Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 122 ... 127 128
zomaareens

Betancur... is tie jongen ziek? of gaat ie nog eens wat doen? leek me op voorhand etappe voor hem, maar hij maakt een slechte indruk..

fringale

Dus toch Navardauskas ? :-(

nasibal

Bij dezen meld ik mij hier weer even!

De afgelopen anderhalve week wegens omstandigheden niet of nauwelijks bezig geweest met wielrennen. Vandaar dus ook helaas geen stukjes en ik verwacht er ook de laatste dagen niet echt veel tijd te hebben de zegetocht van Kruijswijk te volgen en documenteren.

Wel werk ik natuurlijk elke dag mijn scorito even snel bij. Hoewel al vrij snel duidelijk was dat mijn scorito de prullenbak in kon ben ik gister in ieder geval de top 1000 tot op een paar plekken genaderd. Ik ben benieuwd of ik die top 500 nog kan gaan halen. Ik vermoed helaas dat ik in de 'eindafrekening' wel weer een paar plekken ga dalen.

Doodsteek voor mij is natuurlijk het uitvallen van Peraud geweest. Als je bedenkt dat goede alternatieven voor hem Amador, Ulissi en Fuglsang waren dan loop ik daar toch een hoop punten mis, zeker ook omdat ik al een vrij krappe bergselectie had. Al moet ik toegeven dat ik Amador nooit écht overwogen had. Die punten zou ik dus sowieso nooit gehad hebben. Mijn gokjes Mccarthy en Howson pakken deze Giro ook niet goed uit, al had ik ingecalculeerd dat ik de laatste toch eigenlijk maar 2 keer zou opstellen. Alternatieven zouden voor mij echter s Henao/Moser en Ludvigsson zijn geweest, wat achteraf een veel betere optie blijkt.

Gokjes kan ik echter niet echt als 'misser' zien. Het zijn niet voor niets gokjes. De enige echte misser in mijn team is deze keuze voor Uran ipv Majka. Al mijn renners zijn óf uitgevallen, óf staan in de top 20 puntenpakkers. Op papier was het leuk geweest om Amador, Brambilla en Ullissi te hebben, maar ik zie niet goed hoe ik die in alle redelijkheid vooraf in mijn team had moeten passen. Achteraf is natuurlijk makkelijk praten. Ik vrees dat ik Chaves er voor opgeofferd zou hebben, wat onder de streep dus niet best geweest zou zijn. Met Trentin, Kruijswijk en Jungels zit ik goed in mijn keuzes en ook Valverde als kopman betaalt zich heel ruim uit. Evenals het kiezen van een backup kopman, ipv 3 hele verschillende.

Na de 'pech' met Peraud heb ik het met name laten liggen in het opstellen van renners. Wellens niet toen hij won en in beide Ulissi-etappes ( het sprinters vs klassementsmannen debacle, en bij zijn 2e overwinning toen Nizzolo en Modolo opeens nog even naar plek 4 en 5 sprintten). Daarmee heb ik toch zeker 150-200 punten laten liggen. Nu geldt zeker dat velen punten hebben laten liggen, maar de truc van Scorito is juist om dat níet te doen. Het is iets wat je zelf in de hand hebt.

Ik ben ook blij dat wéér blijkt dat jongens als Kittel en Greipel gewoon te duur zijn, ondanks hun etappeoverwinningen. NIzzolo, Modolo en Trentin (!) halen gewoon meer punten en als Demare overeind was gebleven was ook hij nog bij dat puntenaantal in de buurt gekomen. Ook al zouden Greipel en/of Kittel nog 100 punten meer hebben gepakt (en de rest dus automatisch wat minder), dan nog had dat het verschil in prijs niet waargemaakt.

Al met al kan ik dus niet ontevreden zijn. Mijn denkwijzen zijn voor mij weer bevestigd. Helaas leidt het door pech en een aantal verkeerde keuzes tíjdens de ronde niet echt tot een klassering waar ik op mikte. Mislukte hypes als Mareczko, Formolo, Kangert en in zekere zin toch ook Colbrelli (hoewel 2x pech) en Firsanov (voor 750k niet heel slecht gepresteerd, maar ook niet wat er van gehoopt werd) heb ik op waarde geschat. Uitgevallen renners als Viviani, Landa, Geniez en Peraud zouden onder normale omstandigheden het ontbreken van Amador en Ulissi wel hebben kunnen compenseren (er van uitgaande dat je toch dat soort renners had moeten opofferen voor deze namen). Zoals gezegd heb ik dus alleen Brambilla volkomen over het hoofd gezien en een foute inschatting gemaakt tussen Majka en Uran. Mccarthy kan het vandaag nog een beetje redden voor zichzelf en hoop stiekem ook nog op een lange aanval van Wellens. Blijft Howson over. Ach, hij heeft in ieder geval net zoveel punten voor mij gepakt als Landa ;)

Ben benieuwd op welk stekkie ik uiteindelijk eindig, de Tourpoule gaat gelukkig snel open! :)

Laatst gewijzigd
ivo001

Denk dat er vandaag maar weinig punten gepakt gaan worden met zo'n enorme kopgroep en voorsprong.

