Sportpools Giro

1 2 ... 5 ... 14 15
pirazzi

Uit de spelregels/puntentelling:

Voor elke renner die uitvalt, behalve de kluns (zie verderop), verlies je 5 punten.
Dus bijvoorbeeld Ewan wint een etappe, is 25 punten, verder geen punten en na etappe 12 naar huis is 25-5 = 20 punten totaal. Stel dat Arndt wel uitrijdt en 3x top 7 haalt is dat 3x10 = 30 punten.

nasibal

Ewan is sowieso rapper, maar heeft ook al aangegeven dat hij met 100% zekerheid na de 12e etappe zal afstappen.

Dit neem ik zo van je aan, maar ben ik nog niet tegengekomen. Linkje?

@Pirazzi
Praktisch komt het er dus op neer dat Ewan 6 punten meer moet halen dan het alternatief. In je voorbeeld wint Arndt het sowieso, ook als Ewan niet naar huis gaat: 30>25

Laatst gewijzigd
Kingstown

'@Pirazzi:

LyndaLid is 1 van de allerslechtste voorspellers die er is op WF, dus die zou ik zeker niet als maatstaf nemen.
Ik lig nog onder de tafel van het lachen over zijn voorspelling dat Matthews Parijs-Nice zou kunnen gaan winnen.

Een rit van 100km in Romandië is niet te vergelijken met de etappe in de Giro. Heb zelf nog geen moment serieus overwogen om Kittel op te nemen.
Als ik al een 3 punten sprinter neem dan is het Viviani en zelfs daar heb ik grote bedenkingen bij.

pirazzi

Als Ewan niet naar huis gaat haalt hij denk ik wel meer punten dan Arndt, ook in etappe 21.
@Kingstown:
Er zijn mogelijkerwijs 10 etappes die in een massasprint kunnen eindigen inclusief etappe 21, dus sprinters die tot en met etappe 12 blijven hebben 9 kansen dus ik vind het wel de moeite waard om ongeveer 25% van de zwarte punten aan sprinters te besteden. Tenzij je natuurlijk een trui anders dan de puntentrui probeert te winnen.

Laatst gewijzigd
nasibal

10? Dan reken je 'uitgedunde massasprint' ook als massasprint neem ik aan? Etappe 2,3 en 21 zijn de enig volledig vlakke etappes.

Fondista

en 12 dan?

En 17 is in het begin weliswaar niet vlak, maar de tweede helft vd etappe zeker toch wel...

En 7 zou ook wel in een massasprint moeten eindigen

Laatst gewijzigd
Milanos Kateros

Wie zijn volgens jullie allemaal kanshebbers voor het jongerenklassement?

nasibal

'@Fondista

12 inderdaad even over het hoofd gezien. 17 geef ik je het voordeel van de twijfel, maar als daar Ewan, Greipel en Kittel al naar huis zijn is het aan voornamelijk aan Lampre , Trek en Sky om het gat dicht te rijden. In rit 7 gaan er sowieso aanvallen zijn vlak voor de finish, waardoor er weinig organisatie zal zijn. Groepssprint (desnoods achter de winnaar) is zeer waarschijnlijk, maar zeker niet met alle kanonnen daarbij.

Maargoed, als ik 2,3 en 21 aanvul met 7 , 12 en 17 dan kom ik op 6. Daar moeten er dus nog 4 bij om tot 10 te komen. Die zouden dan uit 4,5,8, 11 en 18 moeten komen. Ik zie het niet gebeuren.

Dat er relatief veel kansen voor (sterke) sprinters zijn, daar ben ik het natuurlijk absoluut mee eens.

edit: Wat is er overigens zo speciaal aan etappe 21, dat hij specifiek benoemt wordt steeds door Pirazzi?

Laatst gewijzigd
Fondista

4,5,8,11,18 eerder werk voor late uitvallen van puncheurs...met daarachter evt nog wat sprintertjes voor de plekken 11 tm 25 ofzo

Giant zou ook kunnen werken om het gat dicht te rijden, maar kunnen ook kiezen voor een puncheur finish...

