Uitverkoop bij PAN. Toch weer niet onder de indruk van die stats terwijl ze mij naar huis fietsen. Heeft toch puur met mood te maken denk ik en zo te zien heeft hij die geboost bij een aantal door nieuwe contracten aan te bieden. Is dat dan de enige tactiek (samen met fitness trainen) om te winnen?
Ja, gedeeltelijk wel. Mara ook toch wel belangrijk om de juiste renner voor de juiste race te selecteren.
Niet alleen moet ie qua skills bij de juiste race passen, maar ook bij het eerste aanvalspunt. Dat is erg belangrijk. Zit je bij het eerste aanvalspunt niet in de eerste groep kun je het wel schudden.
Ik ga denk ik wel winkelen bij PAN.
'@Justin Case optrainen op vlak lijkt mij het beste. Sterke helpers op vlak zou theoretisch toch ook moeten helpen of helpen ze alleen sprinters en klassementsmannen in het peloton te blijven?
Misschien experimenteren met funraces door een sterke helpers op vlak ernaast te zetten en dan in een zelfde race het zonder die helpers te doen?
'@Justin Case. Ik heb gisteren in een funrace "jouw strategie" getest.
http://www.peloton-game.com/funracedetails.aspx?id=1035
Chodkowski (Chod)was mijn aanvaller die m.i. qua skills een zelfde issue kent als die van jou.
Chod kreeg van mij de volle laag aanvalspunten, en om er voor te zorgen dat hij het op het vlakke moeilijk zou krijgen heb ik hem voor de zekerheid 70% effort meegekregen. Mijn overige mannen behoren tot mijn beste rijders op het vlakke. Ze kregen allen de opdracht Chod te helpen (100%).
Nu hadden we natuurlijk gehoopt dat zijn helpers Chod in een zetel zouden afleveren aan de voet van de Col de Pailheres (NB. Chod op 70% is in ieder geval een betere klimmer dan 3 van de andere 4). Niets is minder waar. Chod vloog er na de start af en mijn andere mannen gingen voorin meedraaien om tempo te maken.
Kortom, mijn conclusie; helpers helpen bij lekke banden en houden misschien de benen stil als je aanvallers vooruit rijden. Maar als ze je aanvaller een afvaller wordt, leveren "betere helpers" geen enkele ondersteuning.
En als aanvulling op Naspa: mijn tactiek stond op 4 helpers met 1 eindsprinter. Mijn sterkste vlakke renner blijft in het peloton terwijl mijn eindsprinter er los afgereden wordt.
De helpers blijven dus niet bij de Eindsprinter, en zijn dus enkel van nut in de eindsprint zelf. Niet onderweg om je sprinter in het peloton te houden.
Naspa, organiseer je nog eens dezelfde race ? Dan probeer ik 4 helpers met 1 Klassementrenner. Eens zien of die helpers dan wel bij de kopman blijven.
Gister inderdaad de nodige koopjes gedaan. Vreemd dat de young guns niet aanwezig waren om met geld te smijten voor echt goede renners en 2 weken geleden wel 2 miljoen aan redelijke renners uitgaven. Baal wel dat ik niet online was bij Manzano want die wilde ik eigenlijk. Was bij een concert en kon in de pauze gelukkig wel online zijn bij de overige renners. Die LS 25 zal toch zeker 1 van de beste leiders in het veld zijn. Aragao is een icoon al zijn zijn stats niet heel bijzonder. Voor 3 ton toch een koopje.
De young guns kunnen niet elke week 2 miljoen over de balk gooien ...
Die LS25, daarvoor had ik nog eens zot willen doen, maar ik heb er over gekeken, geen idee over welke renner dat gaat.
Ik had wel graag die 31-jarige met M12 gehad, maar de prijs zat op 2Milj. Dat was net te veel, dan zou ik te weinig buffer overhouden om mijn toekomstige plannen ten uitvoer te brengen. Financiele zekerheid boven alles! Eens zot doen, doe ik enkel met geld dat ik te veel heb.
'@Tossboom. Ja, ik zag het, ook Droeftoeters en Franconia doen zeer bruikbaar materiaal weg. Maar voor mij een slechte timing. Laatste weken heb ik divers pluimage ingekocht en mijn U21 voor volgend jaar gevormd; ik moet nu eerst maar eens wat oudjes lozen en wat knopen doorhakken over welke twintigers ik wil houden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.