Movistar is een stelletje ongeregeld: Betancur, Visconti, Amador, Rojas, ... de ene dag topknechten, de andere dag springen ze weg op de meest vreemde momenten, volgende week winnen ze elk een rit om de laatste week netjes in het gareel te lopen. Je kan er kop noch staart aan krijgen.
Dan was een grijze muis als Geniez misschien veiliger.
Gek in dit spel dat inschatten wie slecht zal rijden, minstens even belangrijk is als wie er zal staan.
Daarom is het uitdelen van zwarte punten ook wel lastig voor de crew, het is vooral op basis van uitslagen van een jaar geleden in de Giro denk ik. Bijvoorbeeld Ferrari had vorig jaar 2 zwart, haalde geen punten en heeft nu 0 zwart. Mezgec heeft nu 2 zwart maar zal volgend jaar wel 0 hebben als hij dit jaar geen punten haalt. Misschien haalt hij nog een paar punten in sprintetappes als Ewan naar huis is.
'@Silent: dat is het mooie van deze pool, dat je in moeten schatten wie door de mand valt en wie er liegt. Het gaat natuurlijk nergens over dat Kittel donderdag nog zegt uit te rijden en zijn baas dat doodleuk ontkracht een paar dagen later. Mooi dat we toen niet gezwicht zijn en Kittel alsnog hebben genomen.
Oh shit, klote Ab, dat heb ik gemist, dacht dat we wél Dumoulin mar niet Kittel hadden gedaan. Dat is wel dubbel zuur met Amador daarbij.
Abandon:
Jean-Christophe Peraud 0 zwarte punten 310* normaal gekozen, 86* SW
Ik sta nu 4e in de WF subpool, maar helaas wel Peraud verloren.
Voor de volledigheid, mijn selectie:
Valverde (4)
Landa (4)
Kittel (3)
Viviani (3)
Greipel (2) (slechte keus)
Nizzolo (2)
Zakarin (1)
Ewan (1)
Cancellara (1)
Ulissi (1)
Jungels (0)
Peraud (0) Doei :(
Beletti (0)
Kluns: Mezgec
Secret weapon: ?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.