Zweeler wielerjaarspel

1 2 ... 63 ... 68 69
LyndaLid

Helemaal mee eens Matisz!

Wat hebben ze ook in hemelsnaam gedaan bij Zweeler met het budgetspel? Het kan aan mij liggen, maar volgens mij is er of veel minder geld, of veel duurdere renners. Vooral middelmatige renners die opeens heel duur zijn, ik vind het maar gek..

Matisz

Ik denk dat ik deze keer meespeel met het budgetspel. En wat het 15+5 spel betreft er liggen kansen voor de durvers/kenners. Ik vraag me af wie etixx meeneemt Dan Martin of Jungels of geen van beide? Gerrans wat kan hij nog? Drucker en/of Gilbert?

bbflood1

Voor het budgetspel nog even een subleage aangemaakt. Wachtwoord WF345

FaasjeWilkes

Heel veel etappes in het middelgebergte dit keer. Mooi parcours voor types als Felline, Gilbert, Goncalves en er gaan heel veel kopgroepen vooruit blijven. Het zal een uitdaging worden om een goede verdeling te vinden tussen sprint/heuvel/klim. Qua sprinters is het erg dun bezet dit keer, zoveel sprintkansen zijn er ook niet. Misschien doe ik wel een paar sprinters in de reserve dit keer, aan het einde liggen namelijk nog wel wat sprintkansen.

Even wat overpeinzingen:

Rojas: prachtig parcours voor hem als ie zn ding mag doen. Maarja, heeft Quintana en Valverde boven zich.
D.Moreno: heeft een tegenvallend jaar, maar die muurtjes moeten hem wel liggen natuurlijk
Kruijswijk: heeft zich weer goed voorbereid, maar dit parcours ligt hem duidelijk minder dan het Giro parcours. Toch benieuwd wat hij kan.
S.Sanchez: Opvallend goed in het voorjaar, als ie dat niveau hier weer kan halen kan ie voor top 5 gaan denk ik.
TAlansky: Tour overgeslagen en speciaal voorbereid voor Vuelta. Dan moet een top 10 erin zitten, misschien wel meer.

Matisz

Het vinden van de goede verdeling wordt dit jaar zeker de sleutel (hoewel altijd hoor). Ik vraag me wel af hoeveel kansen de vluchters gaan krijgen/grijpen in de Vuelta. Er zijn geen echte sprintersblokken of teams die iedere dag het gaatje gaan dichtrijden. Vroeger was het een sprint naar de laatste muur en dan punten scoren met punchers en klimmers dit jaar is dit niet zo zeker. Verder vind ik dat van sommige renners reeds veel verwacht wordt maar ik moet nog zien hoeveel punten ze effectief gaan scoren want daar draait het in Zweeler nog altijd om. Punten halen.

Rojas en Moreno zijn twee vraagtekens. Kruiswijk weet ja na de eerste bergrit al hoe het zit. Sammie Sanchez verwacht ik niet zo veel punten van maar een must have want iedereen neemt hem. Talansky verwacht ik veel van maar ja kan evengoed na 1 week al op 5 minuten staan.

Volgens mij kunnen mannen als Kwiatkowski, Gilbert en Gerrans het verschil maken. Er liggen veel kansen voor hun maar wederom hoe goed zijn ze??
Ik kan overigens nog niet starten met het opstellen van teams zolang etixx zijn ploeg niet bekend maakt wat duurt dat lang zeg….

pirazzi

Nu is wel de selectie van Etixx bekendgemaakt, met Bambilla en Meersman o.a.

HF2013

Ik heb me aangemeld bij de Budget-subleague en zal proberen morgenavond een team in elkaar te zetten. Moet nog wel het e.e.a. aan research doen.

bbflood1

Research is en blijft lastig. In hoeverre zijn Froome, Quintana, Valverde nog gemotiveerd. Voor de zekerheid maar even 2 teams aangemaakt. Een met en een zonder Froome.

Bassieb

Zo daar ben ik weer eens. Ook aangemeld in de WF subleague voor het budgetspel.

Vuelta mijn inziens een lastige ronde om te voorspellen. Mede door het grillige parcours en onbekende verwachtingspatronen binnen de diverse team.

