Zweeler wielerjaarspel

1 2 ... 32 ... 68 69
Gelegevaar

Het maakt mij verder niet uit, maar het lijkt me voor de mensen die meedoen aan het jaarspel niet zo leuk dat er over andere spellen wordt gepraat in hun topic :)

pirazzi

Mij stoort het niet hoor dat de titel de lading niet dekt.

bbflood1

Een van mijn dark horses voor deze Giro (Dillier) zat er niet lekker bij.

pirazzi

Op tv werd gesproken over twee uitvallers dus misschien is Dillier die tweede.

bbflood1

Hij staat inderdaad bij Did NotFinish

pirazzi

Boy van Poppel werd trouwens 25ste vandaag, dat kan nog net want ik heb hem in alle 4 mijn nulpuntenteams.

Laatste man

Heb helaas mn budgetspel niet kunnen betalen (buitenland). M'n enige team gaat wel aardig. Budgetspel naar beneden en het ronde team blijft op niveau.

ivo001

Ik had 1 uur voor aanvang besloten mee te doen, dus snel wat klimmers/klassementrijders en sprinters geselecteerd. Zie nu bij de prijzen verdeling dat gaan voor een hoge daguitslag misschien wel beter is. Dat is dan €7 waar ik iets van leer voor de volgende keer.

Sunrider

Heb een eerste prijsje binnen, deed mee aan Girospel 3e etappe vanwege het budget format en werd 2e met een team. 14,75.
Zak wel langzaam maar zeker wat weg in het budgetspel maar vooral teams met veel sprinters scoren nu hoog uiteraard.
Hetzelfde geld voor het RtD spel, nog alle kans aanwezig. Helaas gaat het met de subleagues matig,

Laatst gewijzigd
Sunrider

'@Gelegevaar, De meeste deelnemers aan de jaarspellen spelen ook soms met andere spellen mee. Dit topic had beter Zweeler wielerspellen geheten maar ja dat is voortschrijdend inzicht. Fijn dat het je niet uitmaakt, het is leuk om dit topic te gebruiken zoals het nu gedaan wordt.

Laatst gewijzigd
LyndaLid

De stand is nog geen enkele indicatie voor hoe je ervoor staat. Tenzij je Kittel en Dumoulin niet hebt, dan loop je (en ga je lopen) al te veel punten mis en ben je praktisch klaar. In ieder geval in het normale spel.

De komende twee etappes zijn etappes die verschil kunnen maken, waar wat goedkopere of minder gekozen renners veel punten kunnen pakken. Ik denk zelf aan (naast Ewan en Valverde) Battaglin, Colbrelli, Ulissi, Wellens, Jungels, Trentin etc.

pirazzi

LyndaLid zou de titel kunnen aanpassen natuurlijk, bijvoorbeeld het woord wielerjaarspel weghalen zodat er alleen Zweeler staat.

Matisz

Damn heb zoal wat ploegen bekeken in het gewone Giro-spel. Er zijn echt veel mensen met dezelfde teams en wissels. De verschillen zitten hem in 1 tot 3 renners (3 is echt max! meestal slechts 1 of 2) en de volgorde van de wissels. Spannend en vreemd tegelijkertijd. Ik vind het echt jammer dat ik geen budgetspel heb gemaakt. Maar ja echt te weinig tijd gehad. Of had ik maar een dagteam gemaakt voor het Girospel. Vijgen na Pasen.

@sunrider gefeliciteerd met jouw prijs en @rest die gewonnen heeft ook trouwens ik volg het allemaal niet meer zo nauw de laatste tijd :D

Sunrider

'@ LyndaLid, ja die renners heb ik ook op het oog. Ik heb in het budgetspel nog Kittel en Dumoulin uiteraard en ook nog Nibali, Landa, Hesjedal en...... Amador. :D In het gewone spel hebben alle hooggeklasseerden uitsluitend sprinters staan, mochten de bergetappes uitvallen hebben ze gelijk natuurlijk. Wat verwacht/hoop jij nog voor jouw teams?
@ Matisz, bedankt, zonde dat je geen budgetspel hebt en inderdaad velen hebben een sprintersteam opgesteld, ik ook trouwens maar met een paar punchers erin met het oog op wat lastigere etappes die nog gaan komen.

Laatst gewijzigd
LyndaLid

'@ Matisz

Ik heb Ulissi in al mijn teams in de basis, die heeft "maar" 37%.

