Peloton Seizoen 14

1 2 ... 14 ... 24 25
BrokenChain

materiaal kost wel wat, heb je denk ik niet nodig met twee actieve teams.

in een lange tour is het wat lastiger en geen exacte wetenschap volgens mij, maar je zou in de stages die je kopman goed liggen hem als attacker in moeten stellen en op zoveel mogelijk punten laten aanvallen.

Ook de renner met de meeste leiderschap moet je als eerste selecteren zodat je meer tactiek punten hebt.

Tossboom

Gen standings gebruik je eigenlijk bijna nooit, maar kan wel met 4 helpers. Dan blijven je helpers bij de kopman en zullen ze tempo rijden in het peloton. Final sprinter alleen gebruiken bij sprintritten, bij alle andere ritten zijn er aanvallers die vooruit blijven en dan komt er dus geen massasprint. Hij sprint wel voor tussensprints dus je zou die tactiek kunnen gebruiken om nog wat punten te pakken als het eerste stukje vlak is bijvoorbeeld.
Materiaal kost geld. Niet aan beginnen tot je in 2e zit.

BrokenChain

ik gebruik nog wel eens gen standings met een aanvaller en dan drie helpers als ik de leider van de tour niet teveel wil afbeulen qua fitness en toch de stage wil winnen :P

Dan *hoop* ik in ieder geval dat de leider van de tour beschermd wordt terwijl de attacker waar mogelijk ook geholpen wordt.

davidavid

Ik heb een van mijn 18-jarige al verkocht aan Slayer en de ander staat nu ook op de transfermarkt.
Roman Vu: 2-1-2-1-2-2 18-5-0-0

Op deze manier hoop ik dit seizoen flink geld op te bouwen. Heb voor dit seizoen nu prima renners. Voornamelijk wat oudere rotten die de punten gaan scoren. Ondertussen blijf ik wel op zoek naar kwalitatief nog betere renners maar dat is nu voor mij niet meer de noodzaak. Ik scoor met deze renners namelijk nu al erg makkelijk. 1732 punten in 3 rondes waaraan ik deelgenomen heb (waaronder een U21 met slechts 2 van mijn renners). Naast de oudere renners heb ik ook een aantal wat jongere aangekocht die ik ga trainen. De meesten uit mijn startteam zijn de training namelijk niet waard. Ik kan nu dus gewoon gaan doorselecteren door relatief oude maar zeer sterke renners en jonge talentvolle renners aan te kopen en de 22-24 jarigen uit mijn beginteam te verkopen/ontslag te geven.

Overigens maar 1 actieve concurrent (4e), zelf op de 3e plek. Nummer 2 is inactief dus die wordt binnenkort al ingehaald qua punten. Nummer 1 is nog wel actief een heeft een zeer ruime voorsprong maar heeft wel een zeer slechte trainer en geen enkele transfer gedaan dus voor de punten is dat ook niet echt een concurrent. Hoop eigenlijk dat ik nog 1 kan worden en de huidige nummer 4 het op weet te schoppen tot 2e maar denk dat dat voor hem wel lastig gaat worden.

Naspa

Tja, jullie hebben eigenlijk best mazzel. Met de huidige transfermarkt en een paar aardige 18-jarigen in je team heb je feitelijk een quick-start. Lekker geld pakken en door-selecteren inderdaad.

Terzijde @Marakus, de opmerking van Poeksel lijkt me een serieuze, het is als je zelf gaat trainen wel een spel van de lange adem. En er zijn nu dus teams bezig opnieuw te bouwen aan een selectie renners die over een seizoen of 8-9-10 volledig zelf-opgeleide toppers zijn. Dat is mede de reden waarom 18-jarige met goede stats zo goed beuren. Eentje met 10 skill points heeft namelijk pakweg een seizoen voorsprong op eentje met 6.

