Zweeler wielerjaarspel

1 2 ... 56 ... 68 69
Nickoz

Toch we leuk om teams te bekijken met argumentatie dan wel.

Heb proberen te leren vanuit de Giro. Hoop dat ik uiteindelijk bij de eerste zes kan eindigen met één van m'n twee teams. In m'n eerste team heb ik iets meer vertrouwen. Daarvoor zal ik de keuzes beargumenteren. Verwacht dat deze mannen allemaal wel 10x hun waarde kunnen halen, mits het meezit.

Heb zelf dit in het RtD Budgetspel:
- Sagan; Must have wat mij betreft, 30,1 mljn. Aardig prijzig maar kan zomaar in 7-8 bij de eerste 5 eindigen. Wellicht zelfs één of twee etappes pakken.
- Greipel; Topsprinter met hardheid, verteerd bergen beter dan Kittel. Won vorig jaar op de laatste dag.
- Coquard; Ruim 13 mljn. Zit er bij de sprints vaak goed bij. Sprint ook mee als de winst al uit zicht is en sprokkelt zo veel punten.
- Laporte; Slecht 2,6 mljn. Nr.1 sprinter bij afwezigheid van Bouhanni. Pakte gister al 22 pt een heeft daarmee al bijna z'n grens bereikt haha.
- Boasson Hagen; Goed in vorm dit seizoen. Kan sprinten, kan aanvallen. Zal in lastigere etappes uitgespeeld worden.

- Quintana; Vorig jaar tweede, maar eigenlijk al sterker dan Froome. Zie hem deze Tour winnen, ondaks het fikse aantal tijdritkilometers.
- Bardet; Topklimmer, was sterk in de Dauphine. Vorig jaar al goed, maar door pech niet hoog in het AK.
- Barguil; Slechts 12 mljn. Normaal gesproken goed voor top-10 in het AK. Daarbij vaak van voren in 'makkelijke' etappes.
- Alaphilippe; Kan overal uit de voeten. Must have vind ik. Alleskunner die overal punten kan sprokkelen.
- Rolland; Prima klimmer voor z'n waarde. Altijd sterk in Frankrijk. 10 mljn, verwacht dat hij gaat aanvallen en evt nog wat klassementspunten.
- Mollema; Wil top-5 AK. Lijkt me onhaalbaar. Kan ook overal punten pakken. Haakt vaak aan. Heb wel vertrouwen in hem.
- Thomas; Meesterknecht van Froome. Zal lang aanhaken verwacht ik. Prima tijdrit, daarbij redelijk sterke klimmer. Zwitserland was die minder.
- Landa; Was een vraagteken. Claimt een vrijere rol. Toch een zeer sterke klimmer, afwachten wat de ploeg hem toelaat.
- Meintjes; Sterke Dauphine, koopje voor 7,4 miljoen.
- Yates; Meest gekozen renner van het spel. Goede klimmer. Verwacht ik veel van.
- Izagirre; Uitstekende tijdrit. Zal wel moeten knechten voor Quintana. 6 mljn, zie hem wel aantal keer van voren eindigen. 60 pt moet haalbaar zijn.
- Pauwels; Vorig jaar enorm veel punten gehaald in de laatste week. 150pt. Voor 5,8 miljoen kon ik hem niet laten liggen.

- Konrad; Zeer overhypt wat al vaker vermeld was. Voor maar 2 miljoen waag ik het erop. 55% heeft hem.
- van Baarle; Kan wellicht excelleren vanuit een vlucht.
- Perichon; Prima in het Frans kampioenschap. Vond hem de beste keuze met het geld wat ik nog over had.

Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden.

@Lynda Prima team lijkt me. Alleen verwacht ik persoonlijk weinig van Kelderman en Dumoulin.
@Sunrider Ook sterke teams. We gaan het beleven in de aankomende drie weken ;)

Laatst gewijzigd
LyndaLid

'@ sunrider

Ik denk persoonlijk dat je met Greipel, Kittel en Sagan te veel uitgegeven hebt aan sprinters. Ik ben er in de Giro zelf (positief) achter gekomen dat de klassementsrenners toch wel de verschillen maken. Ik wilde eigenlijk Quintana én Froome, maar vond dat helaas toch te duur en heb Quintana vervangen voor Martin en Dumoulin (en nog wat gepuzzel).

