Sportpools Giro

1 2 3 4 ... 14 15
Vic413

Kruijswijk en Geniez zijn prima klimmers, maar ik zie ze geen etappe winnen.
Je kan wel Nibali/Valverde/Landa + 2punter ruilen voor Majka en Chavez.

nasibal

'@Pirazzi

Ik twijfelde ook héél even toen ik hem glashard zag lossen vandaag. Maar let's face the facts, het zwaartepunt van de Giro ligt in de laatste week. Nibali heeft om en nabij nog een maand om 100% te worden.

Vandaag was duidelijk een koers waar je niet in ging scoren als je geen 100% was. Sterker nog, het is niet alsof behalve Nibali alle toppers wel gewoon vooraan te vinden waren. De een na de ander werd toch 'verrassend' naar huis gereden, ook al waren ze misschien wel in topvorm. Denk aan Martin en Alaphillipe. Valverde kwam heel duidelijk te kort. Gerrans... en zo kan ik nog wel even doorgaan. Zelfs als Nibali vandaag wél 100% was dan is het niet vreemder dat hij er af gereden is dan dat dat voor de andere toppers is.

Nibali gaat echt wel goed zijn. Of hij z'n 4 punten waard gaat zijn hangt daarmee in mijn ogen volledig af van de beschikbare alternatieven.

pirazzi

'@Vic413 en nasibal Voorlopig laat ik Nibali wel staan want in 2014 had ik hem ook niet in de Tour de France en die won hij vervolgens, mede door het uitvallen van Froome en Contador natuurlijk maar toch.

Vic413

'@Pirazzi
Vele toppers hebben na een gigantisch success jaar doorgaans even een jaar als dipje. Vorig jaar was toch niet zo succesvol voor Nibali, dus hopen dat hij dit jaar weer de pannen van het dak rijdt.

Rechter K

Ik vind het steeds lastiger worden om te kiezen welke van de "Grote 3" ik laat vallen. Landa was het meest voor de hand liggend, maar het slechte rijden van Nibali geeft wel wat twijfels. Anderzijds zitten er een aantal ritten in de Giro die hem erg goed passen, met afdalingen kort voor de finish.

Misschien zelfs overwegen om ze alledrie te nemen, maar dat gaat behoorlijk ten koste van de sprinters in mijn ploeg....

Moeilijk moeilijk....

Onbekende gebruiker

Gaat Greipel een keertje uitrijden?

Kingstown

'@ Sammy:

Ik ga er niet vanuit.
Overigens gaat onze vriend Betancur meedoen. Benieuwd hoeveel sterren die gaat krijgen.

pirazzi

De Skoda-Tour de Luxembourg die op 1 juni begint staat op zijn programma dus dan weet je het wel. (Van Greipel bedoel ik, niet Betancur.) Mocht Betancur 3 zwart krijgen dan neem ik hem als kluns.

Laatst gewijzigd
Onbekende gebruiker

'@King: dan zijn het dus weer alleen de Italianen (sprinters) die uitrijden. Vraag me af of het dan wel zinnig is om überhaupt sprinters te nemen van buiten Italië.
@Pirazzi: das al een redelijke vingerwijzing idd, dank!

Laatst gewijzigd
Kingstown

Hooguit sprinters die niet zeker zijn van Tour deelname of daar geen kopman zijn. Arndt bijvoorbeeld.
Heb nu 3 Italiaanse sprinters in mijn team plus Demarre, maar die laatste zal waarschijnlijk nog wel vervangen gaan worden.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Dat verhaal gaat niet altijd op Kingstown, bijvoorbeeld Cavendish won in 2013 het puntenklassement in de Giro en reed dat jaar ook de Tour waar hij tweede werd in het puntenklassement achter Peter Sagan.

DeTourwinjeinbed

'@rechter K.
Nibali staat er wel hoor, maak je maar geen zorgen. Die eindigt in bijna elke grote ronde die die start top 3. En hij heeft nog 2/3 weken om 100% in vorm te komen. Valverde haalt altijd en overal punten, het is zo'n renner die in een groepje voor plek 4 sprint, net als good old cadel. Ik schrijf hem op voor t bergklassement.

Ik zit weer met wat afwegingen om de puntjes op de I te zetten. Uiteindelijk gaat t erom of Ewan 75 punten gaat halen of niet. T wordt hij of Mr Wellens, die dan weer kans maakt voor t jongerenklassement... lastig lastig

Overigens blijken zulke laatste afwegingen weinig uit te maken achteraf;)

Laatst gewijzigd
Kingstown

'@Pirazzi:

Je hebt altijd de uitzonderingen die de regel bevestigen. ;)

Onbekende gebruiker

Wat denkt iedereen van etappe 11?

pirazzi

In 2010 won Nibali in Asolo na de afdaling van de Monte Grappa van eerste categorie maar dit jaar is er alleen een vierde categorie berg, de Forcella Mostaccin op ongeveer 20 km van de aankomst. Dus Kittel zou hier kunnen winnen.

Onbekende gebruiker

Anderhalve km aan 6%, deels pavé, met top op 3km van de streep, dat is toch niks voor Kitteltje, kom nou!!

pirazzi

Ulissi of P. Gilbert dan.

Silent Hill

Navardauskas is voor rit 11 een mooie joker.
Een koopje trouwens in vergelijking met de Eendagskoersen: daar 4 punten, hier in de Giro for free.

pirazzi

Dus de rit van gisteren in Romandië waar Kittel won is niet te vergelijken met rit 11 in de Giro neem ik aan.

nasibal

Alleen al vanwege het deelnemersveld niet. Voeg daar aan toe dat de rit ook nog eens flink ingekort was en er geen echte oorlog is gemaakt voor zowel de ontsnapping als de finale en de vergelijking gaat helemaal mank vrees ik.

pirazzi

Maar er waren gisteren ook volgers die verwachtten dat Kittel de twee klimmetjes van derde categorie niet zou overleven (bijvoorbeeld LyndaLid) maar dat heeft hij met behulp van zijn ploeggenoten dus wel gedaaan. Maar ik ben het er mee eens dat Kittel zich vooral zal richten op de massasprints in vlakke etappes en waarschijnlijk is hij al naar huis bij etappe 21.

Laatst gewijzigd
nasibal

Klopt. Ik vraag me dan alleen af of hij ze ook overleefd zou hebben als de etappe de volledige lengte was geweest (maar dan 'vlak', voor de vergelijking) en er zowel in het begin als het einde oorlog was gemaakt. Iets wat in de Giro toch zeker te verwachten is op zo'n parcours.

Laatst gewijzigd
Vic413

Mareczko of Sbaragli meenemen als 0-punt sprinter?

Onbekende gebruiker

'@Vic: dat is zeker een mogelijkheid.
@pirazzi, ik zou die 2 en 1 omdraaien ;)

Kanis

Hoe denken jullie over de éénpuntsprinters Arndt vs Ewan? Ewan is sowieso rapper, maar heeft ook al aangegeven dat hij met 100% zekerheid na de 12e etappe zal afstappen.

En is Greipel zijn twee zwarte punten waard? Verwachten jullie dat hij de Giro zal uitrijden? Want dan is het in mijn ogen een serieuze kanshebber voor de rode trui en wellicht een etappezege bij een sprint met een uitgedund peloton.

Laatst gewijzigd
1 2 3 4 ... 14 15

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.