Zweeler wielerjaarspel

1 2 ... 57 ... 68 69
Sunrider

Nou bedankt voor deze domper ;) Helaas maar wie weet wat er nog kan.
@Laatste man, De Tour is niet helemaal jouw ding dit jaar, vandaag een nieuwe kans gegrepen? Ik wel, 2 teams.

Laatste man

Nee, was vandaag te druk. Morgen staat een team klaar. Zal er na de etappe eens naar kijken. Had Fonseca, maar met zijn rit vandaag ga ik die schrappen ;)

robotour

Ik heb voor het budgetspel gekozen voor:
Team 1:
- klassement: Froome, Van Garderen, Barguil + stiekum Valverde
- alleskunner: Sagan
- sprinters: Greipel, Coquard, Theuns, Holst-Enger, Richeze, Laporte,
- heuveletappes/oplopende sprints: Alaphillipe, Gallopin, Valverde
- tijdrit: Tom Dumoulin (misschien nog extra punten in andere etappes / klassement)
- klimmers/ontsnappingen: Sepulveda, Meintjes, Pantano (hopelijk heeft hij nog wat over van Zwitserland), Craddock (outsider), Impey
- outsider : Erviti I. (vanwege budget 1,2mlj.)

Team 2: met meer toppers voor het eindklassement:
- klassement: Froome, Quintana, Contador, Pinot, + stiekum Valverde (bonuspunten de eerste week voornamelijk)
- sprinters: Theuns, Laporte, Richeze
- heuveletappes/oplopende sprints: Alaphilippe, Valverde, Vakoc, Vanavermaet, Konrad,
- tijdrit: Tom Dumoulin (misschien nog extra punten in andere etappes / klassement), Coppel
- klimmers: Sepulveda, Craddock, Preidler, Rosa, Pauwels.
- outsider: Delaplace (vanwege budget 1,2mlj.) - sprints/ontsnapping

Dus geen keuzes voor de klimmers Aru, Bardet, Rolland, Yates, Landa. Hopelijk gaan deze niet teveel hoge punten wegsnoepen in de bergetappes.

Bij team 1 is het hopen dat Van Garderen een hoge eindklassering gaat halen om het gemis van bijv.Quintana te kunnen compenseren.
Veel punten scoren met sprint/heuveletappes en hopen op ontsnappingen met 2e garnituur klimmers.

Bij team 2 ligt het zwaartepunt op het eindklassement, al is dat nu afwachten met Contador.
Naast Sepulveda is mijn hoop in de bergen gevestigd op Craddock.

Sunrider

'@robotour, Ook sterke teams hoor. In de subleague moeten we zo toch ook kans maken, succes!

pirazzi

In het subleaguesklassement staat Wielerflits 23ste met 2180 punten en Wielerflits2 22met 2181 punten na etappe 3. :)

Sunrider

Verdorie dat wordt nog een bikkelharde strijd tussen beide teams in het 15 + 5 spel. Alles staat nog erg dicht bijeen, zowel onderling als in het subleague klassement. Zelf had ik een wat mindere dag in alle spellen.

robotour

Door tijdsdruk en problemen met inloggen zaterdag een black-out gehad in 15+5 spel door Sagan niet op te nemen, maar ja daarin tegen loopt het budgetspel naar behoren. Goede punten gescoord met de sprinters Theuns en Laporte en ook Craddock heeft gisteren zijn eerste puntjes gepakt.

pirazzi

Nog een team gemaakt voor etappe 4, door het bericht van Leontien van Moorsel dat deze etappe te zwaar zou zijn voor Groenewegen aan het twijfelen gebracht en Groewegen geruild voor Cimolai, die 39ste werd, spel kostte gelukkig maar 1 euro.

Laatste man

'@Pirazzi,
Ik ook (niet door Leontien), we door alle voorbeschouwingen. s. Dumoulin voor Groenewegen. Helaas pindakaas.

Nickoz

Erg slechte dag vandaag voor mij.

Greipel leek z'n ketting eraf te rijden. Heb wel Coquard en Sagan, maar die heeft iedereen natuurlijk. Verder niks behalve Alaphillipe 15e en Greipel 18e.

Gelukkig gaan we morgen eindelijk voor het 'eggie' beginnen :)

pirazzi

'@Laatste man S. Dumoulin werd dan nog wel 9de. Volgens mij was LyndaLid ook 1 van de volgers die het te zwaar vond voor Groenewegen ...

LyndaLid

Absoluut. Gezien het feit dat Groenewegen gisteren zelf nog zei dat het niet steiler dan gisteren moest worden ook niet zo'n hele rare gedachtegang toch? Zal ik je een euro overmaken? ;)

Morgen begint het spel. Voor mijn budgetspel is dit allemaal prima geweest, goede uitslagen van Coquard en Sagan. Greipel en Kittel zijn nu eigenlijk al hun dure waarde niet helemaal waard. Als je van de 10x waarde regel uitgaat dan.

