Ik had als doel een volledig Italiaans-Russische formatie samen te stellen, maar dat is me toch net niet gelukt, om Landa en Majka kon ik niet heen. Mijn hoop is op Bongiorno, Cunego en vooral Mareczko. Zakarin is wat mij betreft de meest ondergewaardeerde favoriet. Al met al best een leuk ploegje :)
'@waggie,
Ook met die twijfels zat ik in m'n maag. Ik denk Modolo als enige zal uitrijden van die drie en net achter de eerste horde zal sprinten. En bij Southeast lijkt t me logisch dat ze voor mareczko gaan gezien de recente resultaten van zijn kant.
@Rechter K,
Ik heb juist wel vertrouwen in Tom, en ik denk dat Sbaragli zich prima zal mengen in de sprints(heeft nota bene een etappe op zijn palmares staan). Dumoulin is echt een onzekere factor. Hij zal niet alle drie de tijdritten winnen, maar toch zeker wel een puntje of 50/60 binnenslepen in die etappes. Dat is niet genoeg voor een twee punter, maar als ie wil(en mag) kan die top 10 AK rijden. Maar goed, dat had iedereen hier ook wel door dacht ik zo.
Aan de hand van wat changetjes ga ik er nog even over filosoferen hier onder de Maleisische zon, maar als ik zo om me heen kijk denk ik dat het beste alles maar kan laten zoals het is.
'@dtwjib
De derde tijdrit is een klimtijdrit. Daar verwacht ik precies 0 punten voor Tom.
Max dat ie kan halen in beide andere tijdritten is dus 50 punten, mits hij ze beide wint.
Wat je jezelf moet afvragen: heeft hij zoveel eergevoel dat hij in de tussenliggende etappes voor de tweede tijdrit, mee gaat sprinten voor de secondes, en dus punten gaat pakken.
Als je hem enkel op basis van beide tijdritten wilt nemen is hij te duur.
'@Ratjetoe
Tja, die glazen bol heeft niemand.
Kruijswijk, Pozzovivo, Uran, Majka, Hesjedal en Chaves zijn allemaal mannen die het zomaar erg goed kunnen doen, maar er ook volledig door heen kunnen zakken. Kortom: kunnen je pool maken en breken. De voorbereidingen zeggen weinig want als je je klassiekers kent weet je dat veel mannen in het verleden voorafgaand aan een grote ronde geen deuk in een pakje boter trapte, maar toch een fantastische ronde reden en vice versa.
Niemand kan je dat vertellen, de renners zelf ook niet. En iedereen voelt zich goed, en allemaal hebben ze er vertrouwen in, 10 man gaan voor de top 5, maar uiteindelijk kunnen er maar 5 staan. Niemand zal zeggen dat ie een klote voorbereiding heeft gehad en er niet klaar voor is en dus geen ruk van verwacht. Je kunt dus ook niet echt af gaan op wat ze zeggen.
je moet dus gewoon afgaan op je eigen instinct. Ik heb al zo vaak mijn ploeg gewijzigd op basis van wat hier gezegd en geschreven is en bijna altijd kreeg ik daar spijt van.
Mijn vertrouwen in Uran is beneden het vriespunt. Dat geldt eigenlijk voor alle renners van Cannondale.
Heb laatst Slagter nog eens genomen bij 1 van de eendagskoersen, maar had er eigenlijk meteen spijt van.
Verder vat Ab het wel goed samen. Volg je instinct en er is altijd een verrassing die bijna niemand op de rekening heeft. Als je die weet te vinden, dan ben je al een goed eind op weg en dat is dus per definitie iemand wiens naam nog geen enkele keer hier genoemd is.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.