O daar baal ik van! Ik denk dat Peloton voor mij als nieuwe speler geen lang leven zal kennen. Er zitten een aantal zeer leuke componenten in die ik mis in een ander wielerspel (OCM) maar wat ik het meest mis in Peloton is feeling met mijn team en renners. Gevoelsmatig hebben mijn renners en team geen eigen identiteit. Nou speel ik OCM al jaren dus geen eerlijke vergelijking maar daar had ik vanaf het begin meer gevoel bij. Ik zal Peloton nog wel blijven spelen dus hopelijk slaat het weer om :)
'@Marakus
Dat komt nog wel, je renners gaan op een gegeven moment aanvoelen als je kindjes.
Sommige zijn "echte" renners voor mij geworden.
Probleem is nu een beetje dat je net in de meest rommelige fase bent begonnen met een enorme site down en alle problemen die dit veroorzaakt.
Ik speel OCM ook, vind dat juist weer een stuk minder leuk, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik dit al heel lang speel.
De combinatie van beide is eigenlijk heel leuk.
Naspa, dat was ook wat ik bedoelde op het proboards forum. het liefst een dagelijkse backup zodat er zo weinig mogelijk veranderd. Of anders een zo kort mogelijke interval.
@Ab een ander nadeel is dat het spel te groot is opgezet voor te weinig teams volgens mij. Nu zit ik met een andere gast in een divisie en ik had na zondag 14000 punten. Dat heb ik straks ook weer, daarnietvan, maar toch het maakt het wel saaier.
'@BrokenChain. Ik weet niet hoe zwaar de back-up procedure is... Maar als het binnen de technische/organisatorische/financiële kaders mogelijk is, dan zou bijvoorbeeld een mid-weekse back-up geen luxe zijn.
En als het eenmaal in de soep loopt, zou ik zeggen, laat het spel dan offline halen tot de problemen goed zijn opgelost. Nu had ik net -met een paar renners die ik niet meer heb- de tactieken voor de Ronde van Portugal al weer ingesteld en rekening houdende met nieuwe malaise zelfs de eerste week van de Vuelta en mijn trainingsprogramma. Pats boem, back up er weer over terug...
Ik ben trouwens benieuwd of Banciu weer op de transferlijst komt ;-)
Ik ben vooral benieuwd naar het koersen met 'voorkennis'.
In 1:1 heeft iedereen Gele Trui Lestrade (Droeftoeters) zien lossen in de laatste vlakke etappe. Als PAN het wat handig speelt en het tempo er op legt in die rit, zijn die resterende luttele 20 seconden achterstand van Guala zo goed gemaakt. Langs de andere kant bleef MacColman als helper bij Lestrade en verspeelde zo een zekere Top 10 én de Groene Trui. Die tactiek zal ook wel de vuilbak ingaan.
Franconia is misschien wel de meest Lucky van al: zijn topper Lemius terug in zijn team. Pfew !
En ja hoor: ook ik doe er profijt bij. Net een slechte FA heuvel ontdekt bij een renner van me. Die mag dus iets anders trainen wat me zo welgeteld 1 week trainingsvoordeel oplevert. Eén week, mensen ! Jaja ! Ow ja ... en een herstelde Transfertmarkt komt me ook wel goed uit natuurlijk. Het geluk is voor de varkens.
Ik hoop het Ab! Bij OCM hebben sommige renners echt een emotionele waarde voor mij en is mijn team ook echt mijn team. Ik ben heel ver weg van dat gevoel in Peloton. Dat komt grotendeels doordat je in het begin een hoop goedkope maar goeie renners koopt (voor lage divisies in ieder geval) waardoor het een ratjetoe wordt, zo krijg je natuurlijk ook geen binding met je renners.
Daarnaast is het heel moeilijk om een renner echt aan je te binden want dat gaat niet als klein of nieuw team je moet wel door wisselen anders heb je een slootrenners die goed zijn in één ding m.a.w. dus niet goed zijn. Pas als groot en dus oud team kun je een renner helemaal trainen wat pak hem beet 3 jaar van je echte leven kost en voordat je een team bent die dat kan dragen ben je nog zo'n 2 jaar verder. M.a.w. voordat ik een renner kan trainen en helemaal getraind heb dan ben ik 5 jaar(!) verder.. Nou ben ik helemaal voor lang lopende games maar dat is mij iets te gortig ;)
@BC, Peloton is ook te groot opgezet. Ik heb even gekeken en totaal zijn er 47 divisies en 221 teams, dus... 4,7 team per divisie. Nou zijn de hoogste divisies goed gevuld dus dat betekend dat de laagste divisies (5 en 6) vrijwel onbemand zijn. Volgens mij kan het aantal divisies makkelijk gehalveerd worden. In mijn divisie had/heb ik één ander actief team die stond dus dik eerste maar gezien ik mede door jullie hulp het beter doe heb ik hem al bijna ingehaald terwijl ik halverwege het seizoen gestart ben. Overigens is de inlog frequentie van hem ernstig gedaald dus verwacht ik straks het laatste actieve team te zijn. Als ik het zo inschat zal ik straks in divisie 5 waarschijnlijk niet veel meer weerstand krijgen...
