Morgen:
Greipel (C)
Jungels
Demare
Modolo
Nizzolo
Ewan
Sbaragli
Belletti
Battaglin
Nog maar 1 van mijn sprinters is uitgevallen (Viviani). In dat opzicht een goed jaar (Landa, Viviani, Cancellara en Dumoulin out). Als je kijkt naar de 16-20 renners discussie, is 16 echt te weinig dit jaar. Sta 223e nu in WF-poule met ong 330 punten achterstand, met wat geluk en gokjes wellicht nog speelbaar.. of in andere subpoules :)
Door gebrek aan keuze (6 uitvallers) is mijn etappeselectie voor morgen al zo goed als rond. Enig twijfelpunt is Chaves (misschien plek 12-20 + misschien etappezege Ewan) of Zakarin (misschien plek 12-20 + misschien etappezege Porsev). Maar als je dat soort jongens noodgedwongen in een sprintetappe moet opstellen, weet je dat de zaken er slecht voorstaan. Toch zou ik graag horen wie van de twee in jullie ogen de verstandigste keuze is.
---
Wat is er trouwens met Carlos Verona gebeurd? Iets van 17-18 minuten aan de broek in een relatief makkelijke etappe. Die kan het jongerenklassement in één klap vergeten. Volgens mij is het jongeren-AK trouwens al beslist in de persoon van Formolo. In het hooggebergte zal Jungels, net als Dumoulin in de Vuelta, er uiteindelijk een keertje volledig doorheen zakken.
Ewan en Porsev zie ik wel top 5 eindigen in een chaotische sprint, maar zeker zullen ze beiden niet winnen.
Dan verwacht ik Zakarin toch meer vooraan dan Chaves.
Maar morgen kan het chaos worden. Nat, scherpe bochten in de laatste rondjes en met bepaalde renners weet ik dan niet of ze blijven zitten.
Mijn opstelling kent soort gelijk iets. Met Nibali nog slechts 1 kopman over en die ga ik morgen echt niet opstellen, dus
Demare
Nizzolo
Modolo
Arndt
Hofland
Trentin
en dan de opvulling
Wellens (Greipel)
Jungels (roze, witte trui)
Zakarin (want Nibali, Chaves, Majka, Uran, Kruijswijk, Colbrelli lijken me nog mindere opties)
Pieter Serry lag bij die grootschalige val van oa Demare en Pozzovivo, misschien dat hij daar ook ergens bij zal hebben gelegen?
Ook hier iemand die flink gekelderd is. Tot nog toe geschommeld tussen 10e en 100e plek AK Scorito. Nu meteen 200 plaatsen gezakt😞
Morgen:
Demare
Nizzolo
Ewan
Hofland
Arndt
Jongels
Wellens
Van Emden
Zakarin/chaves?
Ps. Ik had gelukkig geen Dumoulin oogesteld, anders was het nog slechter geweest wb klassement😁
Mijn sprintersallegaartje bevat nog slechts :
Ewan
Nizzolo (kopman)
Belletti
Arndt
aangevuld met de pseudosprinter Navardauskas (nochtans in Romandië de indruk gegeven mee te zullen sprinten), en de reserversprinter Colbrelli
Jungels, Valverde en Nibali om niet puntloos te blijven bij een massale valpartij in de laatste bocht
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.