Peloton Seizoen 14

1 2 ... 13 ... 24 25
Naspa

Ik denk dat je wel wat kunt beuren voor je jonkies. Zet ze maar te koop voor een ton of 3 en kijken wat er gebeurt :)

Trainer, tt sprint mountain zijn het belangrijkst. Naar je selectie kijken en inschatten wat je het beste kan gebruiken.

Poeksel

Trainer met tijdrijden 10 zou ik nemen, en dan elke week 1 omhoog laten gaan t/m 18 of 19.

Marakus

Waarom TT ik heb ergens wel gelezen dat TT voor alles belangrijk is klopt dat?

Poeksel

Ja, voor tijdritten maar ook voor ontsnappingen.

BrokenChain

bij blessures, is dat meestal de leider in de wedstrijd ?

Naspa

'@Marakus. Op dit moment heb je maar een (1) concurrent, de Harde Stampers, een magere selectie en een trainer met mountain 11. Edoch, hij laat zich niet in de luren leggen door verkooppraatjes van chicaneurs om een ton te bieden voor net-niet-gelukte losers, maar biedt nu met bescheiden bedragen op bewezen winnaars, zoals kwalitatief rijke renners waar ik de 4e divisie mee heb gehaald.

@BrokenChain. Het spel zit leuk in elkaar; als renners weinig stuurvaardigheid of durf hebben, vallen ze vaker (en bouwen ze op). Toch, behalve tijdverlies, hoeft het geen blessure te betekenen. Blessure gevoeligheid is net als FA een verborgen statistic. Goede stuurkunst en durf helpen voorkomen, maar eenmaal van je fiets gelazerd, ben je afhankelijk van de kansen die intrinsiek aan de renner zijn. Je hebt waarschijnlijk een leider van glas ;S

Laatst gewijzigd
BrokenChain

hehe, nee ik bedoelde de leider van de race. heb nu voor de tweede keer dat de #1 in een ronde geblesseerd raakt ;)

Naspa

'@BrokenChain soort van toeval. Het spel geeft m.i. niet meer kans van (uit)val aan leiders. Wel aan zwakkere renners. Kijk even naar de blessure geschiedenis van je leiders; misschien zijn ze zwak, anders heb je gewoon pech.

Laatst gewijzigd
Naspa

Btw, even zonder interne informatie, maar als het bijvoorbeeld gaat om ene W. Durant, dan zou ik 'm snel verpatsen.
/24/2016 BLE Injured for 2 weeks (during training). 14
11/22/2015 BLE Injured for 3 weeks (during race). 13
5/1/2015 BLE Injured for 1 weeks (during race). 11
2/3/2014 BLE Injured for 1 weeks (during race). 8
12/16/2013 BLE Injured for 1 weeks (during race). 7
8/17/2013 BLE Injured for 2 weeks (during race). 6
6/17/2013 BLE Injured for 4 weeks (during race). 6
5/27/2013 BLE Injured for 1 weeks (during race). 6
3/14/2013 BLE Injured for 3 weeks (during race). 5
2/14/2013 BLE Injured for 2 weeks (during race). 5
1/24/2013 BLE Injured for 1 weeks (during race). 5
10/16/2012 BLE Injured for 2 weeks (during race). 4
1

Laatst gewijzigd
BrokenChain

hehe ja mijn kopman voor TdF :( maar nee was hem niet. Nu is het Bensaid.

ach ja, was ook de #2 in alle klassementen dus alsnog wel alle jerseys gewonnen. Maar doordat telkens de nummer 1 en in dit geval ook winnaar van de stage geblesseerd raakt vroeg ik het me af of die misschien meer kans maken op een blessure.

Laatst gewijzigd
Naspa

'@BrokenChain. Ik zeg: nee. De kans is afhankelijk van de blessuregevoeligheid van de renner in kwestie en wordt beïnvloedt door lage waarden op stuur en durf. Pech of een zwakke renner.
C'est tout.

Naspa

'@BrokenChain wat ik wel meen op te merken is dat als renners een aanvallende opdracht krijgen en achter sterkere renners aanrijden, ze eerder vallen...

Marakus

Dank! Ik had hem ook bekeken. Ik ben benieuwd of ik dit seizoen nog kan promoveren. Hoe lang duurt een seizoen eigenlijk?

