Zweeler wielerjaarspel

1 2 ... 66 67 68 69
pirazzi

Dat is Gelegevaar volgens mij.

Gelegevaar

Oui, c'est moi :)

Sunrider

Haha, een vragen oproepend pseudoniem @Gelegevaar, hoop dat je iets wint zodat het volgend alias niet "Op zwart zaad" zal heten. :D

Gelegevaar

;-)

Matisz

'@Sunrider
bedankt voor de felicitaties, jij ook gefeliciteerd trouwens.

Wat de Eneco Tour betreft veel dezelfde teams als je het mij vraagt. Zal van details afhangen.

robotour

'@Matisz Het hangt altijd van details en geluk af. Hoe gaan de massasprints verlopen bijvoorbeeld, met of zonder valpartijen ? Wie gaan er voluit in deze Eneco Tour ? Zijn de favorieten op de afspraak of zijn het de mindere goden die voor verrassingen gaan zorgen?

Sunrider

'@Matisz, ja haast onvermijdelijk, ik heb alleen sprinters opgesteld in mijn 1e team en mijn 2e team is nagenoeg hetzelfde als die van jou en vele anderen, sprinters inclusief de 3 tijdrittoppers. Ik doe ook mee met de RtD. Succes allen!

Laatst gewijzigd
pirazzi

Toch heb ik een unieke renner, Carlos Verona. Als ik zijn naam invul bij de analyse tool is mijn team het enige dat hem heeft! Dus mocht hij een etappe winnen dan ben ik spekkoper. :)

Sunrider

Dacht even de gelukkige winnaar van 14 eurocent te zijn omdat ik BMC team als winnaar had en maar 2 seconden boven de tijd zit.
Nu is alles weer ingetrokken maar waar kan ik het ook alweer vinden? De laatste tijd win ik steeds dubbel het bedrag waarna het later weer gecorrigeerd wordt, ook vreemd.

ChefSpijker

De verwerking van de etappe-uitslag ging inderdaad niet goed vanmiddag. Het gevolg was dat alle deelnemers (620 teams) het gelijke deel (1/620) van het totaal aan etappeprijzen kregen. Wat dus neerkomt op 85/620 = 14 cent. Vanavond is de verwerking van de daguitslag alsnog juist doorgevoerd en die is te vinden onder Ploegentijdrit bij de etappes in het linkermenu naast de ranking: https://nl.zweeler.com/game/cyclingTours/FantasyEnecoTour2016/home

Het scheelde inderdaad niet veel voor jou qua tijd, maar dit keer was een perfecte voorspelling dus nodig voor een prijs.

Sunrider

Bedankt voor de uitleg weer Chef, op naar de ontknoping van de Eneco tour. Op de grote Italiaanse klassiekers waag ik ook nog een gokje, daarnaast hoop ik daarmee nog wat meer goed te maken in het 2e periode Wielerjaarspel.

pirazzi

Marcel Kittel gaat niet naar de WK. << Dat was verkeerde informatie van de NOS!
Winnaar WK wegwedstrijd

Renner Team Groep Gekozen
1 Peter Sagan Tinkoff Team A 193 x (40%)
2 Marcel Kittel Etixx - Quick-Step C 124 x (26%)
3 Alexander Kristoff Team Katusha B 40 x (8%)
4 Alejandro Valverde Movistar Team A 34 x (7%)
5 André Greipel Lotto Soudal C 28 x (6%)

Excuses.

Laatst gewijzigd
Noud89

Dat is balen....

Sunrider

'@pirazzi, ik lees nog nergens een bevestiging van jouw post over Kittel?

pirazzi

Dat werd gisteren op TV gezegd door een NOS commentator, heb het ook niet op internet kunnen vinden.

Noud89

Zit je me dus voor niks een beetje ongerust te maken he Pirazzi! Ik ga de komende weken heel hard juichen voor Rui Costa, Bardet, D. Martin, Latour, Angel Lopez, A. Yates, van Avermaet, Stybar, Contador, Landa, Vakoc Rosa, Gallopin en Poels. Ik vrees dat zij de schade voor mij moeten gaan beperken, want ik mis toch wel een heel aantal namen voor het Italiaanse werk.