Laatst gewijzigd
Slayer772004

Naspa, hou je De Baerdemaker op het eind van het seizoen ?
Wil die eigenlijk wel terug :p

Laatst gewijzigd
Naspa

'@Slayer. Waarschijnlijk houd ik 'm. Hij is wat primary skills betreft mijn beste 20 jarige en loopt nog mooi op schema wat betreft de ontwikkeling op TT om een klasbak te worden. Secundaries vallen wat tegen, maar hij heeft zich nochtans nooit ziek gemeld.

Hij staat zelfs 2na beste renner totaal op dit moment in de totale div 4:2; dus die 109k aan het eind van vorig seizoen was een koopje. Mijn plan zoals hij nu is om hem binnenkort nog wat ontwikkelen op sprint en daarna zijn FA op het vlakke te gaan verkennen.

Maar als ik in geld-nood kom, laat ik het je weten :-)

Marakus

Zelf renner trainen is dan inderdaad voor de lange adem, niks mis mee. Kan je als een groot team een trainer financieel dragen die op 3/4 punten 15+ heeft of is dat onmogelijk? Heb daar nog geen gevoel mee :)

EDIT: Heb net wat hoge divisie teams bekeken en ja dat kan dus :)

Wel lekker trouwens mijn twee 18 jarige staan op 1 miljoen en 500k :D klinkt als heel veel geld voor een beginnend team maar geen idee of dat ook zo is haha maar over denken wat ik daar mee zal doen!

PS: Nog even over de tactics waar zet je je kopman anders op dan 'Gen standings' of 'Aanvaller' laat je hem dan leeg? En als je die leeg laat wat doe je dan met je andere renners los van als sprinter of aanvaller, laat je die dan ook leeg? En als je een aanvaller inzet en helpers voor de kopman halen de helpers de aanvaller(s) dan niet terug, m.a.w. dat ze achter je eigen renner aan rijden?

Ben benieuwd naar de eerste rit morgen! Is die live te volgen?

Nogmaals dank trouwens ik blijf maar vragen ;) maar goed daar leer je het snelst van natuurlijk dus wordt gewaardeerd!

Laatst gewijzigd
Poeksel

Save fitness wordt ook vaak gebruikt (dan gebruikt de renner maar 1% ipv 5% fitness).

"En als je een aanvaller inzet en helpers voor de kopman halen de helpers de aanvaller(s) dan niet terug, m.a.w. dat ze achter je eigen renner aan rijden?"

Nee, dat doen ze niet. In sprintetappes zijn helpers ook nuttig trouwens (ze helpen de sprinter sneller sprinten).

Naspa

'@Poeksel, even over save fitness. Als je save fitness gebruikt voor een renner die je ook in GC kansen toedicht, is het dan handig om helpers aan te wijzen? Blijven die dan een beetje bij hem? Niet echt toch? Dat zou m.i. een ideale invulling kunnen zijn van Gen. Standings (helpers die een kopman uit de wind houden). Nu heb ik het alleen maar succesvol zien gebruiken in U21races met weinig renners en een briljante keer in de laatste sprintetappe om tijdwinst te pakken op weinig fitte concurrenten (was een mastermind van hier, toch?)

@Marakus. 1,5 miljoen is voor een beginnend 6e divisionist erg veel geld. Dat roept eigenlijk om enig beleid. M.i. zou een grote fout zou zijn allemaal dure renners te kopen of gelijk de duurste trainer aan te trekken, terwijl je met iets mindere kwaliteit meer geld kan binnen halen en de lange termijn veilig(er) stelt.

Tip1; kijk naar renners die zich aardig kunnen ontwikkelen tot minimaal 40 skill points als ze later tegen de 30 lopen. Dwz, als een renner mid-season 21 is, heb je toch al graag dat ie een skillpoint of 20 met zich mee brengt. Let wel op, geen wet van van meden en persen, skill points boven de 7 op belangrijke vaardigheden als TT-Sprint-Berg mag je zeker zwaarder meetellen.