Zo'n Kittel moet eigenlijk overal waar ie kan meedoen (en dat is in mijn ogen maar 5, misschien 6 keer) top 3 rijden en zeker 1-3 keer winnen. Zo goed lijkt ie op dit moment echter niet.. Dat was mijn afweging om zowel Kittel als Greipel niet te nemen, hoewel Greipel denk ik meer gaat scoren.

Ik denk daar dan ook nog bij dat renners als Alaphilippe, Barguil, Martin maar ook Froome, vaak toch top 20 eindigen in sprints en iets lastigere sprints. In heuvel en bergetappes zul je alleen nooit sprinters hebben (behalve Sagan, Coquard, Matthews en Hagen) die hetzelfde doen. Zo denk ik er iig over ;)

@ nickoz

Ik geloof niet in de klassementen van de twee, hoewel ik bij Kelderman ook nog wel op top 15 reken. Maar allebei zie ik ze heel vaak kort eindigen, dat is ze allebei eigen namelijk. Zeker Dumoulin, die ik eerst wat over het hoofd zag, rijdt altijd bij de besten mee en sprint ook altijd mee. Etappes als vandaag, en etappe 5(?), zijn het soort etappes waar ik die jongens voor heb. En dan ontsnappingen in bergen, zeker voor Dumoulin. Als Kelderman niet in ontsnappingen komt dan staat ie nog kort en is ie dus goed. En als ie goed is, dan eindigt ie in alle groepjes ook standaard kort. Tot zover mijn hersenspinsels :)

Laatst gewijzigd
Sunrider

'@LyndaLid, Buchman is beter in het hooggebergte maar daar zijn veel renners nog sterker. Konrad kon wel eens goed scoren in middengebergte, of de etappes met hooggebergte in het begin.
Ik denk dat je sprinters onderbezet zijn, ik tel er maar 5. Slagter heb ik ook ergens een keer maar eigenlijk is hij maar goed voor 1-2 uitschieters en in dienst van Rolland. Voeckler kan 2-3 ritten verrassen maar niet zeker dat hij dan hoog eindigt.
Barguil heb ik er uit gelaten vanwege budgettaire overwegingen, kwestie van keuzes. (RtD budget staat ie dacht ik wel in)
Herrada heb ik ook aan gedacht maar voor Henao gekozen, nog heel fit en kan er lang bij blijven.
Verder sterk team qua klimmers.

De renners in mijn lijstjes staan door elkaar vanwege de score van gisteren. 1 team zonder de top klassementsmannen en 1 team met Froome en Quintana incl. top 3 sprinters. Bakelands was een soort dark horse maar was betrokken in de valpartij en op zijn net gerevalideerde knie terecht gekomen helaas. Vichot is goed in vorm, heb jij ook.

ivo001

Hoop dat mijn etappe team vandaag wat succes heeft, maar het waren toch maar lastige afwegingen. Uiteindelijk toch Gallopin boven Rodriguez gekozen, Mollema boven Gerrans en Enger boven Kittel.

http://imgur.com/JfHHbSM

Sunrider

'@ Ivo, A + B = ok Hagen toch hard gevallen, heb mijn twijfels evenals over Bakelants - knie. E had ik geen sprinters gekozen. Als de klassement teams tempo maken kan alleen Matthews mee.

Sunrider

Heel verhaal getypt maar 1 mis toets en alles verdwenen.
Enfin, kortom, zo heeft ieder zijn eigen insteek, hoop dat het een leuke Tour wordt.

robotour

Tour de France stage 2
1 Alaphilippe, Julian A
2 Sagan, Peter A
3 Gallopin, Tony B
4 Vuillermoz, Alexis B
5 Albasini, Michael C
6 Dumoulin, Tom C
7 Herrada, Jesús C
8 Poels, Wout C
9 Barguil, Warren D
10 Pantano, Jarlinson D
11 Yates, Adam D
12 Coquard, Bryan E
13 Jeandesboz, Fabrice E
14 Konrad, Patrick E
15 Kreuziger, Roman E
16 Vakoc, Petr E
Extra predictions
winnerSagan, Peter

janne6

Me broertje denkt alweer grappig te zijn...

Laatst gewijzigd
Sunrider

Goed team Robotour, Kreuziger is verrassend, succes!

HF2013

'@LyndaLid;

Ik moet eerlijk zeggen dat Voeckler mij teleurstelde in de Dauphiné, toen ik hem in m'n team had. En mede daardoor heeft ie de selectie niet gehaald. Misschien wat kortzichtig haha. We gaan het zien!

