Ik heb voor het budgetspel gekozen voor:
Team 1:
- klassement: Froome, Van Garderen, Barguil + stiekum Valverde
- alleskunner: Sagan
- sprinters: Greipel, Coquard, Theuns, Holst-Enger, Richeze, Laporte,
- heuveletappes/oplopende sprints: Alaphillipe, Gallopin, Valverde
- tijdrit: Tom Dumoulin (misschien nog extra punten in andere etappes / klassement)
- klimmers/ontsnappingen: Sepulveda, Meintjes, Pantano (hopelijk heeft hij nog wat over van Zwitserland), Craddock (outsider), Impey
- outsider : Erviti I. (vanwege budget 1,2mlj.)
Team 2: met meer toppers voor het eindklassement:
- klassement: Froome, Quintana, Contador, Pinot, + stiekum Valverde (bonuspunten de eerste week voornamelijk)
- sprinters: Theuns, Laporte, Richeze
- heuveletappes/oplopende sprints: Alaphilippe, Valverde, Vakoc, Vanavermaet, Konrad,
- tijdrit: Tom Dumoulin (misschien nog extra punten in andere etappes / klassement), Coppel
- klimmers: Sepulveda, Craddock, Preidler, Rosa, Pauwels.
- outsider: Delaplace (vanwege budget 1,2mlj.) - sprints/ontsnapping
Dus geen keuzes voor de klimmers Aru, Bardet, Rolland, Yates, Landa. Hopelijk gaan deze niet teveel hoge punten wegsnoepen in de bergetappes.
Bij team 1 is het hopen dat Van Garderen een hoge eindklassering gaat halen om het gemis van bijv.Quintana te kunnen compenseren.
Veel punten scoren met sprint/heuveletappes en hopen op ontsnappingen met 2e garnituur klimmers.
Bij team 2 ligt het zwaartepunt op het eindklassement, al is dat nu afwachten met Contador.
Naast Sepulveda is mijn hoop in de bergen gevestigd op Craddock.
Absoluut. Gezien het feit dat Groenewegen gisteren zelf nog zei dat het niet steiler dan gisteren moest worden ook niet zo'n hele rare gedachtegang toch? Zal ik je een euro overmaken? ;)
Morgen begint het spel. Voor mijn budgetspel is dit allemaal prima geweest, goede uitslagen van Coquard en Sagan. Greipel en Kittel zijn nu eigenlijk al hun dure waarde niet helemaal waard. Als je van de 10x waarde regel uitgaat dan.
In het 15+5 ook zeer tevreden. Sta 220e ofzo, maar voor me staan heeeeeeeel veel sprintteams en ik heb Froome, Valverde, Martin, Alaphilippe, Bardet en Barguil voor morgen. Alleen baal ik voorlopig van Hagen en Matthews een beetje. Kan alleen nog goed gemaakt worden door ze!
'@Lynda
Heb de schade ook beperkt weten te houden. Alleen baal ik wel van Greipel vandaag. Daarentegen zijn er nog wel 5 sprintetappes als je het parcours bekijkt, dus nog wel aardig wat kansen om aan genoeg punten te komen. Daarbij verteert hij de Pyreneen normaal gesproken beter dan de rest. Maargoed ook voor mij begint het morgen.
Heb Quintana, Alaphillipe, Barguil, Bardet, Rolland, Mollema, Yates, Pauwels en Meintjes. En in mindere mate Izagirre, Thomas en Landa die wel de knecht zullen moeten uithangen.
'@ nickoz
Je hebt het over je budget team denk ik toch? Dan heb ik Froome, Alaphilippe, Martin, Bardet, Pinot (verwacht ik morgen nog niet te veel van), Kelderman (!), Dumoulin, Yates en heel misschien toch ook wel Vichot.
Aan vijf sprintersritten kom ik overigens echt niet.. Tel jij die over de Envalira bijvoorbeeld mee? Dat is een typische Matthews etappe (en dus Sagan en Coquard), maar daar zie ik Greipel absoluut niet meedoen. Voor Bern geldt hetzelfde, dat is nóg meer voor de puncheurs.
Maarja, ik ben erg lekker begonnen, maar vanaf valt of staat alles eigenlijk gewoon met de klimmers. Als er een van je dure mannen niet goed is ben je de zak. Ik denk dat Rolland voor jou een lekkere kan worden, die was in etappe 2 al erg goed. Ik verwacht zelf erg veel gesprokkelde punten van Alaphilippe, Martin, Kelderman en Dumoulin voor mezelf. Buiten Froome, Pinot en Bardet dus.
Niet vaak voorgekomen de laatste jaren denk ik, geen uitvallers in de Tour tot nu toe. Hoop toch (maar het zal wel ijdel zijn) dat er bepaalde sprinters aan toe zijn door een al dan niet verwachtte zwangerschap thuis, al tevreden en de focus op Rio of zomaar opeens de pijp aan Maarten geven na vandaag. :)
@LyndaLid, je begrijpt dat ik niet verder achterop wil raken in het 15 + 5 spel. ;)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.