Ulissi
Wellens
Greipel
Demare
Zakarin
Jungels
Kruijswijk
Nibali
Trentin
227 punten voor mij omdat ze mij allemaal punten opleveren. Greipel en Demare niet zoveel (Ieder 6) maar alle beetjes helpen.
Voor morgen heb ik dit team opgesteld:
Kruijswijk
Jungels
Wellens
Greipel
Trentin
Demare
Hofland
Ewan
Arndt
Uiteraard gaan FDJ en Lotto Soudal morgen rijden voor een sprint. Is een van de laatste kansen.
477 op scorito, 182 op WF, niet slecht na een dramatisch begin. Het niet in het team opnemen van teveel aanvallers en dus een topzware mix van sprinters en klassementsmannen betaald zich nu uit, en da's wel eens anders geweest. Ook door het uitvallen van de diverse teamgenoten, want zo was ik gedwongen keuzes te maken, die ik anders niet noodzakelijker wijze had gemaakt :-)
Oké, het is nu definitief. Ik ga niet meer winnen.
Al mijn kopmannen zijn naar huis. Kittel, Landa en Dumoulin (en de sprinters Viviani en Mareczko). Kittel en Dumoulin had ik ergens wel verwacht en hebben ook genoeg punten binnengehaald. Landa zou de 3e week moeten vlammen en dan zat er zeker een goede klassering voor me in.
Als je M. Kudus moet gaan opstellen morgen voor eventueel wat punten voor als SBARAGLI een goede dag heeft, dan weet je dat je team niet veel punten gaat pakken ;)
Omdat je gedwongen wordt elke dag een keuze te maken is het scoreverloop veel grilliger, iedereen heeft 'misgelopen' punten.
Dat maakt m.i. de opzet van Scorito ook leuker dan Zweeler. Zeker bij zo'n grote ronde.
Het enige wat het spel volgens mij nog iets aantrekkelijker zou kunnen maken: per dag gewoon één van je 20 renners captain kunnen maken.
Per rit één reserve zou ook geen slecht idee zijn, dan zat je niet je kas op te vreten halverwege de koers als tot tweemaal toe je kopman er de brui aan geeft. Maar verder zou het voor een opvliegend zieltje als ik tot veel minder furstraties en gespannen thuismomenten leiden als je gewoon tussen de 16 en 20 renners mag kiezen voor een gegeven budget, zonder elke dag er daar 9 van op het wedstrijdblad te zetten. Maar, toegegeven, het brengt enig soelaas te lezen dat zo velen zich in Nizzolo en Modolo verkeken hebben...al kreeg de eerste van cyclingquotes wel degelijk een pak kansen toegedicht.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.