Ik heb 1 budget team aangemaakt met Contador Froome Chaves Sanchez Talansky als belangrijkste klassementsmannen, en 1 team met Contador Quintana Chaves Lopez Brambilla + Atapuma als belangrijkste troeven bergop.

Verder geen Valverde. Klassement rijden lijkt me uitgesloten.

Succes allemaal

HF2013

Dankzij het terugtrekken van Gelegevaar, kan ik toch nog meedoen in onze 15+5-subleague.
Daarin hebben een tweetal spelers hun team nog niet betaald.

Bij het budget-spel zijn we er wel helemaal klaar voor!

pirazzi

De deadline is pas morgen omdat de ploegentijdrit niet meetelt. Ben nog aan het nadenken of ik wel een nulpuntenteam maak, voorlopig nog niet na de mislukkingen in de Giro en Tour wat dat betreft.

robotour

'@bassieb het zal mijn verbazen als Valverde geen klassement rijdt, alleen als hij van zijn fiets afvalt zal het niet gaan lukken.

LyndaLid

Ok, mijn budgetteam! Veel minder aandacht aan besteed dan normaal, maar dat hoeft niet perse slecht te zijn. Uiteraard wel wat weloverwogen keuzes gemaakt, zoals Froome erin (ik speel eigenlijk altijd en overal Froome), Angel Lopez, Chaves (uiteraard), geen Kruijswijk (te veel muren), en veel rappe jongens die ook veel in vluchten kunnen zitten (Goncalves, Battaglin, LLS, Haas, etcetera). Geen één dure sprinter, want ik vind ze allemaal van een te laag niveau voor die prijs, met uitzondering misschien van Bonifazio maar die is ook nog niet constant genoeg denk ik.

Zie hier:

1 Froome, Chris 37.6 mln.
2 Quintana, Nairo 31.3 mln.
3 Chaves, Esteban 30.7 mln.
4 Lopez, Miguel Angel 23.1 mln.
5 Sanchez, Samuel 17.4 mln.
6 Brambilla, Gianluca 15.5 mln.
7 Talansky, Andrew 14.2 mln.
8 Gonçalves, José 7.5 mln.
9 Battaglin, Enrico 7.4 mln.
10 König, Leopold 7.1 mln.
11 Cort, Magnus 6.5 mln.
12 Sanchez, Luis León 6.2 mln.
13 Gerrans, Simon 6.1 mln.
14 Castroviejo, Jonathan 4.4 mln.
15 Haas, Nathan 4.2 mln.
16 Cataldo, Dario 4.1 mln.
17 Fernández, Rubén 3.6 mln.
18 Dillier, Silvan 3.2 mln.
19 Rosón, Jaime 2.4 mln.
20 Restrepo, Jhonatan 2.3 mln.

Dit jaar bij elke grote ronde leuke prijsjes gewonnen trouwens, voor het eerst volgens mij ook in de Tour. Zou leuk zijn als ik de trilogie daarin kan completeren.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Er zijn nog 5 teams met 0 punten in het Vuelta 15+5 spel, subleague Wielerflits maar dat zijn vooral teams met klimmers geloof ik, niet bewust op de 0 gespeeld.

LyndaLid

Na één etappe durf ik al te zeggen dat Kwiatkowski weer een ouderwetse puntenpakker gaat worden. Jammer dat ik hem in het budgetspel niet heb, dat is misschien toch een misser voor die prijs. In één van mijn twee 15+5 teams wel, daar is het misschien nog gunstiger. Daar heb ik ook Gerrans en Felline, benieuwd of dat iets gaat opleveren. Daarnaast drie sprinters (geen Meersman, super... ), en allemaal klimmers. In mijn andere team heb ik überhaupt maar twee sprinters en verder alleen maar klimmers, benieuwd wat dat vandaag oplevert. Brambilla speel ik ook overal geloof ik, als die vandaag hoog eindigt kan dat een mooie voorbode zijn, vooral omdat ie ook best rap is.

Als Meersman gisteren echter een trend begonnen is, ben ik al klaar. Stomme Belg ;)

robotour

'@ll na de eerste 2 etappes vermoed ik dat Meersman meer punten gaat halen dan Drucker en dat is dan al 1 dure misser. Verder hoop ik dat Kwiat voor de rest gewoon in het treintje van SKY moet blijven anders wordt dat een 2de dure misser.
Van Dimension Data heb ik voor Haas gekozen i.p.v. Sbaragli.

