Sportpools Giro

1 2 ... 12 13 14 15
pirazzi

Mezgec of Hesjedal als kluns is om het even, allebei -1 tot nu toe maar nog altijd beter dan Amador of Geniez. :p

Rechter K

Een Hesjedal die in de 1e week al aardig begint te rijden, gaat waarschijnlijk nog wel wat minpuntjes opleveren. Wat dat betreft is zijn 15e plek van vandaag voor sommigen wel zorgwekkend.

Onbekende gebruiker

Maar, serieus Vic, hoe dan? Hoe zouden zij veel meer punten gaan halen dan?

Kingstown

Langzaam komt de top-100 in zicht. Niet geheel ontevreden, hoewel het uitvallen van Peraud nog zwaar door gaan zal wegen.
Het niet selecteren van Nibali kan ik voorlopig ook prima mee leven. :p

ivo001

Vandaag van plek 62 naar 128 gezakt. Jammer, maar helaas.

Lijkt erop dat ik veel te weinig na heb gedacht over dit spel, had snel wat ingevuld omdat ik het eens wilde proberen.
Na het uitvallen van Peraud heb k voor de bergen alleen maar Valverde, Landa, Zakarin en in mindere mate Jungels staan.

Onbekende gebruiker

'@Ivo: je gaat vanaf morgen alleen nog maar zakken (door de bank genomen). Zwaartepunt ligt op bergen/heuvels. Als je daar niet minimaal 7/8 puntenpakkers op hebt kun je het vergeten.

Rechter K

'@ivo: zoals ik eerder al zei, heb je veel te veel punten aan je sprinters besteedt. Dat lijkt in het begin heel leuk, maar uiteindelijk eindig je aan de onderkant van de middenmoot.

Dan weet je dat voor de volgende keer. ;)

ivo001

Voor de heuvels gelukkig nog wel Ulissi

Kingstown

Ulissi is sowieso wel een prima keuze. Het gaat er echt om dat je een gebalanceerde verhouding tussen sprinters/klimmers en wat aanvallers/heuvelaars hebt waarbij het parcours bepaald wat die verhouding dan ongeveer moet zijn.

Ik heb zelf slechts 3 sprinters in mijn team en kan me niet herinneren dat ik er ooit zo weinig had. Meestal zit dat toch wel op 4-5. Zeker in de Tour.

Laatst gewijzigd
Rechter K

'@kingstown: ik heb er deze keer zelfs maar 2, waarvan er eentje al naar huis is en de andere over een paar dagen naar huis moet van Lefevere. Eentje extra was dus geen overbodige luxe geweest.

Laatst gewijzigd
Kingstown

'@RechterK:

Bij de Giro is het niet de vraag of, maar wanneer er sprinters afstappen. Vooral de topsprinters hebben daar met het oog op de Tour een handje van. Daarom vielen Greipel en Kittel voor mij dan ook meteen af.

Rechter K

Kittel viel bij mij ook direct af, maar meneer vond het nodig om de dag voor de start nog eens te benadrukken dat ie uit ging rijden. :(
Toen heb ik hem er alsnog ingezet, omdat het verreweg de beste sprinter van het peloton is en dus de puntentrui even op kon halen.

Kirsipuu

Een aantal goede dagen gehad, in 4 etappes gestegen van plek 900 naar plek 281, 16e in de Wielerflits pool. En nu Trentin puten heeft gepakt hebben alle renners in mijn team punten, dat is een unicum voor mij.

pirazzi

'@Kirsipuu Wist je dat uit je hoofd of heb je het opgezocht? :)

Kirsipuu

Gewoon net even de tussenstand bekeken :)

Kingstown

'@ Kirsipuu:

Wat is het voor jezelf het meest aansprekende resultaat wat je ooit hebt behaald?

Ik browse af en toe weleens door mijn eigen geschiedenis (ondertussen alweer meer dan 10 jaar met dit account) en dat is soms erg grappig.
Melancholisch word ik er soms zelfs van.

Cavendish kunnen kiezen voor nul zwarte punten. Of nog SW's kunnen kiezen die wél zwarte punten mochten hebben.
Nog steeds geen idee waarom die regel ooit aangepast is trouwens. Verplicht een nulpunter moeten kiezen zie ik de meerwaarde nog steeds niet van in.

Laatst gewijzigd
Kirsipuu

'@Kingstown:

Ik word er steeds beter in gelukkig, ik ga er van uit dat ik mijn hoogtepunt nog niet heb gehad. Mijn absolute dieptepunt wel: de Giro van 2014. Ik had Scarponi, Arashiro, Samuel Sanchez, Cunego en Niemiec. In totaal 7 zwarte punten en ze behaalden in totaal een schamele 10 punten :p Kittel, ook 4 zwarte punten, haalde maar 50 punten. En mijn kluns was Evans, die haalde er 147 haha.