Ik heb Wellens in een team in de basis, die heeft maar 17% (en ik denk veel als wissel, dat heb ik ook nog een keertje). In datzelfde team heb ik trouwens ook Colbrelli in de basis (20%), dus dat is een team waar ik bijvoorbeeld morgen een verschil mee kan maken.

In een ander team heb ik ook Jungels (25%) nog in de basis, want daar verwacht ik in de komende heuveletappes een paar puntjes van en in de tijdrit heel veel. Dat soort dingen kunnen wellicht het verschil maken.

En in mijn derde team heb ik Kangert (18%) in de basis.

Allemaal wat riskante keuzes, maar wel de dingen die je wellicht nodig hebt om inderdaad ergens bovenuit te springen. Kan uiteraard ook fout gaan, maar zeker het team met Colbrelli, Ulissi en Wellens in de basis heb ik vertrouwen in. Dan stapt Kittel af voor de tijdrit en krijg ik Nibali (mis ik dus wel in etappe 6). Enige fout die ik daar wel gemaakt is dat ik Rojas heb, omdat ik hoop dat ook hij in de komende etappes punten pakt..

En ik heb

Matisz

'@LyndLid
Ik heb in mijn eerste team Ulissi en Cancelarra als "verrassingen" in mijn tweede team "pelucchi" maar ik heb vooral een klimmer meer genomen zoals in het eerste team heb ik Uran er al bijgezet en in mijn tweede team heb ik chaves en pozzovivo genomen. En dan kijken hoe het zit met de uitvallers. Ik heb enkel spijt dat ik Battaglin en Rojas uit mijn teams heb weggenomen (in elk team zat er eentje, hoewel rojas is vijfde invaller maar dat is zinloos) maar ja we zien wel. Jouw teams zien er alleszins evenwichtig uit.

Ik vind persoonlijk dat er minder puncher ritten zijn tegenover de voorgaande jaren. Ik kan me vergissen en dan zijn er slechts vijf aankomsten bergop. Dus in dat geval kan een Wellens, jungles en betancur, … van pas komen

Laatst gewijzigd
Gelegevaar

'@Matisz zelfde gedachte hier ongeveer.
Voor mijn gevoel veel mensen met dezelfde teams en zelf enige spijt dat ik geen budgetteam gemaakt heb.

Mijn team in het 'standaard' Zweelertspel is trouwens:

Démare
Greipel
Kittel
Modolo
Nizzolo
Pelucchi
Viviani

Geniez
Nibali
Uran
Valverde
Zakarin
Jungels
Dumoulin
Ulissi

R1 Landa
R2 Kruijswijk
R3 Kangert
R4 Niemiec
R5 Majka

Laatst gewijzigd
LyndaLid

Ik heb toch wel heel erg andere teams hoor. Ik heb voorlopig overigens nog geen spijt van mijn keuzes, behalve misschien dat ik Démare maar in 1 team heb... Zie hier:

Team 1 - iets meer sprint&tijdrit georienteerd
Marcel Kittel
Arnaud Démare
Elia Viviani
Giacomo Nizzolo
Tom Dumoulin
André Greipel
Sacha Modolo
Caleb Ewan
Bob Jungels
Fabian Cancellara
Ilnur Zakarin
Mikel Landa
Diego Ulissi
Rigoberto Uran
Alejandro Valverde
--------------------------
Nibali
Kruijswijk
Majka
Chaves
Hesjedal

Team 2 - team met meer nadruk op klimmers
Marcel Kittel
Elia Viviani
Giacomo Nizzolo
Tom Dumoulin
André Greipel
Sacha Modolo
Caleb Ewan
Vincenzo Nibali
Esteban Chaves
Ilnur Zakarin
Tanel Kangert
Mikel Landa
Diego Ulissi
Rigoberto Uran
Alejandro Valverde
-------------------------
Firsanov
Majka
Kruijswijk
Pozzovivo
Hesjedal

Team 3 - meer nadruk op heuvels
Marcel Kittel
Elia Viviani
Giacomo Nizzolo
Tom Dumoulin
André Greipel
Sacha Modolo
Caleb Ewan
Ilnur Zakarin
Sonny Colbrelli
Mikel Landa
José Joaquín Rojas
Diego Ulissi
Rigoberto Uran
Alejandro Valverde
Tim Wellens
-----------------
Nibali
Chaves
Majka
Kruijswijk
Hesjedal

Nickoz

Mooie teams hierboven.

Speel zelf alleen het budgetspel om dat ik dat persoonlijk interessanter vind. Vorige Tour er 30eu mee gepakt al komt er natuurlijk ook veel geluk bij kijken. Sta momenteel 86e maar wat inderdaad al vermeld werd hebben de 'bovensten' heel veel sprinters.

