Nou, mijn ambities voor wat betreft Scorito en de Giro kunnen de ijskast in. Nadat eerst mijn sprintkopman Viviani na een aantal waardeloze sprints te laat binnenkwam, stapte mijn bergkopman Landa er vandaag ziek uit. Wat rest is een kopman met zere billen die dubt over afstappen. Ik weet het: risico van het vak als je geen reservekopman neemt voor de bergen/sprint.
Ondanks alles vandaag een aardige dag gehad (184 punten) en zelfs nog gestegen in het AK (van 1564 naar 1180). Dat zal de komende dagen wel anders worden. Jullie zien me weer in de Tour!
Wordt morgen toch lastig voor de sprinters. 3km klim a 8 procent is toch killing ( als de break al niet gevlogen is).
Nizollo op het reserve bankie voor mij.
Alle favorieten gaan dicht bij elkaar aankomen op plaats 10-20. ( nadat een vroege vluchter uit de greep is gebleven lees ; busato, roche of plaza)
Mijn keuze;
Valverde (c)
Nibali
Zakarin
Kruijswijk
Jungels
Wellens
Chaves
En toch twee sprinters, want ik vermoed dat het peloton de komende twee dagen een beetje rust neemt tot aan de klimmetjes en de sprinters wellicht fris genoeg zijn om aan te kunnen klampen. Bovendien heb ik behalve Wellens geen vermoedelijke aanvallers in mijn cluppie. Zoidl was vandaag in de aanval en Roglic zal Kruijswijk wel moeten steunen.....dus....
Greipel
Demare
'@koentador ik zou gokken op
Navardauskas. Hij heeft het al eerder geflikt op dit terrein en zal deze rit zeker omcircelt hebben!
Zelf ook steeds renners erin/eruit aan het halen. Lekker heen en weer slingeren tussen de klassementsmannen en de sprinters die een een heuvel kunnen verteren zoals Demare. Zefs nog lichte twijfel over Dumoulin...hij had 2 dagen geleden aangekondigd bewust meer de bus mee te gaan voor een ritzege, dan zou dit wel eens een mooie rit kunnen zijn, en dan snel naar huis wellicht.
Lastig weer.
Hoe denken jullie erover @WCeend, @ gelegevaar en @nasibal
En natuurlijk alle andere adviezen hoor ik ook graag?
Mijn team is zo goe als af, aantal klassementsrenners, Colbrelli en twee aanvallers. Heb nog een laatste plek over en twijfel tussen de volgende namen:
Uran; zou misschien wel kort kunnen eindigen mochten de klassementsrenners zich inspannen
Firsanov; door middel van een late uitval wellicht mee doen voor de zege?
Modolo: als het achter een winnende kopgroep een gesloten koers blijft kan hij veel punten pakken/teampunten Ullisi?
Nizzolo: denk ik de sprinter die de grootste kans maakt om er nog aan te hangen
Zakarin, Firsanov of Formolo?
- Zakarin leek gisteren met een aanval wat tijd te willen terug winnen. Misschien dat hij het vandaag weer probeert.
- Firsanov heeft zich gisteren behoorlijk gegeven, maar is volgens mij wel geschikt voor dit werk.
- Formolo zou dit normaal heel goed kunnen, het lijkt alleen dat hij niet echt mag van zijn ploeg. Jammer..
Mijn team:
Nibali (C) -> Ik kan ook nog zonder captain aanvangen.
Kruijswijk
Valverde
Colbrelli
Kung
Trentin
Jungels
Dumoulin -> Weten we zeker dat het nog erger is? Of omdat hij toch start misschien een goed teken en een eventuele aanval vandaag.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.