Peloton Seizoen 14

1 2 ... 17 ... 24 25
davyduck

Als het waar is wat slayer insinueert dan stevenen we af naar het einde van peloton.
De enige manier om dit te neutraliseren is om er voor te zorgen dat de transfers tijdens downtime ongedaan gemaakt worden. Als dat niet kan dan zal het in de toekomst nog gebeuren.

Je moet niet eens een it-nerd zijn om een ddos-aanval te laten opzetten. Jammer jammer.

Ab Normaal

Nee, ik geloof niet in een aanval.
Wat ik veel erger vind is het gevoel van Schizm. Ik herken het wel. Daarom heb ik een aantal competitieve renners gehouden die in ieder geval eens een ritje kunnen winnen. Dat houdt het leuk, maar de ontwikkeling van mijn renners baart me zorgen. Ze gaan wel hard omhoog en zijn denk ik, de beste in hun leeftijdscategorie, maar ik ben al seizoenen bezig en mijn beste new generation rennner kan er nog steeds geen kloten van. Dit jaar pas 36 punten gehaald in divisie 2. Duurt nog zeker 4 seizoenen.

Dus ik begrijp het gevoel van Schizm geheel. Dat zal bij hem nog erger zijn.
Schizm, misschien toch nog een paar goede renners kopen om in ieder geval nog plezier in het racen te behouden?

Is er iets anders wat we voor je kunnen doen?

Naspa

Het zijn toch ernstige vermoedens van Slayer. Is er iets bekend over de oorzaak? Hopelijk kunnen de geruchten snel ontzenuwd worden.

Wat transfers aangaat is er wel eens over gedacht -en dan natuurlijk voor voor niet transfervrije renners- transferperiodes in te stellen bijvoorbeeld twee weken rond de seizoenswisseling en een week mid-season? Dat zou meer rust geven en misschien ook wel een eerlijkere competitie.

Laatst gewijzigd
davyduck

hmmm slechts 2 transferperiodes? Je zal maar op reis zijn die week ...
Dan krijg je wel een zotte week, waarin alles of niks moet gebeuren. En er is nu al zo een verschrikkelijk laag aanbod van goeie renners.

Ik denk dat het belangrijkste is dat goeie renners te oud inzetbaar zijn. Een renner kan nu waarschijnlijk 20 seizoenen meedraaien. Als dat drastisch verkort, bvb door een renner opleidbaar te maken tot z'n 28ste, en op z'n 32ste op pensioen te sturen, dan krijg je een grotere dynamiek.
4 seizoenen op een real-life-jaar zou ook bijdragen tot een grotere dynamiek.
Maar goed, zulke drastische wijzigingen zullen wel nooit meer gebeuren.

Naspa

'@davyduck, als u reist naar plaatsen zonder internet, voor mijn part 4 periodes, of langer, of desnoods 1 keer in de twee weken een weekend... Feit is dat de dynamiek van de transfermarkt totaal buiten proportie is vergeleken bij de dynamiek van de ontwikkeling van renners.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Gewoon u26-races invoeren (of eventueel een categorie u26 bij gewone races). Dan zijn 23-, 24- en 25-jarigen opeens belangrijk.

Laatst gewijzigd
schizm

'@Ab e.d. : bedankt voor het aanbod voor hulp, maar ik moet er zelf mee leren omgaan. Ik ben trouwens nog niet van plan om te stoppen als moderator enkel als speler, ben alleen bang dat ik door niet te spelen, op den duur de voeling ga verliezen met het spel.
Ik wil ook geen goeie renners meer kopen, dan heb ik de boel voor niks verkocht. Ik wou een team dat niet verdacht kon gevonden worden , heb nu wel wat opvulsel gekocht maar dat zijn sowieso renners die normaal geen punten scoren en zonder echte toekomst.

De carrière van de renners zou idd best ongeveer 5 seizoenen korter zijn (met vooral in de eerste jaren en op lager skills een veel sterkere trainingsimpact)

@Naspa e.d. : denk trouwens ook niet dat het een aanval was. We zouden in principe kunnen terugdraaien , maar mogelijk enkel naar de laatste backup (die genomen wordt bij de zondagupdate); Het verleden heeft ons geleerd dat zoiets weer andere ontevreden managers oplevert, dus te vermijden denk ik.

en hou niet van ingrijpende wijzigingen zoals Naspa ze voorstelt, denk niet dat het het spel zou interessanter maken.

