Nou, ik heb eens tijd om te reageren. Mijn budgetspel is door de val gisteren van Kruiswijk, als het team al iets had voorgesteld, naar de filistijnen. Jammer zo vroeg. Mijn twee 15+5 teams (twee anderen zijn 1 van mijn buur en andere was voor etappes) zijn ook zo leeg als een huls. En oh ja ik heb overal Meersman maar ik kom er geen stap mee vooruit. Het hele jaar goed gespeeld maar de Vuelta was er jammer genoeg voor mij te veel aan … Ik ga nog genieten van de ritten succes met jullie teams ;).
Het budgetspel gaat voor mij prima voorlopig, in het 15+5 spel kansloos door het missen van Meersman. Budgetspel heb ik geen één sprinter (behalve Cort) en sta volgens mij 130e ofzo. Battaglin, Goncalves, Fernandez, Haas, Luis Leon, Restrepo, Roson.. Het lijken allemaal goede keuzes voor de niet-toppers (lijken, zeker is nog niks natuurlijk). Froome, Quintana, Chaves, Sammie, König, Brambilla, M.A. Lopez en Talansky als klimmers. Het lijken ook allemaal geen foute keuzes, behalve Lopez zijn klassement. Geen Contador, geen Kruijswijk.
En nog zonder punten zijn verder Dillier, Cataldo, Castroviejo en Gerrans. Die laatste wordt misschien wel een foutje.
In al mijn teams Meersman, was voor mij een absolute zekerheid. In m'n RTD helaas Barguil en Kruijswijk kwijt. Met Battaglin, Cort, , Drucker, Felline, Anton, Haas en Kwiat wel al leuke puntenpakkers. 15+5 gaat één team ook best goed nog. De subleague is dramatisch.
Vandaag gratis team:
1 Battaglin, Enrico A
2 Felline, Fabio A
3 Gilbert, Philippe A
4 Gonçalves, José A
5 Valverde, Alejandro A
6 Brambilla, Gianluca B
7 Chaves, Esteban B
8 Clarke, Simon B
9 Haas, Nathan B
10 Sanchez, Luis León B
11 Atapuma, Darwin C
12 Bevin, Patrick C
13 Formolo, Davide C
14 Froome, Chris C
15 Reza, Kévin C
Extra voorspellingen
winner Felline, Fabio
Voor mij de belangrijkste reden om 15+5 leuker te vinden dan budget: uitvallers (toch wel een behoorlijke toevalsfactor) zijn minder ingrijpend, en spelen zelfs een leuke rol in de spelstrategie via het doorschuiven van reserves. Wat mij betreft is 15+5 dus nog steeds de leukste opzet van een poule. Daarnaast ben ik natuurlijk ook gewoon te lui voor dat gepuzzel met budgetten :)
Bij een gratis budgetspel als Scorito wil ik nog wel even uit de losse pols een team maken, want dan is het niet zo'n probleem als het niks wordt, maar het Zw budgetspel gaat uiteindelijk toch om redelijk wat knaken en dan wordt het al snel 1) veel werk om het budget maximaal effectief te gebruiken en 2) frustrerend als de renners waarmee het verschil gemaakt moet worden erbij gaan liggen. Bij Scorito zijn uitvallers trouwens ook wat minder beslissend (zolang het geen kopmannen zijn). Ik kan iig nog steeds een aardige klimploeg opstellen zonder Kruijs en MAL (denk ik nu nog).
Helaas 22e vandaag in het RTD spel.
In het 15+5 spel vandaag ook nog Goncalves verloren. De vervanger daarvoor is Latour. Hopen dat vandaag geen uitschieter was maar eerder een voorbode. Nu al 4 van mijn 5 wissels in het spel, heb alleen nog Talansky klaar staan.
Vooralsnog zijn Van Garderen en Meintjes slechte teamvulling.
Dat was dus niet zo succesvol vandaag.
In het 15+5 spel ben ik wel gestaag aan het stijgen en sta nu inmiddels op plek 147, in de prijzen!
Vandaag Gilbert eruit en mijn laatste wissel, Talansky erin. Die had vandaag 13p opgeleverd maar Gilbert was zo stom om nog van start te gaan alvorens op te geven.
Guess what... Deze jongen volgt de Vuelta maar half, heeft bijna geen tijd om iets te kijken, echt te posten op WF, of om spelletjes te spelen. Maar vanochtend voor de lol op de zondag toch even een teampje aangemaakt voor de RtD van vandaag.
GEWONNEN! Haha, nu al twee tickets! :D
'@LyndaLid
Gefeliciteerd! Verkoop je er één :p?
Voor mijzelf totaal dramatisch vandaag. In wielerjaarspel 2e ronde stond ik vierde maar vandaag König valt weg, Geen Quintana, bovendien gegokt op Contador als winnaar dus nog is 100 punten weg nu Quintana naar alle waarschijnlijkheid wint. Dus normaliter valt mijn team daar als een kaartenhuis in elkaar. Prachtig gescoord tijdens het voorjaar sindsdien een lege huls. Voor mij zit het opstellen van teampjes erop. Ik kijk enkel nog en geniet nog van de koers en richt me op volgend seizoen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.