Zweeler wielerjaarspel

1 2 ... 47 ... 68 69
Sunrider

Er zijn nog 4 plaatsen beschikbaar bij de Tour de France Wielerflits subleague. Wachtwoord = WFteam1
Wielerflits 2 is nu vol.
Het wachtwoord voor de Tour de Suisse subleague = WFSuisse
Edit: Iemand heeft zich ingeschreven als kasseikoppen, is dat een pseudoniem van iemand hier?

Laatst gewijzigd
LyndaLid

Voor Zwitserland is zowel het gewone spel als het RtD erg leuk! Door het deelnemersveld én het parcours zullen er best verschillende teams komen, je moet behoorlijk afwegingen maken!

Voor het RtD twijfel ik bijvoorbeeld erg aan Gaviria, en zelfs aan Cancellara en Sagan. Het is toch erg veel klimmen naar het einde, en zeker in groep A kunnen ze ook allemaal meer dan behoorlijk tijdrijden. Maar ik heb denk ik nog nooit een rondespel gespeeld zonder Sagan te kiezen, als ie aan de start stond :D

En ook in het gewone spel valt er enorm veel te kiezen! Wat doe je met mannen als Lobato, Angel Lopez, Cimolai, Van Poppel, Frank, Sammie Sanchez.. En ga zo maar door! Wordt een hele leuke ronde, nu maar hopen dat ik de juiste keuzes maak :)

Sunrider

Waar in deze ronde ook weer op gelet moet worden is, wie gaat voor het klassement en wie pikt er alleen een rit uit om zich te testen en houdt zich verder gedeisd. Goed inlezen van de laatste interviews is belangrijk. Verder zullen er hier niet veel sprinters afstappen als die er al zijn en dan kom kom je toch al weer op een groot aantal renners uit die je wel moet hebben in je team net als veel concurenten . Daarom vind ik de vorm van het RtD spel leuker, daar krijg je meer verschillen. Ook het bonusspel is 15 + 5 trouwens, hier had Zweeler wel een budgetspel van mogen maken van mij.

Laatst gewijzigd
Bertsu

Sterke sprinters zouden een goede proloog kunnen rijden (al wordt er regen voorspeld) en dan zijn er nog 2 sprintetappes... Ik denk dat je niet zonder ca 3-4 sprinters kan.

Gelegevaar

Gelukkig weer een aantal plaatsen gestegen in de Dauphine vandaag. Subleague doet het ook leuk.

Sunrider

'@Gelegevaar, ja we zijn nog zeker niet kansloos, het gaat nu pas beginnen! Als de renners nu maar voldoen aan onze verwachtingen..... :D

Laatst gewijzigd
Sunrider

Aha, Bonifacio er uit, Aru er in in team 2 ;)

Laatst gewijzigd
Gelegevaar

Dat is een mooie opsteker @Sunrider. Ik had ook gegokt op een of twee afstappende sprinters. Zul je zien dat ze dit tijdense de etappe gaan doen.

Sunrider

Daar gebeurt het al @Gelegevaar, abandon Bouhanni......

pirazzi

8 renners in de top 10 van de etappe, dat zal wel consolidatie van de voorlopige eerste plaats in wielerjaarspel deel 2 betekenen ;)

Noud89

Erg lekker begin Pirazzi. Het niet kiezen van Porte gaat duur worden voor mij vrees ik. Pinot valt wel erg tegen moet ik zeggen. :(

Sunrider

'@ pirazzi, ja ik heb ook veel renners in mijn verschillende Dauphiné spellen vandaag maar mis er ook een aantal.
Kan het wel vergeten in de Dauphiné alhoewel ik klim in de subleague. Op naar de Tour de Suisse.

Laatst gewijzigd
HF2013

Ik had deze ochtend nog wat tijd over en heb me toch laten verleiden tot het maken van teams voor Zwitserland. Gelukkig was er zelfs nog een plekje vrij in de subleague.
In het 2e-seizoenshelft-spel zullen we wel punten laten liggen, neem ik aan. Althans... in de Dauphine doen we het zo goed, dat ik bijna denk dat we onevenredig veel renners voor die ronde hebben gekozen... of zijn we gewoon erg goed.

Baal wel dat ik net terug ben uit Zwitserland. Komen a.s.week gewoon langs m'n hotel en werk...en had dan meteen daar nog wat public viewing van het EK kunnen meepakken.... volgende keer toch beter plannen.