Ik heb trouwens een level 10 sprinter aangenomen en een level laten groeien en de renners daarop getraind natuurlijk. Ik heb alvast zin in de Tour! Met mijn aankopen moet ik daar met maar 1 concurrent kunnen scoren... verwacht ik :) ik zal me eens inlezen in de tactieken en fitness etc. zodat ik goed beslagen te ijs kom!

Naspa, hoe bedoel je eigenlijk dat hij zich niet laat verleiden tot aankopen van net niet winnaars, heb je dat geprobeerd of doel je daarmee op mijn ene aankoop van 100k? :P

Laatst gewijzigd
BrokenChain

als ik het goed heb duurt een seizoen 16 weken en zijn we nu ongeveer halverwege. Promotie moet nog wel lukken, de nummer twee is al sinds 8 april niet meer ingelogd. Ook als de resultaten zullen wel komen waarschijnlijk. Ik zit zelf ook met nog maar 1 ander actief team in de divisie en bij ons komen er ook altijd nog twee bot teams in de races. Die zijn gewoon prut en winnen dus ook niets, maar het haalt wel het prijzengeld wat omhoog, want dat is afhankelijk van het aantal deelnemers uit de divisie als ik het goed heb.

Naspa

'@Marakus. Nee, jouw aankoop van 100k is best in orde. Het verbaast me alleen wat sommigen vragen of bieden voor renners die niet erg veel gaan opleveren. Een renner die op belangrijke skills een 7 of een 8tje scoort, levert in de lagere divisies doorgaans meer op (en kost een stuk minder), dan een renner die bijvoorbeeld op berg-skills erg hoog scoort maar bijvoorbeeld nog op de basis-skill TT (nog) onderontwikkeld is.

Verder zitten we halverwege het seizoen. Je kan nog makkelijk een punt of 3-4 duizend pakken. Als je gewoon trouw je teams laat starten in de verschillende races haal je de promotie al met gemak.

Justin Case

Welkom Marakus en davidavid.

Mooie 18- jarigen hebben jullie! Mijn scout vindt ze niet.

Ik zal jullie in de beginpost zetten zodra ik meer tijd heb.

Marakus

Dank weer voor jullie reacties! Dan ga ik ervanuit dit seizoen te promoveren. Wel zo leuk want dan kom ik ongetwijfeld in een actievere divisie terecht. @BC, jij zit dus ook nog in een beginnersdivisie? Zou leuk zijn als we komend seizoen bij elkaar terecht komen en dan met davidavid natuurlijk :)

Ik moet eens gaan plannen voor de rest van het seizoen. Ik hoop straks nog één aankoop binnen te halen en dan heb ik 5 goede renners (imo), ik zou voor deze divisie dan een sterrenteam hebben voor de Tour. Echter wellicht verstandig om 1 of 2 renners te bewaren voor de ronde van Polen en of Qinghai Lake. Het plannen van races en bijkomende fitness zal vast een kwestie zijn van vallen en opstaan zijn.

Zijn er trouwens nog goeie en handige tools voor Peloton? En alvast bedankt JC!

Naspa

De enige tool die ik ken is de planningsheet van Schizm. Je kunt 'm op het forum opzoeken. Het ding heet: Peloton_Template_S14.xlsx. Hij is hier op deze site waarschijnlijk ook al een keer langsgekomen; blader anders even terug naar pakweg midden maart.

Als ik jou was zou ik lekker 4-5 van je aangekochte renners laten starten, eventueel met een van je meest talentvolle 19-jarige (voor het jongerenklassement en de ervaring). Van het geld dat je verdient, koop je gewoon weer een paar renners erbij voor Polen etc. Als je pakweg 25 renners hebt, kun je ervoor kiezen de ouderen niet meer te trainen, of een paar van je mindere 23-24-jarigen uit je team te schoppen. Zo'n Esther Metelmann of een Gijsbert Leistra lopen in hun ontwikkeling van skills waarschijnlijk al te veel achter om echt goed te worden. (De enige mogelijke reden om ze toch aan te houden zouden eventueel uitmuntende secondary skills zijn zoals bijv. leiderschap).

