Zweeler wielerjaarspel

1 2 ... 53 ... 68 69
Laatste man

'@ChefSpijker,
Ik weet het van het Tour Budgetspel. Vandaar dat ik direct heb aangegeven niet mee te doen, ik vind het alleen jammer. Ik kan die €25 prima missen (anders moet je sowieso niet met Zweeler meedoen), maar vind de lol van de spelletjes belangrijker dan een grotere prijs. Maar geen probleem verder, er komen nog zat andere leuke spellen.

RTD doe ik met 1 team mee. Ben benieuwd.

Sunrider

'@ Chef Spijker, Bedankt voor de reactie. Wat mij stoort zijn die percentages, het zelf uitzoeken is nu eenmaal een onderdeel van het spel. Natuurlijk is er de lijst met meest gekozen renners maar die is toch minder direct. Het spel is voor mij zo minder leuk.

Wat betreft de budget spellen, ik heb meer moeite dan voorheen om acceptabele teams op te stellen. De Tour is anders natuurlijk, meer toppers en subtoppers maar zelfs de renners van de derde rang zijn duur en wat hier "pareltjes" genoemd wordt zijn er amper. Toch in feite de normale spel problematiek, lastig maar dat zal voor iedereen zo zijn.

LyndaLid

Ik heb op alle vlakken meer moeite dan in de Giro, maar dat hoort natuurlijk ook..

Ik twijfel enorm over:

Hagen (erg veel vertrouwen in, en weinig in Cav)
Van Avermaet (doet ie genoeg mee, en is er genoeg voor puncheurs?)
Groenewegen (hoe goed doet ie het op de oplopende aankomsten, en hoe lang rijdt ie?)
Matthews (zou ie nou écht niet in vlakke sprints meedoen?!)
Valverde (waar gaat ie allemaal meedoen? Etappes 2 en 5 bijvoorbeeld vol?)
Coquard (erg veel vertrouwen in, maar is dat terecht)

En dan nog de keuzes tussen de klimmers... niet te doen bijna. Je moet haast wel types als Van Garderen, Mollema, Kelderman, en nog wat grote namen eruit laten.

ivo001

Ik ga niet mee doen aan het budgetspel, vind dit toch iets te lastig.
Heb nog €4 saldo over waarbij ik een paar etappe teams wil maken en waarmee ik hopelijk wat terug win.
Voor de grap wel een rtd budget team proberen samen te stellen, maar betalen ga ik niet doen.
Dit kwam er bij mij uit met 5 minuutjes puzzelen. Ben onderaf begonnen met renners selecteren, maar bleef toch weinig over voor de echte toppers.
http://i.imgur.com/u6KDKDE.png

Laatst gewijzigd
Sunrider

'@HF2013, In deze constructie van het budgetspel zit er volgens mij niet veel anders op dan te spelen zoals jij denkt te spelen. ;) Maar lastig is het.

@ LyndaLid, Heb ook meer vertrouwen in Hagen alhoewel Cavendish sterk reed op het GBC, maar ik vermoed dat Cavendish voortijdig uitstapt. Groenewegen, Coquard beiden sterk in de voorbereiding. Ik ben vooral bang voor valpartijen in het gedrang en die zullen/kunnen toch vooral renners treffen die in de 2e lijn rijden.
Van Avermaet, maximaal 5 etappes waarbij top 5 m.i. 3x mogelijk is. Ook bij mij een twijfel geval, ook vanwege de prijs.
Ik ben al vanaf het begin bezig met het bepalen van de juiste strategie (die door wat voor koersverloop dan ook meteen overhoop gehaald kan worden) Heel frustrerend in het begin doordat alle klassement toppers erg duur zijn, maar het krijgt nu toch duidelijk vorm - zonder enige garantie natuurlijk.
Er zijn nog wel vragen zoals welke Sky adjudant, hoeveel punchers en wat mogen LL Sanchez en Rosa?

@Ivo, Begrijp je terughoudendheid in de budget spellen, het is razend moeilijk. Mijn teams zien er nu op het eind weer compleet anders uit dan mijn eerste opstellingen. Succes met je dag teams!