Heb zelf dit:
Kittel
Nizzolo
Modolo
Ruffoni
Mareczko

Sbaragli
Colbrelli
Haussler

Nibali
Landa
Zakarin
Amador
Firsanov
Geniez
Kruijswijk

Jungels
Atapuma
Verona
Dombrowski
Howson

Wat mij betreft redelijk in balans.
Geen Dumoulin omdat ik er 'zeker' van wil zijn dat m'n klassementsrenners de Giro uitrijden. Voor een tiende plek in het AK bijvoorbeeld krijg je al evenveel punten als voor etappewinst. Vandaar ook geen Dumoulin.
Valverde vond ik te duur. Heb daarvoor Amador gekozen omdat hij ook vaak in sprintetappes de nodige punten pakt (zie Giro '15). Zelfde geld overigens voor Atapuma die vorig jaar in 8 van de 21 etappes bij de eerste 20 eindigde, hopelijk dit jaar weer.

Daarnaast heb ik Kittel gekozen met het idee dat hij in het begin veel punten pakt maar na de tweede week uit zal stappen. Hopen dat m'n andere sprinters hem wel uitrijden. Voor lastigere aankomsten gok ik op Colbrelli, Sbaragli en misschien Haussler.

Hopen op een beetje geluk en een goed resultaat. :)

Laatst gewijzigd
JapieJapo

Mijn algemene team (ben niet de enige met deze 15 in de basis..):
1 Cancellara, Fabian
2 Dumoulin, Tom
3 Démare, Arnaud
4 Ewan, Caleb
5 Greipel, André
6 Kittel, Marcel
7 Landa, Mikel
8 Majka, Rafal
9 Modolo, Sacha
10 Nibali, Vincenzo
11 Nizzolo, Giacomo
12 Uran, Rigoberto
13 Valverde, Alejandro
14 Viviani, Elia
15 Zakarin, Ilnur
Wissels
1 Pozzovivo, Domenico
2 Chaves, Esteban
3 Kruijswijk, Steven
4 Hesjedal, Ryder
5 Kangert, Tanel

En een teampje voor de lastigere etappes, hopelijk scoort dit morgen:
1 Battaglin, Enrico
2 Belletti, Manuel
3 Bole, Grega
4 Colbrelli, Sonny
5 Dillier, Silvan
6 Ewan, Caleb
7 Navardauskas, Ramūnas
8 Pozzato, Filippo
9 Rojas, José Joaquín
10 Sbaragli, Kristian
11 Trentin, Matteo
12 Tsatevich, Alexey
13 Ulissi, Diego
14 Valverde, Alejandro
15 Wellens, Tim
Wissels
1 Montaguti, Matteo
2 Clarke, Simon
3 Busato, Matteo
4 Ligthart, Pim
5 Firsanov, Sergey

fenna

Zit ook even mijn teams te bekijken ik heb dus geen 1x chaves????????? had hem wel op geschreven maar geen flauw idee waarom hij in geen een team zit.
En ik had de hoop dat Mareczko afgelopen weekend iedereen er af zal rijden haha.

@pirazzi Boy heb ik niet maar ik hoop dat hij de nul houdt en Sunrider nog gefeliciteerd!

pirazzi

Chaves heb ik als 4de wissel dus wie weet komt hij er nog in, in het normale team.

@ fenna Bedankt maar als fenna 2 je nulpuntenteam is dan staat Boy van Poppel daar als tweede wissel. ;)

fenna

Ben zo druk met Berlato dat dat me nog niet was opgevallen ,stom.
Maar als hij een puntje pakt ben je met al je teams uitgespeeld, waarom heb jij hem niet 1x bij je wissels?

pirazzi

Ja dat moet blijken of dat geen fout is geweest. Oorspronkelijk had ik ook Mohoric die afgelopen zondag 10de werd maar toen werd Songezo Jim aan de selectie toegevoegd door Dimension Data, die heb ik ook in al mijn teams. Net als de Chinees en de Japanner.

Sunrider

'@Pirazzi, pure discriminatie :D @ fenna, bedankt, @LyndaLid, ben niet zeker dat er meer dan 3 sprinters van jouw teams afstappen? Daarom heb ik Pelucci en Ruffoni in mijn teams staan.
@Nickoz, @JapieJapo,Leuk dat er meer mensen komen posten! Geen verkeerde teams trouwens!

Laatst gewijzigd
1 2 ... 32 ... 68 69

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.