Tip 2: Kijk eens naar de eerdere discussie tussen Poeksel en Ab Normaal die hier op de site is gevoerd over trainers. Het is helemaal niet verkeerd en zelfs kosteneffectief om een trainer in te zetten op 1 skill en die later te vervangen door een trainer met een andere skill. Als je daar van te voren een soort van plannetje van maakt, kun je ook rekening houden met aantrekken van renners (juist sterk op de skills die je voorlopig niet gaat trainen).

Tip 3: Als je gewoon voorlopig lekker wat wil uitproberen en niet helemaal zeker ervan bent of je het wel goed doet, zet lekker een miljoen op de bank en houd dat vast tot je in een zwaardere divisie door concurrentie gedwongen wordt wat meer kwaliteit in te kopen.
NB. geld wegzetten, levert na 16 weken 10% extra op. Je kan ook wat spreiden tot 10 lopende investeringen om een wat meer steady stroom van extra inkomsten te krijgen.
http://peloton.wikidot.com/finances

Laatst gewijzigd
Slayer772004

Marakus, dan heb je nog pech dat ik geen idee heb of ik vanavond online kan zijn. Duim van wel, dan pas wordt echt het kassa kassa.

Naspa

'@Marakus. Tjonge, @Slayer heeft voor de zekerheid al zijn portemonnee getrokken. Over een tonnetje meer of minder doen de grote jongens niet moeilijk.
En zo sta je opeens op 3 miljoen voor twee renners die nog niks hebben gewonnen en die je niet eens hebt hoeven trainen.
Pfft, en het absoluut is niet ondenkbaar dat EQV daar nog eens over een gaat.

BrokenChain

'@Marakus en @Naspa, 1,5 miljoen valt wel mee. Ik weet niet hoeveel het prijzengeld scheelt maar in div 5 maak ik een 4 ton tot een half miljoen winst per week.

Met een aantal dure renners gekocht heb ik toch al 2,5 miljoen winst over het lopende seizoen..

Naspa

'@BrokenChain. Dat doe je heel goed! mede mogelijk gemaakt door je enige concurrent :-) Toch, een paar miljoen+ "cadeau" krijgen bij de start is natuurlijk iets van de laatste tijd, mogelijk gemaakt door een nieuwe strategie van enkele ploegen die jaren daarvoor gespaard/getraind hebben.

BrokenChain

Ja dat klopt, drie miljoen gratis ia altijd fijn. Mijn concurrent heeft zich versterkt en blaast nu ook zijn fitness er nog doorheen hehe. Oppassen geblazen voor mij nu dus, vooral in de wat kleinere tours

Poeksel

Even de wikitekst over helpers:

"3. "Helper": This task is given to cyclists that you want to concentrate on helping your attacker(s) and/or final sprinter. When a cyclist has a flat tire or a fall and he has enough helpers in his group at that time, these helpers will guide the cyclist back to his group without any time penalty.

A helper will also help his team mate(s) to overcome a bad part of the race. When there is for instance a strip of hill and one of your cyclists only has poor hill skill, the helpers will surround him and try to keep him in the group. The more helpers in the group, the more effective their influence is and the better a lower skilled cyclist can hang on to them.

Helpers also actively tend to keep the peloton speed as high as possible. Together with other team mates having that same order, but also together with the helpers from the other teams he will form a line ('echelon') at the front of the peloton, boosting its speed.

When a teammate is in the attack, the helpers will not help in increasing the peloton speed."

Marakus

Zo lekker zeg! EGV is er alweer overheen gegaan dus de teller staat op 3,5 mil, Slayer kom er maar in ;) maar terechte opmerking Naspa uiteraard voorzichtig mee omgaan. Toppers kopen die onder hun niveau rijden is zonde. Mijn basis financiële inkomsten kunnen dat niet dragen dus dan zou ik elke week flink moeten inleveren. Maar goed lekker is het zeker! Zou een jeugdscout een idee zijn?

Dank voor de verduidelijking Poeksel! Ik leer veel van jullie ik ben bijna (;)) al een kenner voordat ik mijn eerste race gereden heb.