LyndaLid

Ik heb (in het budgetspel) ook Haas ipv Sbaragli. In het gewone spel heb ik beiden niet.

Eigenlijk gaan de sprinters natuurlijk gewoon heel weinig punten pakken. Maar, als Meersman alles zo makkelijk gaat winnen als gisteren, dan zal hij een heel groot gemis worden. Gisteren werden alleen wel veel renners gehinderd door de val, dus vertekende het (hopelijk) een beetje.

Abdoe

Kwiat sprintte gisteren wsl eenmalig mee ivm de trui. Vandaag zal normaal gesproken te lastig zijn en dan wordt het de rest van de Vuelta knechten, alleen nog een mooie score in de tijdrit en misschien een vlucht. Hoop ik althans, want hij kán in deze vorm idd veel punten pakken als hij de ruimte krijgt en ik heb hem nergens gespeeld.

In 15+5 wordt het interessant wat de beste strategie is qua wissels. In mijn teams heb ik vanaf plaats 4 of 5 van mijn wissels sprinters ivm de vlakke ritten in de laatste week, en op plaats 1-3(4) klimmers. Ik heb ook een paar teams gezien met 4-5 sprinters op de bank, maar de meesten lijken te kiezen voor 5 klimmers. Er hangt dus veel af van of/wanneer relevante renners uitvallen. Omdat er geen WK-kopmannen rondrijden en het WK relatief laat is, zou het ook zo kunnen dat er op een incidentele Barguil na niemand afstapt.

Laatst gewijzigd
FaasjeWilkes

Ja zo heb ik het ook gedaan, plaats 4 en 5 voor sprinters in de meeste gevallen. Helaas Meersman onderschat. Kwiatkowski heb ik vaak gekozen, maar zal inderdaad vooral moeten knechten. Ik hoopte op een soort Roche scenario, die scoorde in de schaduw van Froome ook veel punten. Maar het zal inderdaad lastig worden bij hem. De vorm is er wel, het parcours is geschikt voor hem, maar Froome lijkt me in orde en Kwiat zal weinig kansen krijgen.

Laatst gewijzigd
Gelegevaar

Ik had in het budgetspel gerekend op een goed klassement voor M.A.Lopez. Nu dát er niet meer inzit, maakt hem een dure jongen in de selectie :|

Laatst gewijzigd
robotour

'@gelegevaar het voordeel daarvan kan zijn dat M.A.L. wel de ruimte krijgt aan te vallen en zo punten in etappes te scoren, tenminste als hij daartoe nog in staat is na zijn valpartij van vandaag.

LyndaLid

Zelfde bij mij met Lopez.. :(

En da's verdomd jammer, want het moge duidelijk zijn dat Fernandez me heel hoog zou kunnen gaan laten eindigen deze Vuelta. Brambilla lijkt overigens ook een prima keuze, net als die voor Froome ipv Contador. Afwachten hoe duur het missen van Valverde is, maar die was nu wel lekker geweest ipv Lopez!

Laatst gewijzigd
HF2013

Ik heb veel te veel sprinters. Dan is het extra zuur als een sprintetappe ook nog eens ontregeld wordt. Hopen op veel vluchtwinsten, want sommige rappe mannen kunnen best een heuveltje over.

LyndaLid

Het spel valt of staat er niet mee, maar ik ben toch wel erg blij met mijn goedekopere renners tot nu:

Roson
Restrepo
Fernandez
Haas
Battaglin (minder goedkoop, maar wel goed)

Heb ik nog, waar ik erg veel vertrouwen in heb:
Goncalves, Gerrans, Dillier, Castroviejo, en Cataldo en LLS. Wat dat betreft dan weer minder balen dat Lopez geen kanshebber meer is.

Laatst gewijzigd
Gelegevaar

Het 'wegvallen' van Lopez is vandaag redelijk gecompenseerd door de ritwinst van Calmejane. Daarnaast ook nog Roson en Madrazo in de top20.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 63 ... 68 69

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.