Bij deze nog mijn volledige team:

1 Froome, C. 40,00 - zie hem als topfavoriet en in mijn scenario wint ie minimaal 2 etappes. Daardoor amper geld voor Quintana of Contador.
2 Sagan, P. 30,10 - Blijft een beest die zomaar 7x top-5 kan rijden en dan zie ik hem ook best weer in ontsnappingen mee gaan.
3 Pinot, T. 23,10 - Rijdt of een goed klassement of gaat aanvallen en heeft daarnaast een goede tijdrit.
4 Bardet, R. 21,50 - Rijdt of een goed klassement of gaat aanvallen, kan daarnaast goed dalen.
5 Greipel, A. 21,40 - Leek mij in meer etappes kansrijk dan Kittel en wilde toch een paar sprinters. In principe zijn klassementspunten leuk, maar moet je Parijs wel halen. Alle punten die je in de eerste week pakt, pakken ze je niet meer af.
6 Garderen, T. 18,00 - Maakte een sterke indruk in Zwitserland en zal ook in de tijdritten goed van voren zitten.
7 Coquard, B. 13,90 - Ook een sprinter die je ook kan opstellen in de lastigere finishes. Vond hem daarom het geld waard.
8 Mollema, B. 13,10 - Lijkt de laatste jaren een zekerheidje voor top-10 en kan goed aankomen in groepjes klassementsmannen.
9 Barguil, W. 12,00 - Zie ik ook top-10 finishen, maar ook net als de andere Fransen bij een tegenvaller voor etappes gaan.
10 Rolland, P. 10,40 - Twijfel meer over zijn klassement, maar zie hem wel regelmatig de aanval zoeken en heeft dan de klasse om het af te maken.
11 Sepúlveda, E. 4,80 - Vanaf nu was het dus vooral zoeken wie voor weinig geld punten kon halen. Sepulveda kan in de bergen top-20 halen en vanuit de vlucht misschien nog meer.
12 Holst Enger, S. 4,70 - Obv Procyclingstats gekozen. Schatte hem obv daarvan net hoger in dan McLay en was goedkoper. Vond Groenewegen bijv te duur.
13 Jeannesson, A. 4,10 - Schat ik nog iets hoger in dan Sepulveda.
14 Richeze, M. 3,30 - Hoop dat hij zich mag laten zien als Kittel er niet meer aan hangt.
15 Coppel, J. 3,10 - Soort Sepulveda met tijdritcapaciteiten. Wie weet met een verregende tijdrit wel een uitschieter.
16 Vichot, A. 3,00 - Frans kampioen voor EUR 3.0m die kan finishen in etappes als vandaag en etappe 5 en ook in de aanval kan.
17 Sørensen, C. A. 2,70 - Kopman bij een kleine ploeg. Zie hem toch regelmatig top-20 halen.
18 Durbridge, L. 2,10 - Vlucht/tijdrit? Inmiddels is het steeds meer gokken.
19 Konrad, P. 2,00 - Lastige keuze. Als hij steeds top-30 finished, kan ik 18-25e worden algemeen. Voor hem goed, maar levert mij amper iets op. Zie hem net als Buchmann en tig andere renners best proberen mee te zitten 1, 2, 3 ritjes.
20 Soupe, G. 1,60 - Geen geld meer voor Laporte. Had eerste Delaplace voor een vlucht, maar hield dan 'teveel' geld over. Hoop dat ie nog wat ritjes meesprint. Wagonnetje inhaken en los van Laporte voor eigen kans gaan.

Edjahh

Zweeler weer onbereikbaar. Wel toevallig dat na het aflopen van een etappe elke keer het probleem is. En het ligt niet aan het vele verkeer?

Sunrider

Ik ben er wel in, sommige spel uitslagen reageren heel traag maar ik vermoed dat ze die aan het bijwerken zijn en/of velen willen die uitslagen tegelijkertijd bekijken. Zweeler werkt nog niet optimaal maar het werkt wel.

Laatst gewijzigd
Timber

Hmm, had toch Rolland en een mindere renner moeten kiezen ipv Rosa en Izagirre bij het budgetspel. Die twee hebben al behoorlijk achterstand, had gedacht dat ze in het kielzog van hun kopman ook een degelijk klassement zouden rijden.

