Zweeler wielerjaarspel

1 2 ... 50 ... 68 69
Sunrider

'@Edjahh, Gelegevaar: Ik heb 2 teams gemaakt 1 met Kittel en 1 met Greipel. Het team met Greipel scoort nu 200 pnt. niet slecht. We hebben allemaal Drucker maar die liet het afweten in de proloog, ben bang dat hij het nu laat zitten en deze koers gebruikt om weer terug in vorm te komen na zijn val in Lux. Ik had Loic Vliegen in een team maar die is op het laatst niet gestart (of gevallen?), kon dat niet meenemen ivm het tijdsverschil. Mijn E renners:
De Bie 2x
Vanmarcke 2x
Gerts 2x
van Hoecke 2x
Meersman
Tjallingii Eerbetoon ;)
Pozzato
Verder is mijn team nagenoeg gelijk aan @Edjahh ik heb alleen Terpstra en Andersen niet maar Turgis en Howard.

Laatst gewijzigd
Sunrider

'@ LyndaLid, Hoezo haha, ik heb jouw tactiek toegepast, eerst op grote achterstand komen en van daar uit oprukken. ;)
Ja ik heb meer sprinters, wat tijdrijders en Quintana maar ik had zeker voor Bardet moeten gaan, verkeerde afweging gemaakt.
"Overigens staat hij wel laatste in onze subleague maar in het algemeen klassement is de laatste nummer 478, Sunrider’s slechtste staat 443ste. :D " Bedankt @pirazzi, dat is een positieve benadering, het kan (voorlopig) altijd slechter ;)

Sunrider

'@Noud, Je staat er goed voor in het deposit spel, leuk! Juist hier heb ik als 2e wissel Frank en Barguil als 3e samen met die capriolen van van Poppel gisteren kost mij dat veel punten. (de val van Gaviria tel ik maar niet mee)
In het Tour de Suisse spel doe ik nog goed mee maar er komen er heel wat opzetten vanuit het achterveld.
@Pirazzi, super! In de subleaugue doen we het nog steeds prima, onderling staat het nog heel dicht bij elkaar, er kan nog van alles veranderen, leuk een beetje spanning!

Laatst gewijzigd
LyndaLid

'@ sunrider

Dat is ook de beste tactiek ;) Let maar op, ik kom in het 2e periode jaarspel vanuit de aller laagste regionen hard opzetten! Ook in het Deposit spel (hopelijk), nu ik ook Latour erbij heb! Vanuit de underdog positie iedereen besluipen, dat ben ik ook in de jaarspellen nog aan het doen ;)

Noud89

Als van Poppel die capriolen niet had uitgehaald en daar 20 extra punten had gescoord had ik me nu vrij zeker gewaand van een leuke prijs haha. Nu zou Talansky nog roet in het eten kunnen gooien.

Laatste man

ZLM:
Kittel, M.   A 
Arndt, N.   B 
Groenewegen, D.   B 
Phinney, T.   C 
Aert, W.   C 
Dehaes, K.   C 
Dupont, T.   C 
Emden, J.   D 
Küng, S.   D 
Moser, M.   D 
Howard, L.   D 
Looij, A.   D 
Vermeltfoort, C.   D 
Zabel, R.   D 
Vanmarcke, S.   E 
Bille, G.   E 
Gerts, F.   E 
Meersman, G.   E 
Tanner, D.   E 
Vliegen, L.   E (Doet niet mee?)
Winnaar: Phinney, T.

Op de site van BMC gelezen dat ze voor de beste man uit de proloog gaan. Dat moet dus Phinney of Küng worden. Kluge gaf zichzelf weinig kans op winst in de proloog (daarom op het laatst uit gehaald) en zei dat ze vol voor Howard gaan. Nu is 4e vrij goed, dus hopelijk pakt Howard in een aantal sprintetappes wat punten.  

In het 1e jaarspel sta ik nog 11e met mijn Ronde team, dat ziet er nog steeds leuk uit. In het 2e jaarspel doen we het eigenlijk als WF heel goed, mooie voorsprong inmiddels. Het Budgetspel scoort mijn 2e team wonderbaarlijk goed nog steeds. Dure missers alleen met Gilbert (mag die nog grote koersen rijden?) en Uran (teleurstellend bij Cannondale)..

