Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 15 ... 127 128
Jori

'@Il mostro: Ik heb nu precies hetzelfde en vaak terwijl je nog niet alle details weet.
Ik dacht bijvoorbeeld van Dumoulin dat hij het echt helemaal liet lopen op de klimmetjes, maar achteraf werd duidelijk dat hij maagproblemen had.

Geniez is niet zo heel gek. Zijn tijdrit was prima en vandaag met Pinot weet je dat hij niet vol voor eigen kansen rijdt.
Jungels zal ook hebben lopen sparen, had er niks aan gehad om nu hard achter deze mensen aan te fietsen en bijvoorbeeld in de buurt van Formolo te eindigen.
Formolo snap ik dan weer wel. Als Uran slecht rijdt op de Giro, heb je daarachter hij en Dombrowski, dus dan wil je laten zien dat ze zonder twijfel hem moeten kiezen. Echter liet Uran zich ook van zijn beste kant zien vandaag
Hesjedal was inderdaad zo slecht nog niet, kan ik nog niet echt wegstrepen.

@Jelle: Ik zou persoonlijk toch eerder voor Verona kiezen, maar Kudus kan inderdaad verassen

ivo001

Ik twijfel nogal over ijn 750k renners.
Na lange tijd in de selectie te hebben gehad heb ik Cunego en Brambilla er uit gegooit.
Wat verwachten jullie van hen?
Cunego heeft afgelopen maand nog een mooi bergetappe gewonnen.
Brambilla kan teampunten pakken van Kittel en eventueel witte trui punten van Jungels.
Ook zie ik niemand de naam Plaza noemen. Was vorig jaar ijzersterk, maar is het te moeilijk om te voorspellen welke etappe hij zijn best gaat doen?
Verder dan nog Bole, reed afgelopen jaar in de Giro 8x top 20, maar heeft dit jaar nog niets laten zien. Ik schat hem hoger in dan Grosu, maar geen idee wie ze wanneer gaan uitspelen.

Verder is Sbaragli voor mij een groot vraagteken. De mij niet zo bekende renner was vorig jaar goed voor 6 top 10 noteringen in de Vuelta, maar dit jaar ook nog niets indrukwekkends laten zien. Vind het ook wat prijzig voor 1.5m, net zoals rojas, die dit jaar ook nog tegenvalt.
En iemand een idee hoe de verhoudingen tussen Pelucchi en Haussler liggen?
En wat te denken van Navardauskas? Liet zich afgelopen week een keertje goed zien, maar hoeveel ondersteuning krijgt hij?

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar argumenten voor of tegen:
Cunego
Brambilla
Plaza
Bole
Sbaragli
Rojas
Pelucchi
Navardauskas

Laatst gewijzigd
ConINGtador

'@ivo001

Argument tegen Pelucchi is in ieder geval dat hij het hoe dan ook, na de eerste de beste (serieuze) beklimming, voor gezien zal houden. Jammer, want hij is een van de snellere mannen in het peloton.

Voor de rest zijn de namen die jij noemt vrijwel allemaal subtop, al zou zowat iedereen in dat rijtje kunnen verrassen en dan een uitstekende dark horse zijn. Persoonlijk vind ik Cunego toch een man om in de gaten te houden. Rijd tot nu toe een zeer degelijk voorjaar met zo nu en dan een positieve uitschieter. Het zou zomaar kunnen dat hij nog één keer een unieke prestatie neerzet in zijn thuisronde.

Laatst gewijzigd
ivo001

Als ik naar dit etappe schema kijk, moet het zelfs voor Pelucchi mogelijk zijn om best wat sprintjes te rijden voordat hij naar huis moet.
Zo denk ik aan etappe 2, 3 en misschien 5 en 7, en etappe 12.

ditisdavid

Pelucchi zal denk ik in etappe 6, zo niet eerder, afstappen, hem kennende...

arviidd

'@Ivo: wat dacht je van Mareczko? klopt toch Greipel in de sprint in Turkije.

nasibal

'@Ivo

Toevallig ben ik bekend in de omgeving Beek, Ubbergen, Berg en Dal etc. Als Pelucchi al überhaupt de brug bij Nijmegen weet te bedwingen stapt hij denk ik halverwege de Van Randwijck op het vliegtuig naar Italië.

Zonder gekkigheid. Ik geef hem tot en met etappe 6. Dan is het klaar. Ofwel vanwege de heuvels/bergen danwel omdat hij zichzelf ondersteboven heeft gefietst ergens.

Jelle van der Linden

En hoe denken jullie dan over Ruffoni en klimmen. Want hij stapt ook bijna aan elke wedstrijd waar hij aan meedoet uit.
Verwachten jullie dat hij ook vroeg afstapt of is bij hem de kans groter dat hij de ronde uitrijdt?

Il Mostro

Die zal ook niet verder komen dan etappe 12, enigszins vergelijkbaar met Pelucchi wel. Alleen is die laatste aanmerkelijk sneller. Het blijven hoe dan ook grote vraagtekens, die alleen in de écht vlakke etappes kunnen worden uitgespeeld.

ivo001

'@Arviid Die had inmiddels zijn plekje verdiend in mijn team ja.

joenique

In mijn ogen zijn Cancellara en Zakarin echt een heel interessante optie voor in je ploeg.
Beide mooi geprijsd en veel kans op punten.

Oeie Jungels op 11:20 van Quintana. Iemand meer info?

nasibal

Jungels is hier denk ik niet specifiek voor een klassement. In januari heeft hij overigens ook aangegeven niet persé een klassement te hoeven rijden in de Giro. Tot op heden heeft hij denk ik geen resultaten gereden die een wijziging in de plannen doen vermoeden. Al dan niet wegens bewuste keuzes of simpelweg niet beter kunnen.