Maar goed dit zijn voor mij belangrijke punten waardoor mijn gedachten over Peloton tot nu toe nog niet heel positief zijn :)
'@Marakus. Spot on. Ik heb 5 jaar de tijd. Maakt mij niet uit. In vind het wel grappig. Laat het vooral geen game worden waar je binnen een week met bijkopen van extra's kan winnen. Maar als je met seizoen of 3-4, zeg anderhalf jaar, op basis van eerlijke competitie door hard werken en slimme tactieken, iets kan opbouwen, dan zal mi de game meer interessante deelnemers trekken dan een enkele verdwaalde borderline masochist.
Marakus, die binding komt nog wel. Ben zelf iets langer dan jou bezig en wanneer je wat aardige toprenners ( dat vind ik zelf tenminste ) kan kopen dan krijg je daar vanzelf wel binding mee. Vooral omdat ze ook de meest aansprekende resultaten zullen pakken.
ik heb bijvoorbeeld Cormaic Fawell die alle drie de truien in de Giro heeft gepakt en dadelijk (hopelijk) voor de tweede keer tenminste twee truien in de TdF pakt. Dan is het toch wel een speciale renner voor mij geworden. Zo groeit dat wel met meer renners.
Gelukkig krijg je met dit spel geen binding met je renners. Tja misschien, ik heb er misschien 1 of 2 die je optraint terwijl de stats zeggen dat het onverstandig is. Dan maakt de psyche het goed door er emotionele waarde aan toe te kennen. Verder gaat het spel om het zo goed mogelijk verwerken van tegenvallers, oneerlijke divisieverdelingen en absurde grillen op de transfermarkt . Kortom real life oneerlijk, maar je bent aangewezen op verstand en slim en soms hard werken.
3 miljoen voor Banciu vind ik ook weer wat gortig. Bij Renuart ben ik afgehaakt rond de 7 ton (Ook tegen Quiller; hij was lekker met zijn spaarcenten aan het strooien).
Hele andere uitslagen zowel op de transfermarkt als in de races, het de eerder veronderstelde gelukje -quod non!- werkt nu deprimerend. Ik heb mijn 4 verloren nieuwe renners nog niet eens uit mijn planningssheet gehaald.
Maar goed, in ieder geval goed dat de verkopers een eerlijke prijs hebben gekregen voor hun renners.
'@BrokenChain. Dan komt er geen einde aan. Als je het zelfde probleem als ik heb, dan gaat het om het eindeloos f5'en (en dan uiteindelijk toch verliezen omdat je even afgeleid werd).
Ik vind het principe van biedverleningen wel aardig, maar ik zou eerder pleiten dat voor een ander systeem. Bijvoorbeeld; max 3 tijdsverlengingen van 5 minuten. Of misschien nog beter: dat iedereen gewoon blind zijn beste bod kan doen :-)
nou nu is de deadline altijd om 8 - 10 uur Nederlandse tijd. Dat is voor mij nu 1 tot 3 en in de winter 2 - 4 uur 's nachts. Dan win ik nooit een goede renner.
Als de deadline toch 12 uur is en dat weet iedereen kunnen de biedoorlogen ook eerder uitgevochten worden. Want dan maakt het niet uit om dat net 5 minuten voor tijd te doen zoals nu gebeurt. Nu is het 3 dagen niets en dan 20 minuten gekheid. Waarom niet 20 minuten gekheid en dan op het einde niets.
'@BC
Mensen die weten dat ze niet online kunnen zijn op het moment dat er een renner die ze willen deadline heeft, bieden vaak van te voren het maximale bedrag wat ze over hebben voor de renner in de hoop de rest af te schrikken.
Dat dit systeem niet ideeal is besef ik, maar een ideaal systeem bestaat niet.
Ik vind het nog altijd overzichtelijker dan OCM waar je het hele forum moet uitpluizen wil je niks missen, plus dat gedoe met die private deals en al het commentaar er op.
Dit is makkelijker en eerlijker.
Ik merk dat ik meer en meer deadlines begin te missen.