Voor het WK ben ik dan weer absoluut niet bang, daar heb ik echt een hele hoop goede namen voor in mijn team.

pirazzi

Ook zonder die extra 100 punten voor de winnaar van de WK (in mijn geval zou Kristoff dan moeten winnen) blijven we waarschijnlijk wel in de top 52 van Fantasy Cycling Year Game Period 2 Noud plus dat Wielerflits als subleague nog eerste staat met 361 punten voorsprong momenteel.
Voor de winnaar van de Tour en Vuelta heb ik ook geen 100 punten extra gehad en nog sta ik 25ste. :)

Prijs subleagues

Pos. Team Punten Plaats AK
1 (1) Matisz 1 | (Matisz) 7326 (+152) 6
2 (2) Noud89 1 | (Noud89) 7216 (+254) 15
3 (4) Pirazzi 1 | (Pirazzi) 7120 (+205) 25
4 (5) LyndaLid 2 | (LyndaLid) 7050 (+205) 33
5 (3) Harvest | (Jasper) 7033 (+82) 36
6 (8) Sunrider 2 | (Sunrider) 6918 (+309) 53
7 (6) Laatste man 1 | (Laatste man) 6901 (+76) 58
8 (7) Laatste man 2 | (Laatste man) 6869 (+100) 64
9 (9) Sunrider 1 | (Sunrider) 6735 (+177) 94
10 (10) bbflood1 1 | (bbflood1) 6681 (+172) 112
11 (11) LyndaLid 1 | (LyndaLid) 6587 (+105) 137
12 (12) Bertsu 1 | (Bertsu) 6416 (+47) 203
13 (15) Slik 2 | (Slik) 6372 (+226) 225
14 (13) Slik 1 | (Slik) 6334 (+82) 237
15 (14) Roadmaster | (Jasper) 6288 (+114) 256
16 (16) Sunrider 3 | (Sunrider) 6148 (+240) 310
17 (17) Matisz 2 | (Matisz) 5845 (+173) 395
18 (18) Lucretia | (bbflood1) 5422 (+190) 455

Matisz

Ik blijf eerder pessimistisch voor mijn wielerjaarspel 2e ronde. Hoewel ik er goed voorsta, zit ik toch met een aantal sterke zwaktes: Geen tijdrijders (dus op het WK tijdrijden krijg ik een dreun), geen Aru (zit in vorm zie RvL en Milaan-Turijn), geen van Avermaet (kan WK worden), ik heb als wilde gok voor Degenkolb gekozen als winnaar van het WK dus zo maar 100 punten te grabbel. Met veel geluk wordt het niets erg maar als alles tegenzit zeker de RvLombardije en het WK tijdrijden is mijn nu nog goede klassering helemaal foetsie…

Maar al bij al toch een goed jaar geweest dus ongeacht het resultaat mag ik niet klagen.

Laatst gewijzigd
LyndaLid

Hmmm ik zit net ook even te kijken, en heb toch wel goede hoop nog..

Sagan, Kittel (rijdt ie of niet?), Greipel, Cavendish, Gaviria, Bouhanni, Kristoff, Matthews, Nizzolo, Viviani voor het WK. Met Greipel als WK ben ik niet zo zeker op zich.

Voor WK TT wel wat weinig, met alleen Kiriyenka, Phinney, Jungels, Roglic, Oliveira, LLS, en Ion Izagirre. Maar dat is dus geen Dennis, Martin en Dumoulin....

Voor Lombardije zit ik met Yates-jes, Costa, Quintana(?), Bardet, Purito, Izagirre, Mollema, Kelderman, Ulissi en Poels wel ok. Maar daar mis ik natuurlijk Aru, Valverde en Chaves met name..

Top 25 zit er iig in. Jaarspellen ga ik niet meer verder komen dan 100-150 ben ik bang.

Noud89

Op het WK zit ik echt wel goed met Sagan, Kittel, Greipel, Canvedish, Gaviria, Groenewegen, Kristoff, Matthews, Bouhanni, Demare, v Avermaet & Boonen (Gaat Bonifazio mee?)

