Sportpools Giro

1 2 ... 6 ... 14 15
warteke

'@bergbeklimmer: voor mij zijn dat Nizzolo en Modolo.

Don Hamstre

Ik had als doel een volledig Italiaans-Russische formatie samen te stellen, maar dat is me toch net niet gelukt, om Landa en Majka kon ik niet heen. Mijn hoop is op Bongiorno, Cunego en vooral Mareczko. Zakarin is wat mij betreft de meest ondergewaardeerde favoriet. Al met al best een leuk ploegje :)

DeTourwinjeinbed

Goed, m'n team staat als een huis! Bijna dan... Zoals altijd zit ik nog weer met 1 afweging in m'n maag:
Dumoulin + Sbaragli vs. Cancellara +Wellens
Wikken, en wegen.

Iemand I enige clou of aanwijzing?

Ab Normaal

'@dtwjib
Jazeker! De gouden tip zelfs.
Welke combi denk je dat het meeste punten gaat halen?

pirazzi

Alle 4 kan ook natuurlijk.

Rechter K

Volgens mij heb jij weinig vertrouwen in Tom en is Sbaragli in dit veld nou niet echt een topsprinter. Keuze lijkt me dan ook eenvoudig.

waggie

Nog 2 twijfeltjes heb ik

Demare of Modolo? Of toch Greipel, die niet gaat uitrijden?

En zullen ze bij Southeast gaan voor Mareczko of Belletti?

Laatst gewijzigd
pirazzi

Dat zijn er 3. Hoop wel dat binnenkort de startlijst wordt bijgewerkt; Villella staat er nog in en de naam van Amador is nog niet gecorrigeerd.

DeTourwinjeinbed

'@waggie,
Ook met die twijfels zat ik in m'n maag. Ik denk Modolo als enige zal uitrijden van die drie en net achter de eerste horde zal sprinten. En bij Southeast lijkt t me logisch dat ze voor mareczko gaan gezien de recente resultaten van zijn kant.

@Rechter K,
Ik heb juist wel vertrouwen in Tom, en ik denk dat Sbaragli zich prima zal mengen in de sprints(heeft nota bene een etappe op zijn palmares staan). Dumoulin is echt een onzekere factor. Hij zal niet alle drie de tijdritten winnen, maar toch zeker wel een puntje of 50/60 binnenslepen in die etappes. Dat is niet genoeg voor een twee punter, maar als ie wil(en mag) kan die top 10 AK rijden. Maar goed, dat had iedereen hier ook wel door dacht ik zo.

Aan de hand van wat changetjes ga ik er nog even over filosoferen hier onder de Maleisische zon, maar als ik zo om me heen kijk denk ik dat het beste alles maar kan laten zoals het is.

Ab Normaal

'@dtwjib
De derde tijdrit is een klimtijdrit. Daar verwacht ik precies 0 punten voor Tom.
Max dat ie kan halen in beide andere tijdritten is dus 50 punten, mits hij ze beide wint.

Wat je jezelf moet afvragen: heeft hij zoveel eergevoel dat hij in de tussenliggende etappes voor de tweede tijdrit, mee gaat sprinten voor de secondes, en dus punten gaat pakken.
Als je hem enkel op basis van beide tijdritten wilt nemen is hij te duur.

Rechter K

Dat is inderdaad de afweging Ab. Ik schat hem persoonlijk wel zo in, al is de wens wellicht de vader van de gedachte.

Zit daarom nog steeds te dubben of ik Tom in moet ruilen voor Uran (die me in het verleden al flink teleurgesteld heeft).

Laatst gewijzigd
ratjetoe

Kruiswijk of Pozzovivo, of zijn die het beiden niet waard?