MrSpeckNeck

Waar ik gister met Nizzolo Modolo Trentin en Arndt toch mooi puntjes pakte heb ik vandaag de enige sprinter meegenomen die niet in de kopgroep zit, Nizzolo... :(

Uwi

'@MrSpeckNeck Haha ik heb weer precies hetzelfde :P Baal ervan dat ik Arndt, Trentin en Modolo niet heb opgesteld. Pijnlijk om te zien dat ze waarschijnlijk tussen plek 3 en plek 6 gaan rijden. En inderdaad ook Nizzolo wel opgesteld...

Laatst gewijzigd
Jori

Hier gelukkig wel Trentin opgesteld, maar nooit gedacht aan een Arndt of Modolo

nasibal

Modolo had ik er in voor teampunten Ulissi, toen vanochtend er uit gehaald voor Mccarthy. Niet héél dramatisch dus, maar wel jammer :P

MrSpeckNeck

'@Uwi kijk hoeveel punten we hier binnen hadden kunnen halen haha

Uwi

'@MrSpeckNeck puntje of 120 :S

Edit: oh, nog meer. Wat een finale zeg!

Laatst gewijzigd
heuvelcolombia

Modolo wel geselecteerd. Arndt thuisgelaten :L

nasibal

Potdomme Mccarthy, ik neem jou echt nooit meer mee in m'n poule. Je komt er in ten faveure van Modolo en dan kom je rustig op stek 17 binnen. Faalbaas.

ditisdavid

Jammer voor mij dat ik Arndt niet neergezet heb, tja, ik heb nu eenmaal erg weinig vluchters in m'n selectie die in goeden doen zijn deze giro (eigenlijk geen). Alleen team- en truipunten denk ik :(

pirazzi

Heb Jungels als kopman vandaag, die krijgt dubbele teampunten!

WCEendT

Hhahah eerst had ik Modolo (kopman) en Arndt... maarja uiteindelijk toch nog veranderd en nu heb ik 0 punten van de eerste 20 :PPP ook knap!

vasnd

Vreemde etappes rijdt Arndt toch. En maf dat Nizzolo er nu niet bij gesprongen was inderdaad.

ONCE

'@ zomaareens
Betancur koerste gisteren al 4, dus nu 5, dagen onder de antibiotica
Echt gezond ziet ie er ook niet uit, misschien moet ie weer paar kilo's aankomen :p

https://www.instagram.com/p/BF1kT8XFfys/

TiesW

Balen, vandaag Brambilla en Modolo thuisgelaten. Brambilla er zelfs nog last minute uitgehaald..

ivo001

Voor mij alleen een misser om Arndt niet te selecteren, was mijn enige mogelijkheid binnen deze top 20.
Had gegokt op een scenario als bij etappe 4, waar ik 150p miste door sprinters op te stellen ipv klassementsmannen.

ONCE

Uiteraard had ik Modolo en Arndt niet opgesteld...

Morgen is de enige keuze Valverde of Nibali kopman

Of Fuglsang misschien nog banken tbv de zekere 8 punten van Nizzolo. Fuglsang lijkt er in de 3e week wel doorheen te zakken terwijl Kangert stukken beter wordt

LutsenkoFan

Hohoho Nasibal.. Kangert is nu pas warm gereden. Balen dat kopman Nibali niet heel sterk is en dus Kangert daarbij zal moeten blijven. Maar als het de komende 2 dagen onder de favorieten zal gaan verwacht ik Kangert toch zeker 2x in de top 10-15.

Benzardi

Vandaag heb ik het goed gedaan ;o), zowel Modolo en Arndt opgesteld
Ik heb 121 punten gehaald en weer 130 plekjes gestegen, sta nu 385ste

Voor morgen heb ik ook een leuke ploeg.

V. Nibali
A. Valverde
R. Majka
I. Zakarin
B. Jungels
E. Chaves
T. Kangert
S. Kruijswijk
S. Firsanov

Jori

Wat is er met Wellens? Vandaag als laatste binnengekomen, terwijl dit toch een etappe was die hij vooraf had aangestipt

pirazzi

Wellens heeft toch al een etappe gewonnen? Dus vandaag kon hij er zijn gemak van nemen.

MrSpeckNeck

Wat is met Pirazzi vraag ik mij dan weer af :P

1 2 ... 122 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.