Sunrider

Er zijn nog 2 plekken beschikbaar in de Wielerflits Tour de France budget subleague. Wachtwoord = WFBudget

Laatst gewijzigd
Nickoz

Heb besloten me uit het reguliere budgetspel terug te trekken en daarmee ook uit de subleague.
Vind 25eu toch wat duur voor een spel waar ook een dosis geluk bij komt kijken.
Daarnaast speel ik ook niet zozeer voor het geld, maar vind ik zo'n pouletje de koers wel wat extra's geven.

Heb me ingeschreven voor het RtD Budgetspel met twee teams. Hopen dat ik ook een ticket kan bemachtigen voor Doha.

Laatst gewijzigd
Sunrider

'@Nickoz, Hoop dat je erin slaagt een ticket te bemachtigen, succes!
Ikzelf heb behoorlijk wat tijd gestoken in zowel het 15 + 5 als het budget spel. Niet eenvoudig maar dat komt ook omdat er zoveel toprenners meedoen waar je amper omheen kunt zodat het mij weinig mogelijkheden biedt om in het 15 + 5 spel echte outsiders in te zetten. En nu doet Bouhanni niet mee maar er zijn wel sprinters nodig waarvan de kans groot is dat ze uitvallen. Daarnaast is in het budget spel het budget erg krap. Het eenvoudigste spel is volgens mij het gewone RtD spel, keuze uit 5 groepen.

HF2013

Budgetspel vind ik, ondanks de hoge prijs, toch eigenlijk uitdagender.... maar mede door die hoge prijs, ga ik dan weer niet meerdere teams maken. Iets wat ik bij 15+5 wel heb en er komt vast nog iets bij.

Edjahh

Vandaag nog maar weer eens op de verschillende spellen gestort, heb nu 2 teams voor het 15+5 spel klaar, AK Team en een sprint team waarvan ik twijfel of ik de laat staan of er een 0 punten team van maak.

Morgen nog maar even verdiepen in het budget spel denk ik, als ik er aan toe kom.

Sunrider

'@HF2013, Het budgetspel is inderdaad uitdagend vooral in de zin van heel lastig. De punten in het laag geprijsde segment zijn vlg mij belangrijker dan in voorgaande spellen. Het RtD budgetspel is hetzelfde dus flink kunnen combineren wat alle (on)mogelijkheden wel aan het licht bracht. Maar geen garanties natuurlijk.

@Edjahh, Ik heb nog even de top van het 15 + 5 spel van vorig jaar bekeken en ieder had nagenoeg dezelfde renners, alleen de combinaties en trui voorspellingen maakten het verschil. Wat betreft een sprintteam voor de dagprijzen vermoed ik dat het van hetzelfde laken een pak is en daardoor de spoeling dun. Een 0 puntenteam vind ik te moeilijk en het duizelt nog na van het puzzelen in de overige spellen.

Laatst gewijzigd
Edjahh

'@Sunrider met top bedoel je top 10? Top 50?

Ik denk toch een redelijk 0 punten team in elkaar te flansen. Ga iig een poging wagen. :)

Sunrider

Top 10 bijna identiek, top 25 iets meer verschillen en ga zo maar door. De meest voorkomende verhouding was:
6 : 5 : 4, klassement -sprint - punch/tijd. Reserves, 3/4 : 1/2, klassement - sprint.

Laatst gewijzigd
Edjahh

4 punchers / tijdrijders in het basis team?

Ik had dr nog niet na gekeken maar dat verrast me wel.

Ik denk zelf aan een verhouding 6 AK, 7 sprint en 2 punchers en zelfs geen pure tijdrijder...

Noud89

'@Edjahh

Is ook volstrekt onzin. Als je kijkt naar de renners die de meeste punten hebben gepakt dan staat T. Martin het hoogst van de tijdrijders (21ste) dat kwam vooral doordat hij de kasseienrit ook nog eens won, en ook nog punten pakte in de coupe op Neeltje Jans.

De enige reden dat het gunstig was om Dumoulin, Cancellara & T. Martin in je team te hebben is dat ze uitvielen, en daardoor zeer waarschijnlijk je klimmers in het spel kwamen.