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@nasibal
In het tijdschrift Procycling staat een interview met Ewan en White, waarin laatstgenoemde expliciet aangeeft dat Ewan na etappe 12 uit koers genomen wordt.

Heb jouw discussie over Scorito met Contingador met veel interesse gelezen. Speel dat spel dit jaar voor de tweede keeren wil begin volgende week jouw mening ergens over weten. Dat ga ik hier posten dan, ben ergens heel benieuwd naar. Nu op vakantie en weinig internet.

nasibal

'@Ab

Ben benieuwd! Zoals je gemerkt bent discussieer ik er graag over dus zal je ook graag mijn mening geven :) PB me desnoods ook even tegen die tijd, dan mis ik het zeker niet.

Bedankt voor je info betreffende Ewan ook! Geniet van je vakantie :)

Laatst gewijzigd
pirazzi

Etappe 21 is relatief vlak, vandaar een grote kans op een massasprint en de laatste kans voor de overgebleven sprinters.

nasibal

Ik snap dan alleen niet waarom je het hebt over 9 kansen terwijl je daarvoor '10 mogelijkheden' aanhaalt. Neem daar bij dat je elke keer etappe 21 specifiek benoemt en zie daar mijn verwarring :)

pirazzi

Daarmee bedoelde ik dat renners die na etappe 12 naar huis gaan etappe 21 niet zullen rijden dus daarom voor hen maar 9 kansen in plaats van 10. ;)

Maar om het nog duidelijker te maken heb ik "na etappe 12" veranderd in "tot en met etappe 12".

Laatst gewijzigd
Milanos Kateros

Oh twijfel twijfel, wie kan mij helpen; Ewan & Kangert of Modolo & Sbaragli? Of toch Formolo?

pirazzi

Formolo & ? Want Formolo is ook 1 zwart punt. Dus je kunt ook een andere jonge Italiaan of Colombiaan nemen in plaats van Formolo, zie de voorbeschouwing over het jongerenklassement hier op WielerFlits.

nasibal

Jongens, hoe meld ik me aan voor de WF poule. Welke moet ik dan hebben en heb ik dan een wachtwoord nodig?

kaboutertje

'@nasibal en anderen

Subleague: WielerFlits
Wachtwoord: lippuner

pirazzi

84 leden nu van WielerFlits, tweede in de lijst van deelnemende subleagues aan de Giro qua aantal deelnemers is momenteel A.A Drink met 22.

nasibal

Kaboutertje,

Het is gelukt geloof ik, dankje!

Vic413

Zou ik ook mogen joinen bij de subleague?

Onbekende gebruiker

Iedere wf'er is welkom Vic!

warteke

Vind het toch nog moeilijk om te kiezen tussen de sprinters, er zijn 2 zekerheden maar twijfel vooral tussen de eenpunters zoals Colbrelli, Arndt, Ewan, Pelucchi..
Was van plan Colbrelli te nemen omdat die goed op dreef is dit jaar maar aangezien ze hem niet uitspelen in de massasprints zal die het niet worden waarschijnlijk. Dan hebben we nog Ewan die normaal gezien niet uitrijdt, Pelucchi die volgens Ab Normaal nog geen drempel over komt en Arndt waarvan eerder een paar top 10 plaatsen verwacht wordt dan echt mee te sprinten voor de overwinning.
Of zou ik beter voor Marezcko/Sbaragli kiezen en dat resterend punt investeren in een type Ulissi ?

Rechter K

'@warteke: de vraag stellen is 'm beantwoorden volgens mij. Ik heb hetzelfde geredeneerd als jij en voor de laatste optie gekozen d.w.z. Marecko + de Marchi in mijn geval.

Bergbeklimmer

'@warteke: wat zijn je 2 zekerheden qua sprinters dan? Zie er zelf eigenlijk maar eentje.

1 2 ... 5 ... 14 15

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.