Peloton Seizoen 14

1 2 ... 21 ... 24 25
Lamme Frans

Ik heb die renner van Droeftoeters gekocht. Die had ook nog behoorlijk hoog LS en dat miste ik eigenlijk wel in mijn team.

Naspa

Funraces waren leerzaam. Iemand op "Klassement" zetten biedt ook geen noemenswaardige bescherming, zo blijkt het. Mijn klassementsman Chod (op 70%) werd als een van de eerste gelost, daarna een voor een zijn de helpers... Eentje bleef uiteindelijk over in een kopgroepje van waaruit werd gedemarreerd.

Wat ik niet heb kunnen constateren of ze ook meehielpen het tempo van het peloton hoog te houden, ik vermoed van niet want zo'n beetje elke andere helper werd bij naam genoemd. Waar ze bij een achteraan gesukkelde aanvaller wel flink hun best deden het tempo hoog te houden, doen ze dat waarschijnlijk dus niet bij een klassementsman die gelost wordt. Hoe dan ook, ze laten zich niet afzakken om hem weer naar voren te helpen (zoals twee van hen wel halverwege deden met een andere helper die zich bezondigde aan een "bad fall").

@Lamme Frans. Gefeliciteerd met Nassi. 31 jaar en 13 op sprint, 12 TT en 11 LS, daar ga je de komende jaren veel plezier aan beleven.

Laatst gewijzigd
Tossboom

Ja mooie aankoop, ik zou eens bij Droeftoeters informeren of hij alle FA's onderzocht heeft.
Inderdaad vervelend om te zien dat helpers absoluut niet bij de kopman blijven, in mijn geval aanvaller. Het is inmiddels bijna niet te volgen wat wel en niet werkt.

Ab Normaal

Bij mij zijn ze wel keurig gebleven. De helpers vielen 1 voor 1 af, uiteindelijk is er één bij mijn "eindsprinter" gebleven.
Lamme, idd gewoon aan Droeftoeters vragen. Dat vertelt ie je wel.

Laatst gewijzigd
Justin Case

Mijn aanvaller was allang gelost en ik las deze meldingen:

de Lima from Headcase Pro Cycling is one of the guys who gets the peloton going
The Pelotonspeed is partly decided by Geneau

Dus een helper van een attacker blijft gewoon meedraaien.

Tossboom

Dus helpers blijven wel bij een eindsprinter waar je niks aan hebt omdat die toch niet kan winnen in een race met aanvalspunten. Helpers doen niks voor klassement of aanvaller. Ergo: Je hebt geen bal aan helpers. Gewoon iedereen op de aanval! Met mijn nieuwe leider gaat dat wel lekker, met 3 man aanvallen op 5 punten.

Ab Normaal

Nou, ik gebruik helpers alleen voor het stuk vanaf start tot het eerste aanvalspunt ivm lekke banden en valpartijen.

Naspa

Dat is dan de conclusie; helpers kunnen helpen in de eerste delen van een race bij valpartijen of lekke banden en ze zijn van nut in sprint-etappes. Maar verder bieden ze geen ondersteuning aan klassementsmannen en aanvallers (anders dan dat ze de benen stil houden als een klassementsman achterop ligt of als een aanvaller demarreert).

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Spot on, Naspa!

BrokenChain

2 plekken in de top 5, 1 attacker 4 helpers.

Naspa

'@BrokenChain. Zo zie je maar weer, Parri en Fawell zijn toe aan hogere divisies. Was Parri nu je aanvaller of Fawell? Laatste kwam op het eind toch ook sterk opzetten; dat moet toch haast wel op zijn sprintcapaciteiten zijn geweest?

Tossboom

Heren in lagere divisies opgelet. Over de Top heeft een aantal aardige renners in de verkoop. Vooral Le Moel met leiderschap 19 en behoorlijke stats misstaat in niemands team. Het is dat ik net een nieuwe leider heb, anders had ik meegeboden.

Poeksel

Weet trouwens iemand wat er gebeurt als je je lonen niet meer kan betalen?

Ab Normaal

Dan ga je failliet. Als je na de update van komend weekend meer dan 500.000 negatief staat, ben je je team kwijt.
Alles afgelopen. Dan zie je bij je team staan. heeft geen manager meer.

Zit je in de gevarenzone?

Poeksel

Ik zat onder de 50k afgelopen week (na merchandise gekocht te hebben), maar de merchandiseinkomsten waren hoger dan de lonen, dus niet echt. Maar ik was toch benieuwd voor als ik een foutje in de berekening gemaakt had.

Laatst gewijzigd
Milanos Kateros

Dank Tossboom, ik ga eens op de eerste rang zitten. =]

BrokenChain

website plat?

Poeksel

Lijkt erop ja.

Naspa

Balen. Had een paar renners te koop staan.
Is er al bekend wat er aan de hand is?

davyduck

ajajaj, en ik heb mijn selectie nog niet ingegeven voor de laatste rittenkoers :-(
En morgenvroeg quasi geen mogelijkheid om online te komen.

Poeksel

Ik ook niet, maar ik kan me voorstellen dat de eerste etappe uitgesteld wordt.

davyduck

De stekker is er gelukkig vroeg genoeg weer ingestoken ...

Ab Normaal

Denk niet dat de eerste etappe uitgesteld gaat worden.

Naspa

Eerste etappe is in ieder geval verreden. Zie wel dat een deel van de funraces van woensdag niet goed zijn gegaan; testen van nieuwe etappes voor de Tour de France?

Poeksel

Bah, ik had blijkbaar taktieken niet opgeslagen. Dat kost me een boel geld.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 21 ... 24 25

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.