LyndaLid

Sta in het 15+5 spel voorlopig in de top 100, dat is wel ongeveer waar ik hoopte te staan nu. Groenewegen en Hagen hebben nota bene nog niets voor me betekend, en Coquard weinig, dat belooft. Ik ben erg blij met mijn keuzes voor Alaphilippe, Barguil, Froome, Valverde, Bardet en Daniel Martin als "klimmers" in mijn basis. Hopelijk duurt het niet té lang voordat Quintana erbij komt, maar met die jongens eindig ik veel kort (kan niet wachten op etappe 5)!

Budgetspel 150e, is ook ok. Zoals eerder besproken vandaag heb ik relatief veel klimmers, dus dit is hoe dan ook een goede start!

Laatst gewijzigd
ivo001

Vandaag €21,25 gewonnen in het etappespel met een 9e plek ;)
Kan ik deze tour weer een aantal etappe teams opstellen :)
Voor de etappe van morgen is het blijkbaar budgetspel? Dat vind ik toch zeer lastig, maar we gaan het zien.

Sunrider

'@Ivo, Kijk nou, dat is super! gefeliciteerd!
@ Lynda, Jij op 100, ik op 282 en 343. Toch schelen we maar 14 en 17 puntjes. In het budgetspel sta ik 46e. Jij had daar een mooie dagscore! In de subleagues staan we 12e en 10e, we boeken wat winst in de niet sprint etappes.
In het RtD budget spel sta ik 21e, 38e en 63e. In het gewone RtD 142e opvallend is dat veel teams met hoofdzakelijk sprinters spelen.

In het wielerjaarspel 2e periode begin ik nu ook goed te klimmen, in de subleague die het geweldig doet, sta ik inmiddels op de 10e plek met een team.

Laatst gewijzigd
Sunrider

Hier alsnog mijn motivatie over bepaalde renner keuzes in het budget spel. Mijn Asus T100 is, een geweldige mini laptop maar het toetsenbord is een beetje gevoelig soms zodat ik gisteren door een onverhoedse beweging in een klap al mijn getypte verzinsels kwijt was.

Ik heb 2 teams gemaakt, 1 met Froome en Quintana en 1 zonder de top 3 maar met de subtop. Gewoon zien hoe het loopt, Geen Contador in mijn teams, had na de Dauphiné er geen goed gevoel over en mogelijk valt hij uit (was daar al dichtbij). Hij komt wel in mijn 15 + 5 teams voor maar als hij daar uitvalt wordt hij vervangen en zo niet scoort hij toch zijn punten. Blijft een groot renner.

Ik heb voor de 3 top sprinters Sagan, Kittel en Greipel gekozen omdat ik hier uiteraard veel punten mee denk te behalen en dan niet uit de sub laag hoeft te kiezen waarvan het maar de vraag is of ze wel meedoen. Daarvoor heb ik dus 3-4 goedkope sprinters toegevoegd waarvan Laporte in het beeld kwam na het uitvallen van Bouhanni.

- Aru 1x omdat ik aanneem dat hij, zeker in de derde week, veel punten bij elkaar rijdt. Gebaseerd op de Astana tactiek en de Vuelta vorig jaar.
- Gokje met Zakarin 1x, omdat niet veel mensen hem opstelden en de prijs viel ook mee. Als hij zich in vorm rijdt voor de bergen zit het goed. Maar mogelijk stoomt hij zich alleen klaar voor de OS.
- Jeanesson 2x is in vorm en heeft een vrije rol achter Navarro maar die kwam op bijna 5 minuten binnen gisteren dus mogelijk nu kopman gesteund door Edet.
- Vichot 2x, sterke kampioen, geworden op een hoogstaand en spannendste kampioenschap dat ik kon volgen.
- Yates natuurlijk heel goedkoop, die heeft bijna iedereen maar thuislaten kost punten.
- Tom Dumoulin 2x in ieder geval voor de tijdritten, denk dat hij in de klimtijdrit ook niet kansloos is en in het middelgebergte mogelijk meedoen om de punten.
- Bakelands 2x was in vorm maar is helaas gevallen op een knie en die kan ik vergeten.
- Sepulveda 1x, scoort misschien wat puntjes. Vanwege de prijs gehypet net als Konrad 1x. In die prijsklasse was het ook niet zo dat er voor mij aannemelijke alternatieven waren.
- Grmay 1x voor 1 miljoen die ik over had en omdat in die prijsklasse verder helemaal geen scorende renners staan, een wie weet keuze.
- Geen Barguil, heb ik er op een gegeven moment uit gehaald en daarna paste hij niet meer of over het hoofd gezien, wel jammer.