Ik krijg gelukkig steeds beter door dat je niet de toppers moet hebben met veel zwarte punten maar degene die de hoogste zwarte punt/punten ratio hebben.

Hoogtepunt: Tour 2013, Quintana voor 1 zwarte punt die 215 punten haalt.

Laatst gewijzigd
Onbekende gebruiker

Dit vind ik wel leuk!

@all: Wat is jouw hoogtepunt/dieptepunt?

Mijn: mijn eerste Giro, 2012, werd ik 12e, net geen top 10. Dat is het dieptepunt. Hesjedal won toen, hij, Uran, Henao en Kristoff (met zijn vieren slechts 2(!) zwarte punten) scoorden toen gezamenlijk 529 punten.

Hoogtepunt afgelopen Vuelta. Zonder Dumoulin en Chaves toch top 100 (edit:31e!) geëindigd.

Laatst gewijzigd
Kingstown

Qua resultaat was zonder twijfel de Tour in 2007 het hoogtepunt. Derde in het Algemeen Klassement en hele lange tijd serieus uitzicht gehad om de pool te winnen.

Cavendish als SW (nul zwarte punten) met slechts 12 puntjes deed me uiteindelijk de das om. De nummer 1 had Cancellara (ook al met nul zwarte punten) als SW die 104 punten haalde.
Hele goede keuzes waren toen Robbie Hunter (ook nul zwarte punten) die 170 punten haalde en Contador (met slechts 1 zwart punt) die toen 245 punten scoorde.

Andere veelscoorders in dat team waren o.a. Sastre, Zabel, Evans en Leipheimer.

Dieptepunt was toch wel de Vuelta uit 2011. Nummer 1383 van 1744 deelnemers.

Bakelandts, Phinney, Lobato, Sivtsov, Duarte en Paolini. Ik had er vooraf ongetwijfeld veel vertrouwen in, maar ze deden heel weinig tot niets.
De enige die op niveau presteerde was good old Moncoutié die zoals in die dagen gebruikelijk was de bergtrui wist te winnen.
Dat is echter net iets te weinig om een fatsoenlijke totaalscore te halen.

pirazzi

Hoogtepunt/dieptepunt was vorig jaar bij de eendagskoersen een tweede plaats bij de Grand Prix Cycliste de Québec. Je krijgt dan wel een badge van dagklassering top 10 maar dat krijgen de nummers 3 tot en met 10 ook, alleen de nummer 1 krijgt een trui.
Hoogste ranking bij het wielrennen was 38ste in de Giro van 2012 met Stefano Pirazzi als geheime wapen. De credits voor de ontdekking van Pirazzi gaan naar Mistery Guest die hem in 2011 al in zijn normale team had opgenomen wat hem toen 6 punten opleverde voor een dertiende plaats in het jongerenklassement. Een jaar later haalde Pirazzi 80 punten met een tweede plaats in het bergklassement en een negende plaats in het jongerenklassement.
O ja ik heb ook nog een keer een etappe gewonnen in de Tour de France van 2010, etappe 19 de tijdrit van 51 km van Bordeaux naar Pauillac.

rolei

Het dieptepunt is misschien wel deze giro. Sta nu 1400ste met Amador en Peraud, daarnaast Dumoulin en Jungels vergeten. Het zal vast nog beter worden met veel klimmers, maar goed is het niet. Ander 'dieptepunt' is de 79ste plaats in de Tour 2014, waar ik onbegrijpelijk genoeg geen Peraud had.

Hoogtepunt is de giro van vorig jaar, met een 7e plaats, en een podium in het jaarklassement 2015. Het enige smetje is dat die prijzenkast nog volledig leeg is.

pirazzi

Over de etappe van vandaag: Valverde tot nu toe de beste 4 punten renner en Firsanov weer mooi 15de dus een puntje erbij, Amador 14de dus 2 punten eraf voor de concurrentie met hem als kluns.

pirazzi

Balen Viviani uit het spel. 3 zwarte punten teveel aan sprinters besteed.

ivo001

Zowaar 9 plekken gestegen naar nummer 63, ondanks dat ik geen goed berg team zou hebben.
Helaas ben ik Viviani kwijt geraakt. Dat waren 3 slecht bestede punten.

Kingstown

'@Ivo:

Je zult uiteindelijk nog een eindje gaan zakken.

Nu het klassement een heel klein beetje in zijn plooi gaat vallen kun je zien dat je qua truienpunten al een stukje achter gaat lopen en dat verschil zal de komende 2 weken alleen maar groter worden. Je bent de enige op de eerste pagina van de WF-subleague die minder dan 300 punten daar nu heeft en met het komende wegvallen van Kittel, Greipel en Ewen plus het missen van teveel klassementsrenners zal dat verschil alleen nog maar toe gaan nemen.

3-4 klassementsrenners is echt te weinig bij de eindafrekening.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 12 13 14 15

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.