De TT is wat minder, omdat Cancellara helaas niet mee gaat, maar dat was natuurlijk al bekend (Wel balen!!). Wel heb ik daar nog T. Martin, Jungels & Izagirre, en wellicht nog iemand van Groot Brittanie. Maar daar ga ik dus zwaar op verliezen denk ik.

Ik denk dat ik nog wel eens behoorlijk kan gaan zakken als de uitslagen in Italie de komende week tegenvallen. Die comeback van Purito kan me wel eens duur komen te staan. ;)

Laatst gewijzigd
Sunrider

Het zou zo maar kunnen dat al degenen die hoog in het klassement staan in het wielerjaarspel 2e periode veelal dezelfde renners in hun team hebben als @Noud en @Matisz. Er kan nog wel wat van achteruit komen natuurlijk... ;)

Laatst gewijzigd
pirazzi

Voor de mensen van Zweeler die meelezen: In het Wielerjaarspel sta ik op plek 1604 in het algemeen klassement volgens "Mijn resultaten" maar als ik dan daarnaar toe ga en op mijn naam klik staat er:
"Plaats in alg. klas. 1376. Vanwaar dat verschil? Bovendien staat bij sommige racenummers 0 als plaats bij het algemeen klassement, zoals 50 de Eneco Tour. Maar dat is bij iedereen zo, ook bij de nummer 1.

Zwieler

Hi Pirazzi, dat zijn 2 verschillende issues, die we uiteraard toe kunnen lichten. Eerst een korte uitleg wat we aan het doen zijn op het moment wat dit verklaart. Sinds het begin van het jaar zijn we met een megaproject bezig om de hele back office van Zweeler te herschrijven om het sneller en beter te maken voor degene die de uitslagen bijhouden bij Zweeler maar uiteindelijk ook voor de gebruiker. Uiteindelijk willen we 1 pagina hebben waar alle resultaten, team details, Head to Head, en meer, te zien zijn van alle spellen waar iemand aan mee doet. Omdat we dit stap voor stap doen, en laatst iets aangepast hebben, zitten er hier en daar soms wat schoonheidsfoutjes in zoals wat jij nu opnoemt over de AK ranking in de team details. IT gaat er mee aan de slag om dit op te lossen. Probleem 2 is niet echt een probleem, maar wel wat onhandig te lezen. Tenminste ik denk dat je de etappespellen bedoelt waar de vorige positie soms op 0 staat. dat is al jaren zo, en het wordt inderdaad tijd dat we die logica een keer omdraaien. Nu wordt eerst de punten van de correct voorspelde winnaar toegevoegd, en als iedereen die fout heeft dan krijgen die allemaal positie 0. Als daarna de punten voor het spel wordt toegevoegd, kan je dus als vorige positie 0 hebben. Dit gaan we binnenkort omdraaien deze logica. Eerst de punten voor het spel, dan krijg je een positie en dan voegen we de voorspelling van de winnaar toe. Overigens is dit ook een voorbereiding voor onze "resultaten App" waar we in Q4 mee gaan starten. :-)

Laatst gewijzigd
pirazzi

Mooi, bedankt voor de uitleg Zwieler! Q4 staat voor het vierde kwartaal van 2016 begrijp ik.

pirazzi

Probleem 2 is niet echt een probleem, maar wel wat onhandig te lezen. Tenminste ik denk dat je de etappespellen bedoelt waar de vorige positie soms op 0 staat. dat is al jaren zo, en het wordt inderdaad tijd dat we die logica een keer omdraaien. Nu wordt eerst de punten van de correct voorspelde winnaar toegevoegd, en als iedereen die fout heeft dan krijgen die allemaal positie 0. Als daarna de punten voor het spel wordt toegevoegd, kan je dus als vorige positie 0 hebben. Dit gaan we binnenkort omdraaien deze logica. Eerst de punten voor het spel, dan krijg je een positie en dan voegen we de voorspelling van de winnaar toe.
Om hier op terug te komen: In het Wielerjaarspel hoef je toch alleen de winnaar van de Giro, Tour en Vuelta te voorspellen? Dus die 0 bij Eneco Tour zou in mijn geval niet kloppen omdat ik ook Terpstra, N. in mijn team heb.

1 2 ... 66 67 68 69

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.