Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 113 ... 127 128
WCEendT

262Puntjes, weer 600 plaatsen gestegen en de top 1500 bereikt. Top 500 komt er nog wel ;)!

Alleen Firsanov geen puntjes gepakt, toch jammer, hopelijk gaat hij nu de aanval kiezen.

Overigens is het niet nemen van Majka toch wel een foutje geweest tot nu toe dan... had niet verwacht dat hij (zo) goed zou zijn.

Laatst gewijzigd
Uwi

Is inderdaad niet heel handig nee :P

WCEendT

'@Schloss
Zie dat je 3e staat, lekker bezig! Maar wees gerust de Nr.1 is ook vergeten Visconti op te stellen.

hofsje

achteraf is alles makkelijk helaas
had ook graag majka ,amador ,kruiswijk willen hebben nu lol
207 puntjes

WCEendT

Achja, Amador zakt er nog wel doorheen (hopelijk).

Jori

Met de informatie dat Amador en Jungels eraf werden gereden, morgen een nieuwe roze trui lijkt in mijn ogen een zekerheidje.
Misschien zelfs wel Kruijswijk als Nibali en Valverde naar elkaar blijven kijken, maar wel mooi hoe Battaglin eventjes Nibali ging ophalen toen hij ervandoor ging. Wel interessant om te zien dat de mannen van Astana sterker lijken dan van Movistar.

Firsanov op 13 minuten gereden, dat had ik zeker niet verwacht, zit gelukkig niet in mijn team, hoewel ik voor deze etappe spijt ervan leek te hebben.
Wellens kwam jammer genoeg niet in de aanval, morgen dan maar nieuwe kans. Wegens uitval moest ik gokken op Trentin en Nizzollo en ik koos natuurlijk Trentin wegens meer verwachte punten via Jungels.

WCEendT

Firsanov heeft pas 6 puntjes voor mij gepakt dus denk niet dat je er terecht spijt van kreeg ;).

MorenoHofland38

Wat zijn jullie grootste missers? Ik denk dat ik één van de meest ernstige op m'n naam krijg van deze Giro: Kruijswijk de dag van tevoren eruit halen voor Kangert. Wat valt die man tegen zeg, lijkt zelfs achter Scarponi te staan in de rangorde van knechten van Nibali.

Geurtje

Toch is de keuze met Valverde als kopman beter geweest nu Amador de roze trui heeft. Dubbele teampunten. Ik ben blij met mijn keuze. Nibali heeft minder punten denk ik.

Jori

Valverde heeft 222 punten tot nog toe, Nibali 144 dus Valverde was tot nog toe zeker een betere keuze.
Afhankelijk van morgen zal hij dat ook nog wel blijven, tenzij Nibali een slag kan slaan en zich naar het roze kan rijden, maar dat lijkt me nog niet bepaald in de lijn der verwachtingen. Valverde wint veel punten door gewoon in dezelfde tijd aan te komen, maar wel 1 a 10 plekken hoger altijd, wat veel scorito punten zijn.

Mijn spijt is toch wel vooral in Kittel te hebben geïnvesteerd, 4 miljoen, kopman en te weinig ervoor terug.
Voor de rest nog wat simpele (Mareczko gegokt en verloren, Geniez en Landa uitgevallen)

Damn, lees nu net dat Hofland is uitgevallen, dat was toch een welkome verassing in mijn team!
Toch alweer uitvaller 6

Laatst gewijzigd
vasnd

Klopt, vandaag 96 om 92 geloof ik. Maar wie weet wat er de komende dagen gaat gebeuren. Nibali had toch echt een gaatje op Valverde voor hij door Battaglin weer teruggepakt werd.

Edit: ai, weer een sprinter minder.. Dat maakt 7 uitvallers.

Laatst gewijzigd
WCEendT

Met Hofland eruit nog maar 4 sprinters over en al 7 uitvallers... Op naar de Tour?

