'@WCEendT
Mijn positie is rond de 3000 (best wel slecht), winnen in heel scorito ga ik sws niet meer. In mijn subpoule is het nog wel heel spannend. Denk dat ik op safe ga spelen. Ik kan trouwens ook nog Brambilla ipv Demare opstellen maar heb het idee dat Brambilla zich aardig aan het opofferen is voor Jungels, verwacht geen top 20 van hem?
Voor morgen twijfel ik nog tussen de veilige punten van Nizzolo, Betancur die ik in deze vorm enkel teampunten zie krijgen en Wellens die wellicht mee zal zitten.
Naast het verlies van Hofland gaat het best goed 6 uitvallers is natuurlijk veel, maar volgens mij niet meer dan de meeste andere. Met top 400 overal mag ik niet klagen en met nog alle klimtoppers behalve pozzovizo en maijka zal ik vast nog wat stijgen :)
'@ventertje
Ik zit ook met een soort gelijk probleem. Voor mij is de keuze: Kangert (teampunten Nibali etappezege/roze trui) of Nizzolo (rode trui).
Daarbij moet trouwens ook gezegd worden dat er een kleine kans bestaat dat Kangert in de vlucht zit en op die wijze zelf top 20 eindigt.
Dat Nizzolo, of in jouw geval Demare, top 20 eindigt is natuurlijk uitgesloten.
Je maakt trouwens nog een kleine rekenfout in je redenering: je hebt het over 8 punten voor Demare (zijn er 6, staat namelijk 2e in puntenklassement) en dan heb je het in één keer over 16 (2x8) punten (alsof je Demare als kopman op zou stellen in een bergetappe).
Al met al lijkt mij de kans dat Kangert morgen punten scoort toch niet heel groot. Dus ik zou inderdaad adviseren om voor de zekere punten van Demare te kiezen.
'@Harry De Bakker
Ik zou denk ik wel voor Nizzolo gaan, ik heb niet het idee dat Kangert morgen top 20 gaat rijden en 8 punten voor Nizzolo is wel safe! Die 16 punten die ik bedoel zijn de mogelijke teampunten voor Kangert als Nibali de rit wint EN als hij roze pakt (10 + 8), ik bedoelde dus eigenlijk 18 :) Je hebt inderdaad gelijk dat je voor Demare maar 6 punten krijgt was in de war met Nizzolo.
@WCEendT
Nee ik denk niet dat ik in jouw subpoule zit, ik sta namelijk in geen 1 subpoule dicht bij de eerste plek, ik sta alleen 1e in één kleine subpoule (maar dat is dus een andere da die van jou).
Kangert Cunego Pirazzi imo. Wellens geen blauw want Cunego gaat altijd mee springen, Visconti vandaag zich leeg geleden, Ulissi's klassement is weg dus die gaat voor een ritwinst (of blauw, maar dat zie ik hem niet vandaag meteen halen). Kangert kan een Visconti van vandaag doen maar ik denk toch dat het eerder een vooruitgeschoven pion ala Zoidl zal zijn.
'@ventertje
Ik ben ook blij dat ik Nizzolo als kopman heb gemaakt. Met daarbij Modolo en nog B-sprinters als Sbaragli, Arndt en Colbrelli sta ik er qua sprinters nog goed voor. Alleen in het begin veel pech gehad, maar nu ben ik duidelijk stijgende. Ik hoop wel dat de kopgroep van vandaag wordt teruggehaald en dat de AK-mannen het uit gaan maken. Met Nibali als kopman en Fuglsang en Kangert kan het dan weleens een mooie dag worden. Zeker als Nibali de roze trui weet te pakken! Maar voorlopig 37 man in de kopgroep en 5 min. voorsprong, dus dat is minder fijn. Maar er is nog een lange weg te gaan gelukkig!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.