Dat is het talent, hoe snel de renner stijgt boven de 7. Geldt alleen voor vlak, heuvel, berg en ik denk ook downhill. Je kunt de FA bepalen door de AV (value) bij te houden. Dan geldt:
7 - 8 50k
8 - 9 70k
9 - 10 90k
10 - 11 120k
11 - 12 170k
12 - 13 240k
Dus tussen 7 en 8 moet een renner ongeveer 50k meer waard worden. Na 1 of 2 trainingen kan je bepalen (door de value stijging bij te houden) hoeveel trainingen hij nodig heeft voor die stijging en daarmee de FA. Is hij in 6 trainingen naar 8 dan is de FA goed. Duurt het 10 of langer dan heeft het geen zin. Uiteraard een en ander afhankelijk van de trainer die je hebt.
Nog even voor de "starters"... Een goede leider heb je nodig!.
Poeksel (abusievelijk eerst Tossboom geschreven) heeft een uitstekende te koop voor 100k voor LS10. Kan nog jaren mee, misschien nog een tikje geven op TT en hij is zeer bruikbaar. Dat geld ga je er lachend uithalen.
http://www.peloton-game.com/cyclistdetails.aspx?id=1836
Vind je hem te duur of denk je -ik wacht wel op iets beters- dan heb ik voor de helft mijn oude leider (ook LS 10) te koop staan die je de komende 2 seizoenen nog prima van dienst kan zijn;
http://www.peloton-game.com/cyclistdetails.aspx?id=14803
Waarom ze worden verkocht? Ik kan niet voor Poeksel spreken, maar het zal ongeveer hetzelfde zijn: hij hoeft niet weg, qua salaris kost hij niet veel en hij is als reserveleider zeker nog bruikbaar, maar hij komt niet veel aan de bak meer. Ik inmiddels een iets betere leider opgetraind en ik wil een jongere gaan opleiden.
Jeetje, was wat strategisch aan het bieden met de bedoeling misschien 1 renner binnen te halen, is de hele site down. Of ligt het aan mijn internet provider? Nou, ja, mocht ik al mijn biedingen binnen halen, dan ik kan er misschien 2 of 3 ervan wel weer verkopen zonder verlies, maar toch, ook voor de verkoper is down-tijd tijdens het verloop van de deadline altijd balen.
Nog steeds down :) bedankt nog voor de uitleg Tossboom! Ik zal mij erin verdiepen en bijhouden. Begrijp ik goed dat het heeft pas zin om te meten vanaf level 7 of zegt hoe snel een renner omhoog gaat voor level 7 ook al iets?
Ik heb je advies trouwens opgevolgd Naspa en je oude leider opgepikt :) je zet je kopman dus niet perse op de leider positie, daar ging ik wel vanuit, daarmee natuurlijk wel kijkend naar de leider stat.
'@BrokenChain Gefeliciteerd met je nieuwe leider en gelijk ook een van je beste rijders, lijkt me zo. Had Banciu inderdaad graag willen hebben.
Ik heb genoegen moeten nemen met 4 mindere goden :-) Renuart is een beetje een gok. Als hij een behoorlijk FA op berg blijkt te hebben betaalt die zich wel uit.
Wat mijn andere 3 (!) aanwinsten betreft... Eentje had ik ook wel aardig gevonden. Maar goed, er komen drukke weken aan met al die eendaagsen, dus ik denk dat ik ze kan gebruiken en mijn big-team-approach gaat nog altijd best lekker (totdat ik serieus contracten moet gaan vernieuwen).
'@Naspa, dankjewel.
ja ik heb liever mijn wegkapiteinen niet als leider. Want ik had er niet zoveel dus dan kunnen ze altijd als helper rijden hehe. (heb er nog 3 met 7,8 en 9 LS punten) en dat kost minder fitness. Maar hij is inderdaad wel de beste 10LS goede secondary skills en veel primary skill punten. Ik heb nog wel een paar goede (meer dan 40 skill punten) renners. Ik ga van het weekend wel even kijken welke mindere goden weg mogen.
Sta op het punt om er de brui aan te geven, het wordt steeds moeilijker om mezelf te motiveren om het spel nog te spelen. Resultaten en transfers boeien me niet meer, de evolutie van mijn renners volg ik niet meer op (niet abnormaal, wou eigenlijk enkel met eigen jeugd rijden maar mijn scout heeft nu al zeven weken geen renner meer gevonden -> buiten de eerste week ééntje niks meer dus en dat met een scout die volgende zondag op alle skills 13 zal hebben). En 25M op de bank hebben vast staan is natuurlijk leuk voor later maar het maakt het spel alleen maar saaier.
Omdat ik nog amper inlog op het spel en het forum (mijn computer thuis blijft steeds vaker dagen uit staan) merk ik natuurlijk ook steeds te laat dat er iets misloopt/is misgelopen. Eerlijk gezegd als IP nou zou zeggen dat hij er de stekker zou uittrekken zal ik me eerder opgelucht voelen dan triest.
Tjonge... Ik ben nog maar net begonnen aan het spelletje, en begin het -na twee seizoenen voornamelijk bots bevochten te hebben- eindelijk een beetje leuk te vinden... Maar ik begrijp de frustratie wel. Een team helemaal opnieuw opbouwen duurt een kalenderjaar of drie. Misschien zijn er mogelijkheden het op-trainen te versnellen en de vindkansen voor de scout te verhogen?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.