Laatst gewijzigd
Lamme Frans

Lastig Schizm. Herkenbaar wel. Er is een ander wielerspel dat ik al veel langer speel, en daar heb ik regelmatig een dip. Is niet meer dan normaal.

Een tijd terug stond hier ook wat over de strategie bij het verlengen van contracten. Ik kan dit niet meer terugvinden. Kan iemand me helpen?

Naspa

'@lamme Frans, vorig seizoen stond er wat over, kan ik me herinneren, maar kan het ook niet meer zo snel vinden. Tja, de algemene regels; renners houden van korte contracten, een (1) grote verbetering ipv verschillende kleintjes etc.
Maar ik ben ook benieuwd naar de aanpak om de kosten binnen de perken te houden (zonder al te veel mood te verpesten). Zelf had ik het -nog niet uitgevoerde- plan opgevat om wat varianten uit te proberen op een paar weinig kostende losers om die vervolgens voor de zondag-update uit het team te flikkeren.

Laatst gewijzigd
Lamme Frans

Thanks. Uitproberen op onbelangrijke renners was sowieso al stap een van de strategie.

Tossboom

Vooral hoge bonussen beloven die je dan niet hoeft uit te keren, bijvoorbeeld een sprinter die een bergtrui wint. Basissalaris max 10% meer dan huidige salaris. Bonussen beloven werkt alleen als de renner al punten heeft gehaald in het seizoen.

davyduck

site weer down?

Lamme Frans

LIjkt er op, Davy Duck. Bedankt voor het advies Tossboom!

BrokenChain

nog steeds :(

Naspa

Wie zou als laatste een bod hebben uitgebracht op de 18jarige Landon Normann?
We zullen het hopelijk snel zien.
Website was begin van gisterenmiddag al erg traag, later onbereikbaar, recente melding doet zowel het ergste vrezen als hopen dat er aan gewerkt wordt:
"This site can’t be reached The webpage at http://www.peloton-game.net/ might be temporarily down or it may have moved permanently to a new web address".

BrokenChain

hopen dat ie het wel weer doet voor de race, want heb nog geen tactieken ingesteld :(

Naspa

Zo te zien zijn ze bezig, maar zal ze een uurtje rust geven ;-) Als 200 managers allemaal elke seconde tegelijk proberen in te loggen, zal het ook wel bezwaarlijk zijn :)

BrokenChain

doet ie het daar al?

Naspa

Nope, nog steeds niet. Toen ik mijn laatste bericht schreef kreeg ik enig contact met de server. Als ik alhier lees heeft een moderator toen ook wat races proberen uit te stellen, maar is de server er vlak erna er weer helemaal mee opgehouden:
http://peloton.proboards.com/thread/9077/site?page=3&scrollTo=107761

Poeksel

"Wie zou als laatste een bod hebben uitgebracht op de 18jarige Landon Normann?"

Ik. Benieuwd of de aankoop teruggedraaid gaat worden.

Naspa

De site is weer up? Zondag race verwerkt. Weekend update gehad.

BrokenChain

ja doet het weer sinds vanochtend volgens het proboards forum. Heb gelijk maar voor de hele week tactics ingesteld en alvast wat merchandise gekocht.

Naspa

'@BrokenChain. Tja als je erbij kan gelijk maar voor de zekerheid zoveel mogelijk vooruit werken :-)
En natuurlijk is "vroeg bieden" een speculatief element in het spel geworden.

BrokenChain

totdat de deadlines op 4am 's ochtends staan zijn vroeg bieden of laat opblijven de enige opties voor mij bij transfers ;)

Naspa

Jammer, we moeten afgelopen week over doen. Weliswaar de kans om een paar tactische foutjes te herstellen en wat alternatieve strategieën uit te proberen, maar mijn nieuwe aanwinsten toch ook weer kwijt. Nou ja, eerlijkheid gebiedt te schrijven; deze oplossing lijkt me ook het beste en meest rechtvaardig.

Om toekomstige discussies en gemor te voorkomen lijkt het me wel handig om als "organisatie" een standaard protocol vast te leggen in het reglement: zoiets als: een dag eruit, handmatig proberen te herstellen, langer dan een dag, terug naar laatste werkende back-up vanaf daar (opnieuw) hervatten.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 17 ... 24 25

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.