Voor de Giro verwacht ik dat hij goed gaat zijn in de tijdritten (die heeft hij destijds in januari ook aangestipt) en verder er lekker in gaat vliegen her en der. Ik zou me niet zo druk maken om het feit dat hij hier op 11 minuten binnenkomt. Zijn prestatie vandaag bij de tijdrit geeft denk ik een beter beeld. Afwachten dus :)

ivo001

Zouden Jungels en Wellens gaan strijden voor de witte trui, of zou die voor Formolo zijn?

nasibal

Of misschien voor Henao, Ciccone, Petilli.... etc. ;)

Of natuurlijk voor hét opkomende talent Firsanov ;)

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

Welke sprinter van 750k schatten jullie hoogste in?
Ruffoni, Arndt, Pelucchi, Bole, Belletti, Marezcko?
Of wie zeker niet?
Ik twijfel eigenlijk over al deze sprinters, ze zijn allemaal wel een beetje een gok denk ik.
Ruffoni: Geeft vaak op, komt bijna geen heuvel over, haalt wel tijdens sprintetappes meestal hoge top 10 uitslagen.
Arndt: Is bijna nog nooit de sprintkopman geweest bij Giant, kan redelijk een heuvel overkomen.
Pelucchi: Geeft ook vaak op, en komt bijna geen heuvel over, heeft wel een hoge sprintsnelheid als hij goed zit gepositioneerd.
Bole: Is qua sprinter de minst snelste (met ook Grosu nog in het team), Maar kan in de heuveletappes voor verrassingen zorgen (ong. 5 heuveletappes dit jaar in de Giro, die hij aan zou kunnen)
Belletti: Kan redelijk sprinten en kan goed een heuvel overkomen. Maar het is de vraag hoe ze het binnen Southeast regelen.
Marezcko: Is nog jong, maar heeft dit jaar al laten zien een groot talent te zijn met sprinten. Maar hij zit samen met belletti in een ploeg dus je weet niet voor wie ze gaan/ of ze samen sprinten.

Wie heeft dan toch jullie voorkeur?

Wicky

'@Ivo: Jungels verwacht ik wel in de strijd, zeker de eerste week zie ik hem wel de witte trui dragen... Wellens gaf een goed GC in de grote ronden op dacht ik zo, maar heeft wel wat aankomsten waar hij kan scoren met zijn heuvelskills.. Vlak Ruben Fernandez ook niet uit. Kan toch een aardig klassement rijden in kleinere ronden en is voormalig ronde van de toekomst winnaar..

@Jelle: Arndt is sprintkopman bij giant, een team wat altijd wel een mooie trein heeft en zal de boel dus ook wel proberen uit te rijden. Marezcko is wel een sprinttalent en klopte recent Greipel... De rest is grote twijfel

@iedereen: Kittel en Greipel is er informatie over afstappen en de tour etc. maw gaan die hun geld waard zijn?

joenique

Ik zou sowieso voor Arndt opteren! ; namelijk is zeker al sprintkopman en met de openingstijdrit heb je kans dat Dumoulin roze pakt. En dan volgende dagen (sprint etappes) al sowieso teampunten pakt en daarbovenop de mogelijkheid voor een aantal punten door top 10.

Bij Belletti en Marezcko is inderdaad de vraag wie van de twee; één van de twee gaat wel redelijke uitslagen hebben. Ofwel gaan ze allebei 10 - 20 ste worden.

Pelucchi heb ik al een aantal keer in m'n team gehad en stelde al iedere keer teleur; kan echt wel goed resultaat rijden; maar geeft o-zo-rap op....

ivo001

Ik had helemaal niet door dat Firsanov ook in aanmerking kwam voor de witte trui, die was al een zekerheidje in mijn team.

pirazzi

Nee hoor dat was een grapje van Nasibal, Firsanov is 33.

ivo001

Sarcasme is moeilijk via internet :o

Kistemaecker

De teampunten-constructie snap ik nog niet helemaal. Stel ik heb Fuglsang in mijn team en geen Nibali, terwijl Nibali de roze trui heeft. Krijg ik dan teampunten via Fuglsang als ik deze opstel? Of moet je perse ook Nibali gekocht hebben én opgesteld in Scorito?

hofsje

in de ronde van turkije gingen Belletti en mareczko allebei wel aardig vol in de sprint,denk dat ze het onderling wel afspreken, wie heeft de beste benen vandaag die mag het doen,wss wordt het zoiets ,net als met Poels en Kwiatkowski in LBL

heuvelcolombia

Heb nu naast Greipel ook Kittel uit mijn team gehaald. Dat is zeer aan te raden. Alles ging nu ineens heel makkelijk en iedereen die ik wilde past in het team.
Een nadeel: ik heb geen topsprinter. Nu hopen dat ze een beetje doorrijden in rit 4,5 en 7.

@joenique, ja, heb Jungels nooit gezien als iemand die aardig kan klimmen. Prima tijdrijder en aanvaller.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Kistemaecker

Je moet de renner die de teampunten háált opgesteld hebben. De renner die verantwoordelijk is voor de punten (dus de etappewinnaar of truidrager zelf) niet. Die hoeft niet eens in je 20-koppige selectie te zitten.

Ik zou overigens iedereen met klem adviseren Kittel mee te nemen. Dan heb ik weer wat meer kans op die fiets :)

Laatst gewijzigd
pirazzi

Sterker nog, Kittel kopman maken en de eerste 12 etappes opstellen.

1 2 ... 15 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.