In het 15+5 ook zeer tevreden. Sta 220e ofzo, maar voor me staan heeeeeeeel veel sprintteams en ik heb Froome, Valverde, Martin, Alaphilippe, Bardet en Barguil voor morgen. Alleen baal ik voorlopig van Hagen en Matthews een beetje. Kan alleen nog goed gemaakt worden door ze!

Laatst gewijzigd
Nickoz

'@Lynda

Heb de schade ook beperkt weten te houden. Alleen baal ik wel van Greipel vandaag. Daarentegen zijn er nog wel 5 sprintetappes als je het parcours bekijkt, dus nog wel aardig wat kansen om aan genoeg punten te komen. Daarbij verteert hij de Pyreneen normaal gesproken beter dan de rest. Maargoed ook voor mij begint het morgen.

Heb Quintana, Alaphillipe, Barguil, Bardet, Rolland, Mollema, Yates, Pauwels en Meintjes. En in mindere mate Izagirre, Thomas en Landa die wel de knecht zullen moeten uithangen.

Laatst gewijzigd
LyndaLid

'@ nickoz

Je hebt het over je budget team denk ik toch? Dan heb ik Froome, Alaphilippe, Martin, Bardet, Pinot (verwacht ik morgen nog niet te veel van), Kelderman (!), Dumoulin, Yates en heel misschien toch ook wel Vichot.

Aan vijf sprintersritten kom ik overigens echt niet.. Tel jij die over de Envalira bijvoorbeeld mee? Dat is een typische Matthews etappe (en dus Sagan en Coquard), maar daar zie ik Greipel absoluut niet meedoen. Voor Bern geldt hetzelfde, dat is nóg meer voor de puncheurs.

Maarja, ik ben erg lekker begonnen, maar vanaf valt of staat alles eigenlijk gewoon met de klimmers. Als er een van je dure mannen niet goed is ben je de zak. Ik denk dat Rolland voor jou een lekkere kan worden, die was in etappe 2 al erg goed. Ik verwacht zelf erg veel gesprokkelde punten van Alaphilippe, Martin, Kelderman en Dumoulin voor mezelf. Buiten Froome, Pinot en Bardet dus.

pirazzi

Dank voor het aanbod LyndaLid maar 1 euro overmaken hoeft niet hoor, zie nu dat ik met Groenewegen in mijn team 570 punten zou hebben gehad en de prijzen beginnen pas vanaf 573 punten (ik had Cavendish gekozen en Sagan niet, terwijl Sagan het beter deed vandaag.)

Timber

Weet iemand ook wat er met Jon Izagirre gebeurd is? Komt constant op achterstand binnen tot nu toe. Is ie in de eerste dagen gevallen?

Had toch gehoopt (en misschien wel verwacht) dat hij ivm ploegenklassement ook een degelijk klassement zou rijden naast Quintana en Valverde.

pirazzi

Waarschijnlijk gewoon instructies van de ploegleiding om energie te sparen, zoals ze bij Sky met Wout Poels doen. Dan kunnen ze in bergetappes nog meer betekenen voor hun kopmannen.

HF2013

Jep. Ploegenklassement kan daarmee nog steeds, alleen hebben de losse rijders geen hoge positie. Vond Poels er trouwens erg Froomey-dun uit zien gisteravond in dat interview.

Edjahh

Voor de etappe van morgen (strikt gezien vandaag) speel ik drie RtD teams, iets wat ik meestal beperk tot één. Ben benieuwd of het uitpakt! Wil toch graag zo'n ticket in de wacht slepen. :)

Sunrider

Voor het geval dat er voldoende interesse is voor de ronde van Polen, heb ik een subleague aangemaakt.
ww = WFPolski :D

Laatst gewijzigd
Sunrider

Niet vaak voorgekomen de laatste jaren denk ik, geen uitvallers in de Tour tot nu toe. Hoop toch (maar het zal wel ijdel zijn) dat er bepaalde sprinters aan toe zijn door een al dan niet verwachtte zwangerschap thuis, al tevreden en de focus op Rio of zomaar opeens de pijp aan Maarten geven na vandaag. :)
@LyndaLid, je begrijpt dat ik niet verder achterop wil raken in het 15 + 5 spel. ;)

Laatst gewijzigd
robotour

Sam Bennet mag wel afstappen en Cavendish ook wel;)

pirazzi

Bartosz Huzarski is gevaarlijk aanwezig in de kopgroep maar hij staat gelukkig wissel in mijn team dat nog nul punten heeft.

Nickoz

Blij dat ik op het laatste moment Pauwels heb toegevoegd aan m'n RtD budgetspel. Die zal, naast z'n punten van de dag, ook wel in de top-10 van het AK gaan eindigen als het peloton zo doorrijdt. Vorig jaar al keurig 13e als ik het goed heb :)

Nickoz

Iets te vroeg gejuicht hahah.

Wederom een slechte dag, wel tevreden dat ik 10 renners in de top-30 van het algemeen klassement heb voorlopig.

1 2 ... 57 ... 68 69

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.