Naspa

'@Marakus. Als je een jeugdscout kan aantrekken die de komende weken stelselmatig dit soort 18-jarige renners vindt, dan heb je een goudmijntje. Maar beginnersgeluk daargelaten, werkt het zo in de regel niet. Je zal je scout moeten optrainen op diverse vaardigheden om met regelmaat kwalitatieve renners te vinden. En dan nog kunnen ze met blessure gevoelige (zie Kieth Lipinsky) renners of met 19-jarigen komen aankakken. Kortom relatief prijzig en je loopt het risico dat als ze uiteindelijk een goede 18-jarige vinden de markt al is ingestort. (De verwachtingen van enkele senioren hier is dat dit een zeer tijdelijke hausse betreft.)

Maar ja, aan de andere kant houd je er misschien zelf misschien ook wel een paar redelijke renners aan over die je op kunt trainen en een echt talentvol ogende youngster zal toch altijd wel een tonnetje of misschien wel twee moeten kunnen opleveren. Of dat je kosten gaat dekken?

Kortom, tricky business, de gok kan aardig uitpakken, maar het kan ook frustreren.

Laatst gewijzigd
Naspa

'@Marakus. Trouwens, feli's, geen onverdienstelijke start van jou, overal top 3. Wel opmerkelijk dat het peloton bij elkaar blijft en je aanvaller (of was dat je eindsprinter, die op 75% fitness stond?) kennelijk op de sprint alles wint.

Laatst gewijzigd
BrokenChain

kan ook zijn dat de aanvaller is teruggepakt en toch wint. Is mij ook wel eens overkomen.
Zelf 10 minuten gepakt in de eerste stage :) altijd fijn.

oh mijn concurrent is al een rijder verloren door een blessure van twee weken, dat is jammer :(

Laatst gewijzigd
Marakus

Dankjewel :) lekker begin hoor! Het is mijn sprinter die wint (Audenaert) en mijn helpers hebben de boel bij elkaar gehouden in zoverre dat nodig was, volgens mij zij er geen aanvallers geweest. Mijn sprinter Audenaert had nog een lekke band in de finale dus de helpers hebben hun werk gedaan :) maar goed ik heb één matige concurrent dus heel knap is het nou ook weer niet lol.

Maar lekker BC dit ga je dus weer ownen ook al is je concurrent iets sterker geworden (los van de blessure dan) maar 10 minuten al gepakt, via een aanval ofzo?

Wel tricky dan Naspa met een jeugdscout, dat is ook te verwachten natuurlijk. Een jeugdscout met alles op 10 kost 900k aanname som en vervolgens 45k per week loon. Dat is best even te dragen maar dan moet er redelijk wat uitkomen wil het echt effect hebben. Voorlopig maar even mee wachten dan :)

Laatst gewijzigd
BrokenChain

1 aanvaller, vier helpers. Allemaal op minmaal percentage en dan zoveel als dat de tactische punten toestaan aanvallen.

Tossboom

Dat zijn al 14 tactiek punten, je hebt dus al een zeer behoorlijke leider.

davidavid

Ik denk niet dat hij op alle punten aangevallen heeft, maar op zoveel mogelijk als zijn leider dus toestond.

Zelf heb ik nu 2 renners met LS 5 gekocht. Ze staan alleen allebei opgesteld in de TdF omdat ze kwalitatief tot mijn betere renners behoren. Maar dat is niet zo'n probleem. Want dan kan ik in de andere koersen 2 21-jarigen met LS 3 opstellen. Hoop dat zij daardoor ook wat beter kunnen worden op dat gebied.

Milanos Kateros

Met mijn youthscout heb ik toch ook wel gemengde gevoelens.
Eerste 5 weken kwam hij met lege handen thuis, erg frustrerend. Daarna een aantal redelijke renners en de laatste tijd een paar hele goede youngsters die ik voor tonnen of zelfs meer kan verkopen. Wellicht komt het ook omdat ik hem behoorlijk heb op getraind tot 10/12/12 nu. =]

1 2 ... 14 ... 24 25

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.