Ik vind het altijd zo jammer als een Nederlander het goed doet, en ik dan maar half blij kan zijn omdat ik 'em niet in m'n team heb :p

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Ratjetoe
Tja, die glazen bol heeft niemand.
Kruijswijk, Pozzovivo, Uran, Majka, Hesjedal en Chaves zijn allemaal mannen die het zomaar erg goed kunnen doen, maar er ook volledig door heen kunnen zakken. Kortom: kunnen je pool maken en breken. De voorbereidingen zeggen weinig want als je je klassiekers kent weet je dat veel mannen in het verleden voorafgaand aan een grote ronde geen deuk in een pakje boter trapte, maar toch een fantastische ronde reden en vice versa.

Niemand kan je dat vertellen, de renners zelf ook niet. En iedereen voelt zich goed, en allemaal hebben ze er vertrouwen in, 10 man gaan voor de top 5, maar uiteindelijk kunnen er maar 5 staan. Niemand zal zeggen dat ie een klote voorbereiding heeft gehad en er niet klaar voor is en dus geen ruk van verwacht. Je kunt dus ook niet echt af gaan op wat ze zeggen.

je moet dus gewoon afgaan op je eigen instinct. Ik heb al zo vaak mijn ploeg gewijzigd op basis van wat hier gezegd en geschreven is en bijna altijd kreeg ik daar spijt van.

nasibal

'@Ratjetoe

Haha ik ken dat gevoel. Ik heb wel eens buitenlanders staan aanmoedigen om een Nederlander terug te pakken. SImpelweg omdat me dat meer punten op zou leveren. Voelt toch wel dubbel ;)

Rechter K

Het blijkt (voor mij in ieder geval) onmogelijk om een keuze te maken tussen Tom en Uran, dus heb maar weer e.e.a. omgegooid.

Pfff....laat het alsjeblieft snel beginnen.

Kingstown

Mijn vertrouwen in Uran is beneden het vriespunt. Dat geldt eigenlijk voor alle renners van Cannondale.
Heb laatst Slagter nog eens genomen bij 1 van de eendagskoersen, maar had er eigenlijk meteen spijt van.

Verder vat Ab het wel goed samen. Volg je instinct en er is altijd een verrassing die bijna niemand op de rekening heeft. Als je die weet te vinden, dan ben je al een goed eind op weg en dat is dus per definitie iemand wiens naam nog geen enkele keer hier genoemd is.

joy4ever

Zit nog te stoeien qua de 0-punters. Navardauskas, Brambilla, Henao. Lastig. Neig wel naar onze vriend uit Litouwen maar vind het een lastige keuze.

Milanos Kateros

Ulissi! Fuck, verassing weg.
Maar inderdaad, het is goed om eens stil te staan bij renners die in dit soort topics worden genoemd. Desondanks is je eigen instinct toch wel belangrijk. ;)

Vic413

Volgens mij heeft iedereen het zelfde secret weapon als mij, maar zwijgt iedereen er over. Zijn naam is nog nooit gevallen in dit soort topic's.

arjanhaan

Noem hem eens dan ;-) Betancur?

Laatst gewijzigd
rolei

Hoeveel punten spenderen jullie aan de sprinters. Ik heb momenteel 5 punten uitstaan, maar misschien moet ik deze Giro maar eens wat meer sprinters nemen, omdat er vrij veel sprintersritten zijn

Vic413

'@arjanhaan: het woord Betancur is al veel gevallen op wielerflits de laatste tijd ;)
@ rolei: heb er ook 5

Ab Normaal

In al zijn interviews geilt Betancur behoorlijk op zijn held Valverde en dat hij hem op het podium wil helpen.
In dat geval zou hij niet veel punten scoren.

Maar houdt hij zich daar aan....

pirazzi

Als Betancur gebruikt wordt zoals in Luik zal hij niet veel etappepunten scoren maar allicht wel wat puntjes voor het bergklassement.

Zonder erg

ik heb nog 2 plaatsen en twijfel tussen sbaragli, Jungels, fuglsang en betancur. Kan iemand mij advies geven?

1 2 ... 6 ... 14 15

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.