@ Nikoz, Lynda, Onze teams verschillen niet zo bijster veel, we doen alvast goed mee. Succes, ook alle andere WFers die meespelen!

Laatst gewijzigd
Nickoz

'@Sunrider

Teams lijken inderdaad wel redelijk op elkaar. Heb zelf één team met Froome dan ander met Quintana (+Landa en Thomas).

Vandaag hopen op een sterke Boasson, daarnaast verwavht ik veel van Greipel en uiteraard Sagan.

LyndaLid

Ik heb alleen veel minder sprinters, echt bewust ook. Zoals ik zei moeten Greipel en Kittel elke kans grijpen om te winnen, of in ieder geval top 3 te rijden. Anders zijn ze het geld eigenlijk al niet waard..

Sagan: is een absolute must. Als je die niet hebt ben je al kansloos wat mij betreft.

Froome: wint voor mijn gevoel de tour weer. Zelfs als ie dat niet doet, dan pakt ie gedurende de tour nog meer punten dan Quintana vaak, want hij eindigt gewoon altijd kort. Zal me niks verbazen als ie morgen en in etappe 5 bijvoorbeeld ook top 15 rijdt (of beter).

Pinot, Bardet en Barguil: erg veel vertrouwen in deze Fransen. Zeker Barguil was een koopje. Zoals ik al eerder schreef eindigt die als ie goed is ook standaard kort. Dat is nu ook al twee keer gebleken. Pinot is uiteraard voor later, dat is gisteren wat verloor zegt me wat betreft zijn vorm niks. Bardet is met al die afdalingen ook een must denk ik.

Martin en Alaphilippe: zelfde type, waarbij Martin langer meegaat bergop, maar Alaphilippe altijd vooraan zal eindigen als ie erbij zit. Ik zie hem als de Kwiatkowski van drie(?) jaar geleden, die toen zo ongelooflijk veel punten pakte door zijn sprints.

Dumoulin: zelfde redenatie als Sunrider, zij het met nog meer vertrouwen in zijn klimcapaciteiten in het middengebergte en zijn neus voor goede ontsnappingen (om dan ook voor winst mee te doen).

Coquard en Hagen: van beiden had ik gisteren al meer verwacht, dat is wel jammer. Maar als Hagen wat hersteld is gaat die gegarandeerd zijn punten nog pakken. In sprints, en zeker uit ontsnappingen.

Yates: kan je niet laten liggen voor die prijs.

Laporte en Richeze: spreekt voor zich denk ik. Beiden zijn rap, Laporte sprint sowieso en Richeze zal zeker mogen als Kittel eraf gaat. En dat gaat gebeuren.

Voeckler, Herrada, Buchmann en Edet: allemaal voor de ontsnappingen. Daar hoeven ze maar 1, of het liefste 2 keer succesvol in te komen en het is genoeg.

Slagter en Vichot: sprints bergop zoals gisteren. Jammer dat Slagter al te vroeg "moest" gaan eigenlijk. Beiden zie ik nog wel vooraan eindigen in een etappe of 2. Wie weet woensdag, hoewel dat misschien te zwaar is.

LyndaLid

'@ sunrider

Van Jeannessom hoef je overigens weinig meer te verwachten ben ik bang.. Heeft zijn pols gebroken.

Sunrider

Ik weet dat jij altijd goed geïnformeerd bent maar waar lees jij dat dan, alle renners zijn gestart.

LyndaLid

Cyclingquotes, zal t ff voor je opzoeken!

HF2013

Slecht nieuws van Jeannesson.

Ik heb Yates overigens niet. Zou een dure misser kunnen zijn... Eigenlijk ook geen goede reden om hem niet te pakken. Stukje gevoel.....

Laatste man

Oeps. Gister het dagspel niet overgemaakt. Puntjes net opgeteld, had in de top 10 gestaan. Jammer van de leuke dagprijs xD

LyndaLid

After his crash yesterday, Cofidis GC rider Arnold Jeannesson woke up during the night with pain. After examination, micro cracks in the left wrist were found. Nevertheless, hestill started the race hoping not to suffer too much during the stage.

Finishte overigens nog behoorlijk, maar in de echte bergen is een breukje in de pols wel killing. Leunen op je stuur als je gaat staan zit er niet in, en lekker eraan trekken ook niet. Maarja, zolang dát de blessure in je team is zit je goed hoor ;)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 56 ... 68 69

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.