowieso meer dan een handvol punten, maarja...

Ja dat nulpuntenteam is idd wel leuk haha, misschien toch nog even doen.

Sunrider

'@Pirazzi, veel stress en stress ontlading dus :D Ik heb naar aanleiding van jouw post toch even gekeken maar het is een hoop uitzoekerij weer en dat wordt me echt teveel. (Doe ook Scorito, net als jij)

HF2013

Ik sta nu op een allround team normale spel, sprintteam normale spel, budgetteam...
Nu even verplichtingen, maar ik zou ook nog een bergteam en heuvelteam voor het normale spel willen maken.
Begint ondertussen grof geld te kosten. Tot nu toe speelde ik met gewonnen geld, maar vanaf nu sta ik in de min.

pirazzi

Normaal gesproken doe ik geen of hooguit 1 nulpuntenteam maar ik had deze en vorige week vakantie dus mooi de tijd om aandacht eraan te besteden. Voor de subleague is dat misschien minder gunstig omdat ik 1 normaal team heb en 4 nulpunten teams maar in het budgetspel wel 2 normale teams! :)

Sunrider

'@HF, hoog tijd om weer te scoren dus, ik hoop het voor je.
@Pirazzi, haha 4 nulpuntenteams nog wel, hoop dat je niet overgestrest raakt dan. ;) Voor de subleague telt toch alleen het beste team mee en als het net is als met mij dan is het eerste ook meteen het beste. Ik heb ook 2 budgetteams, van mij mag het beginnen.

Matisz

Ik speel enkel met het gewone Giro-spel. Ikzelf heb twee teams. Mijn buurman 1. Welnu, het budgetspel doe ik niet mee vermits ik de laatste tijd echt te weinig tijd heb om het allemaal te bestuderen.

Overigens net als @LyndaLid vind ik dat je te veel renners moet hebben wat het spelen op verrassingen moeilijk maakt. Het is echt lastig dit keer. Of anders gezegd de durvers kunnen ditmaal aan het langste eind trekken.

Sunrider

'@Matisz, ja en de verrassingen die er waren worden uit den treuren voorgekauwd op wielerflits. Gelukkig is de keuze in kanshebbers dan weer dermate groot dat er zeker nog wel kansen zijn om goed te scoren.

Een gokje is leuk en tot nu toe speel ik aardig quitte maar nu komt zweeler met een Major league en die is aan mij niet besteed. Toch blijkt het voor velen heel aantrekkelijk, 20% van de deelnemers valt in de prijzen, er zijn momenteel 100 betalenden dus 80 van hun kunnen fluiten naar hun 50 euro. Je mag met 3 teams spelen. Dit wordt dus een stuk zwaarder gokken. Iemand een een positievere mening?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 30 ... 68 69

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.