Geurtje

Ik ben overigens benieuwd wat jullie(forumleden) vinden van het feit dat er zoveel renners(sprinters) afstappen?
Zou dit tegen te gaan zijn? Lijkt me een mooie discussie.....en dan met tegen te gaan wil ik zeggen door bijvoorbeeld het prijzengeld van de Rode trui verhogen oid. Zodat sponsoren ook iets te zeggen krijgen misschien. Je kan natuurlijk al gauw zeggen dat je "ziek" ben maar ik heb dan meer respect voor een Greipel die zeg van: jongens, de groeten ik ben weg!

Johnny7

Dankzij Hofland 8 uitvallers nu, moet al sprinters opstellen in de bergetappes en dus ook klimmers in de vlakke etappes.

XD

gesink-menchov

280 punten de echte inhaalslag is ingezet. Mijn spijt is vooral Peraud. Maarja die valt uit kan je van te voren nooit weten natuurlijk...

WCEendT

'@gesink
Maar denk je nu echt dat een Peraud het hier goed had gedaan? Ik denk dat hij bij Hesjedal en Pozzovivo zou rijden berg op... Hoe ziet jou klim team eruit? Aan je punten te zien heb je Majka (of Visconti).

@Geurtje
Niet echt een mening over, het gebeurd al jaren alleen lijkt nu iedereen er wat over te willen zeggen.

Laatst gewijzigd
gesink-menchov

'@WC

Vandaag speelde ik met

Jungels
Valverde
Nibali
Majka
Uran
Zakarin
Kruijswijk
Hesjedal
En Nizollo

Verder geen reserves dus mocht er nog iets fout gaan met 1 van mijn renners dan wordt het wel problematisch ik had graag nog een extra man achter de hand gehad.

Laatst gewijzigd
ventertje

Hoe groot achten jullie de kans dat Nibali morgen de ritzege pakt en het roze ook pakt? Ik twijfel namelijk tussen Kangert voor teampunten Nibali of safe Demare voor 6 puntjes.

Benzardi

'@ventertje
Grappig, ik zit met hetzelfde probleem.

WCEendT

Denk dat het risico om 6 punten te verliezen, het wel waard is, dus ik zou voor Kangert gaan.

ventertje

'@WCEendT

Als je het heel schematisch bekijkt:
Er is ongeveer 20% kans dat Amador of Jungels morgen nog de roze trui heeft.
De overige 80% kans is voor Nibali, Valverde en Kruiswijk.
Nibali heeft daarvan misschien 35% kans om het roze te winnen (geef hem het meeste kans).
Voor veel teampunten met Kangert moet Nibali eigenlijk ook de etappe nog winnen. Stel hij pakt het roze (die 35% kans) dan is het ongeveer 50% kans dat hij ook de rit pakt (vluchters kunnen er immers ook voor zitten).
Al met al denk ik dat de kans ongeveer 35/2 = 17% is dat Nibali morgen en de roze trui haalt EN de etappe overwinning. Alleen in dat geval krijg je 18 teampunten met Kangert, als Nibali alleen de roze trui krijgt krijg je 8 punten (nog steeds 2 meer met Demare).
Al met al denk ik dat het statistisch gezien toch handiger is om Demare te kiezen (17% kans op 16 punten en 35% kans op maar 2 meer punten is niet echt veel)

Hopelijk was ik een beetje te volgen ;p

LutsenkoFan

'@ventertje
De rest heeft 0% kans? Pozzovivo en Uran zie ik morgen zomaar in de ontsnapping zitten.

ventertje

'@LutsenkoFan

Voor de etappe zouden zij dan bij de vluchters horen (en dus 50% kans in totaal). Maar dit is maar een gevoelsmatige schatting van wat kansen, waarschijnlijk klopt er geen hout van haha.

ditisdavid

'@MorenoHofland38
Ik heb denk ik een nog grotere blunder gemaakt door Rojas boven Ulissi te verkiezen...

WCEendT

'@Venter
Geen idee wat jou positie is maar ik denk dat de meeste toch risico's moeten gaan nemen.

1 2 ... 113 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.