Laatst gewijzigd
LyndaLid

Ik zit net even naar de subleagues van de twee jaarspellen te kijken. Haha, Matisz en ik stonden daar voor de Giro volgens mij echt nog dead last. We zijn met een opmars bezig, maar we moeten nog een berg beklimmen Matisz ;)

In dat 2e periode spel vernederen we echt de concurrentie haha! Ik sta 73e en niet eens in de prijzen van de subleague :D Na Zwitserland straks wel!

Laatst gewijzigd
Sunrider

'@Laatste man, Loic Vliegen DNS staat er bij Procycling. Tot een 1/2 uur voor aanvang was het niet bekend, daarna niet meer gekeken. Ik las dat IAM in de sprint voor Howard gaan inderdaad, dus ik speel Howard 2x maar ook 1x Kluge alleen niet in mijn beste team. Mij valt op dat jullie de Bie niet hebben maar wel Bille, meer een klimmertje. Ik heb net als jij Gerts die knecht zal zijn maar mogelijk op Gileppe wat kan.

Edjahh

Ja, ik baal best wel een beetje dat ik de Bie gemist heb. Geen idee hoe me dat heeft kunnen overkomen.

Maar goed ik heb alle vertrouwen erin dat ik nog wat kan stijgen. Het mooie in dit spel is dat je 20 renners kunt kiezen en mee kunt scoren ipv 15 renners.

Sunrider

'@ Edjahh, Ik zou het niet erg vinden om bepaalde renners te tippen hier maar misschien is het not done en mogelijk lezen er veel meer spelers mee. Jouw team ziet er inderdaad ook goed uit trouwens.
@ LyndaLid, de meesten hebben een soort Dauphiné team opgesteld volgens mij. Het seizoen is nog lang. Ik raak in Suisse niet verder achterop en denk in de Tour ruim boven gemiddeld te scoren.

Noud89

Ik denk dat je in de Tour wel verder achterop raakt eigenlijk Sunrider... Die heeft toch vaak wel grote gelijkenissen met de Dauphine vaak.
Waar je wel heel veel punten op kun terug gaan pakken is het tijdrijden.

Laatst gewijzigd
Sunrider

'@Noud, we zullen zien, ik heb in ieder geval meer sprinters dan de meesten.

Edjahh

'@Sunrider tippen is niet nodig hoor. Slordigheidje aan mijn kant dat ik De Bie over het hoofd zie.

Ook nog even een last minute team voor de Route de Sud gemaakt, weet niet of er meer WF'ers meedoen? :)

Basis opstelling

1 Barbero, Carlos
2 Belletti, Manuel
3 Boudat, Thomas
4 Carthy, Hugh
5 Chavanel, Sylvain
6 Coquard, Bryan
7 Dassonville, Flavien
8 Démare, Arnaud
9 Firsanov, Sergey
10 Jeannesson, Arnold
11 McLay, Daniel
12 Pedersen, Mads
13 Quintana, Nairo
14 Rojas, José Joaquín
15 Sepúlveda, Eduardo

Wissels
1 Arroyo, David
2 Maté, Luis Angel
3 Voeckler, Thomas
4 Busato, Matteo
5 Bagot, Yoann

LyndaLid

'@ Edjahh

Nee, daar staan voor mij te veel semi-onbekenden op de startlijst, en te weinig mensen waarvan ik echt een idee heb hoe goed ze zijn. Ik zie dat je Dassonville en Boudat hebt bijvoorbeeld, met die kennis kan ik niet wedijveren ;)

Noud89

'@Sunrider
Als ik kijk naar de voorlopige startlijst van de Tour, dan denk ik dat ik daar met 29 renners aan de start sta haha. Alleen Vakoc, Bonifazio, Latour, Lopez Moreno, Boonen, Gaviria & Jungels lijken niet in de Tour te gaan starten.