Had ene Sampaio op het oog, een 18-jarige met 11 skillpunten, als ik het goed heb. Deze morgen een berichtje dat ik overboden was. No problem, zal wel een hoger bod plaatsen. Maar ow ... blijkbaar al verkocht (aan EGV, voor een prikje van 200K).
Niet de eerste keer dat ik te weinig aandacht schenk aan wanneer de deadlines aflopen.
Hoewel ik jonkies trainen en een nieuw team vormen super vind, is het fanatieke er stilletjes uit aan het gaan.
Misschien een noodzakelijk kwaad met later supercompensatie als gevolg.
Er is weer een 6e divisionist van zijn stoel gevallen.
De 18jarige Jess Plancencio, 1m66, 55kg (hopen dat hij goede FA op klimmen heeft), wel al prachtige secondaries, gaat na een zenuwslopende biedwedstrijd met Elite naar Slayer:
Primaire vaardigheden: 1-2-2-1-2-2
Secundaire vaardigheden St18 Erv 0 Durf 10 Ls 0
Ik dacht zo rond de 3 ton, laat ik eens gek doen. Ik doe ook een bod. Het is mooi weer. Allicht zijn de grand Monsieurs minder fanatiek vandaag. Het tegendeel was waar, de eindstand: $1,210,000
Weet je ... ik had eerder al een paar 'mooie' renners gemist door slordigheid. Deze keer eens wel tijdig online, dan wou ik die ook niet laten passeren. En dan wordt dat bieden op den duur een decadent spelletje.
Morgen nog eens vol voor die LS 3 gaan. Een mogelijke backupleider, en dan zijn we er zowat. Al verwacht ik morgen EGV.
Volgende week staan trouwens mijn brekebeentjes te koop. Voorzichtigheid geboden voor eventuele geïnteresseerden.
'@BrokenChain... Dat waren een aantal hongerige managers met geld te veel en vier hele behoorlijke renners van begin 30. Ik was ook wel geïnteresseerd, ik hoopte er een op de kop te kunnen tikken voor een ton of 5, 6... Had op een gegeven moment bijna 8 ton geboden voor een waarin minder geïnteresseerd was... Ik dacht nog even; o, jee, veel te veel geboden. Als mijn bod maar niet blijft staan... Pfft, ze gingen weg voor ver in de 1 tot zelfs over de 2 miljoen?
ja klopt, mijne iets onder 1.8 en dat was het laagste bedrag waar ze voor gingen. Ik had ze gehoopt allemaal te kunnen oppikken voor 5-6 ton per stuk, maar helaas. GEORGHIU HOBAI voor
oh Gal ging nog voor een miljoen zie ik net:
Hobai voor $2,088,618.00
46022 6/8/2016 Robrecht Gal Bought from $1,035,677
allebei naar towerriders
46023 6/8/2016 Frederico Monteiro Bought from $1,726,131
naar TGV
toen ze erg duur werden ging ik voor hobai, gal en monteiro of sanchiz maar daarna werden gal en hobai te duur voor wat ik ze waard vond..
Kan natuurlijk niet en lang opblijven en met lege handen naar huis, dus sanchiz gekocht hehe.
Bizarre prijzen voor matige renners (prima voor div 3, maar veel te duur). Als je veel geld uit wilt geven, zeg het dan gewoon even dan heb ik er ook nog wel een paar die je voor dat bedrag mag kopen.
Overigens vanavond een mooie allrounder van mij op de lijst, nog maar 27 en voor 150k. Geen FA op berg.
Mea culpa!
De situatie is nu eenmaal zo dat er bitterweinig echt goeie renners op de markt komen.
Als er dan iets op de markt staat dat de moeite is, dan zijn er veel gegadigden. Als er onder die gegadigden dan nog enkele zitten met wat spaarcenten, dan gaat het dak eraf.
Bovendien speelde bij mij de frustratie van driemaal na elkaar een gemiste deadline van een renner die mij interesseerde. Deze keer wilde ik niet van een kale reis terugkomen.
Ik ben mij volledig bewust dat Hobai veel te duur betaald is. Maar van passief blijven strijden met hele oude minderwaardige renners en miljoenen op de bank hebben staan, daar word ik ook niet gelukkig van. Er komt allicht een dag dat ik het mij beklaag, maar het spelletje op z'n intelligentst spelen is soms saai ...
Mijn focus blijft echter bij renners van 22-25 jaar. Maar tussentijds heb ik ook enkele renners nodig die resultaten kunnen halen en die mij richting divisie 3 kunnen brengen. Eens daar aangekomen zal ik toch moeten herbronnen. Bij deze een oproep als er iemand renners heeft van 22-25 jaar die goed getraind zijn ... Ik ben bereid om er voor te betalen :-)
Greetz
davyduck (towerriders)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.