Dit was de top-20 van meest scorende renners vorig jaar:

1 (1) Peter Sagan 273 (+14)
2 (2) Chris Froome 187 (+0)
3 (6) André Greipel 170 (+35)
4 (5) John Degenkolb 148 (+13)
5 (3) Alejandro Valverde 148 (+0)
6 (4) Nairo Quintana 137 (+0)
7 (7) Greg Van Avermaet 124 (+0) 20 July
8 (8) Thibaut Pinot 117 (+0)
9 (9) Romain Bardet 108 (+0)
10 (14) Mark Cavendish 104 (+15)
11 (22) Alexander Kristoff 97 (+25)
12 (10) Joaquim Rodríguez 97 (+0)
13 (11) Robert Gesink 96 (+0)
14 (12) Alberto Contador 95 (+0)
15 (25) Bryan Coquard 94 (+30)
16 (13) Tony Gallopin 94 (+0)
17 (24) Edvald Boasson Hagen 87 (+20)
18 (15) Vincenzo Nibali 85 (+0)
19 (16) Pierre Rolland 83 (+0)
20 (17) Daniel Martin 80 (+0)

In dit geval was het dus veel beter op Cancellara/Martin/Dumoulin te hebben met Nibali & Rolland als reserves bijvoorbeeld, dan dat je Coquard en Kristoff had. Maar dat is wel een hele grote gok om op voorhand zo te spelen. ;)

Sunrider

Ja dat pakte goed uit maar volstrekte onzin was het niet. Dat er geluk bij kwam kijken is ook normaal, er gebeuren elk jaar een hoop onverwachte dingen in de Tour. Dit jaar zijn er 2 tijdritten niet vlak weliswaar maar toch kun je daar rekening mee houden. De eerste 7 renners hadden de hoog eindigende personen allemaal, en 8 en 9 waren vaak invallers. 10, 11, 12, 14 en 18 ook op de lijst, de winnaar had als laatste wissel Coquard, die werd derde in de laatste rit en tilde hem naar de top.

LyndaLid

Ik heb zin om mijn teams te bespreken met jullie! :D Nog een paar uren wachten!

Laatste man

Ik moet er nog aan sleutelen. Met de Giro direct een goed gevoel. Nu veelal niet.

Nickoz

Heb ook twee teams klaarstaan voor het RtD budgetspel. Erg benieuwd, heb vertrouwen in een goede afloop.

Edjahh

Ook een budget ploeg gemaakt! Goed gevoel over! :)

Edit: Twijfel nog tussen twee renners. Pinot of Kittel?

Laatst gewijzigd
Timber

Ook aangemeld voor de subleague van het budgetspel.

HF2013

Dure budget-team klaar... niet meer aankomen... hopen dat de goedkope renners wat punten binnenharken.

3 15+5-teams klaar... niet meer aankomen... begonnen aan 0-puntenteam, maar kom niet verder dan Roy Curvers... rest allemaal bang dat ze een keer in een ontsnapping zitten.

Nu nog eens kijken naar RtD budgetspel. Toch de uitdaging van het budgetspel, maar met een schappelijkere prijs.

pirazzi

Nulpuntenteams lijken moeilijker te maken dan in de Giro omdat het niveau van de renners hier hoger is maar heb er toch 3 gemaakt. Verder 1 team met sprinters, twee teams voor de lange tijdrit en 6 gemengde teams, allen in het 15+5 spel.

HF2013

'@ LyndaLid+; vergeet je team(s) niet te betalen. Anders verheug je je dat je over je teams kan praten, maar mis je die bak geld die we gaan verdienen.

Meerdere spelers trouwens nog geen ploeg opgesteld en/of betaald. Subleague wel vol, maar niet met 10 spelende teams.

Sunrider

'@Edjahh, met Pinot kun je vermoedelijk in het budget spel meer punten behalen ivm de tijdrit en klassement. Kittel kan natuurlijk 3x winnen en 2x top 5. Maar ja niets is zeker, ook niet in dit spel. Leuk dat je meedoet in de subleague en @Timber ook!
@pirazzi, 12 teams, je steekt mij naar de kroon ;)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 53 ... 68 69

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.