Sunrider

'@HF, Dat is inderdaad jammer, ik vond het altijd een belevenis als ik het peloton voorbij zag razen. Zowel in de Tour als in de toen nog bestaande Ronde van Nederland. De Tour de Suisse subleague is vol gekomen, wel staan er 2 namen in die ik niet eerder heb gezien. (Kasseikoppen en Spaakje) Maar misschien vergis ik me. Veel succes weer iedereen!

LyndaLid

Spaakje is sowieso een wielerflitser!

Ik heb ook nog een budgetteampje voor de proloog gemaakt. Ik heb vertrouwen in deze ronde!

Oh en ik sta in het 2e periode spel nu nog slecht, maar wacht maar ;)

HF2013

'@Sunrider...slotweekend van de Tour ben ik weer aanwezig, dus op zich heb ik weinig te klagen, maar het was leuk meegenomen omdat ik toch die kant uit moest. Afgelopen week dan weer wat dagen mooi weer gehad, dat is voor aanstaande week maar weer de vraag.

Gelegevaar

Succes in Zwitserland heren en dames, ik ben wel tevreden over mijn opstelling moet ik zeggen.

Sunrider

Voor @Jasper vandaag de beslissende dag voor een RtD ticket in het Dauphiné spel, momenteel 2e in de stand, succes!
Zelf goed gestart in de Tour de Suisse.

pirazzi

Klopt Sunrider, vooral Silvan Dillier maakt het verschil, wel jammer van Vakoc dat hij 5e wissel staat in je eerste team.
De groep met 70 punten is groot: 228.

Laatst gewijzigd
Sunrider

Vakoc staat op een niet verkiesbare plaats ;) , ik denk dat hij 1 etappe uitzoekt. In de bergen verwacht ik hem niet, het is een krachtmens.

FaasjeWilkes

Dank je Sunrider. De kans op een ticket is helaas klein, omdat ik Contador als winnaar heb. Ik kijk dan ook meer naar het 5-euro spel, daar heb ik wel 2 keer Froome als winnaar. Ik zie net dat Mollema en Rodriguez zijn afgestapt, dat is zeer goed nieuws voor me. Nu moet Gallopin voorin nog worden ingehaald, en Aru moet niet ineens met de beste meerijden. Dan kan ik misschien nog omhoog kijken.

Blij verrast gisteren door Jurgen Roelandts in Zwitserland. 1 keer gespeeld in een algemeen team, en 2 keer bij de RTD. Hoop dat hij nog een paar keer meesprint en dat vd Sande voor hem gaat rijden.

Sunrider

'@ Faasje/Jasper, Jammer van het net mislopen van een ticket maar gefeliciteerd met de prijzen in het Dauphiné spel, goed gespeeld!
@Bassieweert en @LyndaLid ook goed gespeeld!

Bassieb

Thanks Sunrider.

Ik baal wel als een stekker in het r2D spel in Suisse. Last minute Gesink er in gezet, omdat ik hoopte met hem een verschil te maken in de bergen.
Maar nee.....

Sunrider

'@ Bassieb, ja zo gaat dat, Gaviria was ook gevallen, (niet mee sprinten kost ook punten) net als Talansky. De verschillen zijn nog klein.

LyndaLid

Het stomme van Zwitserland is dat op het moment alles nogal vertekend is door de verregende proloog. Mijn beste RtD team is nu het team met de sprinters (ook het enige team met Gaviria), maar juist de andere teams geef ik het meeste kans. Bijvoorbeeld omdat ik Gaviria niet heb daar, maar wel Barguil of Angel Lopez. Kelderman, Cancellara en Matthews standaard in elk team.

Ik heb zelfs een team zonder Sagan, in plaats daarvan Van Garderen (met Thomas en Izagirre). Dat team staat nu natuurlijk het laagste, maar "slechts" 181e. Daar heb ik als klimmers dus Izagirre, Thomas, Van Garderen, Kelderman, Barguil, König, Sammie, Dombrowski en Talansky (shit van die val). Als sprinters alleen Matthews, Dillier en Stuyven. En voor de tijdrit dus nog Cancellara, Kelderman, Thomas, Van Garderen, Izagirre, Le Bon, Hollenstein, Bodnar, Brändle, Castroviejo en Talansky.

Point being: alles is nog totaal vertekend :) Want dat team geef ik nog best kans, hoewel Sagan een te groot gemis kan blijken te zijn. Ik rekende het zo: als hij niet drie etappes wint (proloog was al nul punten) dan heb je wellicht aan Van Garderen meer.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 47 ... 68 69

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.