Laatst gewijzigd
BrokenChain

Ik zit in divisie vijf (5:7), volgens mij hebben ze wat divisie 6 teams van vorig seizoen gewoon door laten stromen want ik zat niet bij de top 2, was laat in het seizoen begonnen. Mijn divisiegenoot heeft hetzelfde verhaal, we komen ook beide uit divisie 6:2 hehe.

mijn divisiegenoot begint nu wat sterker te worden, dat is wel wat leuker. Nu sta ik op 10000+ punten en 26 truien hehe. (1tje gemist)

Slayer772004

Strassera, een berg 17 van ASA en Bochinsky te koop ...
Misschien kan ik daarmee nog in 1ste blijven ? Het wijkt af van mijn oorspronkelijk plan (waar ik niet van hou - stick to the plan), maar het is verleidelijk om in 1ste te blijven. 250 punten inhalen lijkt niet veel, maar als de Top 3 steeds alle grote punten wegpakt, is dat toch niet zo evident.

Naspa

'@Slayer. De verleiding is groot, zeker als je een paar miljoen over hebt, maar m.i. moet je blijven zakken tot je jonkies gaan winnen en humeur opbouwen. Het maakt voor hun ervaring niet uit of ze in 1 of in 2 verliezen. Als ze in 3 of 4 het goed gaan doen, voor een winning mood wel.

Ik probeer een steady tweede divisionist te worden met een multi-generation approach. Maar eerlijk gezegd is dat erg moeilijk... Tussen de jonkies en de oude toppers gaapt een groot gat dat nauwelijks te vullen is.

Ab Normaal

Die berg 17 zit bij mij in de divisie en die komt niet vooruit, bovendien moet je daar een vermogen aan salaris voor betalen.
Zou ik niet doen als ik jou was.....
Probleem voor jou wordt de mood die ze krijgen na de transfer.

Marakus

'@Naspa dank! Een mooi bestand wel die ga ik gebruiken voor het plannen :) en heb die twee renners ontslagen hun side skills waren ook niet goed dus zonde van het budget dat ze gebruiken.

@BC, dan zul je dit seizoen vast weer promoveren dan komen we elkaar later wellicht nog een keer tegen ;)

Paar vragen nog voor mijn beeldvorming.

1. Wat mij lastig dan wel een nadeel lijkt in Peloton is dat je een renner niet van jongs af aan zelf helemaal compleet kunt trainen. Als je bijvoorbeeld een sprinter wilt trainen dan heeft hij minimaal een hoge Flat, Sprint en TT nodig liefst nog een beetje Hill. Dat betekend dat je op die 3/4 onderdelen moet trainen maar dat gaat niet, mits je van trainer blijft wisselen maar dat lijkt mij financieel niet haalbaar en een trainer met 4 skills op 15+ idem. Dus... dat zou dan betekenen dat je renners binnen moet halen met een hoge Flat, TT zodat jezelf de Sprint trained en je eigen renners met een hoge Sprint maar lage Flat en TT moet verkopen zodat een ander team dan de Flat en TT trained etc. m.a.w. stuivertje wisselen... of zie ik dat verkeerd?

2. Wat zijn de regels omtrent een negatief saldo? Ik sta nog in het groen en zal dat ook wel blijven 1 van mijn 2 18 jarige staat nu op 400k :) op die ander nog geen bod. Dus niet direct een probleem en dan komt er nog prijzengeld bij maar de basis inkomsten is maar een klein deel van het loon etc. dus hoe gaat dat als je wel een keer in het negatieve uitkomt?

Poeksel

Een renner zelf opleiden gaat best hoor, je hebt er alleen een seizoen of tien voor nodig.

Marakus

Niet echt dus Poeksel ;)

Nog een vraag (sorry voor het bombarderen haha) :)

Tactisch dit keer. Ik heb mijn Tour selectie klaar en heb een vraag over de taken van de renners. Ik heb e.e.a. al gelezen maar wat ik niet tegenkom is de taak van "Gen. standings" deze is neem ik aan voor de kopman en betekend dit dat hij zich dan vooraan positioneert om geen tijd te verliezen en eventueel ook reageert op aanvallen van concurrenten?

Naast mijn kopman op "Gen. standings" heb ik mijn sprinter op "Final sprinter" staan (die sprint dan voor de overwinning maar sprint hij automatisch ook mee voor de tussensprints?). Overige drie renners staan op "Helper" (helpen ze dan zowel de kopman als bijvoorbeeld de sprinter?).

Laatste vraag hoe zit het met materiaal is dit vrij te selecteren of kost dat nog wat?

1 2 ... 13 ... 24 25

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.