Deze wel allemaal:
Contador, Alberto
Froome, Chris
Sagan, Peter
Avermaet, Greg Van
Costa, Rui
Kristoff, Alexander
Pinot, Thibaut
Bardet, Romain
Greipel, André
Kittel, Marcel
Martin, Daniel
Thomas, Geraint
Bouhanni, Nacer
Gallopin, Tony
Izagirre, Ion
Landa, Mikel
Martin, Tony
Matthews, Michael
Yates, Adam
Cancellara, Fabian
Cavendish, Mark
Démare, Arnaud
Poels, Wout
Rolland, Pierre
Stybar, Zdenek
Coquard, Bryan
Groenewegen, Dylan
Rosa, Diego
Sanchez, Luis León

Dat is toch een behoorlijk rijtje haha. Ben alleen daardoor wel erg bang voor de ronde van Polen. ;)

Maar goed, de meeste teams zullen zo zitten. En dan is het gewoon afhankelijk van hoe mijn renners presteren tov een Aru, Porte, Rodriguez, Barguil etc.
In de sprint zal denk ik vrijwel niemand punten op mij gaan pakken daar haha. ;)

Laatst gewijzigd
Sunrider

'@Noud, ja toegegeven, op papier een ijzersterk team. Maar ik heb Gesink pfffffff :D

Laatst gewijzigd
Noud89

Ja, maar het komt in de Tour ook veel op geluk aan denk ik. Als net jou klassementsmannen uitvallen dan ben je wel klaar. ;)

Sunrider

'@Edjahh, Op het laatste moment Route du Sud nog betaald.

1 Bidard, Francois
2 Belletti, Manuel
3 Busato, Matteo
4 Chavanel, Sylvain
5 Coquard, Bryan
6 Démare, Arnaud
7 Firsanov, Sergey
8 Jeannesson, Arnold
9 McLay, Daniel
10 Pardilla, Sergio
11 Quintana, Nairo
12 Rojas, José Joaquín
13 Rossetto, Stéphane
14 Sarreau, Marc
15 Voeckler, Thomas

Wissels
1 Carthy, Hugh
2 Barbero, Carlos
3 Sepúlveda, Eduardo
4 Maté, Luis Angel
5 Quintana, Dayer

Niet veel verschil wederom, dit keer ben ik Pedersen vergeten alhoewel ik daar gisteren nog over las en dacht die moet ik niet vergeten. :D

Noud89

Geen Hardy?

Sunrider

Matthias Frank is niet meer van start gegaan in Suisse, betekent Barguil er in voor mij in het deposit spel.

Laatst gewijzigd
Sunrider

'@Noud, heb ik wel naar gekeken, heeft geen goede resultaten als tijdrijder daarom niet gekozen.

LyndaLid

Frank eruit... Oeh, dat betekent dat ik in het gewone Tour de Suisse spel nu ook Latour erbij heb :) Nog één wissel en ik heb Scarponi ook, net als in het Deposit team. Helaas heb ik König ervoor gezet (die ik nu ook erin heb).

Gewone spel: Kelderman, Thomas, Van Garderen, Costa, Barguil, Spilak, Talansky, Angel Lopez, Latour, Izagirre en König. Volgende wissel Scarponi.

Deposit spel: precies hetzelfde haha. Enige jammere is dat andere spelers nu Barguil/Latour/Lopez ofzo erbij hebben gekregen, en ik König. De rest had ik al, en met nog één wissel Scarponi erbij kan ook veel waard worden nog.

Edjahh

'@Sunrider ik zie de overeenkomsten inderdaad haha. Leuk dat je ook nog een team gebouwd hebt, ben ik niet de enige WF'er ;)

Wat betreft Zwitserland, het afstappen van Frank betekend dat voor mij Talansky erin komt. Ook niet verkeerd. :)

Laatst gewijzigd
Sunrider

In de route du sud is Quintana op hol geslagen, na 45 km met wat bergjes, had hij samen met ene jauregui 11.15 minuten voorsprong.

Edjahh

'@Sunrider ik zag het ook, heeft hij die Jauregui op de pakjesdrager meegenomen ofzo? :D

1 2 ... 50 ... 68 69

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.